Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som du selv har påpekt flere ganger, se å pell deg over i din egen tråd. Umenneskelige egenskaper og mangel på medmenneskelighet hører til der, ikke her!

Ja og forresten kan kynisme være et tegn på noe tragisk som har skjedd tidligere som et arr. Kanskje ikke Sylvari har det helt bra med seg selv? :P

Anonymous poster hash: b87fb...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn er barn, om de hyler av glede eller gråt: slik er bare livet.

Det gjør det ikke mindre irriterende

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og forresten kan kynisme være et tegn på noe tragisk som har skjedd tidligere som et arr. Kanskje ikke Sylvari har det helt bra med seg selv? :P

Anonymous poster hash: b87fb...ce6

Det kan naturligvis være meget mulig, men man kan dessverre ikke spekulere i brukernes eventuelle personlige psykiske/fysiske plager på et nettforum. Alle som skriver her må regne med å bli argumentert for/mot på grunnlag av det de skriver og intet annet, det sier seg vel selv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det ikke mindre irriterende

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Så hva mener du man skal gjøre da, gjemme seg og barna vekk til de er voksne, slik at dere får nyte "friheten" i fred og ro?

Beklager, men verden fungerer dessverre ikke sånn. Flytt til Sibir, eller til en annen tynt befolka del av verden da, det er tross alt fremdeles fullt ut lovlig og legitimt å få barn her i verden, og også ha de med seg ut i offentligheten. Dere er utskuddet her, ikke vi som sørger for at verden og menneskeheten går videre!

Endret av tsejG
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke skrevet det og det var kun ett eksempel for å forklare deg hva jeg mente.. at det går an å irritere seg over alt mulig selv om de personene har all rett til å gjøre som de gjør.

Det er faktisk straffbart å ikke hjelpe en person som er i livsfare.. men grunnen til at jeg hadde reddet ett fremmed barn er jo fordi jeg vil heller takle sorgen av å miste ett kjæledyr enn at en annen skal takle sorgen av å miste sitt barn. Og det er heldigvis ganske vanlig utenfor Kg at folk tenker sånn;)

å være mer glad i hunden sin enn ukjente barn er en selvfølge men å la barn dø for å redde dyret sitt, det er ikke normalt.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Om det er lov å ikke noe med saken å gjøre, blir for dumt at du skal begynne å si "det det er ikke lov så det der får du ikke lov å mene" og jo det er jo normalt å heller ville redde dyret sitt enn noe fremmed, du prøver å bruke hersketeknikker for å henge meg ut som unormal.

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er lov å ikke noe med saken å gjøre, blir for dumt at du skal begynne å si "det det er ikke lov så det der får du ikke lov å mene" og jo det er jo normalt å heller ville redde dyret sitt enn noe fremmed, du prøver å bruke hersketeknikker for å henge meg ut som unormal.

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

For å spørre litt enkelt, hadde du med lett sinn og god samvittighet tatt med deg hunden eller katta di, og møtt foreldrene til barnet du valgte å prioritere vekk til fordel for å redde dyret ditt, sett de i øynene og fortalt de akkurat det du skriver her og nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å spørre litt enkelt, hadde du med lett sinn og god samvittighet tatt med deg hunden eller katta di, og møtt foreldrene til barnet du valgte å prioritere vekk til fordel for å redde dyret ditt, sett de i øynene og fortalt de akkurat det du skriver her og nå?

Det perfekte hadde jo vært å redda alle, men om det ikke lar seg gjøre så må man jo velge. God samvittighet trenger man ikke å ha heller, forstår sorgen deres. Men hadde jo hatt like dårlig samvittighet dersom jeg måtte si til mannen min at hunden hans er død forde jeg prioriterte en fremmed unge som vi aldri vil se igjen fremfor den.

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det perfekte hadde jo vært å redda alle, men om det ikke lar seg gjøre så må man jo velge. God samvittighet trenger man ikke å ha heller, forstår sorgen deres. Men hadde jo hatt like dårlig samvittighet dersom jeg måtte si til mannen min at hunden hans er død forde jeg prioriterte en fremmed unge som vi aldri vil se igjen fremfor den.

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

Eller, en fremmed unge et foreldrepar og en hel familie vil sørge over resten av sitt liv...

Vet du, det er faktisk forferdelig tragisk å lese om folk som er så til de grader selvsentrert og lite medmenneskelig at dyr kommer foran, når dette innebærer ikke bare et barns død, men altså da en hel families største tragedie på jord.

Hadde jeg vært mannen din hadde jeg slengt armene rundt deg, holdt deg fast lenge, og fortalt deg at du er den største helten min på jord, og beundret deg for resten av livet, for at du prioriterte et barn foran hunden min. En hund kan lett erstattes, det kan derimot ikke et barn.

Jeg forventer ikke at du skjønner dette, men prøv i det minste å tenke litt over hva slike ting faktisk innebærer, og prøv å forstå det faktum at vi mennesker tross alt har en enorm verdi for de som står oss nær, og at det er en skummel tendens å bli så konsentrert på seg og sitt at alt som ikke befinner seg innafor sin egen dør er totalt uvesentlig. Vi er da en art her på jorda, noe som innebærer en viss form for lojalitet og samspill. I motsatt fall er det jo bare å begynne å forberede seg på menneskehetens sluttfase...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spørre litt enkelt, hadde du med lett sinn og god samvittighet tatt med deg hunden eller katta di, og møtt foreldrene til barnet du valgte å prioritere vekk til fordel for å redde dyret ditt, sett de i øynene og fortalt de akkurat det du skriver her og nå?

Jeg hadde lett reddet mitt kjæledyr istedenfor en unge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg spurte om!

Jeg hadde også lett møtt foreldrene til den døde ungen og ikke brydd meg om at jeg ikke reddet ungen demmes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg sikkert til å irritere dere mødre/fedre....
Men jeg er barnløs...Og jeg har all verdens tid til å bare tenke på meg selv! :D
-Var den slem? o_o

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan Matmorhjertet ditt ble involvert nå, men håper det heles raskt.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Jeg tror AB som AB svarer er litt hissig for bruken av matmorhjertet :fnise:

Latterliggjøring av selveste mammahjertet liksom!! Slikt skal man ikke ha noe av. Men, nå er jo jeg barnløs, så jeg synes bare det er morsomt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kommer jeg sikkert til å irritere dere mødre/fedre....

Men jeg er barnløs...Og jeg har all verdens tid til å bare tenke på meg selv! :D

-Var den slem? o_o

Det der irriterer meg faktisk litt, så du traff på en måte. Men du har allikevel misforstått fundamentalt.

Altså, det er kjempefint å bare tenke på seg selv av og til og godt planlagt. Men jeg er fornøyd med livet som småbarnsmor, hadde valgt å gjøre de samme valgene om igjen. Vil ikke under noen omstendighet bytte med deg.

Når jeg får valget, egentid mot tid med barna så velger jeg barna nesten hver gang. Skynder meg hjem fra jobben hver dag.

Søvnløshet, trassalder, barseltårer, miste mulighet for å gjøre mye av det jeg gjorde før,osv... bring it on, liten pris å betale :)

Det betyr ikke at jeg uke ser fordelene av å være barnløs. Og hadde jeg ikke fått barn så hadde jeg nok levd ett supert liv allikevel, men nå når de først er her kan jeg ikke se for meg livet uten.

Anonymous poster hash: 37ac0...c9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der irriterer meg faktisk litt, så du traff på en måte. Men du har allikevel misforstått fundamentalt.

Altså, det er kjempefint å bare tenke på seg selv av og til og godt planlagt. Men jeg er fornøyd med livet som småbarnsmor, hadde valgt å gjøre de samme valgene om igjen. Vil ikke under noen omstendighet bytte med deg.

Når jeg får valget, egentid mot tid med barna så velger jeg barna nesten hver gang. Skynder meg hjem fra jobben hver dag.

Søvnløshet, trassalder, barseltårer, miste mulighet for å gjøre mye av det jeg gjorde før,osv... bring it on, liten pris å betale :)

Det betyr ikke at jeg uke ser fordelene av å være barnløs. Og hadde jeg ikke fått barn så hadde jeg nok levd ett supert liv allikevel, men nå når de først er her kan jeg ikke se for meg livet uten.

Anonymous poster hash: 37ac0...c9f

gapldb-545a3cab2a945.jpg

Anonymous poster hash: 1a341...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der irriterer meg faktisk litt, så du traff på en måte. Men du har allikevel misforstått fundamentalt.

Altså, det er kjempefint å bare tenke på seg selv av og til og godt planlagt. Men jeg er fornøyd med livet som småbarnsmor, hadde valgt å gjøre de samme valgene om igjen. Vil ikke under noen omstendighet bytte med deg.

Når jeg får valget, egentid mot tid med barna så velger jeg barna nesten hver gang. Skynder meg hjem fra jobben hver dag.

Søvnløshet, trassalder, barseltårer, miste mulighet for å gjøre mye av det jeg gjorde før,osv... bring it on, liten pris å betale :)

Det betyr ikke at jeg uke ser fordelene av å være barnløs. Og hadde jeg ikke fått barn så hadde jeg nok levd ett supert liv allikevel, men nå når de først er her kan jeg ikke se for meg livet uten.

Anonymous poster hash: 37ac0...c9f

Jeg skrev det nå bare for å irritere, ikke for å bli tatt seriøst x)

Men kan tenke meg at det er en ting som irriterer småbarnsforeldre som vi barnløse kan finne på å si...

Som ei venninne som spurte meg for noen år tilbake, hvorfor jeg ville bo og jobbe i USA og jeg svarte henne at man bør reise og oppleve verden, mens man enda er ung og ikke har barn...Lite visste jeg at hun var ett par måneder gravid da... >.>

(Ps...Jeg ønsker meg barn jeg også en dag...en dag...;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller, en fremmed unge et foreldrepar og en hel familie vil sørge over resten av sitt liv...

Vet du, det er faktisk forferdelig tragisk å lese om folk som er så til de grader selvsentrert og lite medmenneskelig at dyr kommer foran, når dette innebærer ikke bare et barns død, men altså da en hel families største tragedie på jord.

Hadde jeg vært mannen din hadde jeg slengt armene rundt deg, holdt deg fast lenge, og fortalt deg at du er den største helten min på jord, og beundret deg for resten av livet, for at du prioriterte et barn foran hunden min. En hund kan lett erstattes, det kan derimot ikke et barn.

Jeg forventer ikke at du skjønner dette, men prøv i det minste å tenke litt over hva slike ting faktisk innebærer, og prøv å forstå det faktum at vi mennesker tross alt har en enorm verdi for de som står oss nær, og at det er en skummel tendens å bli så konsentrert på seg og sitt at alt som ikke befinner seg innafor sin egen dør er totalt uvesentlig. Vi er da en art her på jorda, noe som innebærer en viss form for lojalitet og samspill. I motsatt fall er det jo bare å begynne å forberede seg på menneskehetens sluttfase...

Enig,og det er derfor jeg har begynt å tenke at dette er mennesker med nedsatt tankekapasitet. Kanskje de alltid er i primærprosess og dermed bare klarer å tenke på seg selv og ikke klarer å sette seg inn i konsekvensene et slikt valg vil få, hvem vet?

Alt jrg vet er at når jeg møter en person som sier at de lett ville reddet dyret sitt foran et menneske så gidder jeg ikke diskutere med dem, for jeg vet at denne personen ikke har evnen til å resonnere uansett.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matmorhjertet mitt ble knust da jeg måtte avlive katten min. Men det er noe dere som ikke har matmorhjerte vil forstå. Dyr forstår mye mer enn vi tror, akkurat som små babyer. For meg var det som å måtte ta livet av et kjært familiemedlem.

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

Har hatt hunder og katter hele livet, men det kan ikke sammenlignes.

Anonymous poster hash: 8b40b...402

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lett reddet mitt kjæledyr istedenfor en unge.

Det ville i så fall vært straffbart.

Anonymous poster hash: 4d2a0...39f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville i så fall vært straffbart.

Anonymous poster hash: 4d2a0...39f

Gjerne gi oss lovteksten der det står?

Anonymous poster hash: 2de38...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...