Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har holdt en unge i hestehalen hennes og reddet livet hennes pga det? Så fikk du kjeft av moren hennes, og det var nok til at du aldri mer vil redde noen? Særlig ikke om det medfører at du kan få karrieren din prøvd pga det? Jaja, som jeg sa i forrige innlegg, egoismen lenge leve. Jeg skjønner at du syntes det var urettferdig og dårlig gjort, og jeg skjønner at du ikke vil la slike ting gå utover jobben din.

Men hva hadde du syntes om andre lot være å redde din mor/søster/bror/far/datter/sønn fordi de hadde dårlig erfaring fra sist de reddet noen? Hadde du hatt medfølelse med dem fordi de ikke løp ut fordi de opplevde kritikk sist gang de prøvde å redde et liv? Eller hadde du følt at det var helt greit at de ikke reddet noen av dine ettersom de hadde en så traumatisk opplevelse med å få kritikk forrige gang?

Jeg tror du hadde foretrukket at de hadde løpt ut og reddet en av de du var glad i selv om de hadde fått kritikk for å ha reddet en sist gang. Og da må du tenke på at du selv også kan bety en forskjell for andre neste gang.

Og jeg holdt ikke en unge i hestehalen, jeg kastet meg etter henne og fikk kun tak i hestehalen når jeg dro henne ut av veien.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe imot frivillig barnløse (eller barnfrie, som de så trendy kaller det) i virkeligheten, mens det som skrives fra den kanten her på KG nærmest får meg til å ønske å stappe en bæsj i kjeften på enkelte av de. De er sikkert helt OK folk i RL, mens de her på nett åpenbart går helt amok i kunsten å vrenge ut av seg irritasjonsmomenter helt hinsides alt et normalt menneske kan forestille seg. Og plusser hverandre i fleng, hauser hverandre opp og er såååå enige i alt gørret de presterer å lire av seg.

Av alt som har blitt skrevet de siste dagene i begge leirene skal de såvisst få den tvilsomme æren av å vinne overlegent, og det stiller de jo bare i et enda grellere skjær av lyset de allerede befinner seg i hele gjengen. Også antallet da.... - takk Gud for at dette er et nettsted, og tydeligvis et som tiltrekker seg denne kategorien mennesker som fluer på en dritt, men dog skremmende mtp. at tendensen jo faktisk går i retning av at stadig flere velger en barnfri tilværelse. La oss imidlertid håpe vi ser de verste eksemplene kun her i fremtida også, og ikke på gata, bussen, flyet, restauranten eller ellers i samfunnet, for det hadde jo faktisk vært et direkte sjansespill, kan man få inntrykk av.

Hvorfor blir noen så til de grader fulle av umenneskelighet, hysteri og hat, mot barn og foreldre av sin egen art? Jeg undres, og vemmes....

Vel, det samme kan sies om dere småbarnsmødre...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det samme kan sies om dere småbarnsmødre...

I tillegg til at man må godta å bli kjeftet huden full når man hindrer ungen deres i å løpe foran busser. Det burde folk bare finne seg i og ikke er de monsteraktige egoister.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du virkelig vite hvordan det kunne ha blitt.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Nei, det gjør jeg virkelig ikke.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg virkelig ikke.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Det her blir for teit.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg....hvordan kan du kalle dette egoisme? Jeg gjorde det som var forventet av meg pga refleks og jeg fikk grisekjeft og trussel om politianmeldelse mot meg. Er det virkelig så vanskelig for deg å forstå at slikt kan sette en bekymring om å gjøre det samme neste gang? Moren oppførte seg som at jeg hadde bedriver vold mot ungen hennes, for at du skal forstå dette så kan du forestille deg hvordan du hadde reagert om du trodde noen gjorde vold med ditt barn. Synes du den reaksjonen der kan kvalifiseres som å få kjeft? Om noen ikke hadde reagert om en av mine hadde vært utsatt for en ulykke rett foran dem kunne jeg ikke klandret dem for at de ikke reagerte. Alle er vi forskjellige. Og jeg må også si at de angrepene du kommer mot meg her gjør at jeg blir enda sikker i min sak og ikke involvere meg igjen om jeg handler i en liknende situasjon om det ikke innebærer at jeg kan gjøre noe uten å berøre ungen. Makan.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Jo jeg kan se at det kan bli en bekymring om det som har skjedd, men jeg klarer ikke å se at det skal bety at du venter med å reagere neste gang noe skjer. Bare fordi din karriere kan prøves.

Jeg har selv lang utdanning innen helse og vold, og jobber innenfor faget. En politianmeldelse knyttet til at en tar ansvar og beskytter barn i en risikosituasjon, blir ikke forfulgt i den grad at det er noen risiko for karriere. Særlig ikke når en kan vise til at det var en ulykkeshendelse som gjorde at en ville trygge barnet.

Ettersom vi begge er kjent med dette (og det er du om du jobber innenfor dette), vil jeg synes det er rart at du påberoper deg risiko for karriere for å unnskylde deg mot å beskytte barn i en risikosituasjon.

Det ene er at de færreste tilfeller vil bety en kritikk mot deg, det andre er at du kan redde liv med å gå inn i en situasjon som betyr fare for et barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her blir for teit.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Ja, det er alltid dumt når noen er uenige med deg, vil jeg tro. Det er en helt menneskelig følelse.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg prøvde å understreke at det ikke automatisk gjør deg til ett mionster at du velger bort fremmede over det kjente og kjære. Og skulle jeg prøvd å skryte av meg selv hadde jeg vitterlig ikke tatt dette under anonym, men jeg synes fremdeles det er fullstendig idiot i hodet å bli påtruet politianmeldelse for at man redder en unge (som var så imponerende som en refleks) for deretter å bli anklaget av fremmede på nettet om at man er ett følelseskaldt monster fordi dette skremte deg såpass at du ikke vil gjenta bragden i frykt for å legge eget liv i ruiner.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Men i jøsse navn da, hvis du virkelig er SÅ redd for at ukjente damer skal kjefte på deg så ville jeg prøvd å bygge meg opp litt. Eller så må du ha levd ett veldig skjermet liv.. ett menneske skal heller dø enn at du skal få noen sinte gloser. Og hva slags karriere er det snakk om hvis den faller i grus av en FALSK anmeldelse om at du lugget ett barn? Som uansett ikke ble noe av? Så hvis du krangler med feil nabo og h*n anmelder deg på falskt grunnlag om noe helt tullete barnemishandling så er karrieren ødelagt?

Du høres veldig kald ut som setter en overdrevet og potensiell fare foran ett liv.

Og 99,999% av hvada? KG? Jeg lever i den virkelige verden og det har blitt mange flere reddet rundt om enn de usle prosentene som blir igjen etter de 99.999 pluss ting jeg selv har sett. Det der er noe du har kokt sammen oppe i hodet ditt.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg kan se at det kan bli en bekymring om det som har skjedd, men jeg klarer ikke å se at det skal bety at du venter med å reagere neste gang noe skjer. Bare fordi din karriere kan prøves.

Jeg har selv lang utdanning innen helse og vold, og jobber innenfor faget. En politianmeldelse knyttet til at en tar ansvar og beskytter barn i en risikosituasjon, blir ikke forfulgt i den grad at det er noen risiko for karriere. Særlig ikke når en kan vise til at det var en ulykkeshendelse som gjorde at en ville trygge barnet.

Ettersom vi begge er kjent med dette (og det er du om du jobber innenfor dette), vil jeg synes det er rart at du påberoper deg risiko for karriere for å unnskylde deg mot å beskytte barn i en risikosituasjon.

Det ene er at de færreste tilfeller vil bety en kritikk mot deg, det andre er at du kan redde liv med å gå inn i en situasjon som betyr fare for et barn.

Nei selvsagt skal jeg reagere. Men jeg vil ikke reagere om det potensielt kan føre til en lik reaksjon som jeg fikk sist og vil derfor tenke meg om før jeg hiver meg etter noen, barn som voksen.

Strafferettslig vil ikke en slik anmeldelse ha noe å si, men om du jobber tett med mennesker vet du hvor fort jungelekspressen går. Når man jobber tett med mennesker (og barn) som vi gjør er det svært dårlig for karrieren om man får en anmeldelse som strider mot det man driver med mot seg. Her hvor jeg jobber er tillit mellom beboerne og de ansatte svært viktig del av jobben siden mange er svært traumatiserte. Ville du ha turt å overlatt ungene dine til en fremmed som har en anmeldelse for barnemishandling på seg? Det tviler jeg sterkt på. For ikke å glemme hvordan de andre ansatte kan miste tilliten til meg selv om saken blir henlagt og gjøre jobbtilværelsen min svært utfordrende. Når alt kommer til alt så mener jeg at meg selv, mine og vårt liv er viktigere for meg enn enhver fremmed menneske uansett om det er barn eller voksen. Ja det er bare en karriere, men det er en karriere som gir meg lønn og betaler for hus og hjem. Å miste det er en risiko jeg ikke vil ta.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i jøsse navn da, hvis du virkelig er SÅ redd for at ukjente damer skal kjefte på deg så ville jeg prøvd å bygge meg opp litt. Eller så må du ha levd ett veldig skjermet liv.. ett menneske skal heller dø enn at du skal få noen sinte gloser. Og hva slags karriere er det snakk om hvis den faller i grus av en FALSK anmeldelse om at du lugget ett barn? Som uansett ikke ble noe av? Så hvis du krangler med feil nabo og h*n anmelder deg på falskt grunnlag om noe helt tullete barnemishandling så er karrieren ødelagt?

Du høres veldig kald ut som setter en overdrevet og potensiell fare foran ett liv.

Og 99,999% av hvada? KG? Jeg lever i den virkelige verden og det har blitt mange flere reddet rundt om enn de usle prosentene som blir igjen etter de 99.999 pluss ting jeg selv har sett. Det der er noe du har kokt sammen oppe i hodet ditt.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Eventuelt så kan du passe på dine egne unger så de ikke setter seg i slike situasjoner. Som sagt så setter jeg meg og mine foran alle fremmede og når du ser reaksjonene som kommer her etter jeg hindret en unge i å bli panserpryd så kan jeg ikke akkurat si at det øker lysten på å gripe inn i en tilsvarende situasjon i fremtiden. Jeg har gjort mitt. Så får du heller synes at jeg er kald og kynisk.

Og jeg står på mitt, 99,99% av jordens befolkning ville ikke ødelagt sitt eget liv for å redde fremmede. Ikke du heller.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke meningen å fornærme deg. Men det er jo bra at du ikke praktiserer som lege når du egentlig føler mest for dyr.

ja det er jo det jeg har skrevet hele tiden. Derfor jeg sluttet og..

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det samme kan sies om dere småbarnsmødre...

Og det må du gjerne påstå til krampa tar deg, I DEN ANDRE TRÅDEN!
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke kald i det hele tatt. Men jeg ruinerer ikke mitt eget liv for fremmede. 99,99% av jordens befolkning er slik. Jeg finner det merkelig at du ikke forstår det.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Mitt budskap til deg er at du kan ta og stappe det tallet ditt opp et visst sted, med mindre du kan dokumentere det (noe det naturligvis ikke finnes), og forøvrig fortelle eventyrene dine i den andre tråden! Jeg tror nemlig den "redningsdåden" din er oppdikta, for hvorfor skulle vi ikke tro det, så mye bullshit dere barnløse slenger fra dere her?

Fy faen, så lei jeg er av all driten deres nå!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De uten barn som kommer på jobb og gjesper over hvor trøtte de er....

Tro meg, de vet ikke hva trøtt er før du har prøvd noen måneder med en kolikkbaby.

Kom tilbake og klag når du har fått barn, så kan vi snakke om det da!



Anonymous poster hash: e9533...d28
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De uten barn som kommer på jobb og gjesper over hvor trøtte de er....

Tro meg, de vet ikke hva trøtt er før du har prøvd noen måneder med en kolikkbaby.

Kom tilbake og klag når du har fått barn, så kan vi snakke om det da!

Anonymous poster hash: e9533...d28

Har du tenkt på at det finnes flere grunner til at folk er trøtte eller ikke får sove? Til og med en vond sykdom som både gir angst, smerter og søvnløshet. Men hva vet vel dem om å være trøtt i motsetning til en mor?!

Er lei av mødre som misbruker morsrollen sin på jobb og nærmest forlanger at alle andre skal leve etter deres pipe fordi de har barn, alltid mor som skal være hjemme med sykt barn selv om hun jobber halv stilling. Temmelig slitsomt å jobbe enda flere ekstravakter når man jobber masse fra før bare fordi det er hektisk å ha barn. Det er ikke bare foreldre som møter veggen! Barnløse har også følelser og en kropp som har begrensinger! Takk og lov så er det mange mødre som ikke er sånn og. Noen har vettet i behold til å ta ansvar for eget liv og prioriteringer!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig irriterende når barnløse klager fordi kolleger med barn er hjemme med sykt barn eller må dra tidlig for å hente syke barn. Vet dere hva, jeg synes heller ikke det er gøy og skulle mer enn gjerne vært på jobben, men ungen passer seg ikke selv. Så hold kjeft, det er ikke sånn at jeg har fri og sitter hjemme med beina på bordet.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig irriterende når barnløse klager fordi kolleger med barn er hjemme med sykt barn eller må dra tidlig for å hente syke barn. Vet dere hva, jeg synes heller ikke det er gøy og skulle mer enn gjerne vært på jobben, men ungen passer seg ikke selv. Så hold kjeft, det er ikke sånn at jeg har fri og sitter hjemme med beina på bordet.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Helt enig!

Personlig så ville jeg mye heller ha vært på jobb enn å være hjemme med en unge som spyr som i en scene tatt fra Exorsisten! Eller en unge som er på dag 4 med forkjølelse og begynner å bli sånn irriterende halvfrisk og grinete. For syk til barnehagen, men litt for frisk til å være hjemme. Oh my, da er det like før jeg går på veggene, og jeg misunner mine kollegaer som sitter på jobb. Kanskje jeg skal høre om de vil bytte med meg neste gang, jeg tar gjerne doble skift!

Anonymous poster hash: e9533...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig irriterende når barnløse klager fordi kolleger med barn er hjemme med sykt barn eller må dra tidlig for å hente syke barn. Vet dere hva, jeg synes heller ikke det er gøy og skulle mer enn gjerne vært på jobben, men ungen passer seg ikke selv. Så hold kjeft, det er ikke sånn at jeg har fri og sitter hjemme med beina på bordet.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Flere av dere har en gubbe som også kan passe sitt syke barn! Mor og far har 10 dager hver når de har et barn og 15 dager hvis de har to-tre barn. Så det er ingen unnskyldning!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Personlig så ville jeg mye heller ha vært på jobb enn å være hjemme med en unge som spyr som i en scene tatt fra Exorsisten! Eller en unge som er på dag 4 med forkjølelse og begynner å bli sånn irriterende halvfrisk og grinete. For syk til barnehagen, men litt for frisk til å være hjemme. Oh my, da er det like før jeg går på veggene, og jeg misunner mine kollegaer som sitter på jobb. Kanskje jeg skal høre om de vil bytte med meg neste gang, jeg tar gjerne doble skift!

Anonymous poster hash: e9533...d28

Oi, nå må du være forsiktig med hva du skriver, for DETTE griper de umiddelbart tak i, - "skulle du tenkt på før du var så dum og fikk unger"...

Er forøvrig helt enig med deg, selvsagt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av dere har en gubbe som også kan passe sitt syke barn! Mor og far har 10 dager hver når de har et barn og 15 dager hvis de har to-tre barn. Så det er ingen unnskyldning!

Har du reflektert over at det kanskje er din kollega sin tur til å være hjemme med barnet for mannen f.eks har brukt opp sin periode?

Disse dagene flyr når man har sykt barn. Og første året i barnehage er helt forjævlig, da får de små alt som hopper rundt av bakterier og virus!

Ta f.eks norovirus. Ungen spyr fletta av seg i et par døgn, og reglene i barnehage sier 48 timer etter siste runde med spying eller diarebleie. Vips så er 4 dager oppbrukt. Ikke lenge etter får ungen influensa: Vips; iallefall 7 dager oppbrukt. Og den ene styggsotta etter den andre overlapper gjerne hverandre ved barnehageoppstart. 20 dager er ingenting, og gjerne brukt opp før sommerferien.

Anonymous poster hash: e9533...d28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...