Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forøvrig reddet jeg en lita jente fra å bli overkjørt av bussen engang. Belønningen min for å hindre at ungen ble pynt i grillen var grisekjeft av moren og trussel om politianmeldelse fordi det eneste jeg fikk tak i på den lille raketten var hestehalen hennes. Tydeligvis var det bedre med en død unge enn enn lugget unge resonerte jeg meg frem til.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Da skulle du slengt ungen uti vegen foran neste buss.

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en fordel for omgivelsene da, at du forlot legepraksisen og heller ble dyrlege... :lur:

Anonymous poster hash: 79cd1...d90

Så klart det heller er det. Hva skal man med leger som ikke er interessert i yrket sitt? Vi trenger folk til å passe på dyr og. For en tåpelig kommentar, skulle jeg liksom bli fornærmet nå????

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det var herlig å høre noen uten barn si dette rett ut jeg. Og ikke komme med motargumenter til at småforeldre (med omsorg og ansvar for barn) faktisk har mer ansvar (uten at det er noe stygt/negativt i det) og at barnløse har "bare seg selv" å tenke på til syvende og sist. For de fleste har jo venner, jobb, frivillig arbeid evt og foreldre som trenger deg og annen familie. Så: :blomst:

Anonymous poster hash: aae3d...70b

Hehe..Takk x)

Det kriblet for mye i fingrene, måtte bare få det ut :fnise:

Men, helt ærlig, jeg får litt dårlig samvittighet av å skrive slike ting også da x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes synd på deg som ikke skjønner at en hund er ikke lett erstattelig for meg. Jeg skjønner godt hva du skriver, jeg forstår at det er foreldrenes største tragedie. Men det betyr ikke at det ikke er mitt livs tragedie hvis min hund døde. Jeg synes ikke mennesker er noe spesielt bede enn dyr. Faktisk utdannet lege, men tok utdannelse som dyrepleier etterpå. Det er slik jeg føler og slik kommer jeg alltid til å føle.

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

Men vil det si at du heller hadde reddet hunden din framfor et barn?

Jeg har to hunder selv, og er veldig glad i dem. Jeg er så glad i dem at jeg ville gjort det meste for å redde dem ut av en farlig situasjon. Den ene hunden min er en "once-in-a-lifetime"-hund også. Jeg kan ikke forestille meg at jeg kan være så heldig eller oppleve en så bra hund med så stor personlighet flere ganger.

Men jeg ville reddet et fremmed barn framfor min egen hund. Ja, det ville jeg ha gjort uten å tenke meg om! Jeg ville valgt å sette mine egne følelser for hunden til side i den situasjonen.

Barnet har en potensiell framtid på 70-80 år. Hunden har kanskje 10 år. Jeg har barn selv, og kunne ikke hatt samvittighet til å la være å redde et barn fordi jeg heller ville redde hunden min.

Mine hunder er uerstattelige for meg. Men det er også et barn, samme hvem sitt barn det er. Jeg vil ikke frarøve et barn livet for å redde en av mine hunder, selv om de betyr omtrent like mye som et barn for meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig reddet jeg en lita jente fra å bli overkjørt av bussen engang. Belønningen min for å hindre at ungen ble pynt i grillen var grisekjeft av moren og trussel om politianmeldelse fordi det eneste jeg fikk tak i på den lille raketten var hestehalen hennes. Tydeligvis var det bedre med en død unge enn enn lugget unge resonerte jeg meg frem til.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Så du har aldri blitt så sint og redd at det har gått ut over feil person? Selvfølgelig var denne personen bare utrolig glad for at du hadde reddet barnet, men der og da var det antageligvis umulig å styre følelsene sine. Ikke at det gir en person lov å behandle folk dårlig, men det er greit å se an konteksten litt synes jeg.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en del umodne blandt de barnløse også, så er jo like greit de velger å ikke få.

Anonymous poster hash: 8b40b...402

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du har aldri blitt så sint og redd at det har gått ut over feil person? Selvfølgelig var denne personen bare utrolig glad for at du hadde reddet barnet, men der og da var det antageligvis umulig å styre følelsene sine. Ikke at det gir en person lov å behandle folk dårlig, men det er greit å se an konteksten litt synes jeg.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Det rettferdiggjør absolutt INGENTING. Når man får straff for å gjøre en god gjerning som potensielt gjør en forandring på liv og død så er det minste man kan forvente seg å ikke bli skjelt ut.

Jeg kvier meg for å bryte inn en annen gang og i frykt for represalier så kommer jeg til å tenke meg om to ganger før jeg prøver, noe som igjen muliggjør at jeg reagerer for sent.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en del umodne blandt de barnløse også, så er jo like greit de velger å ikke få.

Anonymous poster hash: 8b40b...402

Synes faktisk det er mere forstyrrende med de umodne foreldrene jeg da......de har jo faktisk unger de skal ta vare på å oppdra.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rettferdiggjør absolutt INGENTING. Når man får straff for å gjøre en god gjerning som potensielt gjør en forandring på liv og død så er det minste man kan forvente seg å ikke bli skjelt ut.

Jeg kvier meg for å bryte inn en annen gang og i frykt for represalier så kommer jeg til å tenke meg om to ganger før jeg prøver, noe som igjen muliggjør at jeg reagerer for sent.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Du fikk en straff? Represalier? Noen snakket hardt til deg, det er ikke verdens undergang. Rist det av deg og gå videre.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk en straff? Represalier? Noen snakket hardt til deg, det er ikke verdens undergang. Rist det av deg og gå videre.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Jeg ble truet med en politianmeldelse for å ha reddet livet til en annens unge.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rettferdiggjør absolutt INGENTING. Når man får straff for å gjøre en god gjerning som potensielt gjør en forandring på liv og død så er det minste man kan forvente seg å ikke bli skjelt ut.

Jeg kvier meg for å bryte inn en annen gang og i frykt for represalier så kommer jeg til å tenke meg om to ganger før jeg prøver, noe som igjen muliggjør at jeg reagerer for sent.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Du kommer til å la være å hindre noe som kan bety liv og død for en annen fordi du kanskje kan få litt kjeft? En person kan heller dø enn at du kan få litt kjeft?

Jaja, egoismen lever!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å la være å hindre noe som kan bety liv og død for en annen fordi du kanskje kan få litt kjeft? En person kan heller dø enn at du kan få litt kjeft?

Jaja, egoismen lever!

Altså, om en unge dør fordi foreldrene er uoppmerksom har ikke det noen innvirkning på mitt liv. Men om jeg får en anmeldelse på meg for barnemishandling når jeg redder en unge så ødelegger det karrieren min. Beklager, men meg først naturlig nok.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om en unge dør fordi foreldrene er uoppmerksom har ikke det noen innvirkning på mitt liv. Men om jeg får en anmeldelse på meg for barnemishandling når jeg redder en unge så ødelegger det karrieren min. Beklager, men meg først naturlig nok.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

For meg så er ikke det naturlig å la (tanker om) karriere gå foran å redde et liv. Jeg blir rett og slett skremt av at du kan si noe sånt! Du er en kald person, og jeg håper det ikke finnes mange som deg. Håper du tenker deg om, og revurderer denne holdningen.

Endret av Majott
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv barnfri, men det er en gruppe barnfrie som irriterer vettet av meg, og det er barnfrie dyreeiere som insisterer på å sidestille dyrene sine med barna til andre. Hvis det eksempelvis er en tråd på KG hvor noen er redd hunder og ikke vil ha besøk av folk med hund, så kommer det alltid en bruker for å skrive noe ironisk om at de er så redd barn og ikke vil ha besøk av folk med barn etc.

Det er så innihelvete barnslig.

Anonymous poster hash: b2df1...8b1

Jeg har voksne barn, og etterhvert også barnebarn. Og jeg har to hunder som betyr mye for meg.

Tar alltid hensyn til andre når det gjelder å ta med hundene, og jeg tar aldri hunder med på besøk til andre uten at det er uttrykt i klartekst at hunder er ok å ta med. Som regel er hundene igjen hjemme når vi er på besøk hos andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er ikke det naturlig å la (tanker om) karriere gå foran å redde et liv. Jeg blir rett og slett skremt av at du kan si noe sånt! Du er en kald person, og jeg håper det ikke finnes mange som deg. Håper du tenker deg om, og revurderer denne holdningen.

Nei jeg er ikke kald i det hele tatt. Men jeg ruinerer ikke mitt eget liv for fremmede. 99,99% av jordens befolkning er slik. Jeg finner det merkelig at du ikke forstår det.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil det si at du heller hadde reddet hunden din framfor et barn?

Jeg har to hunder selv, og er veldig glad i dem. Jeg er så glad i dem at jeg ville gjort det meste for å redde dem ut av en farlig situasjon. Den ene hunden min er en "once-in-a-lifetime"-hund også. Jeg kan ikke forestille meg at jeg kan være så heldig eller oppleve en så bra hund med så stor personlighet flere ganger.

Men jeg ville reddet et fremmed barn framfor min egen hund. Ja, det ville jeg ha gjort uten å tenke meg om! Jeg ville valgt å sette mine egne følelser for hunden til side i den situasjonen.

Barnet har en potensiell framtid på 70-80 år. Hunden har kanskje 10 år. Jeg har barn selv, og kunne ikke hatt samvittighet til å la være å redde et barn fordi jeg heller ville redde hunden min.

Mine hunder er uerstattelige for meg. Men det er også et barn, samme hvem sitt barn det er. Jeg vil ikke frarøve et barn livet for å redde en av mine hunder, selv om de betyr omtrent like mye som et barn for meg.

Så fint for deg at du tenker sånn da. Ikke alle er som deg.

For meg så er ikke det naturlig å la (tanker om) karriere gå foran å redde et liv. Jeg blir rett og slett skremt av at du kan si noe sånt! Du er en kald person, og jeg håper det ikke finnes mange som deg. Håper du tenker deg om, og revurderer denne holdningen.

Jeg synes det er helt hårreisende at folk mener at folk skal kaste unna sine følelser, karrierer og alt for et fremmed barn. Jeg tror den du sitterer hadde handlet likt igjen uten å tenke seg om forde det er refleks, men så klart at vedkommende tenker som hun/han gjør nå. Man vil jo sikre sin egen framtid også, hvis denne personen hadde mistet jobben, mistet hus og endt opp på nav for å ha reddet en unge så hadde det vært greit liksom???

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei jeg er ikke kald i det hele tatt. Men jeg ruinerer ikke mitt eget liv for fremmede. 99,99% av jordens befolkning er slik. Jeg finner det merkelig at du ikke forstår det.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Jeg er og helt enig med deg! Helt utrolig! Dessuten om denne mora reagerte som hun gjorde forde hun ble redd så hadde det ikke tatt veldig lang tid før hun hadde sett at det du gjorde var heltemodig, hun burde gjøre det hun kunne for å komme i kontakt med deg og takket deg!

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og helt enig med deg! Helt utrolig! Dessuten om denne mora reagerte som hun gjorde forde hun ble redd så hadde det ikke tatt veldig lang tid før hun hadde sett at det du gjorde var heltemodig, hun burde gjøre det hun kunne for å komme i kontakt med deg og takket deg!

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

Nåja, det er vel ikke akkurat heltemodig av meg å hive seg etter en unge uten å være i særlig fare selv. Fare hadde jeg kun vært i om jeg snublet, og det gjorde jeg jo ikke.

Men en takk, eller en likegyldig mine i det minste kunne vært grei å få i reaksjon etterpå. Ikke skriking, utskjellelse og trussel om politianmeldelse fordi man hindret at en unge ble kjøttdeig.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi hun har blitt mor?? Sier seg selv at oppegående folk som blir foreldre ikke fortsetter med samma fylla som de evt gjorde før. Har dog inntrykket av at de fleste uten barn forstår det. I hvert fall i mitt tilfelle. Alder har ikke noe å si heller, ingen unnskyldning til å tro at foreldre skal fortsette å være fulle hele tiden

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Men noen ganger så kan man da slippe seg litt løs og drikke litt? I fravær av ungen?

En kan være en god forelder selv om man drikker seg bananas på en fest 1-2 ganger i året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, det er vel ikke akkurat heltemodig av meg å hive seg etter en unge uten å være i særlig fare selv. Fare hadde jeg kun vært i om jeg snublet, og det gjorde jeg jo ikke.

Men en takk, eller en likegyldig mine i det minste kunne vært grei å få i reaksjon etterpå. Ikke skriking, utskjellelse og trussel om politianmeldelse fordi man hindret at en unge ble kjøttdeig.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Ironisk nok hentet jeg en eldre mann ut av sjøen i min ungdom etter han falt ut av båten sin og reddet livet til bikkja hans som prøvde å henge seg selv når den hoppet etter eieren sin også, og da fikk jeg faktisk både takknemlighet og blomster på døren...Da var det en hund jeg reddet og ikke en unge.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...