Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes så mange som ikke kan oppdra barn, og de trenger all den hjelp de kan få uansett hvor sure de blir, og hvor flinke de tror de er pga de har barn. Til og med barnløse kan bedre enn de.

Men synes du mange av de barnløse her på forumet uttrykker seg på en tillitsvekkende måte, og ville du tatt imot råd fra noen av disse?

Jeg er som sagt enig med deg i at mange barnløse er både flinke med barn og har gode råd å komme med, med det er i virkelighetens verden. Hva med KG, her debatten tross alt foregår?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du skal nærme deg en gang å prøve å bagatellisere verken ditt eller uhorvelig mange andres skriblerier, for det du remjer fra deg føyer seg bare til den kilometerlange remsa med svada, grums og gørr dere barnløse lirer fra dere både her og i den andre tråden. Til sammen er dette noe mange nok kunne følt ikke bare ekkelt, men direkte støtende, krenkende og skremmende så det ljomer etter!

Men hovedgrunnen må vel da være at du/dere har det gøy, ikke sant? Vel vel, stå på i så fall, de fleste av oss foreldre er faktisk tykkhuda nok til å tåle, og ikke minst, overse det meste...

Det ironiske her er at du beskriver godt dine egne rablerier. Og ja, huff så krenkende å høre at noen (deg faltisk) sikkert er irritert og hårsår pga søvnløse netter. Huff og huff, så grusomme vi barnfrie er :)

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel, det er nå en gang sånn at man faktisk BLIR utrusta med en del instinktvise ferdigheter den dagen man får barn, på lik linje med resten av dyreverden. Dette kan vel neppe en barnløs overgå uten videre. Når det er sagt er det helt klart også mange barnløse som er flinke med barn, definitivt. Men det er vel neppe tilfelle når vi ser på mange av de barnløse brukerne her på forumet, for man skal vel da i utgangspunktet helst LIKE barn i allefall LITT, før en kan påberope seg å kunne noe om de, tror du ikke?

Egentlig ikke: man kan lære inmari mye om læringspsykologi av å trene hund (belønning for ønsket atferd. Funker fjell på alle virveldyr - inkludert barn, til og med amøber og tarmbakterier reagerer på positive stimuli ;)

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger kommentarer til kvinner med barnevogn om at det lukter sur melk! Gud så forbannet jeg ble av en voksen mann i 50 årene. Aner dog ikke om han var barnløs, men sånt sier man vel ikke til ukjente folk man må dele heis med. Ikke ammer jeg engang, så hvor den sur melken kommer ifra aner jeg ikke



Anonymous poster hash: 7c13e...b91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes du mange av de barnløse her på forumet uttrykker seg på en tillitsvekkende måte, og ville du tatt imot råd fra noen av disse?

Jeg er som sagt enig med deg i at mange barnløse er både flinke med barn og har gode råd å komme med, med det er i virkelighetens verden. Hva med KG, her debatten tross alt foregår?

Jeg har sett både flinke barnløse og dårlige barnløse her inne, og flinke foreldre og dårlige foreldre her inne. Litt av hvert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes virkelig noen burde øve seg, (både folk på nett og utenfor nett) før de får seg barn! Ikke bare lage de/presse de ut og tror de er verdens flinkeste. Man blir ikke automatisk ekspert av å lage/presse ut et barn. Annerledes når de har flere barn og har hatt barn i noen år. Selv om det er noen som ikke kan oppdra da heller!!!

Endret av Kili
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stinky

Jeg synes virkelig noen burde øve seg, (både folk på nett og utenfor nett) før de får seg barn! Ikke bare lage de/presse de ut og tror de er verdens flinkeste. Man blir ikke automatisk ekspert av å lage/presse ut et barn. Annerledes når de har flere barn og har hatt barn i noen år. Selv om det er noen som ikke kan oppdra da heller!!!

Takes one to know one.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke: man kan lære inmari mye om læringspsykologi av å trene hund (belønning for ønsket atferd. Funker fjell på alle virveldyr - inkludert barn, til og med amøber og tarmbakterier reagerer på positive stimuli ;)

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

Jo, men tror du noen av de mest ihuga barnfrie her på KG har interesse av det da?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske her er at du beskriver godt dine egne rablerier. Og ja, huff så krenkende å høre at noen (deg faltisk) sikkert er irritert og hårsår pga søvnløse netter. Huff og huff, så grusomme vi barnfrie er :)

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

Hehe, dere er nå søte i den alderen :-D Til din informasjon er mine barn voksne, så noen søvnøøse netter er ikke et tema. Og dessuten var slvnløse netter et sjeldent fenomen når de var små også.

Neste forsøk, værsågod...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dere er nå søte i den alderen :-D Til din informasjon er mine barn voksne, så noen søvnøøse netter er ikke et tema. Og dessuten var slvnløse netter et sjeldent fenomen når de var små også.

Neste forsøk, værsågod...

giphy.gif

Anonymous poster hash: 1a341...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

At barn slår seg vrang og er vanskelige å roe ned har jeg full forståelse for. Jeg gjorde jo også det som liten.

Det jeg reagerer på er når barn lager mye lyd men ikke er sinte/lei seg - dvs. de hyler av glede. Mange foreldre synes jo dette bare er hyggelig, men det er jo like forstyrrende.

Anonymous poster hash: 89dca...c5f

Barn er barn, om de hyler av glede eller gråt: slik er bare livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh?

Tror jeg siterte feil bruker eller leste litt for fort. Jeg svarte først på noe angående dyr også trodde jeg at jeg senere svarte på noe om at barnløse og foreldre aldri kommer til å bli enige om livet med barn eller med dyr er det "beste". Men ser nå at du skrev kun med/uten barn og ikke dyr.

Anonymous poster hash: aae3d...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du oppfatter DET som ekkelt (at en person sikkert har blitt søvnløs av ungehyl og at mitt matmorhjerte blør), så er du laget av porselen. Oj oj, så grusomt sagt :) Da burde du ikke i alle fall ikke delta i en debatt på KG, skrekk og gru!

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

Ok da, jeg burde kanskje ha formulert meg bedre. Slutt å prøv på å være ekkel! Du prøver å gjøre narr av folk og selv om du gjør det på en dårlig måte så trenger du (åpenbart) at noen forteller deg at det er tåpelig.



Anonymous poster hash: aae3d...70b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å det betyr?

Det betyr (og jeg bare forklarer nå) at det vet vel du siden du er sånn selv, at på seg selv kjenner man andre, at du kjenner det vel igjen siden du er lik.

Anonymous poster hash: aae3d...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr (og jeg bare forklarer nå) at det vet vel du siden du er sånn selv, at på seg selv kjenner man andre, at du kjenner det vel igjen siden du er lik.

Anonymous poster hash: aae3d...70b

Jeg er ingen ekspert nei, og jeg tar gjerne i mot hjelp og råd. Uten å bli forbanna sånn som noen småbarnsmødre blir. Men jeg vet at et barn ikke får gjøre som det vil. Mens noen lar barna styre hjemmet! Ikke kan de kjefte på barnet, det er grusomt gjort. Dakar liten kan ikke få kjeft. Ikke kan de lære de rett og galt. De er jo små og da må de få gjøre som de vil.. Sånn er jeg ikke og sånn vil jeg aldri bli! Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok da, jeg burde kanskje ha formulert meg bedre. Slutt å prøv på å være ekkel! Du prøver å gjøre narr av folk og selv om du gjør det på en dårlig måte så trenger du (åpenbart) at noen forteller deg at det er tåpelig. Anonymous poster hash: aae3d...70b

Oj oj oj, nå ble jeg skikkelig skamfull. Tåpelig, sier du. Nå er du ekkel, altså! Matmorhjertet mitt er knust...

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj, nå ble jeg skikkelig skamfull. Tåpelig, sier du. Nå er du ekkel, altså! Matmorhjertet mitt er knust...

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

Vet ikke helt hvordan Matmorhjertet ditt ble involvert nå, men håper det heles raskt.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og foreldre må få lov til å skryte barna sine opp i skyene om de ønsker det. Men det kan fortsatt irritere andre både med og uten barn. Akkurat på lik måte kan det irritere noen at barnløse snakker om dyr som om de var barn. Det må du nesten bare leve med.

Du mener at ett rumpetroll og din egen mor er sidestilte? Altså om de var syke, døende, trengte deg samtidig osv? Alle liv på kloden er faktisk ikke sidestilte for alle og en hver og det er ikke bare kjæledyr som er "liv" annet enn mennesker.

Jeg har dessuten ikke sett noen si at man ikke kan være glad i/elske ett dyr?

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Hvor i heiteste i mitt innlegg har jeg skrevet at jeg ikke aksepterer at folk skryter av ungene sine? Jeg skriver at hvert liv har lik verdi. Og ja jeg holder ved mitt ord, jeg mener det. Men så klart hvis man elsker noen så hjelper man den man elsker, uavhengig av rase. Så om mitt kjæledyr og ditt barn holdt på å synke i en bår hadde jeg hjulpet min hund, ikek forde jeg mener ungen din ikke er verdt noe, men forde jeg velger den jeg synes er mest viktig for meg. Du hadde valgt omvendt, jeg respekterer det. Og det er det som er poenget mitt, at man skal respektere det andre mener.

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i heiteste i mitt innlegg har jeg skrevet at jeg ikke aksepterer at folk skryter av ungene sine? Jeg skriver at hvert liv har lik verdi. Og ja jeg holder ved mitt ord, jeg mener det. Men så klart hvis man elsker noen så hjelper man den man elsker, uavhengig av rase. Så om mitt kjæledyr og ditt barn holdt på å synke i en bår hadde jeg hjulpet min hund, ikek forde jeg mener ungen din ikke er verdt noe, men forde jeg velger den jeg synes er mest viktig for meg. Du hadde valgt omvendt, jeg respekterer det. Og det er det som er poenget mitt, at man skal respektere det andre mener.

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

Nei, du har ikke skrevet det og det var kun ett eksempel for å forklare deg hva jeg mente.. at det går an å irritere seg over alt mulig selv om de personene har all rett til å gjøre som de gjør.

Det er faktisk straffbart å ikke hjelpe en person som er i livsfare.. men grunnen til at jeg hadde reddet ett fremmed barn er jo fordi jeg vil heller takle sorgen av å miste ett kjæledyr enn at en annen skal takle sorgen av å miste sitt barn. Og det er heldigvis ganske vanlig utenfor Kg at folk tenker sånn;)

å være mer glad i hunden sin enn ukjente barn er en selvfølge men å la barn dø for å redde dyret sitt, det er ikke normalt.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...