Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så man mister seg selv hvis man ikke ønsker å drikke seg full mer? Ja, nå har jeg hørt det også! :fnise:Anonymous poster hash: 74c88...700

Da er nok jeg tapt for alltid. Jeg har aldri forstått den mentaliteten at man må drikke seg av føttene for å kunne ha det moro. Jeg kan godt gå en tur på byen, men jeg har det vel så moro om jeg bare drikke brus.

Anonymous poster hash: 370cd...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du verden for en diskusjon. Er det ikke bare enklere å respektere at man gjør ulike valg i livet og at det er lov å si fra hvis en får råd en ikke har bedt om?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn, så jeg vet faktisk hva jeg snakker om kjære deg ;) Derfor jeg irriterer meg over mødre som mister seg selv, som aldri kan snakke om noe annet enn barna sine når vi endelig treffes.

Anonymous poster hash: 293d8...059

Glad for at jeg har venner som jeg kan snakke om hele livet med. Betyr ikke kun barn så klart, men når det gjelder de som står oss nær så spør de gjerne akkurat som jeg får høre om div hunder/flørter. For oss er det normalt å snakke om det som opptar oss. Også må man da få lov til å vokse opp her i livet? Jeg har mange venner som ikke har fått barn og mange av de har jo forandret seg etter at de kom lenger opp i 20 årene, betyr ikke at de (eller jeg) har mistet seg selv, bare utviklet seg (til det bedre). Jeg har derimot en venninne som stadig drikker seg full og bare snakker luft og jeg føler jo at hun har mistet seg selv litt jeg da.. Men det er en annen sak ;) Poenget er at de fleste går gjennom forandringer, utvikler seg og vokser gjennom livet og da er det synd at noen misforstår og tror at disse mister seg selv.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at når disse ungene blir store vil mødrene gjerne på fylla igjen. De har barnevakt og (mine ord) kaster bort hele helga på å feste. Jeg kunne mye heller tenkt meg en rolig veninnekveld med vin og snacks, en tur på teater eller konsert, stikke på den nyeste utstillingen og så videre.

At nybakte og slitne mødre ikke orker å dra ut er jo helt naturlig, men jaggu tar mange det igjen senere. Og der mister de meg altså, flatfylla (eller foreldrefylla) er kjedelig og ikke oppbyggende for vennskapet.

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

Så når mødrene er nybakte så maser deres barnløse (og mødrene med eldre unger) på at alle skal drikke seg dritings, mens når disse nybakte mødrene ikke er så nybakte lenger så maser de på de barnløse som heller vil på teater. Evig dilemma forstår jeg :P Jeg synes forøvrig at mange nybakte mødre også stresser fælt med å komme seg ut på venninne-kvelder og være fulle ganske tidlig. Nettopp fordi de vil "pleie seg selv". Veldig pleiende å være drita og etterpå fyllesyk. Jeg vet jeg sporer av, men innlegget jeg siterte var så veldig avsporet uansett så jeg, ja.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når mødrene er nybakte så maser deres barnløse (og mødrene med eldre unger) på at alle skal drikke seg dritings, mens når disse nybakte mødrene ikke er så nybakte lenger så maser de på de barnløse som heller vil på teater. Evig dilemma forstår jeg :P Jeg synes forøvrig at mange nybakte mødre også stresser fælt med å komme seg ut på venninne-kvelder og være fulle ganske tidlig. Nettopp fordi de vil "pleie seg selv". Veldig pleiende å være drita og etterpå fyllesyk. Jeg vet jeg sporer av, men innlegget jeg siterte var så veldig avsporet uansett så jeg, ja.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Haha, ja, nå er vi jo nesten over i søstertråden egentlig:)

Men skal sies at jeg er barnløs, men likevel over fylleperioden. Så dette er observasjoner fra min side.

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at så mange reagerte på innlegget mitt :vetikke:

Kanskje de savner deg som venninne, at du kun snakker om barnet ditt? Bare fordi man blir en MAMMA, betyr ikke det at du slutter å være deg sevl altså ;)



Anonymous poster hash: 293d8...059

Dette irriterer meg av UKJENTE barnløse.. De tror jeg har mista meg selv? Hvordan er det mulig å anta når dere ikke kjenner meg?

Jeg er lei av barselprat, og jeg var heller ikke den som likte å drikke meg dritings før jeg fikk barn,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal de skjønne at du har forandret deg og blitt voksen?

Jeg har ikke forandret meg, jeg har alltid foretrukket koselige jentekvelder fremfor flatfylla. Og jeg har faktisk ikke muligheten til det heller, jenta mi trenger mammaen sin og jeg har ingen som kan sitte barnevakt en hel natt heller. -Jeg synes det sjuke er at de ikke forstår det, at du ikke forstår det, og at folk fortsetter å glede seg til min første fyll på mine vegne..

Jeg synes det sier sitt om venninnene dine. Jeg synes generelt at det er en uting at enkelte ser ut til å mene at man ikke kan ha det gøy uten å drikke seg fra sans og samling. Stå på ditt. Er det gode venner så respekterer de ditt valg.

Anonymous poster hash: 370cd...a84

Ja enig! Forstår virkelig ikke hvorfor det skal være tså viktig.. Spesielt ikke når man er litt i mangel på venninne-tid. Da vil jeg faktisk prate med de og nyte litt, ikke bare kaste meg ut på fylla.

Wow, du har virkelig gått inn i morsrollen. :fnise:

Det er ikke noen rolle jeg har tatt på meg. Jeg er mor. Til en 8 mnd gammel baby. Som våkner 7 ganger hver natt og trenger mamma. ?

Nei, men ved å aldri ville være med venninner har man gjort det. Bare fordi man har barn kan man fint være sosial også :) Selv prioriterer jeg å ha venninnekvelder i ny og ne, hvor mannen min passer barn. Sånn gjør jeg for han også ;)

Anonymous poster hash: 293d8...059

Finnes da utrolig mange måter å være sosial på uten å dra på tom waits og fylla? Jeg inviterer til jentekvelder stadig vekk og er veldig sosial. Det virker bare som at veldig mange gleder seg veeeeeeeldig mye til å se meg full. Og som tenker at det er en viktig dag, den første fylla etter å bli mor..

Også glemmer de at jeg faktisk ikke likte å bli full før jeg ble mor heller så det hele er veldig irriterende. Nesten like irriterende som mange av svarene jeg fikk her. Gah.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk hadde litt respekt for andres valg i livet, hadde vi sluppet slike tråder.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk hadde litt respekt for andres valg i livet, hadde vi sluppet slike tråder.

Hva er det i denne tråden som er så ille for deg å lese?

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det i denne tråden som er så ille for deg å lese?

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Alt.

I det hele tatt at folk tror "det er JEG som lever det riktige livet med riktige verdier, og ikke du". Hva med å innse at folk har forskjellige synspunkt på hva som er "riktig"? Så slipper vi tråder hvor vi kan rakke ned på folk som tar andre valg enn en selv.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn. Men jeg skjønner ikke hvorfor så mange barnløse skriker ut at de ikke vil flytte seg for en barnevogn. Det sier jo seg selv at det er enklere for den uten vogn å flytte seg litt til siden. Jeg gjør det helt automatisk, også når det kommer sykkel,rullestol eller en person med mye å bære.

Syntes det er skummelt hvor mye noen voksne hater barn. De er barn liksom. Skal man hate noen så hater man den som oppdro ungen.

Men, men de har nå laget barnefrie hoteller for en grunn, sånn at disse personene får seg litt fri før de møter på ei barnevogn på gata eller ei gravid dame på bussen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være skikkelig eplekjekk skal jeg kritisere barneløse som sier de er barnefrie. Jeg ser at barneløs kan ha en negativ klang men ordet barnefei har en minst like negativ klang. Det lyder med en gang "takk gud for at jeg er barnefei, stakkars dere som må slite med den enorme jobben det er å ta vare på de irriterende, masete, snørrete barna". Å være fri fra noe er det samme som å være fri fra noe negativt, vi frigjøres og er fri fra tyrannens makt, vi har fri fra jobb og skole og er sykdomsfrie. Så ordet barnefri legger med en gang en betydning i at man syntes at barn er noe negativt som man er heldig å være fri fra. Det burde gå ann å si at man ikke ønsker barn uten å legge en umiddelbar negativ betydning i det å ha barn.

Hilsen en mamma uten et mammahjerte, men som likevel vil kløyve ord.

Anonymous poster hash: 19373...ab0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg lite over barnløse, de er vel stort sett like ulike de som mennesker med barn. Noen er kjipe, noen er hyggelige.

Eneste episoden jeg har opplevd som litt kjedelig var når jeg skulle reise i 60-årsdag med datteren min. På flyet fikk hun dotter i ørene og hylte som en stukket gris under landing. Damen forran oss snudde seg og sendte oss veldig stygge blikk flere gang, før hun tilslutt ba meg få babyen til å være stille. Følte meg ikke veldig høy i hatten da, helt til en mann ved siden av meg trøstet meg med at majoriteten av passasjerene har hatt eller har barn selv og vet hvordan det kan være, og at han i alle fall bare syntes synd på meg og jenta mi.

Men jeg skjønner man kan bli irritert over hylende unger om man ikke har vært i den situasjonen selv. Lett å tenke at det er foreldrene som bare ikke gidder å bry seg.

Tror ikke nødvendigvis barnløse er noe mindre tolerante ovenfor hylende barn enn de som selv har (hatt) småbarn. Jeg har ikke barn selv, men jeg gidder ikke å irritere meg over hylende babyer eller småbarn som slårseg vrang i butikken av den grunn. Er man ute blant folk, må man regne med litt lyd. Tror ee som irriterer seg over slikt ofte er de samme som irriterer seg over mobilbruk på bussen, vaskemaskiner som går på

søndager, hunder som kommer med et par bjeff, naboer som slår inn en spiker eller ler litt høyt osv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være skikkelig eplekjekk skal jeg kritisere barneløse som sier de er barnefrie. Jeg ser at barneløs kan ha en negativ klang men ordet barnefei har en minst like negativ klang. Det lyder med en gang "takk gud for at jeg er barnefei, stakkars dere som må slite med den enorme jobben det er å ta vare på de irriterende, masete, snørrete barna". Å være fri fra noe er det samme som å være fri fra noe negativt, vi frigjøres og er fri fra tyrannens makt, vi har fri fra jobb og skole og er sykdomsfrie. Så ordet barnefri legger med en gang en betydning i at man syntes at barn er noe negativt som man er heldig å være fri fra. Det burde gå ann å si at man ikke ønsker barn uten å legge en umiddelbar negativ betydning i det å ha barn.

Hilsen en mamma uten et mammahjerte, men som likevel vil kløyve ord. Anonymous poster hash: 19373...ab0

De som beskriver seg som barnfri opplever det jo kanskje på den måten men de som er barnløs opplever kanskje sorg over å ikke kunne få barn. Ordet gir en definisjon av hvorfor en ikke har barn, og gir en klarere forståelse av hvorfor vedkommende ikke er forelder.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffrivillige barnløse er som tikkende bomber, ikke skal man klage over våkennetter, lite søvn og at man er utmattet, for man har jo barn og det har ikke de, så da skal alt males "rosa" i deres øyne, og ikke faen om man skal si et negativt ord om det å ha barn da! #oppgitt

Jeg er ufrivillig barnløs. Jeg mener absolutt at foreldre kan si negative ting i forhold til det å ha barn, for det er ikke rosa å ha barn har jeg skjønt. Samtidig er det synd at noen av "oss" gjør som du sier, for min del er det sårende at andre irriterer seg over noen som aldri får oppleve gledene som kommer av å ha barn. Dere er heldige :)

Anonymous poster hash: 2de38...f0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vits å la et dyr lide.

For personen du skriver dette til er det som å si til en mor med et barn med en muskelsykdom at barnet burde avlives, fordi det har mye vondt.

Anonymous poster hash: 2de38...f0e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkelig at så mange reagerte på innlegget mitt :vetikke:

Dette irriterer meg av UKJENTE barnløse.. De tror jeg har mista meg selv? Hvordan er det mulig å anta når dere ikke kjenner meg?

Jeg er lei av barselprat, og jeg var heller ikke den som likte å drikke meg dritings før jeg fikk barn,

Jeg er hun du siterte. Jeg er altså ikke barnløs, jeg har barn. Derfor jeg skrev det jeg skrev. Fra en mamma til en annen :)

Anonymous poster hash: 293d8...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For personen du skriver dette til er det som å si til en mor med et barn med en muskelsykdom at barnet burde avlives, fordi det har mye vondt.

Anonymous poster hash: 2de38...f0e

Så langt ifra, det er et dyr som ikke skjønner så mye. Normale folk ville ha spart det for smerte og latt det slippe ifra. Et dyr er så langt ifra et barn.

Anonymous poster hash: 8b40b...402

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For personen du skriver dette til er det som å si til en mor med et barn med en muskelsykdom at barnet burde avlives, fordi det har mye vondt.

Anonymous poster hash: 2de38...f0e

Uansett hvor mye det hevdes, et barn og ei bikkje/katt kan ikke sidestilles!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...