Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnløse som blir fornærmet når de hører at de kommer til å forstå hvordan det føles hvis de får barn. Ikke på en nedlatende måte, men informerende.

Hadde jo tatt seg ut om jeg sa til en kreftpasient at jeg vet absolutt hvordan du har det! Jeg har sett TV-programmer om kreftsyke på TV, jeg har vært veldig syk med influensa og jeg er jo glad i livet mitt så jeg kan tenke meg at det er vondt og trist å være døds-syk. hoho..

Når jeg forteller (nære eller terapeuter) om opplevelser jeg har som incest, opiatavhengighet og andre ekstreme ting så er det INGEN som prøver å overbevise meg om at de absolutt vet hvordan det er. JA, alle kan TENKE seg til at det er vondt, men du kan ikke tenke deg til hvordan det føles på kroppen før du har følt det selv. Dette er ikke noe stygg ting? Du/ingen vet jo noe om hvordan ting føles i kroppen før de har følt det selv. Alle kan tenke seg til at ting er vondt/godt osv og sammenligne med tidligere erfaringer, ting en har sett osv. Jeg har en veldig utviklet empati som gjør at jeg føler det fysisk i kroppen når noen jeg er veldig glad i får vondt. Deres følelser altså, så da søsteren min ble mobbet (som barn) så følte jeg det på min egen kropp. Men noen år senere ble jeg selv mobbet og følte det på en annen måte. Ikke nødvendigvis verre, men annerledes.

Akkurat som om barnløse tror at vi med barn prøver å heve oss over dem.. Kanskje noen av de har reist over hele verden og gjort seg erfaringer som jeg aldri kan forstå til det fulle eller selv oppleve? Skal jeg furte over det da? Noen vet hvordan det er å ha en bror, andre vet hvordan det er å ha høyere IQ enn de fleste, andre igjen har opplevd berømmelse. Hallo -velkommen til livet :)

Faktum er også at det skjer hormonelle endringer i hjernen når man blir gravid og senere etter fødsel. Akkurat som i puberteten. Og en eller annen skrev at når man er barnløs i 40-45 års alderen, da vet man hva man snakker om? Hva med alle som tar dette valget og er under 40 da? De teller ikke eller? Synes bare det er mye rare argumenter i sving.

Jeg forstår heller ikke greia med at mange barnløse irriterer seg sånn på barn. Som om de tror at barn er det som er irriterende med samfunnet. Jeg har sett mye ekle ting. Barn med fullt av snørr, det hater jeg! Og eldre som stinker piss, veldig overvektige mennesker, skitne voksne mennesker, svette voksne mennesker, veldig gamle hunder (luker spesielt), veldig gamle mennesker osv. Disse har alle rett til å være i offentligheten (så klart), og man an irritere seg så mye man trenger, men det finnes jo ekstremt mye ekle mennesker generelt. HVORFOR er det aldri noen barnløse som klager på disse andre?? Samme greia når det er snakk om offentlig amming. Jeg bare fatter ikke. Er det fordi når man er voksen så er man hevet over barn? Så man har liksom "lov" til å klage på barn, mens andre (ekle) voksne fortjener respekt? (bortsett fra nybakte mødre så klart :fnise: ) Det siste var kun en tanke som dukket opp, kan være det er helt feil.



Anonymous poster hash: de8f0...e1c
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tsejG

Barnløse som blir fornærmet når de hører at de kommer til å forstå hvordan det føles hvis de får barn. Ikke på en nedlatende måte, men informerende.

Hadde jo tatt seg ut om jeg sa til en kreftpasient at jeg vet absolutt hvordan du har det! Jeg har sett TV-programmer om kreftsyke på TV, jeg har vært veldig syk med influensa og jeg er jo glad i livet mitt så jeg kan tenke meg at det er vondt og trist å være døds-syk. hoho..

Når jeg forteller (nære eller terapeuter) om opplevelser jeg har som incest, opiatavhengighet og andre ekstreme ting så er det INGEN som prøver å overbevise meg om at de absolutt vet hvordan det er. JA, alle kan TENKE seg til at det er vondt, men du kan ikke tenke deg til hvordan det føles på kroppen før du har følt det selv. Dette er ikke noe stygg ting? Du/ingen vet jo noe om hvordan ting føles i kroppen før de har følt det selv. Alle kan tenke seg til at ting er vondt/godt osv og sammenligne med tidligere erfaringer, ting en har sett osv. Jeg har en veldig utviklet empati som gjør at jeg føler det fysisk i kroppen når noen jeg er veldig glad i får vondt. Deres følelser altså, så da søsteren min ble mobbet (som barn) så følte jeg det på min egen kropp. Men noen år senere ble jeg selv mobbet og følte det på en annen måte. Ikke nødvendigvis verre, men annerledes.

Akkurat som om barnløse tror at vi med barn prøver å heve oss over dem.. Kanskje noen av de har reist over hele verden og gjort seg erfaringer som jeg aldri kan forstå til det fulle eller selv oppleve? Skal jeg furte over det da? Noen vet hvordan det er å ha en bror, andre vet hvordan det er å ha høyere IQ enn de fleste, andre igjen har opplevd berømmelse. Hallo -velkommen til livet :)

Faktum er også at det skjer hormonelle endringer i hjernen når man blir gravid og senere etter fødsel. Akkurat som i puberteten. Og en eller annen skrev at når man er barnløs i 40-45 års alderen, da vet man hva man snakker om? Hva med alle som tar dette valget og er under 40 da? De teller ikke eller? Synes bare det er mye rare argumenter i sving.

Jeg forstår heller ikke greia med at mange barnløse irriterer seg sånn på barn. Som om de tror at barn er det som er irriterende med samfunnet. Jeg har sett mye ekle ting. Barn med fullt av snørr, det hater jeg! Og eldre som stinker piss, veldig overvektige mennesker, skitne voksne mennesker, svette voksne mennesker, veldig gamle hunder (luker spesielt), veldig gamle mennesker osv. Disse har alle rett til å være i offentligheten (så klart), og man an irritere seg så mye man trenger, men det finnes jo ekstremt mye ekle mennesker generelt. HVORFOR er det aldri noen barnløse som klager på disse andre?? Samme greia når det er snakk om offentlig amming. Jeg bare fatter ikke. Er det fordi når man er voksen så er man hevet over barn? Så man har liksom "lov" til å klage på barn, mens andre (ekle) voksne fortjener respekt? (bortsett fra nybakte mødre så klart :fnise: ) Det siste var kun en tanke som dukket opp, kan være det er helt feil.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Jeg er så enig så enig i det du skriver her...

Og nettopp det jeg har utheva er hva jeg også undrer meg grønn over, for makan til irritasjon skal man pinadø lete en evighet etter, og alt er i grunn ikke annet enn rene bagateller ifht et hav av andre momenter i samfunnet som burde irritere mye mer, også for frivillig barnløse. Men neida, av alt som er å ta av er det altså barn og foreldre det skal skrives ørten sider med gørr om, barn og foreldre, det mest naturlige (og nødvendige) innslaget vi har i samfunnsbildet...

Jeg tror irritasjonen deres bunner i en salig miks av alt fra grenseløs selvsentrering via sex og singellivets "fordeler" til ren sjalusi (faktisk), for argumentene deres er jo totalt på fjortisstadiet når brukere her (som attpåtil påberoper seg å være høyt utdannet) får seg til å remje ut metervis av gørr over noe så banalt og bagatellmessig som et enslig lite ord noen mødre har vært uheldige å si mens en av sjøldiggerne har hørt på. Stakkars folk ass...

Det er i grunnen en fantastisk tåpelig diskusjon dette, både i denne tråden og dens motpol, der det tas i og gås inn for å spre mest mulig møkk mot hverandre, og motstanderne i denne sammenhengen dreier seg altså til syvende og sist om et være eller ikke være for menneskeheten på jorda. Vel, jeg er nå IKKE i tvil om hvem som kommer lengst av disse to motpolene. For de kan nå vri og bende, banne og sverte, og slenge så mye drit de vil, til syvende og sist er det da vitterlig VI som er for barn og nye generasjoner som er den direkte årsak til at de selv eksisterer. Skjønt man kan nesten få inntrykk av at de tror ble skapt av noe overjordisk, fantastisk vi vanlig menneskefødte ikke evner å forstå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er barnløse som er selvutnevnte eksperter på barneoppdragelse. Fordi de jobber med barn,osv.

Og folk som sammenligner barnet med dyra sine. Ja,så du har en hund. Men du vet likevel ikke hva våkenetter innebærer. Selv om hunden ynket seg litt i begynnelsen...

Anonymous poster hash: a7a45...ced

Jeg har faktisk en hund med en lidelse som gjør at vi har mange våkennetter! Vi sover/er våken ofte på skift med han og nettene består ofte av ekstra stell, trøst og selskap. Han er helt avhengig av oss og at vi stiller opp for han døgnet rundt. Selv om barn og dyrehold har mange ulikheter, har det også til felles at man har har ansvar for et liv som ikke klarer seg selv. Mange med barn spør oss hvorfor vi ikke avliver hunden når det er så mye styr. Men for oss er han som vår baby, og jeg håper på mange flere år med våkennetter Med han!

Anonymous poster hash: ccec7...1e7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er barnløse på KG som omtaler småbarnsforeldre som en egen menneskerase, og generaliserer utelukkende basert på dårlige opplevelser.

Småbarnsforeldre er et snitt av befolkningen og kommer i store, små, intelligente, uintelligente, oppdragne og uoppdragne utgaver, akkurat som barnløse/barnefri/what ever.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en hund med en lidelse som gjør at vi har mange våkennetter! Vi sover/er våken ofte på skift med han og nettene består ofte av ekstra stell, trøst og selskap. Han er helt avhengig av oss og at vi stiller opp for han døgnet rundt. Selv om barn og dyrehold har mange ulikheter, har det også til felles at man har har ansvar for et liv som ikke klarer seg selv. Mange med barn spør oss hvorfor vi ikke avliver hunden når det er så mye styr. Men for oss er han som vår baby, og jeg håper på mange flere år med våkennetter Med han!

Anonymous poster hash: ccec7...1e7

Mye vits å la et dyr lide.

Anonymous poster hash: 8b40b...402

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er barnløse på KG som omtaler småbarnsforeldre som en egen menneskerase, og generaliserer utelukkende basert på dårlige opplevelser.

Småbarnsforeldre er et snitt av befolkningen og kommer i store, små, intelligente, uintelligente, oppdragne og uoppdragne utgaver, akkurat som barnløse/barnefri/what ever.

TAKK! Det finnes garantert mehe blant både barnefrie og de av oss med barn. Og av en eller annen grunn tror jeg mange har samlet seg på KG i påska. Dette er jammen meg et noe snodig forum til tider. Andre steder kan man holde en saklig diskusjon gående, men her virker det som om det er en konkurranse hvor det er mer om å gjøre å være den som har den "riktige" meningen om alt.

Anonymous poster hash: 370cd...a84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnløse som blir fornærmet når de hører at de kommer til å forstå hvordan det føles hvis de får barn. Ikke på en nedlatende måte, men informerende.

Hadde jo tatt seg ut om jeg sa til en kreftpasient at jeg vet absolutt hvordan du har det! Jeg har sett TV-programmer om kreftsyke på TV, jeg har vært veldig syk med influensa og jeg er jo glad i livet mitt så jeg kan tenke meg at det er vondt og trist å være døds-syk. hoho..

Når jeg forteller (nære eller terapeuter) om opplevelser jeg har som incest, opiatavhengighet og andre ekstreme ting så er det INGEN som prøver å overbevise meg om at de absolutt vet hvordan det er. JA, alle kan TENKE seg til at det er vondt, men du kan ikke tenke deg til hvordan det føles på kroppen før du har følt det selv. Dette er ikke noe stygg ting? Du/ingen vet jo noe om hvordan ting føles i kroppen før de har følt det selv. Alle kan tenke seg til at ting er vondt/godt osv og sammenligne med tidligere erfaringer, ting en har sett osv. Jeg har en veldig utviklet empati som gjør at jeg føler det fysisk i kroppen når noen jeg er veldig glad i får vondt. Deres følelser altså, så da søsteren min ble mobbet (som barn) så følte jeg det på min egen kropp. Men noen år senere ble jeg selv mobbet og følte det på en annen måte. Ikke nødvendigvis verre, men annerledes.

Akkurat som om barnløse tror at vi med barn prøver å heve oss over dem.. Kanskje noen av de har reist over hele verden og gjort seg erfaringer som jeg aldri kan forstå til det fulle eller selv oppleve? Skal jeg furte over det da? Noen vet hvordan det er å ha en bror, andre vet hvordan det er å ha høyere IQ enn de fleste, andre igjen har opplevd berømmelse. Hallo -velkommen til livet :)

Faktum er også at det skjer hormonelle endringer i hjernen når man blir gravid og senere etter fødsel. Akkurat som i puberteten. Og en eller annen skrev at når man er barnløs i 40-45 års alderen, da vet man hva man snakker om? Hva med alle som tar dette valget og er under 40 da? De teller ikke eller? Synes bare det er mye rare argumenter i sving.

Jeg forstår heller ikke greia med at mange barnløse irriterer seg sånn på barn. Som om de tror at barn er det som er irriterende med samfunnet. Jeg har sett mye ekle ting. Barn med fullt av snørr, det hater jeg! Og eldre som stinker piss, veldig overvektige mennesker, skitne voksne mennesker, svette voksne mennesker, veldig gamle hunder (luker spesielt), veldig gamle mennesker osv. Disse har alle rett til å være i offentligheten (så klart), og man an irritere seg så mye man trenger, men det finnes jo ekstremt mye ekle mennesker generelt. HVORFOR er det aldri noen barnløse som klager på disse andre?? Samme greia når det er snakk om offentlig amming. Jeg bare fatter ikke. Er det fordi når man er voksen så er man hevet over barn? Så man har liksom "lov" til å klage på barn, mens andre (ekle) voksne fortjener respekt? (bortsett fra nybakte mødre så klart :fnise: ) Det siste var kun en tanke som dukket opp, kan være det er helt feil.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Artig da, hvordan dere med barn prøver å overbevise oss barnfrie om hvordan det er å ikke ha barn i voksen alder;)

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vits å la et dyr lide.

Anonymous poster hash: 8b40b...402

Han lider slettes ikke, er ikke snakk om vondt men psykisk. Han går turer, nyter livet, er glad i mennesker og andre hunder. Får ekspert-oppfølging av vetrinær månedlig og er veldig sosial. Men han krever mye oppfølging og selskap. Man avliver ikke så lenge det er mulighet for et verdig liv, man gjør det som kreves! Derav sammenligningen med å ha barn.

Anonymous poster hash: ccec7...1e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men svarer på åpningsinnlegget:)

Det gjelder ikke alle barnløse, men noen.

-mener dyra deres kan sammrnliknes med andres barn. (Jeg har både dyr og barn, er selvfølgelig ikke det samme i det hele tatt)

-har veldig klare meninger om barneoppdragelse og mener alt har enkle løsninger (akkurat i barneoppdragelse er det ofte så ufattelig langt mellom teori og praksis). Dette er nok kanskje det eneste som jeg provoserer litt av. Ikke at jeg har fått "råd" om min egen barneoppdragelse, men det er generelle ting de ofte sier, hvor jeg bare tenker "det blir en enorm kamel å svelge når du selv får barn".

-her på kg, syns jeg ofte det er (frivillig?) barnløse som kommer inn i alle tråder og forkynner hvor fantastisk de har det. Ofte helt upassende, som i tråder om personer som er uplanlagt gravid og bekymret for framtiden. Virker altså helt krampeaktig, og alle tenker vel at dette er ei bitter kjærring som sitter å tråler "barn og familie)(!!) for å spre litt galle..

Ellers må jeg få understreke at jeg absolutt ikke har noe i mot at andre velger bort barn, og ønsker å prioritere andre ting. Jeg forstår det veldig godt egentlig, hvis de heller aldri har fått lyst på barn er det jo ikke noe tema. Jeg har ikke behov for å presse mine valg i livet over på andre. Men jeg uttaler meg heller ikke sylskarpt om ting jeg ikke aner noenting om;)

Anonymous poster hash: 0a5c4...ca4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvilken verden/hvilke venner/hvilke bekjente mange åpenbart lever i/har...

Før hadde jeg ikke barn, det har jeg nå.

Før opplevde jeg aldri at, verken barnløse eller de med barn, hadde noe å utsette på den andre gruppen.

Nå når jeg har barn (de er halvstore etter hvert) opplever jeg det heller ikke. Kjenner begge rasene - foreldre og barnløse. Virkelig. Jeg har aldri skjønt denne "krigen" - jeg har kun observert den her på KG, aldri i det virkelige liv.



Anonymous poster hash: 68e80...cae
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnløse som blir fornærmet når de hører at de kommer til å forstå hvordan det føles hvis de får barn. Ikke på en nedlatende måte, men informerende.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Veldig bra at du skriver HVIS ang om andre får barn.. er så lei av å se folk skrive "bare vent til du selv får barn." For det første er det ikke sikkert man vil ha barn, for det andre er det ikke sikkert man kan få barn. Bare en liten tanke fra meg :)

Hilsen barnløs og hatet av menn

Anonymous poster hash: 7a95b...338

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å leste i den andre tråden.. der de barnløse poster om oss småbarnsforeldre.

Himmel og hav hva de irriterer seg over med barn og oss småbarnsforeldre!! Kan ikke annet enn å le av all bitterheten som råder der. Ro og harmoni oppnår man tydeligvis ikke som barnløs!

Så konklusjonen må bli at én av de irriterende tingene med barnløse må være all bitterheten.

:fnise:



Anonymous poster hash: 05e89...013
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt å leste i den andre tråden.. der de barnløse poster om oss småbarnsforeldre. Himmel og hav hva de irriterer seg over med barn og oss småbarnsforeldre!! Kan ikke annet enn å le av all bitterheten som råder der. Ro og harmoni oppnår man tydeligvis ikke som barnløs! Så konklusjonen må bli at én av de irriterende tingene med barnløse må være all bitterheten. :fnise:Anonymous poster hash: 05e89...013

Mye bitterhet i denne tråden også gitt ;)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å leste i den andre tråden.. der de barnløse poster om oss småbarnsforeldre. Himmel og hav hva de irriterer seg over med barn og oss småbarnsforeldre!! Kan ikke annet enn å le av all bitterheten som råder der. Ro og harmoni oppnår man tydeligvis ikke som barnløs! Så konklusjonen må bli at én av de irriterende tingene med barnløse må være all bitterheten. :fnise:Anonymous poster hash: 05e89...013

Rette ræven som fiser som skriver i en tråd som heter "irriterende ting barnløse gjør "

Tenker vi kan si at selvinnsikt er noe noen foreldre tydeligvis mangler mye av.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rette ræven som fiser som skriver i en tråd som heter "irriterende ting barnløse gjør "

Tenker vi kan si at selvinnsikt er noe noen foreldre tydeligvis mangler mye av.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

Ble flau på dine vegne her nå.

Du forsto overhode ikke det du leste, så vet ikke hvor mye du måtte mangle eller hva. Ikke godt å si du..

Anonymous poster hash: 05e89...013

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble flau på dine vegne her nå. Du forsto overhode ikke det du leste, så vet ikke hvor mye du måtte mangle eller hva. Ikke godt å si du.. Anonymous poster hash: 05e89...013

Tror jeg svarer deg med takk det samme siden jeg har en følelse at du ikke klarer å se bitterheten her i denne tråden og som du selv er med på å lage på foreldres vegne.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar meg inspirere av en annen tråd.

Personlig blir jeg irritert på barnløse voksne som ønsker en barnefri verden hvor alt skal være stille, uten flekker og med dem selv i fokus.

Anonymous poster hash: 05e89...013

De ønsker ikke en barnløs verden, men de ønsker ingen barn selv. Og hvorfor blir du irritert på dem?Kanskje du skal konsentrere deg om ditt eget liv? Hvorfor blande deg opp i andres valg på den måten?

Anonymous poster hash: b8b0e...a71

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også - jeg er treg til å ta hint. Jeg trenger stor og direkte plakat om at verten er trøtt og vil bli kvitt meg.

Jeg drar den enda lengre; Jeg nekter å forlate hjemmet før politiet kommer og kaster meg ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar meg inspirere av en annen tråd.

Personlig blir jeg irritert på barnløse voksne som ønsker en barnefri verden hvor alt skal være stille, uten flekker og med dem selv i fokus.

Anonymous poster hash: 05e89...013

Oh...utopia <3

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...