Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet du, for meg så gikk verden under da jeg måtte la begge kattene mine slippe i løpet av en måned. Verden stoppet opp, jeg var i et vakum. Tydelig at du ikke har et matmorhjerte siden du ikke kan sette deg inn i den siden. Det å skulle ta en avgjørelse om å ende et liv er virkelig en tøff avgjørelse, jeg er glad vi ikke har aktiv dødshjelp i Norge når det kommer til mennesker.

Forøvrig viser forskning at de med dyr, og barn som vokser opp med dyr, blir mer empatiske. Om du er representativ for småbarnsforeldre lover det ikke godt for mange.

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

Mulig jeg misforstår deg nå, men er jeg lite empatisk fordi barnet mitt betyr mer enn dyrene jeg har hatt før og mistet? Hvis det ikke var tydelig så var de "alt" for meg før og jeg gråt og deppa i lang tid, men det kan fortsatt ikke sammenlignes for meg med hvind an det ville føles om datteren min døde. Var nok dumt å skrive at verden ville stoppet opp da den gjorde det en del for meg da jeg var tenåring mtp hjertesmerte osv, men det jeg mente var at det ville blitt uvirkelig mye verre enn det jeg først trodde var aller verst.

Og fint at du har rett til å fortelle meg at jeg ikke har noe "matmorhjerte"(jeg støtter IKKE dette ordet!) Bare fordi du påståelig er mer glad i dyrene dine enn hva jeg er, kjempefint gjort!

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har sikkert blitt holdt søvnløs av ungehyl hele natten. Matmorhjertet mitt blør <3

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

Så ekle dere oppfører dere her!!! Håper virkelig det snart skjer noe hyggelig i livet deres. Og det er ikke ironisk ment.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier forskning at det å miste barn (nr 1) partner (nr 2) og skilsmisse (nr 3) er det værte vi mennesker går gjennom av normale livshendelser (altså ikke krig, voldtekst osv. men av det som er en normal del av livet) Det å miste et kjæledyr får ikke på langt langt langt nær like alvårlige konsekvenser i en persons liv som det å miste et barn. Å miste et barn ruinerer hele livet å miste et dyr gir en periode insorg, tung sorg kanskje men det gjør oss ikke arbeidauføre for lenger perioder og gjør livet totalt 100% meningsløst som det å miste er barn er.

De som sidestiller dødsfall av dyr med mennesker kan umulig ha mistet en av sine aller næreste, for de vet tydeligvis ikke hva de snakker om. Jeg er oppvokst med hund, min hund, og gud det var hjerteskjærende når han ble påkjørt plutselig, dramatisk og grusomt. Men når jeg så hvordan mannen min sørga i mange år over å plutselig miste mammaen sin ganske ung er det et dirrekte hån å sammenligne det med når jeg mista min kjæreste hund. Så hvordan det er å miste et barn er helt utenkelig.

Hvorfor benektes det når 1000 med barn som også er humdeeigere (og gjerne var det fram til de fikk barn når de var 38) sier at det ikke kan sammenlignes? Hvorfor er det så viktig at barneløse må elske sine dyr sine sterkt som de med barn elsker sine barn? Vi er biologisk programmert til å knytte oss til barn og mennesker på en helt annen måte enn vi knytter oss til dyr. Jeg vet hvordan det er å elske en hund som var en livsledsager, som sov i semga di og trøsta når du var lei men jeg kan jo ikke sammenligne det med hvordan jeg kjenner for mannen min eller barmet mitt. Jeg hadde klart redda mannen min over hunden min, og barnet mitt før noen andre.

Kan dere hundeeiere virkelig si dere hadde redda hunden fremfor mann, kjæreste, venn, søster eller forelder? Hadde du dødd for hunden din?

Vi vet mange av oss hvor vondt det er å miste et dyr. Selv å ta med rotta mi med alvårlig kreft til avliving var grusomt. Men å sammenligne det med å miste et barn er et enormt stort hån.

Jeg møter foreldre som har mista barn, og barn som har mista foreldre i min jobb. Min jobb er i kommunen og alle med livsvansker, utfordringer, sorg etc kan ta kontakt. Og ikke en eneste gang har vi blitt kontaltet av noen som sier de ikke klarer å utføre livet sitt, jobben sin etc lenger etter en lng tid etter dødsfallet. Vi har ikke SLIKE sorgreaksjoner i etterkant av at dyr dør, og hadde man hatt det ville det være tegn på at noe i livet ikke var som det skjlle. Instinktene er annerledes slik er det bare.

Anonymous poster hash: 19373...ab0

Veldig fornuftig innlegg! Begynte å bekymre meg her jeg satt og leste alle merkelige svar.. men du sier egentlig alt der ;) så til du andre som sa at sorg er individuelt: ja, det er det, men les dette.

Grunnen som jeg tror er at noen barnløse ikke er så frivillig eller i allefall tvilende. Så de skal overbevise seg selv om at deres tilværelse med for eksempel en hund er like betydningsfull som de med barn sin. Og nå sier jeg dette veldig enkelt, jeg kunne brukt mye mer tid på å skrive det bedre slik at det ikke virker som om det ikke er betydningsfullt å leve sammen med en hund for den det gjelder (det kan absolutt bety hele verden så ikke misforstå), men jeg sitter på tlf min, så.

Hva skjer forresten med at det er flere barnløse her enn i tråden om foreldre 😂?

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornuftig innlegg! Begynte å bekymre meg her jeg satt og leste alle merkelige svar.. men du sier egentlig alt der ;) så til du andre som sa at sorg er individuelt: ja, det er det, men les dette.

Grunnen som jeg tror er at noen barnløse ikke er så frivillig eller i allefall tvilende. Så de skal overbevise seg selv om at deres tilværelse med for eksempel en hund er like betydningsfull som de med barn sin. Og nå sier jeg dette veldig enkelt, jeg kunne brukt mye mer tid på å skrive det bedre slik at det ikke virker som om det ikke er betydningsfullt å leve sammen med en hund for den det gjelder (det kan absolutt bety hele verden så ikke misforstå), men jeg sitter på tlf min, så.

Hva skjer forresten med at det er flere barnløse her enn i tråden om foreldre ?

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Du skjønner det, de har begynt å kjede seg inne på tråden sin nå, når vi foreldre har slutta å poste innlegg hos de (les forgjeves prøvd å argumentere mot alle de psyke irritasjonsgrunnene deres) , så da har de ikke lenger vann nok på mølla til å få glede av skribleriene sine. Derfor kommer de nå hit og blander seg inn. Det aller beste er nok å tie de ihjel, så går de nok lei her også...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornuftig innlegg! Begynte å bekymre meg her jeg satt og leste alle merkelige svar.. men du sier egentlig alt der ;) så til du andre som sa at sorg er individuelt: ja, det er det, men les dette.

Grunnen som jeg tror er at noen barnløse ikke er så frivillig eller i allefall tvilende. Så de skal overbevise seg selv om at deres tilværelse med for eksempel en hund er like betydningsfull som de med barn sin. Og nå sier jeg dette veldig enkelt, jeg kunne brukt mye mer tid på å skrive det bedre slik at det ikke virker som om det ikke er betydningsfullt å leve sammen med en hund for den det gjelder (det kan absolutt bety hele verden så ikke misforstå), men jeg sitter på tlf min, så.

Hva skjer forresten med at det er flere barnløse her enn i tråden om foreldre 😂?

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Og omvendt; de med barn må overbevise seg selv om at tilværelsen med barn er bedre enn å være uten. Altså, man blir ikke enig eller klarer ikke se hverandres perspektiv uansett.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke vite hvordan andre mennesker opplever sorg. Sorg er en personlig greie, uansett hvordan du vrir og vender på det. Jeg har ingen problemer med å forstå at folk tenker annerledes enn meg. Barnet mitt betyr mye for meg og mannen og resten av familien, men det er ikke dermed sagt at barnet betyr like mye for andre rundt meg. Det kreves ikke mye for å forstå at andre tenker annerledes, men det er jo ofte de som ikke klarer å forstå at vi ikke nødvendigvis prioriterer de samme tingene som er litt enkle mennesker ;) Enkelte av disse burde heller ikke hatt barn :)

Anonymous poster hash: 293d8...059

Jeg er ikke uenig innlegg av det du skriver jeg, det er heller du som ikke forstår hva jeg mener. Jeg sier ikke at det er rart om man ønsker å redde sin beste venn før noen andre, eller at man sørger over sin beste venn hvis han/hun dør. Det er ikke noe rart med det. Det jeg synes er rart er hvis du sier at din absolutt beste venn er en hund, da tenker jeg at du er litt lettere utstyrt i topplokket hvis det virkelig er det mest givende forholdet du har til et annet levende vesen. Det har ingenting med barn/ikke barn å gjøre, det har med forholdet til andre mennesker å gjøre.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg over barnløse som har klare meninger om hvordan andre skal oppdra barna sine.



Anonymous poster hash: 3f771...617
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over barnløse som har klare meninger om hvordan andre skal oppdra barna sine.

Anonymous poster hash: 3f771...617

Vel, når man ser en mor ikke ha kustus på ungen sin så er det vanskelig å la være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg håper jeg treffer noen av de mest påståelige brukerne her inne etter at de har fått barn(jeg sier ikke at alle kommer til å få det, men vi mennesker er nå engang skrudd sammen slik at vi ønsker oss barn så sjansen er stor for at mange kommer til å ende med egne barn etterhvert) bare for å se hvor mange kameler de har måttet svelge.



Anonymous poster hash: 370cd...a84
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og omvendt; de med barn må overbevise seg selv om at tilværelsen med barn er bedre enn å være uten. Altså, man blir ikke enig eller klarer ikke se hverandres perspektiv uansett.

Så de med barn og dyr vet ikke hvordan det er å ha dyr? Neihei, var ikke klar over at den erfaringen var forbeholdt barnløse.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg håper jeg treffer noen av de mest påståelige brukerne her inne etter at de har fått barn(jeg sier ikke at alle kommer til å få det, men vi mennesker er nå engang skrudd sammen slik at vi ønsker oss barn så sjansen er stor for at mange kommer til å ende med egne barn etterhvert) bare for å se hvor mange kameler de har måttet svelge. Anonymous poster hash: 370cd...a84

Det er nå engang slik at ikke alle er skrudd sammen likt. Jeg har tatt et valg om å ikke få barn, og det vil ikke endre seg. Er snart for gammel, og det er helt greit. Har hund og det er veldig givende. I følge enkelte mammahjerter her inne er jeg da lett i topplokket. Har ikke merket noe til det på andre områder i livet. Spørs hvem som er lettest :)

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekle dere oppfører dere her!!! Håper virkelig det snart skjer noe hyggelig i livet deres. Og det er ikke ironisk ment.Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Hvis du oppfatter DET som ekkelt (at en person sikkert har blitt søvnløs av ungehyl og at mitt matmorhjerte blør), så er du laget av porselen. Oj oj, så grusomt sagt :) Da burde du ikke i alle fall ikke delta i en debatt på KG, skrekk og gru!

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå engang slik at ikke alle er skrudd sammen likt. Jeg har tatt et valg om å ikke få barn, og det vil ikke endre seg. Er snart for gammel, og det er helt greit. Har hund og det er veldig givende. I følge enkelte mammahjerter her inne er jeg da lett i topplokket. Har ikke merket noe til det på andre områder i livet. Spørs hvem som er lettest :)

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

Nettopp der forandret du deg fra å beskrive elementer alle og enhver er i stand til å respektere, skjønne og akseptere fullt ut. De siste setningene førte deg imidlertid rett tilbake til provoserende oppgulp det finnes tonnevis av inne på den andre tråden, uff....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du oppfatter DET som ekkelt (at en person sikkert har blitt søvnløs av ungehyl og at mitt matmorhjerte blør), så er du laget av porselen. Oj oj, så grusomt sagt :) Da burde du ikke i alle fall ikke delta i en debatt på KG, skrekk og gru!

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

Jeg tror ikke du skal nærme deg en gang å prøve å bagatellisere verken ditt eller uhorvelig mange andres skriblerier, for det du remjer fra deg føyer seg bare til den kilometerlange remsa med svada, grums og gørr dere barnløse lirer fra dere både her og i den andre tråden. Til sammen er dette noe mange nok kunne følt ikke bare ekkelt, men direkte støtende, krenkende og skremmende så det ljomer etter!

Men hovedgrunnen må vel da være at du/dere har det gøy, ikke sant? Vel vel, stå på i så fall, de fleste av oss foreldre er faktisk tykkhuda nok til å tåle, og ikke minst, overse det meste...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de med barn og dyr vet ikke hvordan det er å ha dyr? Neihei, var ikke klar over at den erfaringen var forbeholdt barnløse.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Hæh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over barnløse som har klare meninger om hvordan andre skal oppdra barna sine.

Anonymous poster hash: 3f771...617

De må jo ha hjelp når de ikke vet hvordan de oppdrar sin egen unge! Mange barnløse som har mye mer erfaring med barn enn de som virkelig har barn. Spesielt småbarnsmødre som har fått sine første unger tror de er ekspert pga de har fått et barn, så er de dumme som et brød! Ingen erfaring fra tidligere for da ga de faen i å lære om barn, men ekspert tror de at de er når de har fått et barn :fnise:

Så det å få barn gjør ikke at de blir noe ekspert og tror alt de gjør er rett, mens alt det andre sier er feil. Spesielt de barnløse kan jo ikke en dritt. Yeah right. Jeg har god hjelp og råd fra barnløse jeg. Jeg takker de, i stedet for å gneldre på de!

Endret av Kili
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stinky

De må jo ha hjelp når de ikke vet hvordan de oppdrar sin egen unge! Mange barnløse som har mye mer erfaring med barn enn de som virkelig har barn. Spesielt småbarnsmødre som har fått sine første unger tror de er ekspert pga de har fått et barn, så er de dumme som et brød! Ingen erfaring fra tidligere for da ga de faen i å lære om barn, men ekspert tror de at de er når de har fått et barn :fnise:

Så det å få barn gjør ikke at de blir noe ekspert og tror alt de gjør er rett, mens alt det andre sier er feil. Spesielt de barnløse kan jo ikke en dritt. Yeah right.

Mens du, som ikke var klar over at ungen din fantes før den var 3 år og du har han bare deltid, er en superpappa? :ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo ha hjelp når de ikke vet hvordan de oppdrar sin egen unge! Mange barnløse som har mye mer erfaring med barn enn de som virkelig har barn. Spesielt småbarnsmødre som har fått sine første unger tror de er ekspert pga de har fått et barn, så er de dumme som et brød! Ingen erfaring fra tidligere for da ga de faen i å lære om barn, men ekspert tror de at de er når de har fått et barn :fnise:

Så det å få barn gjør ikke at de blir noe ekspert og tror alt de gjør er rett, mens alt det andre sier er feil. Spesielt de barnløse kan jo ikke en dritt. Yeah right. Jeg har god hjelp og råd fra barnløse jeg. Jeg takker de, i stedet for å gneldre på de!

Nuvel, det er nå en gang sånn at man faktisk BLIR utrusta med en del instinktvise ferdigheter den dagen man får barn, på lik linje med resten av dyreverden. Dette kan vel neppe en barnløs overgå uten videre. Når det er sagt er det helt klart også mange barnløse som er flinke med barn, definitivt. Men det er vel neppe tilfelle når vi ser på mange av de barnløse brukerne her på forumet, for man skal vel da i utgangspunktet helst LIKE barn i allefall LITT, før en kan påberope seg å kunne noe om de, tror du ikke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens du, som ikke var klar over at ungen din fantes før den var 3 år og du har han bare deltid, er en superpappa? :ironi:

Ser du ikke hva jeg skrev? Har fått hjelp selv! Men jeg kjeftet ikke på de som hjalp meg og ga meg råd. Men jeg er så drittlei småbarnsmødre som tror de kan alt og er så mye flinkere enn alle. Så kan de ikke en dritt. Gjør ungene til ville monstre. Dette gjelder ikke alle heldigvis. Men det finnes idioter som skiller seg ut, og blir drittsure når noen vil hjelpe de. Sånne går meg på nervene! Wannabe eksperter. Noen trenger virkelig hjelp! For de kan ikke oppdra barn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel, det er nå en gang sånn at man faktisk BLIR utrusta med en del instinktvise ferdigheter den dagen man får barn, på lik linje med resten av dyreverden. Dette kan vel neppe en barnløs overgå uten videre. Når det er sagt er det helt klart også mange barnløse som er flinke med barn, definitivt. Men det er vel neppe tilfelle når vi ser på mange av de barnløse brukerne her på forumet, for man skal vel da i utgangspunktet helst LIKE barn i allefall LITT, før en kan påberope seg å kunne noe om de, tror du ikke?

Det finnes så mange som ikke kan oppdra barn, og de trenger all den hjelp de kan få uansett hvor sure de blir, og hvor flinke de tror de er pga de har barn. Til og med barnløse kan bedre enn de.

Endret av Kili
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...