Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så langt ifra, det er et dyr som ikke skjønner så mye. Normale folk ville ha spart det for smerte og latt det slippe ifra. Et dyr er så langt ifra et barn.

Anonymous poster hash: 8b40b...402

Nå skal ikke jeg sidestille noen, men å påstå at dyr ikke skjønner noe er bullshit!! De forstår mer en du kan forestille deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv barnfri, men det er en gruppe barnfrie som irriterer vettet av meg, og det er barnfrie dyreeiere som insisterer på å sidestille dyrene sine med barna til andre. Hvis det eksempelvis er en tråd på KG hvor noen er redd hunder og ikke vil ha besøk av folk med hund, så kommer det alltid en bruker for å skrive noe ironisk om at de er så redd barn og ikke vil ha besøk av folk med barn etc.

Det er så innihelvete barnslig.

Anonymous poster hash: b2df1...8b1

Vet! Og de som klager mest på bortskjemte drittunger er som regel de som har de mest ufordragelige dyrene, nettopp fordi de blir behandlet som barn!

Anonymous poster hash: 2330a...804

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som aldri har likt unger, og som rett og slett har oppført seg møtbydelig mot barn.

Eks. Avbryte når barn snakker, overse barn som snakker til henne, snakke nedlatende om unger generelt når det er barn tilstedet, ol.

Nå har hun fått barn selv og er en versting på forskjellsbehandling! For hennes barn gjør jo aldri noe galt, skjønner mye mer enn alle andre og må få full oppmerksomhet hele tiden. Det er så syykt irriterende at hun ikke forstår selv hvor selvmotsigende det er!!

(BTW. Jeg har ikke barn)

Anonymous poster hash: 2330a...804

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt ifra, det er et dyr som ikke skjønner så mye. Normale folk ville ha spart det for smerte og latt det slippe ifra. Et dyr er så langt ifra et barn.

Babyer skjønner heller ikke stort, og mange barn lider hele livet på grunn av medfødt sykdom. For en som ikke har barn, vil det å avlive hunden sin være på lik linje som å skulle gjøre det med et barn. Mennesker knytter seg til en hund, og når man ikke har barn, vet man ikke hvordan det er å ha barn, men hunden er det nærmeste de kommer og det synes jeg de med barn burde ha litt respekt for.

Å avlive hunden kan ikke sidestilles med å avlive et barn, men om du reagerte på setningen min, skjønner du vel at vedkommende over reagerte på kommentaren at man skal avlive det kjæreste de har.

Anonymous poster hash: 2de38...f0e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt ifra, det er et dyr som ikke skjønner så mye. Normale folk ville ha spart det for smerte og latt det slippe ifra. Et dyr er så langt ifra et barn.

Anonymous poster hash: 8b40b...402

Matmorhjertet mitt ble knust da jeg måtte avlive katten min. Men det er noe dere som ikke har matmorhjerte vil forstå. Dyr forstår mye mer enn vi tror, akkurat som små babyer. For meg var det som å måtte ta livet av et kjært familiemedlem.

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye det hevdes, et barn og ei bikkje/katt kan ikke sidestilles!

Jo det synes jeg definitivt. Mange ville heller reddet sin egen hund/katt enn en ukjent unge. Ett barn er faktisk bare ett menneske.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det synes jeg definitivt. Mange ville heller reddet sin egen hund/katt enn en ukjent unge. Ett barn er faktisk bare ett menneske.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

At noen ikke er riktig rett skrudd sammen gjør heller ikke det mer rett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Når jeg (den barnløse)

  • inviterer til fest, kino, middag, vennekveld, handletur, shopping, etc. uten å ha meldt i fra minimum 14 dager i forveien.

  • IKKE inviterer til fest, kino, middag, vennekveld, handletur, shopping, etc. fordi jeg ble skjelt ut da jeg sist inviterte, uten å ha meldt i fra minimum 14 dager i forveien.
  • Inviterer til fest, middag, vennekveld, handletur, shopping, etc. de dagene vedkommende har barn/a.

Som om de forventer at jeg skal legge om livet mitt, så fort de tisser på en pinne som får to streker... :klo:

Endret av O___o
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forandret meg, jeg har alltid foretrukket koselige jentekvelder fremfor flatfylla. Og jeg har faktisk ikke muligheten til det heller, jenta mi trenger mammaen sin og jeg har ingen som kan sitte barnevakt en hel natt heller. -Jeg synes det sjuke er at de ikke forstår det, at du ikke forstår det, og at folk fortsetter å glede seg til min første fyll på mine vegne..

Ja enig! Forstår virkelig ikke hvorfor det skal være tså viktig.. Spesielt ikke når man er litt i mangel på venninne-tid. Da vil jeg faktisk prate med de og nyte litt, ikke bare kaste meg ut på fylla.

Det er ikke noen rolle jeg har tatt på meg. Jeg er mor. Til en 8 mnd gammel baby. Som våkner 7 ganger hver natt og trenger mamma. ?

Finnes da utrolig mange måter å være sosial på uten å dra på tom waits og fylla? Jeg inviterer til jentekvelder stadig vekk og er veldig sosial. Det virker bare som at veldig mange gleder seg veeeeeeeldig mye til å se meg full. Og som tenker at det er en viktig dag, den første fylla etter å bli mor..

Også glemmer de at jeg faktisk ikke likte å bli full før jeg ble mor heller så det hele er veldig irriterende. Nesten like irriterende som mange av svarene jeg fikk her. Gah.

Virker som om vennene dine egentlige ikke kjenner deg, og hvem er det sitt ansvar? Hvorfor sier du ikke det du sier her, istedenfor å late som du liker å gå på fylla , når du ikke gjør det?

Hva er problemet egentlig med å være ærlig med vennene dine? Virker som om dette er et stort problem for deg siden du har nevt det så ofte her.

Anonymous poster hash: 17926...2d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer dere som klarer å ha barn, forhold, full jobb osv. Synes selv det er mye med bare det å ha nok egentid, uten barn. Så hvordan klarer dere det?

Ser jo at det må være utrolig mye jobbe, spesielt med flere barn...Lurer på hvordan dere får forholdet til å fungere?

Må sikkert være godt å ha barn og, men tror ikke jeg klarer å ha barn, da jeg ikke vil kunne ha egentid på flere år, søvnmangel...ja alt som barn innebærer. Og kroppslig forandring, som sikkert flere mener er tabu å nevne. Men dere med barn skal vite at jeg beundrer at dere klarer å stå midt opp i alt dette.



Anonymous poster hash: 17926...2d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om vennene dine egentlige ikke kjenner deg, og hvem er det sitt ansvar? Hvorfor sier du ikke det du sier her, istedenfor å late som du liker å gå på fylla , når du ikke gjør det?

Hva er problemet egentlig med å være ærlig med vennene dine? Virker som om dette er et stort problem for deg siden du har nevt det så ofte her.

Anonymous poster hash: 17926...2d7

De kjenner meg. (Ikke du) Og jeg har aldri dratt ut på byen fordi jeg later som. What hvem gjør vel det?

Jeg har jo sagt at jeg ikke vil og kan, nettop derfor det er irriterende at folk fortsetter å mase og planlegge min første tur på fylla..

Eneste grunnen til at jeg har nevt det mange ganger i denne tråden er for å svare på de 7 sitatene jeg fikk på innlegget mitt. Forstår ikke hvorfor dere reagerer så fælt på det jeg skriver?

Endret av Doroline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at jeg har nevt det mange ganger i denne tråden er for å svare på de 7 sitatene jeg fikk på innlegget mitt. Forstår ikke hvorfor dere reagerer så fælt på det jeg skriver?

Velkommen til KG. Her blir du tillagt meninger du ikke engang visste at du hadde. :fnise:

Men seriøst, jeg synes man skal respektere at folk sier nei - uansett hva det dreier seg om. Hva vinner man vel på å dra med seg folk på noe de egentlig ikke vil? Det blir jo iallefall ikke gøy når vedkommende blir med ut mot sin vilje.

Anonymous poster hash: 370cd...a84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer skjønner heller ikke stort, og mange barn lider hele livet på grunn av medfødt sykdom. For en som ikke har barn, vil det å avlive hunden sin være på lik linje som å skulle gjøre det med et barn. Mennesker knytter seg til en hund, og når man ikke har barn, vet man ikke hvordan det er å ha barn, men hunden er det nærmeste de kommer og det synes jeg de med barn burde ha litt respekt for.

Å avlive hunden kan ikke sidestilles med å avlive et barn, men om du reagerte på setningen min, skjønner du vel at vedkommende over reagerte på kommentaren at man skal avlive det kjæreste de har.

Anonymous poster hash: 2de38...f0e

Barnløse som sier sånne ting som dette... wow..

Jeg hadde også dyr før da jeg var såkalt barnløs. Jeg elsket hunden min og kattene mine. Da de måtte avlives/døde så var det KJEMPEtrist. Men ikke verdengårunder-trist. Etter at jeg fikk barn så kjenner jeg at verden ville bokstavelig talt stoppet opp om datteren min hadde ja, Gud forby.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også reagerer jeg når barnløse (flere av dem) spekulerer i om foreldre ønsker at barnløse skal få barn fordi vi er bitre over eget valg og situasjon og ønsker at også andre skal gå i "fella"!

-Jeg trodde først det var tull. Men å tro at (mange) foreldre hater barn sånn at vi ønsker at de skal vokse opp med foreldre som misliker barn og absolutt ikke vil ha barn er litt drøyt.



Anonymous poster hash: de8f0...e1c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr og mennesker kan sidestilles, det er begge et liv. Det må da folk få lov å synes enten de har barn eller ikke! Å være glad i et levende liv er givende uansett om det er unger eller ikke. Gammel og ung er og likestilt, hvorfor skal vi mennesker mene at vi er bedre enn andre raser?? Og folk må få lov å like dyr bedre enn barn og i visse tilfeller.. folk går med skylapper, og skal rekke ned på alle andre enn de som har annerledes mening enn dem selv...



Anonymous poster hash: 9b338...c7b
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr og mennesker kan sidestilles, det er begge et liv. Det må da folk få lov å synes enten de har barn eller ikke! Å være glad i et levende liv er givende uansett om det er unger eller ikke. Gammel og ung er og likestilt, hvorfor skal vi mennesker mene at vi er bedre enn andre raser?? Og folk må få lov å like dyr bedre enn barn og i visse tilfeller.. folk går med skylapper, og skal rekke ned på alle andre enn de som har annerledes mening enn dem selv...

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

Ja, og foreldre må få lov til å skryte barna sine opp i skyene om de ønsker det. Men det kan fortsatt irritere andre både med og uten barn. Akkurat på lik måte kan det irritere noen at barnløse snakker om dyr som om de var barn. Det må du nesten bare leve med.

Du mener at ett rumpetroll og din egen mor er sidestilte? Altså om de var syke, døende, trengte deg samtidig osv? Alle liv på kloden er faktisk ikke sidestilte for alle og en hver og det er ikke bare kjæledyr som er "liv" annet enn mennesker.

Jeg har dessuten ikke sett noen si at man ikke kan være glad i/elske ett dyr?

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, og foreldre må få lov til å skryte barna sine opp i skyene om de ønsker det. Men det kan fortsatt irritere andre både med og uten barn. Akkurat på lik måte kan det irritere noen at barnløse snakker om dyr som om de var barn. Det må du nesten bare leve med. Du mener at ett rumpetroll og din egen mor er sidestilte? Altså om de var syke, døende, trengte deg samtidig osv? Alle liv på kloden er faktisk ikke sidestilte for alle og en hver og det er ikke bare kjæledyr som er "liv" annet enn mennesker. Jeg har dessuten ikke sett noen si at man ikke kan være glad i/elske ett dyr? Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Min hund vil alltid være mere verdt for meg enn din unge. Du er sikkert ikke enig men følelser for noen er subjektive det må du nesten bare leve med.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnløse som sier sånne ting som dette... wow..

Jeg hadde også dyr før da jeg var såkalt barnløs. Jeg elsket hunden min og kattene mine. Da de måtte avlives/døde så var det KJEMPEtrist. Men ikke verdengårunder-trist. Etter at jeg fikk barn så kjenner jeg at verden ville bokstavelig talt stoppet opp om datteren min hadde ja, Gud forby.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Men du er også kun én person, og andre kan føle det annerledes!

Anonymous poster hash: 2de38...f0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund vil alltid være mere verdt for meg enn din unge. Du er sikkert ikke enig men følelser for noen er subjektive det må du nesten bare leve med.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

Når folk sier sånt tenker jeg umiddelbart at de er litt tilbakestående.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjenner meg. (Ikke du) Og jeg har aldri dratt ut på byen fordi jeg later som. What hvem gjør vel det?

Jeg har jo sagt at jeg ikke vil og kan, nettop derfor det er irriterende at folk fortsetter å mase og planlegge min første tur på fylla..

Eneste grunnen til at jeg har nevt det mange ganger i denne tråden er for å svare på de 7 sitatene jeg fikk på innlegget mitt. Forstår ikke hvorfor dere reagerer så fælt på det jeg skriver?

Kanskje de venninnene dine syns du er kulere å henge med når du er full da, siden de maser sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...