Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mange ganger jeg har presisert til mine foreløpig frivllig barnløse venninder at jeg verken har lyst til eller muligheten til å legge ut på flatfylla enda.. (baby 9 mnd)

Tror du ikke, hun ene har planlagt at vi feirer bursdagen min på tom waits? ...Du, svarte jeg,... Jeg vil ikke begynne dagen med å drikke, om jeg skal feire med alkohol blir det Noen få rolige øl, etter leggetid. Skal dere delta på Tom Waits, feires dagen min en annen dag da det er et lavere alkoholnivå..

Virker som at hun og de andre jentene tror at jeg lengter etter å drikke meg drita :S skjønner ikke hvor de har det fra, hver gang vi snakker om å ta en tur på byen, så snakker de om hvor mye de skal sjenke meg med tequilla osv. JEG VIL IKKE BLI FULL! Jeg vil drikke øl og vann annen hver gang forstå det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvor mange ganger jeg har presisert til mine foreløpig frivllig barnløse venninder at jeg verken har lyst til eller muligheten til å legge ut på flatfylla enda.. (baby 9 mnd)

Tror du ikke, hun ene har planlagt at vi feirer bursdagen min på tom waits? ...Du, svarte jeg,... Jeg vil ikke begynne dagen med å drikke, om jeg skal feire med alkohol blir det Noen få rolige øl, etter leggetid. Skal dere delta på Tom Waits, feires dagen min en annen dag da det er et lavere alkoholnivå..

Virker som at hun og de andre jentene tror at jeg lengter etter å drikke meg drita :S skjønner ikke hvor de har det fra, hver gang vi snakker om å ta en tur på byen, så snakker de om hvor mye de skal sjenke meg med tequilla osv. JEG VIL IKKE BLI FULL! Jeg vil drikke øl og vann annen hver gang forstå det!

Går ut fra at du og vennene dine er unge.

Anonymous poster hash: e12b3...468

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Lurer på hvor mange ganger jeg har presisert til mine foreløpig frivllig barnløse venninder at jeg verken har lyst til eller muligheten til å legge ut på flatfylla enda.. (baby 9 mnd)

Tror du ikke, hun ene har planlagt at vi feirer bursdagen min på tom waits? ...Du, svarte jeg,... Jeg vil ikke begynne dagen med å drikke, om jeg skal feire med alkohol blir det Noen få rolige øl, etter leggetid. Skal dere delta på Tom Waits, feires dagen min en annen dag da det er et lavere alkoholnivå..

Virker som at hun og de andre jentene tror at jeg lengter etter å drikke meg drita :S skjønner ikke hvor de har det fra, hver gang vi snakker om å ta en tur på byen, så snakker de om hvor mye de skal sjenke meg med tequilla osv. JEG VIL IKKE BLI FULL! Jeg vil drikke øl og vann annen hver gang forstå det!

Hvordan skal de skjønne at du har forandret deg og blitt voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rette ræven som fiser som skriver i en tråd som heter "irriterende ting barnløse gjør "

Tenker vi kan si at selvinnsikt er noe noen foreldre tydeligvis mangler mye av.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

Så du du kan irritere deg over foreldre, men de kan ikke irritere seg over barnløse?

Anonymous poster hash: 74c88...700

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal de skjønne at du har forandret deg og blitt voksen?

Kanskje fordi hun har blitt mor?? Sier seg selv at oppegående folk som blir foreldre ikke fortsetter med samma fylla som de evt gjorde før. Har dog inntrykket av at de fleste uten barn forstår det. I hvert fall i mitt tilfelle. Alder har ikke noe å si heller, ingen unnskyldning til å tro at foreldre skal fortsette å være fulle hele tiden

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange ganger jeg har presisert til mine foreløpig frivllig barnløse venninder at jeg verken har lyst til eller muligheten til å legge ut på flatfylla enda.. (baby 9 mnd)

Tror du ikke, hun ene har planlagt at vi feirer bursdagen min på tom waits? ...Du, svarte jeg,... Jeg vil ikke begynne dagen med å drikke, om jeg skal feire med alkohol blir det Noen få rolige øl, etter leggetid. Skal dere delta på Tom Waits, feires dagen min en annen dag da det er et lavere alkoholnivå..

Virker som at hun og de andre jentene tror at jeg lengter etter å drikke meg drita :S skjønner ikke hvor de har det fra, hver gang vi snakker om å ta en tur på byen, så snakker de om hvor mye de skal sjenke meg med tequilla osv. JEG VIL IKKE BLI FULL! Jeg vil drikke øl og vann annen hver gang forstå det!

Kanskje de savner deg som venninne, at du kun snakker om barnet ditt? Bare fordi man blir en MAMMA, betyr ikke det at du slutter å være deg sevl altså ;)

Anonymous poster hash: 293d8...059

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ut fra at du og vennene dine er unge.

Anonymous poster hash: e12b3...468

Wow, du påpekte at de sikkert var unge. Hva nå? Ja, mange mennesker i verden er unge og mange er gamle.... alltid noen som skal gjette på at folk er unge og da virker man bare gammel og bitter! Skjønner ikke hva du håper på å tilføre livet til hun som skrev innlegget med den gjetningen din.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Når jeg får barn så skal jeg dra på byen hver helg, leve livet. Jeg skal ikke dø ut og bli kjedelig fordi at jeg får barn. Mange småbarnsforeldre er så ekstremt kjedelig. De slutter å drikke, slutter å leve. Nei, jeg skal leve for alltid. Jeg skal skaffe meg barnevakt, ha venninnekvelder hver dag, og kose meg sånn som jeg gjør nå med spontanturer etter jobb. Min kjære, han kan hente i barnehagen og lage middag. :)

- Når jeg får barn så skal barnet mitt aldri se på tv, aldri spise godteri, jeg skal bare lage hjemmelagde middager fra bunnen av og bake egne brød. Barnet mitt skal aldri få spise kake heller - barn spiser så grusomt mye kake at alle unger blir feite og stygge om dagen. Skjønner ikke at folk ikke reagerer, barn trenger fysisk aktivitet.

- Venninner (6 stk til sammen) som har samboer og de har samlet 900.000 ett sted samtidig som de klager over konstant dårlig råd. Gud, jeg lurer på hva de bruker pengene på. Ringer meg og gråter en uke før lønn, er helt hysterisk for både hun og mannen har ikke penger til mat igjen. Jeg sier bestemt NEI nå, og får iskalde svar om hvilken hurpe jeg er men nå er det slutt. Jeg er jo alenemor, jeg er jo rik, har så mye penger. Ikke får jeg overgangsstønad, men jeg jobber og får en lønn på 300.000 i året. Hvilken luksus jeg lever i!

K: Det var så herlig å være på date med xxxx. Jeg tror han er den rette!

M: Så koselig. :) Glad på dine veier!

K: Hva vet vel du om sånt. Du har jo barn, ingen vil være sammen med deg.

....



Anonymous poster hash: 74c88...700
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de savner deg som venninne, at du kun snakker om barnet ditt? Bare fordi man blir en MAMMA, betyr ikke det at du slutter å være deg sevl altså ;)

Anonymous poster hash: 293d8...059

Men livet endrer seg, prioriteringene endrer seg og man endrer seg som person fordi at det skjer ting med en. Det må vennene respektere. :) Kanskje det er for en forbigående periode, hvem vet. Om man savner noen som venninne så sier man det.

"Hei, jeg savner å være sammen med deg, jeg savner deg. Kan vi finne på noe? Jeg vet du har gjennomgått mange forandringer nå, en fyllefest er kanskje ikke det du ønsker mest nå, men hva ville passet godt for deg nå? Kanskje vi kan ha en jentekveld hos deg en kveld etter babyen sover eller kanskje vi kan engasjere hos en annen etter babyen sover?" :)

Anonymous poster hash: 74c88...700

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi hun har blitt mor?? Sier seg selv at oppegående folk som blir foreldre ikke fortsetter med samma fylla som de evt gjorde før. Har dog inntrykket av at de fleste uten barn forstår det. I hvert fall i mitt tilfelle. Alder har ikke noe å si heller, ingen unnskyldning til å tro at foreldre skal fortsette å være fulle hele tiden

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Det er også mitt inntrykk. :) De forstår at livet er annerledes, at man får andre prioriteringer og noen vennskap sklir ut, men noen binder seg sterke sammen.

Anonymous poster hash: 74c88...700

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Kanskje de savner deg som venninne, at du kun snakker om barnet ditt? Bare fordi man blir en MAMMA, betyr ikke det at du slutter å være deg sevl altså ;)

Anonymous poster hash: 293d8...059

Sant nok, men fylla er noe de fleste mødre ikke orker. Det må kunne finnes andre morsomme ting man kan gjøre som venninne enn å drikke seg dritings?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at hun og de andre jentene tror at jeg lengter etter å drikke meg drita :S skjønner ikke hvor de har det fra, hver gang vi snakker om å ta en tur på byen, så snakker de om hvor mye de skal sjenke meg med tequilla osv. JEG VIL IKKE BLI FULL! Jeg vil drikke øl og vann annen hver gang forstå det!

Jeg synes det sier sitt om venninnene dine. Jeg synes generelt at det er en uting at enkelte ser ut til å mene at man ikke kan ha det gøy uten å drikke seg fra sans og samling. Stå på ditt. Er det gode venner så respekterer de ditt valg.

Anonymous poster hash: 370cd...a84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men livet endrer seg, prioriteringene endrer seg og man endrer seg som person fordi at det skjer ting med en. Det må vennene respektere. :) Kanskje det er for en forbigående periode, hvem vet. Om man savner noen som venninne så sier man det.

"Hei, jeg savner å være sammen med deg, jeg savner deg. Kan vi finne på noe? Jeg vet du har gjennomgått mange forandringer nå, en fyllefest er kanskje ikke det du ønsker mest nå, men hva ville passet godt for deg nå? Kanskje vi kan ha en jentekveld hos deg en kveld etter babyen sover eller kanskje vi kan engasjere hos en annen etter babyen sover?" :)

Anonymous poster hash: 74c88...700

Jeg har barn, så jeg vet faktisk hva jeg snakker om kjære deg ;) Derfor jeg irriterer meg over mødre som mister seg selv, som aldri kan snakke om noe annet enn barna sine når vi endelig treffes.

Anonymous poster hash: 293d8...059

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor mange ganger jeg har presisert til mine foreløpig frivllig barnløse venninder at jeg verken har lyst til eller muligheten til å legge ut på flatfylla enda.. (baby 9 mnd)

Tror du ikke, hun ene har planlagt at vi feirer bursdagen min på tom waits? ...Du, svarte jeg,... Jeg vil ikke begynne dagen med å drikke, om jeg skal feire med alkohol blir det Noen få rolige øl, etter leggetid. Skal dere delta på Tom Waits, feires dagen min en annen dag da det er et lavere alkoholnivå..

Virker som at hun og de andre jentene tror at jeg lengter etter å drikke meg drita :S skjønner ikke hvor de har det fra, hver gang vi snakker om å ta en tur på byen, så snakker de om hvor mye de skal sjenke meg med tequilla osv. JEG VIL IKKE BLI FULL! Jeg vil drikke øl og vann annen hver gang forstå det!

Wow, du har virkelig gått inn i morsrollen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn, så jeg vet faktisk hva jeg snakker om kjære deg ;) Derfor jeg irriterer meg over mødre som mister seg selv, som aldri kan snakke om noe annet enn barna sine når vi endelig treffes.

Anonymous poster hash: 293d8...059

Så man mister seg selv hvis man ikke ønsker å drikke seg full mer? Ja, nå har jeg hørt det også! :fnise:

Anonymous poster hash: 74c88...700

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg irriterer meg over med barneløse:

Bli generalisert til at jeg mister meg selv som person fordi at jeg ikke orker flatfylle, og party til seks på morgen i helgene. :danse: Alle mennesker er mye mer enn den alkoholen vi drikker. Noen liker å lese, noen liker å gå turer i skogen, noen leser tegneserier, noen engasjerer seg i politikk, noen jobber frivillig, men ingen av disse tingene teller ikke så lenge man ikke klarer å drikke seg dritings i helgene?



Anonymous poster hash: 74c88...700
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så man mister seg selv hvis man ikke ønsker å drikke seg full mer? Ja, nå har jeg hørt det også! :fnise:

Anonymous poster hash: 74c88...700

Nei, men ved å aldri ville være med venninner har man gjort det. Bare fordi man har barn kan man fint være sosial også :) Selv prioriterer jeg å ha venninnekvelder i ny og ne, hvor mannen min passer barn. Sånn gjør jeg for han også ;)

Anonymous poster hash: 293d8...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg irriterer meg over med barneløse:

Bli generalisert til at jeg mister meg selv som person fordi at jeg ikke orker flatfylle, og party til seks på morgen i helgene. :danse: Alle mennesker er mye mer enn den alkoholen vi drikker. Noen liker å lese, noen liker å gå turer i skogen, noen leser tegneserier, noen engasjerer seg i politikk, noen jobber frivillig, men ingen av disse tingene teller ikke så lenge man ikke klarer å drikke seg dritings i helgene?

Anonymous poster hash: 74c88...700

Dersom det er meg du sikter til, så kan jeg opplyse om at jeg ikke er barnløs ;)

Anonymous poster hash: 293d8...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi hun har blitt mor?? Sier seg selv at oppegående folk som blir foreldre ikke fortsetter med samma fylla som de evt gjorde før. Har dog inntrykket av at de fleste uten barn forstår det. I hvert fall i mitt tilfelle. Alder har ikke noe å si heller, ingen unnskyldning til å tro at foreldre skal fortsette å være fulle hele tiden

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Sant nok, men fylla er noe de fleste mødre ikke orker. Det må kunne finnes andre morsomme ting man kan gjøre som venninne enn å drikke seg dritings?

Min erfaring er at når disse ungene blir store vil mødrene gjerne på fylla igjen. De har barnevakt og (mine ord) kaster bort hele helga på å feste. Jeg kunne mye heller tenkt meg en rolig veninnekveld med vin og snacks, en tur på teater eller konsert, stikke på den nyeste utstillingen og så videre.

At nybakte og slitne mødre ikke orker å dra ut er jo helt naturlig, men jaggu tar mange det igjen senere. Og der mister de meg altså, flatfylla (eller foreldrefylla) er kjedelig og ikke oppbyggende for vennskapet.

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Min erfaring er at når disse ungene blir store vil mødrene gjerne på fylla igjen. De har barnevakt og (mine ord) kaster bort hele helga på å feste. Jeg kunne mye heller tenkt meg en rolig veninnekveld med vin og snacks, en tur på teater eller konsert, stikke på den nyeste utstillingen og så videre.

At nybakte og slitne mødre ikke orker å dra ut er jo helt naturlig, men jaggu tar mange det igjen senere. Og der mister de meg altså, flatfylla (eller foreldrefylla) er kjedelig og ikke oppbyggende for vennskapet.

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

Jeg er helt enig med deg. Det begynner faktisk å bli noen år siden jeg tok ett glass vin bare, lurer på om det var på bryllupsdagen for snart tre år siden.. Selv uten barn hadde jeg nok med full jobb og lite søvn😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...