Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå sier forskning at det å miste barn (nr 1) partner (nr 2) og skilsmisse (nr 3) er det værte vi mennesker går gjennom av normale livshendelser (altså ikke krig, voldtekst osv. men av det som er en normal del av livet) Det å miste et kjæledyr får ikke på langt langt langt nær like alvårlige konsekvenser i en persons liv som det å miste et barn. Å miste et barn ruinerer hele livet å miste et dyr gir en periode insorg, tung sorg kanskje men det gjør oss ikke arbeidauføre for lenger perioder og gjør livet totalt 100% meningsløst som det å miste er barn er.

De som sidestiller dødsfall av dyr med mennesker kan umulig ha mistet en av sine aller næreste, for de vet tydeligvis ikke hva de snakker om. Jeg er oppvokst med hund, min hund, og gud det var hjerteskjærende når han ble påkjørt plutselig, dramatisk og grusomt. Men når jeg så hvordan mannen min sørga i mange år over å plutselig miste mammaen sin ganske ung er det et dirrekte hån å sammenligne det med når jeg mista min kjæreste hund. Så hvordan det er å miste et barn er helt utenkelig.

Hvorfor benektes det når 1000 med barn som også er humdeeigere (og gjerne var det fram til de fikk barn når de var 38) sier at det ikke kan sammenlignes? Hvorfor er det så viktig at barneløse må elske sine dyr sine sterkt som de med barn elsker sine barn? Vi er biologisk programmert til å knytte oss til barn og mennesker på en helt annen måte enn vi knytter oss til dyr. Jeg vet hvordan det er å elske en hund som var en livsledsager, som sov i semga di og trøsta når du var lei men jeg kan jo ikke sammenligne det med hvordan jeg kjenner for mannen min eller barmet mitt. Jeg hadde klart redda mannen min over hunden min, og barnet mitt før noen andre.

Kan dere hundeeiere virkelig si dere hadde redda hunden fremfor mann, kjæreste, venn, søster eller forelder? Hadde du dødd for hunden din?

Vi vet mange av oss hvor vondt det er å miste et dyr. Selv å ta med rotta mi med alvårlig kreft til avliving var grusomt. Men å sammenligne det med å miste et barn er et enormt stort hån.

Jeg møter foreldre som har mista barn, og barn som har mista foreldre i min jobb. Min jobb er i kommunen og alle med livsvansker, utfordringer, sorg etc kan ta kontakt. Og ikke en eneste gang har vi blitt kontaltet av noen som sier de ikke klarer å utføre livet sitt, jobben sin etc lenger etter en lng tid etter dødsfallet. Vi har ikke SLIKE sorgreaksjoner i etterkant av at dyr dør, og hadde man hatt det ville det være tegn på at noe i livet ikke var som det skjlle. Instinktene er annerledes slik er det bare.

Anonymous poster hash: 19373...ab0

Du har helt rett i det du sier her. Jeg har barn som er voksne nå, og jeg har hunder som jeg er veldig glad i.

Jeg setter barnebarn, barn og mann (i den rekkefølge) framfor hundene om jeg skulle valgt å redde noen i en nødsituasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg er ikke kald i det hele tatt. Men jeg ruinerer ikke mitt eget liv for fremmede. 99,99% av jordens befolkning er slik. Jeg finner det merkelig at du ikke forstår det.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Hvordan kan du si at du ikke er kald, hvis du først vurderer din karriere i forhold til om et barn dør pga det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si at du ikke er kald, hvis du først vurderer din karriere i forhold til om et barn dør pga det?

Om det gjør deg kald å ikke ruinere ditt eget liv for å redde en fremmed vil det si at jorden er befolket med 99,99% av følelseskalde zombier. Ville du ha ruinert ditt eget liv for å redde en fremmed?

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og helt enig med deg! Helt utrolig! Dessuten om denne mora reagerte som hun gjorde forde hun ble redd så hadde det ikke tatt veldig lang tid før hun hadde sett at det du gjorde var heltemodig, hun burde gjøre det hun kunne for å komme i kontakt med deg og takket deg!

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

Ser at det egentlig var veldig bra at du ikke praktiserte som lege!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det å miste nær familie og det å miste en hund er to helt forskjellige ting. Jeg har mistet en kjær hund, og det var helt forferdelig. Jeg var nummen og det tok meg to år før jeg var klar for hund igjen. Men det var ikke en promille en gang av hva jeg gikk gjennom da jeg mistet min far.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det gjør deg kald å ikke ruinere ditt eget liv for å redde en fremmed vil det si at jorden er befolket med 99,99% av følelseskalde zombier. Ville du ha ruinert ditt eget liv for å redde en fremmed?

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Jeg ville gjort det for å redde et barn, og det er vel det vi snakker om her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gjort det for å redde et barn, og det er vel det vi snakker om her?

Tja, dette følelseskalde monsteret her er ene og alene ansvarlig for at ett barn fikk vokse opp og at en eldre herremann fikk glede av alderdommen (det var vinter når han falt i sjøen). Kan du "skryte" av det?

Men jeg ville fremdeles ikke hjulpet noen av dem om det ville resultert i at mitt eget liv hadde blitt ruinert. Jeg er for glad i meg selv, mannen min og familien min til det. For meg er mitt liv viktigere enn fremmedes.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette følelseskalde monsteret her er ene og alene ansvarlig for at ett barn fikk vokse opp og at en eldre herremann fikk glede av alderdommen (det var vinter når han falt i sjøen). Kan du "skryte" av det?

Men jeg ville fremdeles ikke hjulpet noen av dem om det ville resultert i at mitt eget liv hadde blitt ruinert. Jeg er for glad i meg selv, mannen min og familien min til det. For meg er mitt liv viktigere enn fremmedes.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Føler ikke behov for å skryte av noe sånt. Det er litt usmakelig å skryte av slike ting bare for å fremheve seg selv (uten at jeg mener at den som gjorde det mente det, men du mener at jeg burde vise til slike ting for å kunne ta diskusjonen videre).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man regne hvor mange år en person har igjen, vil jo det si at du ofrer din mor for et fremmed barn også.

Men vil det si at du heller hadde reddet hunden din framfor et barn?

Jeg har to hunder selv, og er veldig glad i dem. Jeg er så glad i dem at jeg ville gjort det meste for å redde dem ut av en farlig situasjon. Den ene hunden min er en "once-in-a-lifetime"-hund også. Jeg kan ikke forestille meg at jeg kan være så heldig eller oppleve en så bra hund med så stor personlighet flere ganger.

Men jeg ville reddet et fremmed barn framfor min egen hund. Ja, det ville jeg ha gjort uten å tenke meg om! Jeg ville valgt å sette mine egne følelser for hunden til side i den situasjonen.

Barnet har en potensiell framtid på 70-80 år. Hunden har kanskje 10 år. Jeg har barn selv, og kunne ikke hatt samvittighet til å la være å redde et barn fordi jeg heller ville redde hunden min.

Mine hunder er uerstattelige for meg. Men det er også et barn, samme hvem sitt barn det er. Jeg vil ikke frarøve et barn livet for å redde en av mine hunder, selv om de betyr omtrent like mye som et barn for meg.

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble truet med en politianmeldelse for å ha reddet livet til en annens unge.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Ja, og så? Selvfølgelig ville den politianmeldelsen blitt kastet rett i søpla hvis den hadde blitt gjennomført, noe den heller tydeligvis ikke ble.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke behov for å skryte av noe sånt. Det er litt usmakelig å skryte av slike ting bare for å fremheve seg selv (uten at jeg mener at den som gjorde det mente det, men du mener at jeg burde vise til slike ting for å kunne ta diskusjonen videre).

Nei, jeg prøvde å understreke at det ikke automatisk gjør deg til ett mionster at du velger bort fremmede over det kjente og kjære. Og skulle jeg prøvd å skryte av meg selv hadde jeg vitterlig ikke tatt dette under anonym, men jeg synes fremdeles det er fullstendig idiot i hodet å bli påtruet politianmeldelse for at man redder en unge (som var så imponerende som en refleks) for deretter å bli anklaget av fremmede på nettet om at man er ett følelseskaldt monster fordi dette skremte deg såpass at du ikke vil gjenta bragden i frykt for å legge eget liv i ruiner.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så? Selvfølgelig ville den politianmeldelsen blitt kastet rett i søpla hvis den hadde blitt gjennomført, noe den heller tydeligvis ikke ble.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

En politianmeldelse om noe slikt hadde vært nok til å ødelegge karrieren min.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det egentlig var veldig bra at du ikke praktiserte som lege!

Forventer du egentlig at jeg skal bli fornærmet av dette her?? herregud, har du virkelig ikke mer å gjøre enn å slenge rundt med med hersketeknikker så bør du la være. Så klart det er bra jeg ikke praktiserer som lege! herregud dyr er min lidenskap! Det er jo bare sanningen det. igjen synes jeg synd på deg som må ty til sånne ting :)

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En politianmeldelse om noe slikt hadde vært nok til å ødelegge karrieren min.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Det er jo litt interessant da en slik anmeldelse ikke engang ville kommet med i en utvidet politiattest. Så min mistanke er at du er full av tull.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En politianmeldelse om noe slikt hadde vært nok til å ødelegge karrieren min.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Du har holdt en unge i hestehalen hennes og reddet livet hennes pga det? Så fikk du kjeft av moren hennes, og det var nok til at du aldri mer vil redde noen? Særlig ikke om det medfører at du kan få karrieren din prøvd pga det? Jaja, som jeg sa i forrige innlegg, egoismen lenge leve. Jeg skjønner at du syntes det var urettferdig og dårlig gjort, og jeg skjønner at du ikke vil la slike ting gå utover jobben din.

Men hva hadde du syntes om andre lot være å redde din mor/søster/bror/far/datter/sønn fordi de hadde dårlig erfaring fra sist de reddet noen? Hadde du hatt medfølelse med dem fordi de ikke løp ut fordi de opplevde kritikk sist gang de prøvde å redde et liv? Eller hadde du følt at det var helt greit at de ikke reddet noen av dine ettersom de hadde en så traumatisk opplevelse med å få kritikk forrige gang?

Jeg tror du hadde foretrukket at de hadde løpt ut og reddet en av de du var glad i selv om de hadde fått kritikk for å ha reddet en sist gang. Og da må du tenke på at du selv også kan bety en forskjell for andre neste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt interessant da en slik anmeldelse ikke engang ville kommet med i en utvidet politiattest. Så min mistanke er at du er full av tull.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Jeg jobber med familier i svært sårbare situasjoner og en anmeldelse ( om så den blir henlagt) er nok til å så tvil om jeg kan jobbe så tett med bla.barn. Jeg antar at du er svært ung siden du ikke er klar over hvor fort en slik sensasjon nyhet ville spredd seg i lokalmiljøet.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber med familier i svært sårbare situasjoner og en anmeldelse ( om så den blir henlagt) er nok til å så tvil om jeg kan jobbe så tett med bla.barn. Jeg antar at du er svært ung siden du ikke er klar over hvor fort en slik sensasjon nyhet ville spredd seg i lokalmiljøet.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Nei, jeg er voksen og jobber (blant annet) i barnevernet.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer du egentlig at jeg skal bli fornærmet av dette her?? herregud, har du virkelig ikke mer å gjøre enn å slenge rundt med med hersketeknikker så bør du la være. Så klart det er bra jeg ikke praktiserer som lege! herregud dyr er min lidenskap! Det er jo bare sanningen det. igjen synes jeg synd på deg som må ty til sånne ting :)

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

Nei, det var ikke meningen å fornærme deg. Men det er jo bra at du ikke praktiserer som lege når du egentlig føler mest for dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har holdt en unge i hestehalen hennes og reddet livet hennes pga det? Så fikk du kjeft av moren hennes, og det var nok til at du aldri mer vil redde noen? Særlig ikke om det medfører at du kan få karrieren din prøvd pga det? Jaja, som jeg sa i forrige innlegg, egoismen lenge leve. Jeg skjønner at du syntes det var urettferdig og dårlig gjort, og jeg skjønner at du ikke vil la slike ting gå utover jobben din.

Men hva hadde du syntes om andre lot være å redde din mor/søster/bror/far/datter/sønn fordi de hadde dårlig erfaring fra sist de reddet noen? Hadde du hatt medfølelse med dem fordi de ikke løp ut fordi de opplevde kritikk sist gang de prøvde å redde et liv? Eller hadde du følt at det var helt greit at de ikke reddet noen av dine ettersom de hadde en så traumatisk opplevelse med å få kritikk forrige gang?

Jeg tror du hadde foretrukket at de hadde løpt ut og reddet en av de du var glad i selv om de hadde fått kritikk for å ha reddet en sist gang. Og da må du tenke på at du selv også kan bety en forskjell for andre neste gang.

Kjære deg....hvordan kan du kalle dette egoisme? Jeg gjorde det som var forventet av meg pga refleks og jeg fikk grisekjeft og trussel om politianmeldelse mot meg. Er det virkelig så vanskelig for deg å forstå at slikt kan sette en bekymring om å gjøre det samme neste gang? Moren oppførte seg som at jeg hadde bedriver vold mot ungen hennes, for at du skal forstå dette så kan du forestille deg hvordan du hadde reagert om du trodde noen gjorde vold med ditt barn. Synes du den reaksjonen der kan kvalifiseres som å få kjeft? Om noen ikke hadde reagert om en av mine hadde vært utsatt for en ulykke rett foran dem kunne jeg ikke klandret dem for at de ikke reagerte. Alle er vi forskjellige. Og jeg må også si at de angrepene du kommer mot meg her gjør at jeg blir enda sikker i min sak og ikke involvere meg igjen om jeg handler i en liknende situasjon om det ikke innebærer at jeg kan gjøre noe uten å berøre ungen. Makan.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er voksen og jobber (blant annet) i barnevernet.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Da burde du virkelig vite hvordan det kunne ha blitt.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...