Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere av dere har en gubbe som også kan passe sitt syke barn! Mor og far har 10 dager hver når de har et barn og 15 dager hvis de har to-tre barn. Så det er ingen unnskyldning!

Vi er hjemme annenhver gang.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er hjemme annenhver gang.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Så bra! Men noen mødre er hjemme HVER gang! Og det selv om de har en mann som har anledning til å være hjemme. Mødre som i tillegg kun har halv stilling i tillegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt budskap til deg er at du kan ta og stappe det tallet ditt opp et visst sted, med mindre du kan dokumentere det (noe det naturligvis ikke finnes), og forøvrig fortelle eventyrene dine i den andre tråden! Jeg tror nemlig den "redningsdåden" din er oppdikta, for hvorfor skulle vi ikke tro det, så mye bullshit dere barnløse slenger fra dere her?

Fy faen, så lei jeg er av all driten deres nå!!

Så hvorfor gidder du å lese og bruke energi på det da? :fnise: Du meler din egen kake!

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du reflektert over at det kanskje er din kollega sin tur til å være hjemme med barnet for mannen f.eks har brukt opp sin periode?

Disse dagene flyr når man har sykt barn. Og første året i barnehage er helt forjævlig, da får de små alt som hopper rundt av bakterier og virus!

Ta f.eks norovirus. Ungen spyr fletta av seg i et par døgn, og reglene i barnehage sier 48 timer etter siste runde med spying eller diarebleie. Vips så er 4 dager oppbrukt. Ikke lenge etter får ungen influensa: Vips; iallefall 7 dager oppbrukt. Og den ene styggsotta etter den andre overlapper gjerne hverandre ved barnehageoppstart. 20 dager er ingenting, og gjerne brukt opp før sommerferien.

Anonymous poster hash: e9533...d28

Nei! Og av den grunn til at vedkommende kun jobber 50% og mest sannsynlig passer syke barn eller når h*n har fri. Og det er ikke få ganger barnet/barna er syke. Skjønner at barn blir syke og spesielt hvis man har flere barn. Men ikke alle vil la pappa være hjemme med sykt barn når mor kan være det selv. Som sagt! Takk og lov at ikke alle er sånn. Jobber med en mann som tar sine økter med syke barn så mora kan gjøre sine andre plikter!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Og av den grunn til at vedkommende kun jobber 50% og mest sannsynlig passer syke barn eller når h*n har fri. Og det er ikke få ganger barnet/barna er syke. Skjønner at barn blir syke og spesielt hvis man har flere barn. Men ikke alle vil la pappa være hjemme med sykt barn når mor kan være det selv. Som sagt! Takk og lov at ikke alle er sånn. Jobber med en mann som tar sine økter med syke barn så mora kan gjøre sine andre plikter!

Men dette hører vel inn under en annen tråd. Denne handler om irriterende ting barnløse gjør.

Og barnløse er vel ikke de som bruker sykt barn dager flittigst?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette hører vel inn under en annen tråd. Denne handler om irriterende ting barnløse gjør.

Og barnløse er vel ikke de som bruker sykt barn dager flittigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette hører vel inn under en annen tråd. Denne handler om irriterende ting barnløse gjør.

Og barnløse er vel ikke de som bruker sykt barn dager flittigst?

Ja i disse trådene har det gått fram og tilbake.

Men jo, noen gjør faktisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende ting barnløse gjør: går inn på en tråd opprettet for å la småbarnsforeldre komme med en liten utblåsning, bare for å krangle og kverulere. Spesielt irriterende siden det er opprettet en egen tråd for at de skal kunne klage på småbarnsforeldre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende ting barnløse gjør: går inn på en tråd opprettet for å la småbarnsforeldre komme med en liten utblåsning, bare for å krangle og kverulere. Spesielt irriterende siden det er opprettet en egen tråd for at de skal kunne klage på småbarnsforeldre.

Og den tråden for oss er okkupert av småbarnsforeldre som må inn å kverulere provosere og forsvare seg med nebb å klør. Mindre småbarnsforeldre her i denne tråden virker det som. Er en grunn til at vår tråd blir ryddet gang på gang fordi dere ikke kan dy dere med avsporinger.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den tråden for oss er okkupert av småbarnsforeldre som må inn å kverulere provosere og forsvare seg med nebb å klør. Mindre småbarnsforeldre her i denne tråden virker det som. Er en grunn til at vår tråd blir ryddet gang på gang fordi dere ikke kan dy dere med avsporinger.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

Det er godt mulig, men jeg har ikke vært innom den tråden. Jeg er nemlig småbarnsmor, og føler derfor ikke at den tråden er laget for meg. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den tråden for oss er okkupert av småbarnsforeldre som må inn å kverulere provosere og forsvare seg med nebb å klør. Mindre småbarnsforeldre her i denne tråden virker det som. Er en grunn til at vår tråd blir ryddet gang på gang fordi dere ikke kan dy dere med avsporinger.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

Det var nå heller de barnløse som tente på alle pluggene og tilla motdebattantene meninger de ikke hadde. Nesten litt komisk hvor mye det går an å vri og vende på ting.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, men jeg har ikke vært innom den tråden. Jeg er nemlig småbarnsmor, og føler derfor ikke at den tråden er laget for meg. ;)

Flott. Hadde bare alle foreldre hatt den innstillingen men mange av dere (også de som har uttalt seg at vi ikke har noe her i deres tråd å gjøre har kommet med avsporinger i den andre tråden) klarer ikke å la være så irritasjon er gjensidig meg og deg imellom ;)

Anonymous poster hash: 71395...dfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå heller de barnløse som tente på alle pluggene og tilla motdebattantene meninger de ikke hadde. Nesten litt komisk hvor mye det går an å vri og vende på ting.Anonymous poster hash: b412a...0c6

Samme kan sies om dere

Anonymous poster hash: 71395...dfc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme kan sies om dere

Anonymous poster hash: 71395...dfc

Oi, så kanskje vi er like gode da? Greit for meg. Har aldri klart å hisse meg veldig opp over noen av disse trådene, men det er artig å diskutere.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så kanskje vi er like gode da? Greit for meg. Har aldri klart å hisse meg veldig opp over noen av disse trådene, men det er artig å diskutere.Anonymous poster hash: b412a...0c6

Vil nok si at noen av dere har hisset seg litt mer opp enn andre her men tror nok ikke reiret er rent i deres tråd her heller om du ser litt etter nei.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok si at noen av dere har hisset seg litt mer opp enn andre her men tror nok ikke reiret er rent i deres tråd her heller om du ser litt etter nei.

Anonymous poster hash: 71395...dfc

Nei, men det har jeg aldri påstått heller.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er barnløs og har flere venninner med barn. Jeg har hjulpet de masse med å være barnevakt når de trenger det også i krisesituasjoner, hjelpe til med ting hjemme hos de, handle for de, være en "tante" for barna deres, leke, kose og irettesette. rett og slett være en god venninne og hjelpe så godt jeg kan fordi jeg ser hvor tungt det er å ha smårollinger, og spesielt de som har vært alenemødre.

Så ja, jeg sover lengre. jeg sitter oppe lengre på kveldene. jeg går på byen når jeg skulle føle for det. jeg har hobbyer og har tid til å gjøre ting jeg har lyst til. jeg reiser på ferie når jeg vil.

Og jeg er ikke flau over å si det, fordi jeg en dag selv skal være i deres sko (forhåpentligvis ikke alene da) og det vil bli min tur, noe jeg minner de om hvis jeg kommer med en kommentar som jeg vet at de kan tenke at jeg er "heldig som kan". Og jeg NYTER det så lenge det varer.

Det vil ikke si at jeg ikke har forståelse for at mine venninner er slitne og trenger tilpassing, tvert i mot.

alt vi gjør er etter tidsplanen til barna. Men det er greit for meg, jeg er fleksibel og jeg er ikke bundet like mye som de er.

Det er godt mulig at mange barnløse ikke tenker over slike ting, men da er det ikke værre å si fra på en ordentlig måte, tåler de ikke det så er de ikke gode nok venner :)

Når jeg leser innleggene her så tenker jeg at jeg har vært ekstremt heldig med mine venninner med barn som ikke kommer med slike kommentarer eller har den fremtoningen som flere skriver om her.

Gjensidig respekt heter det :kose:

Ha en knakende god kveld :nigo:

Endret av SaKT
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foreldre fremstår som bitre overfor folk som har valgt et liv uten barn. Kan det skyldes misunnelse? Angrer dere på at dere fikk barn?



Anonymous poster hash: 8f87b...f83
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart de angrer. Sier seg selv.

Anonymous poster hash: 915cf...d66

Anonymous poster hash: 915cf...d66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Men noen mødre er hjemme HVER gang! Og det selv om de har en mann som har anledning til å være hjemme. Mødre som i tillegg kun har halv stilling i tillegg.

Håper i det minste dette er mødre du kjenner såpass godt at du VET at det stemmer for som flere har nevnt så går disse dagene sykt fort. Jeg synes det er en uting når folk "skjønner alt" av en person sine handlinger kun ved litt småprat og ellers å kaste noen blikk hvis du skjønner hva jeg mener. Og noen ganger så vil barnet kanskje bare ha mamma når h*n er syk hvis det er veldig lite.

Jeg er iallefall ikke noe glad i å være hjemme fra jobb pga barn så da må jeg igjen presse meg mer når jeg selv er syk. Fikk ikke like dårlig samvittighet for å ta en sykedag før jeg fikk ungen.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...