Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såklart de angrer. Sier seg selv.

Anonymous poster hash: 915cf...d66

Anonymous poster hash: 915cf...d66

Jeg ser at vi er tilbake til "det finnes bare en mening"..

Du ville nok kanskje (?) Angret hvis du fikk barn, men bare fordi du føler det sånn så er det ikke sånn alle andre føler. Jeg har møtt veldig mange (inkl meg selv) som har kommet i vanskelige perioder i livet pga utfordringene å oppdra barn følger med seg. Men det nærmeste jeg har kommet å finne noe anger er at ett par mødre har sagt til meg at hvis de kunne valgt på nytt så ville de ventet noen år. Så jo, det finnes mulig noen som angrer og ville valgt bort barnet sitt (?), men de fleste gjør ikke det fordi det er faktisk så givende å leve sammen med det barnet man har at alt strev er verdt det.

Du har det kanskje sånn når det kommer til noe annet i livet? Ett dyr, en venn eller en opplevelse som krevde utrolig mye, men som du aldri ville gitt bort? Vel, noen andre ville kanskje det.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eventuelt så kan du passe på dine egne unger så de ikke setter seg i slike situasjoner. Som sagt så setter jeg meg og mine foran alle fremmede og når du ser reaksjonene som kommer her etter jeg hindret en unge i å bli panserpryd så kan jeg ikke akkurat si at det øker lysten på å gripe inn i en tilsvarende situasjon i fremtiden. Jeg har gjort mitt. Så får du heller synes at jeg er kald og kynisk.

Og jeg står på mitt, 99,99% av jordens befolkning ville ikke ødelagt sitt eget liv for å redde fremmede. Ikke du heller.

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Haha, venta på den der du "når dere er sånn mot meg her på kg så gidder jeg iallefall ikke redde noen liv i fare". Men jeg snakket ikke om direkte min unge nå, men en hvilken som helst person i livsfare. Men jeg vet ikke om du har snakket deg litt bort fordi først så påstod du at du var lege, men så ble dyrlege og dette var selvsagt bra da din lidenskap var dyr og flere påpekte at du nok passet bedre til det enn til å jobbe med mennesker. Dette var du henholdsvis enig i. Men nå ser jeg jo at du har begynt å jobbe tett på mennesker i en sårbar situasjon. Videre at foreldre også overlater barna sine til deg i jobben.

Jeg skjønner ikke hva du mener med at du "står for" det 99,99% tallet? Du står for at DU tror det er sånn? Du har jo ingenting å vise til her.

Og når det kommer til straff så står det faktisk bøter og inntil 3 mnd fengsel, men selvsagt ikke om man ikke klarer/er i stand til det, nei. Men her var det vel snakk om å først redde en hund i stedet og senere var problemet at du kunne få kjeft.

Vil bare legge til til slutt at mange mennesker som blir veldig emosjonelle og har panikk (moren i historien din) og sinte, umodne personer ellers kan ofte true med en politianmeldelse. Dette skjer dessverre ofte og det er ikke alt du bør ta til deg når du selv vet at det verken kan bevises eller at det bil vises noe sted eller i det hele tatt vil bli etterforsket.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at jeg ikke er en av disse såkalte prosentene dine det vet du ingenting om. Det er en grunn til at jeg reagerer for å si det sånn.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper i det minste dette er mødre du kjenner såpass godt at du VET at det stemmer for som flere har nevnt så går disse dagene sykt fort. Jeg synes det er en uting når folk "skjønner alt" av en person sine handlinger kun ved litt småprat og ellers å kaste noen blikk hvis du skjønner hva jeg mener. Og noen ganger så vil barnet kanskje bare ha mamma når h*n er syk hvis det er veldig lite.

Jeg er iallefall ikke noe glad i å være hjemme fra jobb pga barn så da må jeg igjen presse meg mer når jeg selv er syk. Fikk ikke like dårlig samvittighet for å ta en sykedag før jeg fikk ungen.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Har du sett hva jeg har svart til den over? Ja, det er blitt en spesiell mønster som går igjen og når man jobber lite fra før bør man la mannen passe på noen ganger også. Også i tillegg skal kreve mer enn andre fordi de har barn i tillegg så blir det bare for dumt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, venta på den der du "når dere er sånn mot meg her på kg så gidder jeg iallefall ikke redde noen liv i fare". Men jeg snakket ikke om direkte min unge nå, men en hvilken som helst person i livsfare. Men jeg vet ikke om du har snakket deg litt bort fordi først så påstod du at du var lege, men så ble dyrlege og dette var selvsagt bra da din lidenskap var dyr og flere påpekte at du nok passet bedre til det enn til å jobbe med mennesker. Dette var du henholdsvis enig i. Men nå ser jeg jo at du har begynt å jobbe tett på mennesker i en sårbar situasjon. Videre at foreldre også overlater barna sine til deg i jobben.

Jeg skjønner ikke hva du mener med at du "står for" det 99,99% tallet? Du står for at DU tror det er sånn? Du har jo ingenting å vise til her.

Og når det kommer til straff så står det faktisk bøter og inntil 3 mnd fengsel, men selvsagt ikke om man ikke klarer/er i stand til det, nei. Men her var det vel snakk om å først redde en hund i stedet og senere var problemet at du kunne få kjeft.

Vil bare legge til til slutt at mange mennesker som blir veldig emosjonelle og har panikk (moren i historien din) og sinte, umodne personer ellers kan ofte true med en politianmeldelse. Dette skjer dessverre ofte og det er ikke alt du bør ta til deg når du selv vet at det verken kan bevises eller at det bil vises noe sted eller i det hele tatt vil bli etterforsket.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Du vet du slår sammen flere brukere til en her? Eller er du så utslitt av bæsjebleier at du ikke klarer å lese lenger?

Anonymous poster hash: ce272...a7b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du slår sammen flere brukere til en her? Eller er du så utslitt av bæsjebleier at du ikke klarer å lese lenger?

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Ja, så det nå. Leser bare de to siste sifrene. Men det var i det minste betryggende.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, venta på den der du "når dere er sånn mot meg her på kg så gidder jeg iallefall ikke redde noen liv i fare". Men jeg snakket ikke om direkte min unge nå, men en hvilken som helst person i livsfare. Men jeg vet ikke om du har snakket deg litt bort fordi først så påstod du at du var lege, men så ble dyrlege og dette var selvsagt bra da din lidenskap var dyr og flere påpekte at du nok passet bedre til det enn til å jobbe med mennesker. Dette var du henholdsvis enig i. Men nå ser jeg jo at du har begynt å jobbe tett på mennesker i en sårbar situasjon. Videre at foreldre også overlater barna sine til deg i jobben.

Jeg skjønner ikke hva du mener med at du "står for" det 99,99% tallet? Du står for at DU tror det er sånn? Du har jo ingenting å vise til her.

Og når det kommer til straff så står det faktisk bøter og inntil 3 mnd fengsel, men selvsagt ikke om man ikke klarer/er i stand til det, nei. Men her var det vel snakk om å først redde en hund i stedet og senere var problemet at du kunne få kjeft.

Vil bare legge til til slutt at mange mennesker som blir veldig emosjonelle og har panikk (moren i historien din) og sinte, umodne personer ellers kan ofte true med en politianmeldelse. Dette skjer dessverre ofte og det er ikke alt du bør ta til deg når du selv vet at det verken kan bevises eller at det bil vises noe sted eller i det hele tatt vil bli etterforsket.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Hei du, du roter sammen ABer, jeg er den som er DYREPLEIER, og sluttet som lege, men det er ikke ejg som reddet en jente og ikke jeg som skrev det der du sitterer... Så det der var vel litt væl urettferdig??

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, du roter sammen ABer, jeg er den som er DYREPLEIER, og sluttet som lege, men det er ikke ejg som reddet en jente og ikke jeg som skrev det der du sitterer... Så det der var vel litt væl urettferdig??

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

Ja, det var det. Så bare på de to siste tegnene, men skjønt nå at det er vits å lese hele. Jeg beklager for det.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foreldre fremstår som bitre overfor folk som har valgt et liv uten barn. Kan det skyldes misunnelse? Angrer dere på at dere fikk barn?

Anonymous poster hash: 8f87b...f83

På hvilken måte framstår vi som bitre? Helt ærlig, jeg kan se mye rart denne tråden, men akkurat bitterhet sliter jeg litt med å se. Kan det være at du projiserer litt? Jeg forstår det sånn at mange får en del reaksjoner på valget om å ikke få barn, da er man nok ekstra på utkikk etter "bevis" på at man har valgt riktig. Eventuelt får du komme med litt mer konkrete eksempler, utover det at noen er uenig med deg som jo er grunnen til vi diskuterer i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det. Så bare på de to siste tegnene, men skjønt nå at det er vits å lese hele. Jeg beklager for det.

Anonymous poster hash: de8f0...e1c

:biggrin: Fort gjort!

Anonymous poster hash: 9b338...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe alle vet, men her har du den. https://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/ryddemappe/hod/norsk/dok/andre_dok/hoeringsnotater/horingsnotat-lov-om-helsepersonell/Kapittel-9-Om-plikten/id410274/

Er det fortesten bare meg som syns ordet "matmorhjertet" er litt ekkelt? Som om ikke "mammahjertet" var kvalmt nok...Anonymous poster hash: 48b86...e86

Har du hørt om parodi? Matmorhjertet parodierer mammahjertet. Jeg ser barnfrie blir beskyldt for å være tette i pappen, men her er det jo et fint eksempel på det motsatte :)

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foreldre fremstår som bitre overfor folk som har valgt et liv uten barn. Kan det skyldes misunnelse? Angrer dere på at dere fikk barn?

Anonymous poster hash: 8f87b...f83

Nei, nei, nei! Jeg vil aldri angre på at jeg fikk barn! Barna mine er mine nærmeste, og de er de som kommer "etter meg".

Nå er mine barn voksne, så jeg har opplevd både småbarnstid og tenåringstid, og jeg har aldri angret på at jeg fikk dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Det gjør det ikke mindre irriterende

Anonymous poster hash: ce272...a7b

Kan forstå det - vi har alle vært der (enten irritert oss over hylende barn eller selv hatt et...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men noen ganger så kan man da slippe seg litt løs og drikke litt? I fravær av ungen?

En kan være en god forelder selv om man drikker seg bananas på en fest 1-2 ganger i året.

Assa halo??? Må man drikke seg bananas for å være en god venninne da? Og må man gjøre dette før ungen er 9 mnd. ?

Nei, tenkte meg det. Dessuten, så har jeg alerede drukket litt og vært ute på jentekos, men jeg vil helst ALDRI i mitt liv bli bananas igjen. De som har ett problem med det kan få lov til å leve resten av sitt liv parallellt med mitt. Måtte våre veier aldri krysses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har riktignok ikke barn selv, men har langt ifra behov for å drikke meg snydens av den grunn. Syns det er slitsomt selv uten barn. Men vi er forskjellige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har riktignok ikke barn selv, men har langt ifra behov for å drikke meg snydens av den grunn. Syns det er slitsomt selv uten barn. Men vi er forskjellige.

Samme her. Men opplever at det gjerne er det foreldrevenner vil når de har barnevakt.

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På hvilken måte framstår vi som bitre? Helt ærlig, jeg kan se mye rart denne tråden, men akkurat bitterhet sliter jeg litt med å se. Kan det være at du projiserer litt? Jeg forstår det sånn at mange får en del reaksjoner på valget om å ikke få barn, da er man nok ekstra på utkikk etter "bevis" på at man har valgt riktig. Eventuelt får du komme med litt mer konkrete eksempler, utover det at noen er uenig med deg som jo er grunnen til vi diskuterer i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

Jeg erfarer ikke at foreldre er bitre, men synes det er litt morsomt når lunsjpausen på jobb består av kun klaging fra enkelte foreldre. Både småbarnsforeldre og de med større barn. Barna sov dårlig om natten, vekket foreldrene, vil ikke rydde rommet, spiser ikke middagen... nesten daglig klaging, ingenting positivt.

Så for å trekke litt i dem, så svarer jeg av og til: "Åh, det er så herlig å ikke ha barn når jeg hører om hvordan dere har det!" Og da skynder de seg selvsagt med å fortelle om hvor fantastisk og enestående det er å ha barn.

Og dagen etter er det tilbake til klagingen...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erfarer ikke at foreldre er bitre, men synes det er litt morsomt når lunsjpausen på jobb består av kun klaging fra enkelte foreldre. Både småbarnsforeldre og de med større barn. Barna sov dårlig om natten, vekket foreldrene, vil ikke rydde rommet, spiser ikke middagen... nesten daglig klaging, ingenting positivt.

Så for å trekke litt i dem, så svarer jeg av og til: "Åh, det er så herlig å ikke ha barn når jeg hører om hvordan dere har det!" Og da skynder de seg selvsagt med å fortelle om hvor fantastisk og enestående det er å ha barn.

Og dagen etter er det tilbake til klagingen...

Men det er ofte slike folk som klaget på alt annet også, er min erfaring. Så hvis fet ikke er barna er det noe annet. Dessuten, hvis det er noe alle foreldre har til felles så er det rot og nattevåk og sykdom, så jeg mistenker at noen bare gjør det for å ha noe å småprate om :ler: Det er jo antageligvis det temaet som opptar det meste av livet uansett.

Uansett så er det noe veldig irrasjonelt med å ha barn, som var en helt ny opplevelse for meg, og det var at selv om det et slitsomt og det er lite søvn, spy, bæsj og rot så er det faktisk vanvittig gøy. Og vi har feks aldri ledd så mye og så ekte som etter at vi ble foreldre (og vi hadde mye morsomt da også). Selv om jeg forstår at det virker usannsynlig hos de som ikke har barn og bare hører skrekkhistoriene.

Anonymous poster hash: b412a...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Men opplever at det gjerne er det foreldrevenner vil når de har barnevakt.

Anonymous poster hash: 043ac...6a9

Det har jeg også merket;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har både opplevd å miste et kjæledyr som var med meg store deler av oppveksten, og å miste et barn.

Smerten ved å miste et barn var og er uendelig større.

Anonymous poster hash: 724ee...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...