Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Daria skrev:

I Oslo var det sommervær i dag - jeg har sittet ute i t-skjorte :sol:

Sol her også, men den befant seg på andre siden av huset og vinden var ikke overvettes varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Roadrunner skrev:

Soltørket sengetøy på senga og nydusja fuggel :kaklehone: Gleder meg til natta :nigo:

Var rent sengetøy her også, om enn ikke soltørka. Nydusja Cata også for så vidt. Ble helt grei nattesøvn av sånt. Sitter nå og prøver å tolke kart. Føler kanskje jeg må ut og røre litt på meg i dag, men sliter med å tolke kartet på UT.no :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaaah, meg og kart. Har i mange år hatt en iphoneapp (TOPO) som jeg har vært fornøyd med på tur. Jeg har en lei tendens til å rote meg litt vekk når jeg er på tur så jeg bruker den for å sjekke at jeg er på rett spor i blant. Nå er det kommet ny versjon og, akk, nedlastng av gpx spor var vesentlig mindre lett med ett. Tok sin tid å finne ut av det, gitt. Fikk det til til slutt men kommer til å ta sin tid før det sitter. På forrige versjon så kom det opp et ikon og spørsmål om jeg ville importere sporet til Topo så det var bare å trykke OK. Nå måtte jeg importere fil. Kan jo ikke sånt på mobil jeg... Dvs. nå kan jeg, men spørs hvor lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

App funka. Kom både på tur og av tur for å si det sånn. Da jeg sneiet innom bensinstasjonen var det ledig i bilvaskemaskinen så jeg tok en vask og oppdaget at jeg har fått en liten lakkskade på førerdøra. :kjefte: Det er vel sånt som skjer, men irriterende for det. Antar det må være steinsprang siden det er flekk og ikke ripe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Daria skrev:

Moralen er å ikke vaske bilen så ofte...?

Hjelper kanskje på sjelefreden, men på den annen side - skitten bil er ikke bra for lakken det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelefred for nedadgående... Konsernet jeg jobber i restrukturerer og det er aldri bra for sjelefreden. I uka som gikk ble det offentliggjort en del opplysninger om den nye organisasjonen og vi er litt skeptiske. 

Tiden vil vise hva som skjer videre, men jeg er ganske fornøyd med at jeg screener for nye jobber uansett, har nedbetalt bolig, er flyttbar og for så vidt også har såpass med sparepenger at jeg ikke havner i noen akutte kriser.

Enkelte fordeler skal man ha når man er kommet "opp i årene". Men slike fulle omveltninger er alltid i overkant spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daria skrev:

Noen fare for nedbemaninng, eller "bare" endringer og omorganisering?

La meg si det slik, det kan bli skumlere ord enn det i regnestykket på sikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Daria skrev:

Ouch, såpass. Da er det greit å være både fleksibel og flyttbar med litt økonomisk frihet, ja...

Jepp. Håper jo ikke det blir sånn utstrakt bruk av ordboka, men jeg er uansett glad jeg ikke er 30, nyetablert og har en haug gjeld å slite med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: På tampen av tredveårene, med syvsifra gjeld og uavklart jobbsituasjon. :sukk: Om ikke for øyeblikket så i alle fall i løpet av det neste drøye året tenker jeg. Hersens omorganiseringer og oppkjøp! :kjefte: Nå er det bare kaotisk og uoversiktlig, men når alt på sikt har roet seg og stabilisert seg mer, blir det spennende å se hva som skjer og hvem som er igjen. 

Lykke til, Cata! :klemmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Roadrunner skrev:

:opplyser: På tampen av tredveårene, med syvsifra gjeld og uavklart jobbsituasjon. :sukk: Om ikke for øyeblikket så i alle fall i løpet av det neste drøye året tenker jeg. Hersens omorganiseringer og oppkjøp! :kjefte: Nå er det bare kaotisk og uoversiktlig, men når alt på sikt har roet seg og stabilisert seg mer, blir det spennende å se hva som skjer og hvem som er igjen. 

 

Signerer den - hersens...kanskje ikke forandringer, men sure forandringer. Det føles som at så snart man har fått fast grunn under føttene så begynner noen å kave med organisasjonen igjen. Sånn har det vært siden jeg begynte i jobb for 30 år siden og jeg har ingen illusjoner om at det vil slutte. 

Jeg innser at ingenting er statisk her i verden (og det bør det vel heller ikke være) men det er fryktelig slitsomt når en organisasjon skal røres rundt i straks den begynner å få satt seg og man har en viss oversikt over hvem som er hvor og hvem som gjør hva. Og når man føler de store stygge omstruktureringsordene flakser rundt så er det enda mindre supermorsomt. 

Heldigvis så ordner det meste seg for de aller fleste selv om det kan ta litt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol: Solen skinner og det er søndag, og jeg prøver å bestemme meg for hvilken tur jeg skal gå. Valget kvaler... Jeg kan dilte fredelig langs stranda eller ta en tur litt lenger opp i heia og kanskje ha med hengekøye i sekken i fall jeg finner et par kjekke trær å henge i. 

Valgets kvaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Daria skrev:

Grådighet straffer seg som kjent... :ler: Men hva slags suppe? *nysgjerrig matvrak*

Potetsuppe. (I mangel av spiker...) 

Man tager en løk og 2-3 hvitløkfedd. Surres blankt i kasserolle med litt salt og masse pepper. Tilsett vann og kyllingfond (ca 1-2 ss av sistnevnte på ca. 1 l vann. Kutt 2-3 poteter (avhengig av størrelse) i terninger og hiv oppi. Kok til potetene er møre. 

Tilsett noen dråper Worcestersaus og kjør til jevn blanding med stavmikser. Tilsett litt matfløte og gi et oppkok. 

Serveres med strimler av sprøstekt spekeskinke og baguetter (2-3 minibaguetter passer fint for den grådige). 

 

Normale mennesker klarer seg sikkert med en halv løk og litt pepper, men jeg er ekstremt glad i begge deler :ler: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, man overraskes positivt i blant. Har hatt en murrende bihule i en måned (begynte da jeg dro på ferie). Til tross for tapre forsøk på selvkurering med Otrivin og saltvannsskylling så vil den ikke gi seg, og de to siste dagene har den verket litt også. Altså bestemte jeg meg for å bite i gresset og ringe legesenteret idag, vel vitende om at det kan ta sin tid å få time. 

"Kan du komme om en time?"

"Hvaforno'????"

"Ja, om det ikke passer så skal vi sette deg opp på en time om et par uker, men legen kan se på deg i dag altså."

"Jeg kommer."

Er nå fullpakka av antibiotika og diverse andre remedier. :ler: Prøver å unngå antibiotika i det lengste men når jeg har prøvd uten i en måned og det fremdeles ikke er bra så er det vel bare å innse at av og til må det sterkere lut til. Gidder ikke gå rundt og verke i halve fjeset om det kan fikses på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...