Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Konkluderer med at en søndag med vind og "så der" temperatur er kjipt for hengekøyeliv. Blir akkurat litt for kaldt i skyggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daria skrev:

Pledd? Eller blir det akkurat for varmt igjen?

Neida, har et tynt fleecepledd som til tider brukes for formålet. I dag ble det imidlertid tynn fleeecjakke i første runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. runde: Pledd oppå og underquilt under for å holde nordavinden i sjakk. Underquilt trengte uansett å luftes litt. Snart er sola kommet rundt så da får jeg vel begynne å skrelle av lagene igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nordavinden forsvant - og varmen kom. Faktisk ble det så varmt at jeg prøvde hengekøyesoving på verandaen natt itl lørdag. Det funket ikke... Først var det musikk på torvet og da de hadde pakket sammen så kom en strøm av folk forbi utenfor her. Den strømmen tilsvarer vel ca. 3 personer, men når alle sammen snakket i mobil og de kom med såpass lange intervaller at jeg akkurat holdt på å sovne så ble det irriterende. Kl. 2 hadde jeg fått nok og gikk inn da jeg likevel måtte på do en tur :fnise: . 

Men gårsdagen ble i store trekk tilbragt ute i selvsamme køye. Med noe vind og tett på 30 grader i skyggen så var det absolutt stedet å oppholde seg. Sola kommer ikke rundt på verandaen min før uti kveldinga så det var fint og skyggefullt. 

Dagen i dag har gått med til å røske ut støpsel. Spredte forsøk på lyn og torden utover dagen ble til en massiv innsats her i kveld.  Vel, det fikk iallfall temperaturen til å falle kraftig. Greit å få kjølt ned litt, så nå luftes det etter beste evne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en runde her i kveld også - såpass heftig at jeg så selve lynet, ikke bare blinkingen.Jeg er ikke veldig glad i tordenvær, men det blir jo litt lettere luft etterpå - alt puster litt ut. Dessuten lukter det så godt etter sommerregn.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

*sukk * Ønskelisten vil ingen ende ta. De siste par dagene har det vært litt småkjølig å slumre ute på min skyggefulle veranda etter jobb (og mellom regnbygene...), altså ønsker jeg meg et billig topquilt også. Pleddet er litt for tynt når det blåser. 

Men så kommer jo høsten også....

beige_hengekoye_1080x.jpg?v=1539599511

Det er ikke det at jeg ikke har hengekøyestativ (jeg har 3), men eeeeeeh....det lille fra Biltema er liksom litt for kort for Maya'en, verandastativet har begynt å ruste og har dermed ingenting på parketten å gjøre og reisestativet er rett og slett for plasskrevende å ha i stua. 

Så jeg ønsker meg et sånt - for innendørs rekreasjon til høsten. 

Kan noen vennligst snakke litt vett i meg? 

Det hadde forresten ikke vært dumt med en maxi Mayakøye heller. Den jeg har begynner å gå litt opp i limingen, eller snarere knyttingen etter 10 års trofast tjeneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cata skrev:

Det er ikke det at jeg ikke har hengekøyestativ (jeg har 3), men eeeeeeh....det lille fra Biltema er liksom litt for kort for Maya'en, verandastativet har begynt å ruste og har dermed ingenting på parketten å gjøre og reisestativet er rett og slett for plasskrevende å ha i stua. 

:fnise:

Kan du ikke bare legge et teppe mellom det rustne og parketten? Eller klare deg med sofa, som oss andre... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daria skrev:

:fnise:

Kan du ikke bare legge et teppe mellom det rustne og parketten? Eller klare deg med sofa, som oss andre... ;) 

:sjokkert: "Klare deg med sofa?" Hva i allverden mener du med det? Sofa er da ikke hengekøye????

Jauuu, kunne nok klart meg med et teppe, men...det i bambus er så mye finere til innendørs bruk. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

:rulle:

Hvorfor har jeg en følelse av at du alt har bestemt deg...?

Hvem? Jeg? Næææææææh! :engel:

 

:fnise:

Blir ikke før ferien i allfall. Dessuten HAR jeg et lite plassproblem. Dyrt å kjøpe større leilighet for å få plass til stativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Cata skrev:

Dyrt å kjøpe større leilighet for å få plass til stativ...

Mulig @Roadrunner har noen visdomsord å komme med her - vi minnes jo hun som skulle kjøpe DAB-radio til bilen og endte med å kjøpe ny bil... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daria skrev:

Mulig @Roadrunner har noen visdomsord å komme med her - vi minnes jo hun som skulle kjøpe DAB-radio til bilen og endte med å kjøpe ny bil... :fnise: 

Led meg ikke ut i fristelse, jeg iler selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi snakker om fristelser... Jeg hater insekter så det å sitte utenfor teltet på en campingplass er noe jeg har traumatiske minner fra. Kanskje man skulle kjøpe seg ut av det problemet også :fnise: .

81+6BkMvTFL._SL1500_.jpg

Synd jeg ikke rekker å få det før ferien starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.8.2019 den 3.50, Daria skrev:

Mulig @Roadrunner har noen visdomsord å komme med her - vi minnes jo hun som skulle kjøpe DAB-radio til bilen og endte med å kjøpe ny bil... :fnise: 

Det var da den absolutt beste løsningen på en bitteliten utfordring? Noe dyr riktignok, men ble en fin DAB-radio da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Cata skrev:

Mens vi snakker om fristelser... Jeg hater insekter så det å sitte utenfor teltet på en campingplass er noe jeg har traumatiske minner fra. Kanskje man skulle kjøpe seg ut av det problemet også :fnise: .

81+6BkMvTFL._SL1500_.jpg

Synd jeg ikke rekker å få det før ferien starter.

Hvis det er lydisolert, ser jeg jo mange bruksområder... :ler: 

2 minutter siden, Roadrunner skrev:

Det var da den absolutt beste løsningen på en bitteliten utfordring? Noe dyr riktignok, men ble en fin DAB-radio da :sjenert:

Fin radio med imponerende mange tilleggsfunksjoner... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daria skrev:

Fin radio med imponerende mange tilleggsfunksjoner... :fnise: 

Jeg regner foreløpig @Roadrunner som klassevinner i "utvidet innkjøp" kategorien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...