Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Daria skrev:

Undrenes tid er ikke forbi... God bedring!

Takk, synes allerede det føles litt lettere, men kan være innbilning. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika er snåle greier. Presset har lettet betydelig (nå er det ikke innbilning), men samtidig føler jeg meg litt småslapp. Det merkeligste er imidlertid at jeg synes hele tiden jeg kjenner lukta av det ytterste laget på tablettene - en slags mint-aktig lukt. :klo: Riktignok er det bihulene som behandles men jeg skal da ikke lukte tablettene??? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en merkelig "bivirkning". Jeg har alltid lukten av tablettene i nesen så lenge jeg går på antibiotika-kur. Uavhengig av hva som behandles....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2019 den 22.41, Cata skrev:

Potetsuppe. (I mangel av spiker...) 

Man tager en løk og 2-3 hvitløkfedd. Surres blankt i kasserolle med litt salt og masse pepper. Tilsett vann og kyllingfond (ca 1-2 ss av sistnevnte på ca. 1 l vann. Kutt 2-3 poteter (avhengig av størrelse) i terninger og hiv oppi. Kok til potetene er møre. 

Tilsett noen dråper Worcestersaus og kjør til jevn blanding med stavmikser. Tilsett litt matfløte og gi et oppkok. 

Serveres med strimler av sprøstekt spekeskinke og baguetter (2-3 minibaguetter passer fint for den grådige). 

 

Normale mennesker klarer seg sikkert med en halv løk og litt pepper, men jeg er ekstremt glad i begge deler :ler: . 

Har hatt suppe til middag :opplyser: Bommet litt på vann-til-potet-forholdet og var litt gnien på krydderet, men neste gang... :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.10.2019 den 17.47, Daria skrev:

Har hatt suppe til middag :opplyser: Bommet litt på vann-til-potet-forholdet og var litt gnien på krydderet, men neste gang... :sikle: 

Jepp, vann vs. poteter er viktig. Krydder også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gleder seg stort over at bihulebetennelse synes å være på retrett - omsider. Antibiotikabehandling avsluttet i går. Det skvalper litt enda, men kollega tipset meg om "høytrykksspyler" for snyteskaft og det ser ut som den er ganske grei for å jage ute resterende gørr. Mye bedre i dag og annen kollega kommenterte elskverdig: "Du ser mindre pløsete ut i dag..."

Takk, tror jeg? 🤔

Men, kan noen vennligst fortelle meg at jeg absolutt ikke trenger dunsovepose til vinteren (for det gjør jeg nemlig ikke). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger absolutt ikke dunsovepose til vinteren :opplyser:  (Mulig kollegaen derimot trenger et lynkurs i sosial kompetanse og det å gi komplimenter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Daria skrev:

Får man lengre arbeidsdager med alderen? Burde det ikke vært motsatt...?

I grunnen gjør jeg ikke det, for slike dager har jeg hatt i perioder i 20 år nå. Men jeg er enig i at ungdommen burde ta over den delen :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...