Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Hva er det med enkelte menn og klær? At fyren som tasset rundt i kolonialen følte for hullete dongeri (tror den skal være sånn) er nå så sin sak, men han kunne kjøpt den stor nok. Med glipe mellom jakke og bukselinning og påfølgende flashing av halve rørleggersprekken så er det altså ikke noe spesielt delikat syn ved frysedisken. Just sayin' :opplyser:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lekkert... Jeg har (en viss) forståelse for at ikke alle er så opptatt av klær, men å sørge for at de klærne man har faktisk passer skulle man tro var i alles interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*urk* Ekkelt hvitt stoff ramler ned fra himmelen. I lader. Hadde det nå enda kunne lagt seg som snø så hadde det vært halvveis OK, men bakken er litt for varm så det ender som slaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rene serieproduksjonen her. 2 tøffelpar ferdige til jul og et tredje er påbegynt. Litt usikker på om herremodellen ble i overkant stor, men da får de bare tove litt ekstra selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh happy days... *nynner*

Etter oppgradering av operativsystem så gikk den eksterne backupen min helt i vranglås. Det å ringe helpdesk i USA når man har jobbtelefon er litt i drøyeste laget så jeg drøyde også, inntil jeg fikk vite at de hadde chattehjelp. Tok kontakt og 20 minutter etter var backup reinstallert og på plass. Fatter ikke hva mennesket gjorde for med remote control så gjorde han (eller hun?) akkurat det samme som jeg selv hadde foretatt meg. Måtte jo spørre om det var noen sikkerhetsinstalleringer jeg ikke hadde sett selv som blokkerte reinstallering, men neida. Ikke noe sånt. 

 

Min vante flaks, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*grem* Planer for ettermiddagen var "jogge" sammen med en kollega. Kl. 16:15 var det klinkende klart at joggeavtale utgikk og det ble jobb i stedet. Kom meg rett og slett ikke ut i tide - hadde ikke med hodelykt så jogge i mørket utgikk. Godt det var kollega jeg hadde joggeavtale med, for hun skjønner iallfall at det kan gå slik. 

Surt likevel når jeg først hadde tatt meg selv i nakkeskinnet og fått joggesko på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daria skrev:

Men du var i det minste full av gode intensjoner...

I det minste var jeg det. Og jobbingen var verdt det da jeg møtte annen svært fornøyd kollega i morges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roadrunner skrev:

:vinke:

Lever, men karusellen i livet går fort og jeg henger med etter beste evne :bond:

 

:hallo: Verste er at den karusellen later til å akselerere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Cata skrev:

:hallo: Verste er at den karusellen later til å akselerere...

Jepp! Hadde en 100% stilling som var relativt forutsigbar, nå er det armer og bein, overtid og reiser, og masse styr og stress. Hvor lander dette på sikt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Roadrunner skrev:

Hvordan går det med deg og jobbsituasjonen? 

Vel, de driver og skreller av topplagene i organisasjonen, men det går litt senere enn planlagt siden de antakelig glemte at Europa har regler for oppsigelser og folk kan ikke bare sies opp på dagen. Men en av mine kolleger har fått beskjed om at han ikke er "med i bussen" lenger. Det blir nok flere. De aller fleste dette gjelder har nok sikret seg "tilbakevendelsesrett" da de ble flagget ut til andre deler av organisasjonen så vi blir nødt til å assimilere dem på noe vis - og da begynner trolig stolleken for flere stillinger skal vi jo ikke ha, må vite. 

*sitter rolig i stolen sin så lenge man har den *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Daria skrev:

Regler. For en uting... :rolleyes: 

Stol, flysete - hold på det du har.

Tar det foreløpig meget rolig. Har jobbet med nedbemanningsspøkelset kikkende over skulderen i snart 30 år nå så jeg gidder ikke få panikk før jeg faktisk har noe å få panikk for. (Nedbetalt hus og anstendig sparekonto hjelper på sjelefreden i så måte... ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det å ha ting på stell økonomisk har mye å si. :Nikke: Jeg har merket det siste årene med sykdom og AAP - å vite at uansett hva som skjer er det ingen umiddelbar krise, gjør ting mye mindre stressende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daria skrev:

Det å ha ting på stell økonomisk har mye å si. :Nikke: Jeg har merket det siste årene med sykdom og AAP - å vite at uansett hva som skjer er det ingen umiddelbar krise, gjør ting mye mindre stressende.

Nemlig. Jeg skal ikke påstå jeg vil klare meg supert helt fram til pensjonsalderen, men om jeg skulle miste jobben så vil jeg få ledighetstrygd en tid framover og det er vel ikke aldeles helt utenkelig at jeg kunne fått en ny jobb heller i løpet av de årene som er igjen før jeg blir lovformelig pensjonist. Tross alt er jeg rimelig flyttbar. Så med en grei økonomisk buffer så er det ikke krisemaksimering, selv om jeg helst ville gå for "frivillig jobbskifte" og "lykkelig reallokering". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Garn)enden er nær! Siste tøffel i frenetisk strikkegavertiljul prosjekt er snart ferdigstrikket. Da gjenstår bare montering og toving. Er nesten trist. Muligens må jeg vurdere å finne noen nye "ofre" å strikke til selv om det kanskje ikke blir julegaver. Tross alt er det jo en del restegarn som må brukes opp. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...