Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Småkaputt Cata. Satt ganske rolig og så TV og strikket i går kveld da jeg med ett fikk akutt vondt i magen. Konkluderte med at hva det enn var så var det best bare å legge seg og satse på det gikk over i løpet av natta. Det gjorde det ikke, for da jeg prøvde å stå opp i morges så var jeg kvalm og kaldsvettet i tillegg. 

Dermed gjorde jeg noe så ukarakteristisk som å kaste inn håndkleet og ringe jobb og si fra at jeg ikke dukker opp i dag. Kan ikke begripe hvor jeg evt. skulle ha fått norovirus fra siden jeg hovedsaklig har vært inne hele helga, men hvis det er det så har jeg ikke tenkt å spre akkurat det på arbeidsplassen. Har ligget flatt ut hele formiddagen (av en eller annen grunn gjør det mindre vondt når jeg ligger) og nå kjennes det ut som hva det nå enn er roer seg litt. Har prøvd meg på litt frokost så får vi se om det gir grunn til anger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Daria skrev:

God bedring, får håpe det er av det raskt overståtte slaget.

Takk, mangler litt på toppform, men bedre enn det var i morges så jeg har håp om overlevelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daria skrev:

Noe annet ville jo vært litt trist...

:hoho: Ja du kan så si. Er forresten bittelitt stolt av meg for at jeg for en gangs skyld holdt meg hjemme. Vanligvis regner jeg med ting går over utover dagen, men ved mistanke om omgangssyke så fant jeg det klokest å ikke vise meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varetelling foretatt: 8 par tøfler (inkludert dem i tova ull), 1 par votter (må toves) og 4 pannebånd (et forkastet pga var ikke tjukk nok i huet...) 

Ikke så verst på litt under en måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i overkant populær kjenner jeg. Lørdager liker jeg å slumre litt utover morgenen før jeg står opp, men i dag ble freden forstyrret av innkommende telefon med ukjent, norskliknende nummer litt over åtte. Dermed ble det googlerunde for å se om det faktisk var ekte. Tross alt har jeg en gammel mor så jeg må være sikker på det ikke er noe sykehus eller noe slikt som ringer. 

Nummeret lot seg ikke oppdrive, så "blokker". 

Så kom jeg meg opp og mens jeg sto på badet så ringte det igjen. Denne gang så nummeret mer etterrettelig ut, men jeg lurer alvorlig på hva "Nedre Eiker Kommune" vil meg på en lørdag morgen. (Nei, jeg bor ikke i Nedre Eiker...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt tøffelpar (tovet) står til tørk. Midt oppi hele prosessen ble det full evakuering av heimen for brannalarmen gikk. Nabo og jeg var like forvirret (ingen av oss var i fyr og flamme), men vi tok da en runde og sjekket lokalene under oss etter beste evne. Det er dog begrenset hva man kan se utenfra. Brannvesenet kom selvsagt ilende etter en stund (pga. forretningslokaler i bygget har vi felles varslingsanlegg) og skjønte ikke så mye de heller. Etter litt etterforskning så viste det seg at det var varsleren i trappeoppgangen som hadde trigget alarm, men neimen om noen av oss så noen grunn til det. Det var verken røyk eller damp eller støv eller noe som helst der ute som skulle gi den grunn til panikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde brannalarm i går ettermiddag. Noen hadde invitert gjester og de sto rett under røykvarsleren og røykte og pratet..... de hadde gått røykende opp trappen også - så det luktet faktisk røyk i gangen. Det var ikke så moro. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daria skrev:

Ingen av dere hadde hatt unormalt hett besøk heller...?

Nope, ingen heite saker her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Daria skrev:

Det er jo virkelig ikke greit.

For å si det sånn: De som eier leiligheten har nok lært etter at 14 andre leiligheter fortalte dem at slik idioti var faktisk ikke lov i Norge. Vi har tross alt et visst minstekrav selv for idioter. 

De var temmelig flate når de fikk skrudd av brannvarsleren - og de måtte lufte ut i oppgangen. Jeg antar at middagen ble forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfler.v2 er ferdige. De ble slett ikke så verst men ser veldig vide ut. Dermed går jeg amok igjen og prøver meg på  bestille annen type lest fra etsy.com :ler: . Man må jo prøve seg fram litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førjulsjulegave lå i postkassen i dag - begynnersett med nålefiltingfiltenåler til 50 kr fra eBay. Her skal man prøve nye morsomme ting med ull. Mistenker dog jeg bør begynne med å filte en snøball før jeg evt. avanserer ;) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Snøball" er filtet. Dvs. egentlig ble det en julekule for jeg måtte jo prøve å legge på en annen farge også, samt lage en løkke å feste på den. Teknisk sett er den for løs i fisken til å være ferdigfiltet, men jeg var så ivrig etter å prøve å legge på farge. Jeg så i allfall at det går an og at jeg får til å forme "noe" med ulla. Må få meg litt mer ull i forskjellige farger så får vi se hva det blir utav det. Nå tok jeg bare en dæsj av tøffelulla som ikke helt egnet seg til tøfler. Overtok noen rester fra en venninne og akkurat den klumpen der var for lite kardet til å bli gode tøfler. 

Burde visst laget noen julekort også. 

Ææææh, så mye ull og papir og så lite tid.... :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner så smått å få taket på denne tovingen nå, om jeg så selv skal si det. Et nytt par tøfler ble ferdig i helga og det er mitt første bestillingsverk. En venninne ville gjerne ha et par OG hun ville betale. Dermed sendes de avsted mot dekket materialkost. Yay! Ikke tapsprosjekt :ler: .

Planer for dagen er feste tråder i et par ganske miserable selbuvotter og så må jeg se om jeg får slengt sammen et par julekort. Er seriøst bak skjema der men gamle tanter må i det minste få, alle andre blir bonus om jeg kommer godt i gang.  

Skjermbilde 2019-12-08 kl. 10.31.19.png

Endret av Cata
Krympet bildet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 julekort! Og en nålefiltet bhamster. Planen var hamster, men for å være ærlig så ser den mer ut som en bamse. Må visst øve litt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...