Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Enkelte dager er av en slik art at de bare bør strykes av kalenderen. I dag er en sånn. Kom på jobb og meldinger om trøbbel og kaos strømmet inn fra alle kanter. Og så jeg som hadde forventet en noenlunde ryddig dag. Det maste fra alle kanter....

På slike dager er det bare å trekke pusten dypt, prioritere og fikse etter beste evne. Så også i dag. 

Ved lunchtid var kaoset noenlunde avfloket og maset avtok så tiden etter lunch fikk jeg gjort det jeg skulle i noenlunde ro og mak.   Ble bare halvannen times overtid gitt. Yay. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er politisk ukorrekt og handler litt rhinstener på Wish før dørene lukkes for avgiftsfri handel ved nyttår. Siden hobbybutikken ikke har i løsvekt men bare de der ekle selvklebende så må det hamstres litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daria skrev:

Kjekt å ha... Hva bruker du dem til?

Lager kort. Dvs. mer spesifikt som bling på kortene jeg lager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria skrev:

Ah :idesmil:Da snakker vi nok litt mindre steiner enn det jeg så for meg...

Vi er nede på 2-3 mm ja...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Cata skrev:

Man er politisk ukorrekt og handler litt rhinstener på Wish før dørene lukkes for avgiftsfri handel ved nyttår. Siden hobbybutikken ikke har i løsvekt men bare de der ekle selvklebende så må det hamstres litt. 

Det endres visst ikke før 1. april... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2019 den 23.09, Skravla skrev:

Det endres visst ikke før 1. april... 

Da kan man være politisk ukorrekt litt lenger :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, avspaseringsdag. "Alle andre" avspaserer på fredager så da fant jeg ut jeg kunne ta en mandag til en forandring. Er ikke så ofte det gis tid til sånt men denne uka var kalenderen velsignet fri for faste avtaler. Noen er det jo, men de kommer senere i uka. Planer for dagen: kjøre til Europris og kjøpe ullgarn som kan toves. Har fått sånn lyst til å prøve å strikke tøfler, men restegarnet mitt er enten blandingsgarn som ikke tover, eller ullgarn i "ørti" forskjellige tykkelser. 

Prøvde meg på en liten "firkanttøffel" i går med noe av restegarnet. Den ble litt merkelig siden det var flere garntyper i bruk, men jeg klarte å montere den sånn noenlunde greit. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garn handlet, men det passet jo ikke til pinnene jeg allerede har. Har mest strikket mønsterstrikk opp gjennom åra så tykke pinner er det dårlig med i lageret. Og hvordan kan det ha seg at et par nøster refleksgarn ble med til kassa? Kan det ha noe med at jeg ønsker meg reflekspannebånd tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfler er ferdige. Så ut som Bigfoot hadde vært innom før jeg stappet dem i vaskemaskinen, og etterpå var de nesten i minste laget. Litt strekking og forming så ble de perfekte for min fot. Skikkelig fornøyd med første forsøk gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Roadrunner skrev:

Grattis som tøffelstrikker! :jepp:

Små gleder her i gården. Tøffelstrikk har medført en ustyrlig lyst til å prøve meg på toving av ull (altså ikke toving av noe som er strikket, men av ull som sådan). Tror kanskje det ville bli å ta meg såpevann over hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cata skrev:

Små gleder her i gården. Tøffelstrikk har medført en ustyrlig lyst til å prøve meg på toving av ull (altså ikke toving av noe som er strikket, men av ull som sådan). Tror kanskje det ville bli å ta meg såpevann over hodet. 

Er ikke det verste du kan ta over hodet det! #renthår :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mer tøfler er ferdige. Dvs. det er de ikke for de er ikke tovet enda, men de er strikket og sydd sammen. Har egentlig lyst til å tove dem også så jeg ser det endelige resultatet, men... Får vel kanskje vente til neste par også er laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæ, "bestillingene" strømmer inn. Snakket nettopp med min mor på telefonen og fortalte om tøffeldilla og at det blir et par julegaver i tøffelklaassen. "Er du sikker på at ikke Fetter2 og Reserveniese også vil ha et par for å ha på hytta?"

Nei, tanken hadde ikke slått meg. Fetter2 er liksom ikke tøffeltypen, og Reserveniese er 18. Men i følge mor bruker begge tykke ullester på hytta, så kanskje... Godt det går kjapt å strikke. Ser ut som jeg må henge i før jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...