Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke dy meg, siden jeg er inne på shoppetemaet. For et par uker siden sendte en venninne meg en link til "teltlampe med flammer". Jeg har campinglykt for å ha i teltet så det er ikke noe problem sånn egentlig, men den lyser med et veldig hvitt LED lys. Venninne trodde hun fleipet, men jeg tok henne på ordet og gikk inn på ebay for å se hva som fantes billig der. Kom ut med en sånn en til 85 kr. 

s-l1600.jpg

Den virker faktisk... Var litt usikker på den saken. Kommer faktisk til å bruke den også. Den flammefunksjonen er jo ikke helt fyr og flamme, men det er i allfall et mye varmere og triveligere lys enn i ledlyset. Forøvrig har den begge varianter (se det runde bildet) så jeg burde være greit sikret hvis den ikke gir opp og dør etter 1 kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innser for øvrig at å stappe blå shorts i samme vask som to lyse BH'er ikke var spesielt lurt. Jeg trodde shortsen hadde vært vasket såpass mange ganger nå at den ikke slapp farge. Jeg tok feil.

*har nå lysegrønne BH'er *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Cata skrev:

Innser for øvrig at å stappe blå shorts i samme vask som to lyse BH'er ikke var spesielt lurt. Jeg trodde shortsen hadde vært vasket såpass mange ganger nå at den ikke slapp farge. Jeg tok feil.

*har nå lysegrønne BH'er *

Håpet er lysegrønt har jeg hørt, men det gjelder kanskje ikke her? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cata skrev:

Mens vi snakker om fristelser... Jeg hater insekter så det å sitte utenfor teltet på en campingplass er noe jeg har traumatiske minner fra. Kanskje man skulle kjøpe seg ut av det problemet også :fnise: .

81+6BkMvTFL._SL1500_.jpg

Synd jeg ikke rekker å få det før ferien starter.

Om den har mulighet for lydisolering så ser jeg for meg en sånn på verandaen ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skravla skrev:

Om den har mulighet for lydisolering så ser jeg for meg en sånn på verandaen ja. 

Jeg er nokså sikker på at den ikke har det... :ler: . Men jeg kan se for meg en bugfri aften på en campingplass, med colaen ved min side, kindle i lanken og INGEN mygg summende i øret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cata skrev:

Jeg er nokså sikker på at den ikke har det... :ler: . Men jeg kan se for meg en bugfri aften på en campingplass, med colaen ved min side, kindle i lanken og INGEN mygg summende i øret. 

Myggfri aften høres også fint ut, men her er det mer nabostøy enn mygg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg har ikke bråkete naboer altså. Må jo regne med å høre lyder når man sitter på verandaen. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skravla skrev:

Håpet er lysegrønt har jeg hørt, men det gjelder kanskje ikke her? :fnise: 

:rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skravla skrev:

Håpet er lysegrønt har jeg hørt, men det gjelder kanskje ikke her? :fnise: 

Sort of... Jeg håååååper fargen forsvinner igjen i løpet av en vask eller to. Tross alt slapp den jo shortsen der den hørte hjemme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rent ut ekstremsur. Tidligere i sommer fikk jeg beskjed om at jeg måtte fornye legitimasjonen min i banken. Det var for så vidt et rimelig ønske - det er jo "noen" år siden jeg opprettet konto. Det som er ugreit er at banken min er i Trondheim og det er ikke jeg. (Har beholdt konto siden studietiden.) 

Vel, jeg fant ut at de hadde en samarbeidspartner her og troppet pliktskyldigst opp med pass for innscanning. Etter noe plunder ble det fikset og jeg tøflet hjem igjen. 

I dag fikk jeg SMS om at banken min akter å stenge både kort og konto om 3 dager pga. manglende legitimasjon!!!! 

Hva i svarteste svingende...?????:kjempesinna: 

Grinete telefonsamtale unnagjort - neida de hadde ikke fått legitimasjon. 

Illsint mail er sendt til banken (hadde bedt om bekreftelse når leg. ankom men ikke hørt noe). 

Og i morgen må jeg vel ta fri fra jobb og besøke samarbeidspartneren og bli sittende inntil jeg har fått kvittering på at pass er mottatt hos "min" bank, som i parentes bemerket ligger meget godt an til å ikke være min bank lenger når ferien er omme. Dette er ikke første gang de har rotet til ting for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanvittig irriterende. Jeg blir så sur av sånne ting - når jeg gjør alt jeg skal, noen andre roter det til og jeg får både konsekvensene med at det ikke har blitt gjort riktig og all jobben med å fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Daria skrev:

Så vanvittig irriterende. Jeg blir så sur av sånne ting - når jeg gjør alt jeg skal, noen andre roter det til og jeg får både konsekvensene med at det ikke har blitt gjort riktig og all jobben med å fikse det.

Nemlig. "Hallo, banken, det er MINE penger og jeg HAR gjort som dere sa, så vennligst ikke rot til for meg." :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bankgreie er fikset (omsider) og ferie nærmer seg. 

Tror for en gangs skyld jeg må pakke litt før "kvelden før". Vanligvis slenger jeg jo bare inn det jeg tror jeg kommer til å trenge og stikker, men siden jeg skal ha med en del campingstæsj i år så må jeg muligens redusere på klespakking. Vil helst ikke ha noe liggende inne i selve bilen. Greit å ikke friste tyver når jeg står parkert i allmenheten. 

Apropos tyver og banditter. Jeg lurer på om jeg holdt på å bli utsatt for "vold på åpen gate" i går. Jeg var på bytur og kom ruslende og ante fred og ingen fare. En fyr kom mot meg og jeg tok et skritt til siden så vi skulle passere hverandre men fyren tok et skritt til samme siden og ble stående rett foran meg. "Oisann," sa jeg og gikk til andre siden. Det hender jo man kommer opp i slike situasjoner der man blir vinglende litt før man kommer til ens forståelse av at "om vi begge går til venstre så går nok dette bra...." . Han fulgte så ingen av oss kom særlig langt. Det var da jeg fikk en følelse av at han gjorde det med vilje, men jeg kunne jo ikke prøve annet enn å flytte meg til siden igjen og jaggu fulgte han etter for 3. gang. Så ikke helt tillitvekkende ut der han sto med knyttede never så jeg begynte rett og slett å lure på hva som kom til å skje videre. Heldigvis skjedde det ikke noe mer. Han sa et eller annet ubegripelig og gikk videre - i motsatt retning av meg. 

Sært. Ble ikke akkurat redd der og da, mer forbauset, men i etterkant så synes jeg faktisk opptrinnet var litt ubehagelig selv om det var på lyse dagen og i godt trafikkert område. Tror ikke jeg var så veldig provoserende der jeg kom traskende og passet mine egne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Roadrunner skrev:

Tror jeg hadde følt det ganske så ukomfortabelt *småparanoid* :sjokkert:

Jeg må innrømme jeg kikket diskret ned for å se om han hadde kniv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferieforberedelser går sin gang. Hus vasket og ikke minst trappa som jeg deler med naboen. Vil gjerne være venner med dem etter ferien også :nigo: . 

Vurderer sterkt å leie container en gang i høst og ta storopprydding. Det har samlet seg så mye rart i heimen at det er snart ikke plass til meg. Og jeg orker inne tusenogørten turer på fyllinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...