Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Skravla skrev:

Lest om fornying av bad (grått er da friskt nok?)

Njaaaa, det er i allfall mer farge enn på de utvaskede, men "friskt"?  Uansett, det er tydeligvis pudderfarger som er in i år så da ble det grått. Ikke pokker om pasteller/pudderfarger skal inn på mitt  bad. *blir deppa ved tanken *

Kjøkkenkluter ble litt...øh...overdose. Fatter ikke hvordan jeg klarte å overse den esken sist jeg lette etter ny klut. Bruker gjerne chiffonkluter til oppvask siden de tørker så lett. *muligens smittet av KG bakteriehysteri??? :klo:  *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes chiffonklutene blir så tynne.... Men jeg slenger de gjerne i toalettvesken for til vaskekluter på tur - da kastes de enkelt og greit etter bruk. 

 

Jeg kjøpte 4 håndklær på IKEA for 15 år siden - da var de ganske fine mint-grønne og nå er de faktisk like fine men nærmere hvite enn mint-grønne. Vanskelig å kvitte seg med de håndklærne gitt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skravla skrev:

Jeg kjøpte 4 håndklær på IKEA for 15 år siden - da var de ganske fine mint-grønne og nå er de faktisk like fine men nærmere hvite enn mint-grønne. Vanskelig å kvitte seg med de håndklærne gitt.  

Jeg har crush på Kronborghåndklærne fra Jysk. Prøvde et sett fra IKEA for en del år siden men vi fant aldri helt tonen så de er nå donert til verdige trengende (=Fretex). Har noen sett som jeg resirkulerer etter sesong. Legger til side et par sett i skapet og så bytter jeg dem ut med dem som ligger i baderomsskapet hver høst og vår. 

Gamle håndklær blir som nye :ler: . 

Men i vår fikk jeg rett og slett lyst på full fornyelse, nå når det røde "julesettet" skal parkeres fram til november. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren er kommet! Eller i det minste sola, så da ble det bagelsbaking på morgenkvisten (litt for fast deig så de ble litt for seige) og så tur ut etterpå. Hengekøya fikk være med på tur og jammen ble den ikke tatt i bruk litt også. Jeg var så heldig og fant et par trær av det solide slaget som sto vendt i helt riktig vinkel i forhold til sola. Dermed hengte jeg meg opp en halvtimes tid. Minuset med min doble køye i sånne tilfeller er at det gjerne blir vel mye stoff som skygger for sola. *burde man hatt en enkeltkøye til småturer tro?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daria skrev:

Hengekøye høres jo ikke så dumt ut... 

Hengekøye er fantastisk. *entusiast*  Har eid en mayahengekøye for å ha på verandaen i 10 (?) år eller så, men i fjor gikk jeg til innkjøp av en mer pakkbar ticket to the moon hengekøye som er enklere å ta med seg på tur. Har enda ikke overnattet i den, men tar den med når jeg kan for den er helt fin å sitte i når man skal ha kafferast eller bare dingle litt og slappe av også. Planen er å forsøke overnattingstur i løpet av sesongen nå. Og før noen måtte lure - jeg har myggnett og tarp også  ja... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har hatt en dyr dag. Frisørbesøk førte til oppfrisket sveis og en krukke hårvoks. Så tasset jeg videre til posten der en krukke ansiktskrem ventet - og da måtte jeg jo betale toll og avgifter så klart. 

Turen avsluttet med en tur på coop og kom hjem med en boks vitaminbjørner. 

Jaddajaddajadda, jeg vet jeg er voksen og burde drikke tran, men bjørnene smaker mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er voksen - ergo kan jeg velge å ikke drikke tran... Ikke at jeg ble tvunget til å drikke det som barn heller, det gikk mer i Sana-sol og Biovit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dagens risikosport: dingle i hengekøye i 8 m/s vind og helle opp kaffe i liten turkopp samtidig. Det gikk ikke helt bra. Tror imidlertid jeg slipper unna med å vaske turbukse. Det kom lite kaffe på køya ettersom jeg dannet et beskyttende lag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enkelte ferier er bare "de beste". Påsken går i den kategorien. Det er faktisk eneste "ferien" jeg har i løpet av året :fnise: . Jul og sommer "må" jeg på familiebesøk, men selv om det er hyggelig å treffe slekt og venner så blir det bittelitt pliktløp over det. Jeg eier liksom ikke tiden min selv. 

Påsken er en annen skål. Den har jeg tviholdt på som "min, bare miiiiiin" siden jeg var 30. De to siste årene er den blitt delvis forpurret av sykdom i familie og feiring i familie, men i år (bank i bordet) ser det ut til å gå bra og jeg har til og med fått sneket til meg de tre dagene mellom palmesøndag og skjærtorsdag. Yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av fordelen ved å bo i nærheten av familien - man trenger ikke bruke ferien til å reise på besøk... Store planer for ferien, eller bare sløving og kos etter innfallsmetoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med familie ja. 

 

Nå er all ferie bare min og ingen familiekrav stilles. Det er deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Daria skrev:

Det er en av fordelen ved å bo i nærheten av familien - man trenger ikke bruke ferien til å reise på besøk... Store planer for ferien, eller bare sløving og kos etter innfallsmetoden?

En mellomting. I morgen så oser jeg avgårde til Hedmark for en snarsvipp innom en venninne og på mandag har jeg store planer om spabesøk i "The Well". Jeg er en sånn som koser meg glugg i hjel der og virkelig slapper av når jeg tasser mellom basseng og badstuer. Så blir det en overnatting "på østlandet" så får vi se om det blir hjemtur etter det eller om jeg vaser rundt en dag til før jeg triller hjemover. Selve påsken skal hengekøya og jeg dille rundt her hjemme. Holder været seg bra blir det ut på tur med hengekøye og blir det dårlig så kan jeg holde meg ved PC'n og få skrevet litt. 

Dessuten har @Sauen Shaun "truet" med å komme på dagsvisitt en gang i påsken hvis hun finner kommunikasjon som passer, så da blir det trolig luftetur, skravling og litt mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Skravla skrev:

Kjenner igjen det med familie ja. 

 

Nå er all ferie bare min og ingen familiekrav stilles. Det er deilig. 

Jepp, det ER det. Man må jo nesten besøke familien mens man har den (de gamle blir jo ikke yngre) men det er deilig med en ferie som bare er ens egen også. I dag sov jeg til klokka var over 10 og det skjer nesten aldri så det er tydelig det er påkrevet med litt "Cataferie". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cata skrev:

En mellomting. I morgen så oser jeg avgårde til Hedmark for en snarsvipp innom en venninne og på mandag har jeg store planer om spabesøk i "The Well". Jeg er en sånn som koser meg glugg i hjel der og virkelig slapper av når jeg tasser mellom basseng og badstuer. Så blir det en overnatting "på østlandet" så får vi se om det blir hjemtur etter det eller om jeg vaser rundt en dag til før jeg triller hjemover. Selve påsken skal hengekøya og jeg dille rundt her hjemme. Holder været seg bra blir det ut på tur med hengekøye og blir det dårlig så kan jeg holde meg ved PC'n og få skrevet litt. 

Dessuten har @Sauen Shaun "truet" med å komme på dagsvisitt en gang i påsken hvis hun finner kommunikasjon som passer, så da blir det trolig luftetur, skravling og litt mat. 

Høres ut som gode planer :Nikke:

En kollega hadde vært på The Well i vinter og kom tilbake litt i sjokk - hun hadde truffet på en annen godt voksen mannlig kollega ingen av oss ville trodd var av spa-typen og priste seg evig lykkelig over at han hadde på seg badekåpe :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Daria skrev:

En kollega hadde vært på The Well i vinter og kom tilbake litt i sjokk - hun hadde truffet på en annen godt voksen mannlig kollega ingen av oss ville trodd var av spa-typen og priste seg evig lykkelig over at han hadde på seg badekåpe :fnise: 

Badekåpe eller annen tildekking er påbudt når man trasker mellom "stasjonene". Innser at jeg kanskje ville blitt litt sånn :overrasket: om jeg hadde møtt noen kolleger der. Det er ikke alt man vil vite om sine kolleger :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke trengt å vite dette om ham... Egentlig synes jeg godt hun kunne latt være å informere meg, men jeg skjønner jo at dette var traumer hun trengte å snakke om i ettertid :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2019 den 11.06, Cata skrev:

En mellomting. I morgen så oser jeg avgårde til Hedmark for en snarsvipp innom en venninne og på mandag har jeg store planer om spabesøk i "The Well". Jeg er en sånn som koser meg glugg i hjel der og virkelig slapper av når jeg tasser mellom basseng og badstuer. Så blir det en overnatting "på østlandet" så får vi se om det blir hjemtur etter det eller om jeg vaser rundt en dag til før jeg triller hjemover. Selve påsken skal hengekøya og jeg dille rundt her hjemme. Holder været seg bra blir det ut på tur med hengekøye og blir det dårlig så kan jeg holde meg ved PC'n og få skrevet litt. 

Dessuten har @Sauen Shaun "truet" med å komme på dagsvisitt en gang i påsken hvis hun finner kommunikasjon som passer, så da blir det trolig luftetur, skravling og litt mat. 

Sauen jobber med saken. Hvis jeg kommer blir det onsdag eller lørdag. De røde dagene er håpløse... :buss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 19.16, Sauen Shaun skrev:

Sauen jobber med saken. Hvis jeg kommer blir det onsdag eller lørdag. De røde dagene er håpløse... :buss:

Onsdag er dårlig idé. Da er jeg på vift enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...