Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Roadrunner skrev:

Pensjonssparing i fond her også, blir helt annen rente enn på sparekontoen (men litt reisekapital må være lettere tilgjengelig, så det må være litt på sparekontoen også). Enorm forskjell i rente :sjokkert:

 

Det er det virkelig. Har på ingen måte gått "all in" men noe befinner seg i ymse fond og ser at i et av dem så har innsatsen mer enn fordoblet seg. Så planen er nå hive noe av innskuddet over i litt mer stabile ordninger (kombinasjonsfond) men la spareavtalene fortsette å rusle inn på selve aksjefondene. (Tror det er noenlunde i tråd med slike generelle råd som gis.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

17.mai boikottes i heimen. Dvs. den gjør jo ikke egentlig det, men jeg gidder ikke gå ut. Skulle gjerne luftet bunaden, men siden det er lite som foregår og byrusling er unnagjort på ca. 10 minutter og alt er utdødd mellom togene så gidder jeg ikke. Blir bare ut og lufte og inn og sitte uansett. Sitter bedre i joggebukse enn i bunad for å si det på den måten. 

Litt større planer for i morgen. Skal trille avsted på tur. Har funnet meg en grei rute på ut.no, men må kjøre i et par timer for å komme dit. (Plenty turer rundt her også, men jeg vil ha litt variasjon.) Så planen for  dagen er trille avgårde, gå tur i noen timer og så ta inn på hotell og spise en  bedre middag om kvelden. Så triller jeg lystig hjem søndag formiddag. 

Klart, overnatting hadde på ingen måte vært nødvendig - jeg kunne fint kjørt hjem igjen etter turingen, men jeg bestemte meg for å unne meg det som en liten "hverdagsferie". :reise: 

Har vært på hotellet før og synes det er kjempekoselig. 

Har nettopp vært inne i en "kvinner og forhold" tråd her og slike ting er unektelig en av fordelene ved singellivet. Jeg kan ta meg en hotellhelg (eller i dette tilfellet hotellovernatting) bare fordi det passer sånn og fordi jeg vil. Kan ser for meg diskusjonen med en "gubbe". 

"Nei, det er da ikke nødvendig. Det er billigere å kjøre hjem."

"Må vi dra noe sted."

"Kan vi ikke heller finne et hotell i sentrum."

osv. osv. osv. 

Det er unektelig enklere å bli enig med seg selv, selv om det av og til byr på utfordringer det også. 

 

For øvrig er jeg sur på banken min. I mine økonomiske omveltninger så hadde jeg solgt noen få aksjer som har vært tapsprosjekt i årevis, og tenkte å "bytte" dem i noe litt mer stødig. Men da jeg kikket inn i går så hadde de altså kjøpt 1 (jepp les "en") aksje???? Kan ikke fatte og begripe hva som har skjedd. Skulle ikke kjøpe så innmari mange, men litt mer enn bare en da. Må være noe som har klikket med beløpsgrensen jeg la inn. Økte den litt og er spent på hva som skjer over helga. Klarer de å få kjøpt resten av aksjene jeg tenkte å kjøpe :klo: . 

En annen grunn til å furte litt på dem er at jeg har fått nytt kredittkort. Det er selvsagt greit siden det jeg har utløper snart. Det som ikke er riktig så greit er at det nye har nesten samme farge som debetkortet. :sur:  Jeg lurer på hvor mange ganger jeg kommer til å ende med å ta feil kort i feil situasjon? Det som går ut på dato var delvis gullfarget og fikk meg for så vidt til å føle meg rik også :skratte: men altså om de ikke gikk for gull så kunne de valgt en farge som er noe lenger fra den som debetkortet har. 

Hvilket minner meg om...planer for dagen må vel bli å legge inn det nye kortet i diverse betalingstjenester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handles. Jeg har innsett at teltkjøpet mitt for noen år siden var i overkant optimistisk. Dels fordi jeg har mer lyst til å bruke telt i fjellområder og da vil jeg heller ha kuppeltelt som er mer eller mindre selvstående og dels fordi med stiv og kranglete kropp så var det no' herk å få plassert innerteltet riktig i et tunneltelt. 

Så kom jeg over et kuppeltelt jeg har sett litt på til svært så rabattert pris i dag (demo brukt hos Helsport) og dernest dukket det prompte opp kjøper til tunnelteltet som jeg hadde lagt ut på Finn til ca halve prisen av det jeg kjøpte det for. 

Blir nå spennende å se om teltbytte svarer til forventningene eller om jeg har kjøpt en gigangisk katt i sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Daria skrev:

Katta i sekken, Cata i teltet...? :fnise: 

Neinei, Cata i sekken er noe helt annet.... :fnise:

v02_DE7DC2E8D437AFDFEF06AAA0E34F23C1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mye vil ha mer. Telt er kjøpt, testet og funnet helt utmerket. Eneste minus er at det er no' dritt å tørke etter turen. Skulle tro sol og vind var greia, og det hadde det vel kanskje vært også hvis det ikke hadde vært fare for flygende telt (spesielt pga. vinddelen av komboen). Fikk en natt i telt i pinsen, riktignok på campingplass, men telt er telt. Skulle hatt en til, men værgudene ble ekstremt kranglete og jeg gav meg før jeg ble druknet katt. Så ikke fornøyelsen med å overnatte i søkkvått telt med søkkvåt sovepose. Alt ville nemlig blitt vått før jeg hadde fått opp teltet i det regnværet som var. Grrrr. Men det kommer vel nye sjanser. Sov forbausende bra i mitt lille krypinn. Kunne kanskje hatt litt mindre luft i underlaget. 

Men altså - det var det der med "mer". Jeg har i alle år ønsket meg kano, noe som utgår glatt fra assortementet i heimen. 3 meter kano oppbevares IKKE i 5 kvm utendørsbod. Sånn er det bare. Kajakk har samme problem, pluss at jeg ser meg selv i ånden prøve å foreta eskimorulle....*blubb * Sa vi druknet Cat(a)?

Altså utgår kajakk av minst to grunner. 

Da gjenstår oppblåsbar greie. Har lenge siklet på en liten Sevylor. Det bør holde for jeg har ingen umiddelbare planer om å plaske meg over Atlanteren for egen maskin. Derimot så ser jeg mange små vann rundt omkring, og siden min indre (godt skjulte) friluftskvinne har et ønske om å overnatte ute - uten campingplass, men også uten gale øksemordere og hva som ellers måtte reke langs veiene så ser jeg for meg at å plaske til en holme eller motsatt side av et lite vann ville føles tryggere. Så kan de gale øksemorderne gå en annen plass (de gidder sikkert ikke svømme med øksa). 

Så, etter litt graving på nett, det er jeg god på så har valget foreløpig falt på en packraft. Jeg må bare overtale meg selv først (pleier ofte være enkelt), for de var uanstendig dyre...

Packraft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gale øksemordere har ikke tilgang på båt? :fnise: 

Vi fikk faktisk uventet besøk midt på natta på telttur en gang da jeg var barn, men det var heldigvis ingen gal øksemorder... Derimot var det en fyr hvis venner lå i telt ved det samme vannet, han ble visst ganske flat da han innså at han hadde vekket opp en barnefamilie istedet.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Daria skrev:

Gale øksemordere har ikke tilgang på båt?

Vennligst ikke drep illusjoner her :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld... :fnise: De har hvertfall ikke oppblåsbar båt - det ville jo vært upraktisk med øksa slengende rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo bare et tjukt tre... Med øksa tilgjengelig så kan det jo "spikkes" en båt/kano

:plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Daria skrev:

Unnskyld... :fnise: De har hvertfall ikke oppblåsbar båt - det ville jo vært upraktisk med øksa slengende rundt.

My plan exactly  :nigo:

 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Roadrunner skrev:

Trenger jo bare et tjukt tre... Med øksa tilgjengelig så kan det jo "spikkes" en båt/kano

:plystre:

Alvorlig talt, du så jo hvor lang tid det tok for nissene å "spikk a propell"... Jeg skulle jo ha den før pensjonsalderen, liksom. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Cata skrev:

Alvorlig talt, du så jo hvor lang tid det tok for nissene å "spikk a propell"... Jeg skulle jo ha den før pensjonsalderen, liksom. :opplyser:

Du? 

Tenkte på øksemorderen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...