Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Roadrunner skrev:

Du? 

Tenkte på øksemorderen jeg...

:haar: Yikes, den tanken slo meg ikke i første runde. Får legge meg så langt oppi fjellheimen at det ikke er trær tilgjengelig. *problem solved *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje det vil være raskere å snekre en flåte enn å spikke en kano... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daria skrev:

Jeg tror kanskje det vil være raskere å snekre en flåte enn å spikke en kano... 

Trenger fremdeles treverk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flette en av dvergbjerk? *løsningsorientert* Men nå snakker vi om en virkelig dedikert øksemorder, jeg tror de er i mindretall. Eventuelt er det veldig personlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daria skrev:

Flette en av dvergbjerk? *løsningsorientert* Men nå snakker vi om en virkelig dedikert øksemorder, jeg tror de er i mindretall. Eventuelt er det veldig personlig...

Njash, de som er blitt så personlige overfor meg fant andre måter å ta knekken på meg. Jeg fikk for haugevis av år siden beskjed om at jeg var gannet. :ler: *overflødiggjør hele øksekonseptet *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sparer jo mye stress og rot, selv om det åpenbart ikke viker like effektivt... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Daria skrev:

Det sparer jo mye stress og rot, selv om det åpenbart ikke viker like effektivt... :fnise: 

Effekten var dårlig, men de risikerte jo ikke uhell med øks eller andre "hjelpemidler". Muligens går det på HMS kontoen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Daria skrev:

Jeg tror kanskje det vil være raskere å snekre en flåte enn å spikke en kano... 

Nå snakker vi vel om en øksemorder, altså er redskapet øks. Har ikke hørt snakk om hammermorder eller spikermorder (snekring) eller taumorder (lage flåte) :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Cata skrev:

Effekten var dårlig, men de risikerte jo ikke uhell med øks eller andre "hjelpemidler". Muligens går det på HMS kontoen? 

Det er viktig å unngå skade på seg selv når man skal skade ande :Nikke:

3 minutter siden, Roadrunner skrev:

Nå snakker vi vel om en øksemorder, altså er redskapet øks. Har ikke hørt snakk om hammermorder eller spikermorder (snekring) eller taumorder (lage flåte) :opplyser:

Man må jo hogge stokkene man skal lage flåte av. At han foretekker øks som mordvåpen betyr jo ikke at han ikke har øvrig utstyr i orden når han drar på skogstur - en leatherman på baklomma, om ikke annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øksemorderen er på vikende front. Jeg har bestilt blåsebåt ;)🚣‍♀️

Så får vi se om den blir så jevnlig brukt som jeg håper. Mysterium nr. 1 som må løses hjemme på stuegulvet er "hvordan komme seg ut av båt?" Den er jo så lav...

Bortsett fra det så har jeg mine små gleder i hverdagen. I går var jeg innom nærbutikken og gjett hvem som kom strenende inn i post i butikk akkurat i det jeg sto i kassakø? Jupp, eksen min fra mange år tilbake (stygt brudd). Han fikk øye på meg og ble øyeblikkelig ekstremt opptatt av Postens reklameplakater på motsatt vegg :fnise: . Hva trodde han jeg skulle foreta meg egentlig? Komme bort og slå melpakken i hodet på'n? 

Selv ikke jeg er riktig så langsint eller udannet. Riktignok er jeg fremdeles forbannet  på ham, men jeg trenger aldeles ikke vise det ;) . Overse er en utmerket reaksjon i slike tilfeller. Evt. nikke kort dersom vi hadde møttes i dør. Så jeg la inn en bitteliten ekstra munter undertone til kassadamen da jeg kvitret "du også" i det hun ønsket meg god helg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Cata skrev:

Bortsett fra det så har jeg mine små gleder i hverdagen. I går var jeg innom nærbutikken og gjett hvem som kom strenende inn i post i butikk akkurat i det jeg sto i kassakø? Jupp, eksen min fra mange år tilbake (stygt brudd). Han fikk øye på meg og ble øyeblikkelig ekstremt opptatt av Postens reklameplakater på motsatt vegg :fnise: . Hva trodde han jeg skulle foreta meg egentlig? Komme bort og slå melpakken i hodet på'n? 

*bilder i hodet* :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daria skrev:

*bilder i hodet* :rulle:

Hm, ja du har rett. Kanskje jeg burde gjort akkurat det. Måtte bare faktisk ha kjøpt mel først da :klo:. Dessuten måtte jeg vel for skams skyld fått det til å se ut som jeg mistet melpakken. (Tror ikke jeg ville kledd tvangstrøye, og gale kvinnemennesker som dæljer rundt med melpakker havner sikkert lett i sånne.) Utfordringene står i kø, så det var sikkert best jeg kjørte "late som ingenting" prinsippet, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Daria skrev:

Sikkert det lureste - men tanken var besnærende... :fnise: 

Absolutt, og meget fristende - sett i ettertid, dog uten etterpåklokskap. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Båt er ankommet og testet - i motvind. Første test ble utført etter en tur distriktet rundt. Klarte omsider å finne meg en bakevje der det ikke blåste og alt gikk fint, inntil det kom en solid regnskur og jaget meg hjem. 

Ny test foretatt på fredag. Fint varmt vær, og yr hadde lovet lite vind på min utvalgte plass. Pøh, sjøen gikk hvit og jeg padlet og padlet på langgrunna, mens halefinnen på båten satt godt fast i sanden under. Liten fremdrift. Måtte tilslutt hoppe ut og dytte meg litt lenger utpå :ler: . 

Det funket det, men siden det var bra med vindfang i både båt og meg gikk det sakte framover opp mot vinden (og desto raskere inn mot land igjen). Tok et overblikk og fant meg en ny bakevje, men der var det tydeligvis litt strøm for jeg ble ført vekk fra land. Nå var ikke det noen stor krise for jeg ville uansett alltids drevet i land et sted og kunne bare gått tilbake men var egentlig litt OK å prøve å være i "minihavsnød" for å se hvordan jeg kunne løse slike situasjoner. Løsningen ble å padle medstrøms på skrå inn mot land der vind og strøm ikke tok så hardt. Jeg kom meg til land noenlunde pr. båt. Måtte gå litt lenger enn jeg egentlig hadde tenkt men vi snakker mer 50 meter enn flere hundre så jeg regner det som en seier. (Vinden hadde økt på.) 

Var stokk stiv i armene da jeg kom hjem, men moro var'e lell. Fikk nok brukt noen muskler som ikke er altfor vant til å røre på seg. 

Ser for meg jeg kan ha mye moro med den lille båten så lenge det ikke er alt for mye vind der jeg skal. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Det er sjelden min mor ringer meg på jobben, og når hun gjør det så er det som oftest for at noen er døde (ikke hun selv) eller for at hun har fått prøveresultater fra legen som hun har ventet på. 

I dag ringte hun, og jeg skvatt til. Siden damen er rundet åtti så er sannsynligheten stor for at det er noen som har dødd. (Prøveresultater fikk hun nemlig for noen uker siden og de var fine.) 

Å så feil jeg tok...

"Hei, jeg ringer bare for å si fra at jeg drar på hyttetur med noen venner i morgen og blir vekk noen dager. "

Akkurat ja. Nevnte jeg at hun er over åtti? :ler:  

Bekymring avblåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Cata skrev:

Det er sjelden min mor ringer meg på jobben, og når hun gjør det så er det som oftest for at noen er døde (ikke hun selv) eller for at hun har fått prøveresultater fra legen som hun har ventet på. 

Det hadde jo vært en interessant samtale... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Slumre på verandaen" sesongen er offisielt innledet. Hengekøyestativet er satt opp og jeg har hatt min første powernap der ute, riktignok med en tynn fleecejakke på for vinden var en smule insisterende. Pyttpytt, det er noenlunde varmt i været så jeg hadde det lunt og fint der jeg. Men jeg oppdaget en sikkerhetsrisiko under utvikling. Stativet mitt har noen plastringer der rørene går inn i hverandre, samt plastkroker for å feste selve køya i. Ringene har forlengst sprukket opp litt, men det er ikke så farlig. Derimot slo det meg nå at skulle "krokene" oppå finne på det samme så sliter jeg. En av de ting jeg ikke ønsker meg her i livet er å deise med ryggen først nedpå et stålrør (røret som går mellom hode- og fotdelene av stativet). Det kunne fort bli mer enn bare litt ubehagelig.

Altså er forhandler kontaktet med spørsmål om reservedeler. 

Tok en grundig inspeksjon og test før jeg tok i bruk køya og det ser greit ut så det holder nok i år, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...