Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

God jul til dem som måtte finne på å stikke innom her. Det er jobbejul på meg i år så tradisjonen tro feirer jeg alene. Nå sitter jeg her og er mildt forspist og ser familien sende bilder fra sin feiring. Ser ut som alt er vel på den kanten. Kan ikke klage jeg heller. Har fått pinnekjøttet mitt og noe så barnslig som gele til dessert. (Vet av erfaring at det er det eneste som får plass etter pinnekjøttmiddag.  :Knegg: ) Blir vel en julebrus etterhvert for selv om kjøttet var godt utvannet så ble det salt nok likevel. 

Håper på to rolige dager nå i romjulen før jeg skal på'n igjen på torsdag. Så blir det en tur på familiebesøk i nyttårshelga. 

Endret av Cata
tastefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Familiebesøk = mat. Og trøtt Cata. Hadde en hektisk innspurt på jobb før jeg kom meg avgårde. Hodet går forresten i overdrive. Før jul fikk jeg snusen i en interessant stillingsutlysning. Sannsynligvis er jeg for gammel til å komme i betraktning og tanken på å flytte fra min koselige leilighet om jeg IKKE skulle være for gammel, fyller meg med mild gru. På den annen side, potensiell interessant jobb på et sted der jeg kjenner en del folk allerede (om enn perifert) og I overkommelig avstand fra en del andre venner er noe som fortjener overveiing. Det kunne vært morsomt med litt jobbmessige forandringer og "det nye" er absolutt tilknyttet mitt fagområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cata skrev:

:Gjesp: Familiebesøk = mat. Og trøtt Cata. Hadde en hektisk innspurt på jobb før jeg kom meg avgårde. Hodet går forresten i overdrive. Før jul fikk jeg snusen i en interessant stillingsutlysning. Sannsynligvis er jeg for gammel til å komme i betraktning og tanken på å flytte fra min koselige leilighet om jeg IKKE skulle være for gammel, fyller meg med mild gru. På den annen side, potensiell interessant jobb på et sted der jeg kjenner en del folk allerede (om enn perifert) og I overkommelig avstand fra en del andre venner er noe som fortjener overveiing. Det kunne vært morsomt med litt jobbmessige forandringer og "det nye" er absolutt tilknyttet mitt fagområde.

Oi, så spennende! 

Synes du skal søke jeg :jepp:

Den som intet våger intet vinner, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roadrunner skrev:

Den som intet våger intet vinner, sant?

Så sant, så sant. Vingler litt for som sagt frister det ikke å evt. måtte flytte fra nedbetalt koselig leilighet. Det er jo hjemme. Men i rettferdighetens navn kan man sikkert finne fine leiligheter/hus andre steder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Cata skrev:

Så sant, så sant. Vingler litt for som sagt frister det ikke å evt. måtte flytte fra nedbetalt koselig leilighet. Det er jo hjemme. Men i rettferdighetens navn kan man sikkert finne fine leiligheter/hus andre steder også.

Full forståelse for det. Men om du ikke søker har du ingen sjans. Søker du kan du bli tilbudt stillingen men da har du fremdeles mulighet til å takke nei om det skulle vise seg å ikke være ideelt allikevel. Intet er skrevet i stein, og ingen avgjørelse tas selv om søknaden sendes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, så enig. Be brave og alt det der. Om ikke annet så får jeg testet "markedsverdien" litt. Ikke for det, jeg har faktisk blitt forsøkt headhuntet noen ganger de siste årene, men ikke til stillinger som har fristet så veldig. Denne muligheten høres imidlertid ut som den er potensielt interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Og jeg har avansert til første gangs intervju i det minste. Merker at jobbsøking nå er annerledes enn sist jeg var i det gamet. Intervju skal utføres pr. nett og nettest skal fullføres før intervjuet.

Har i og for seg ikke problemer med noen av delene, men foreløpig resultat av testen forbauser meg. Det jeg trodde jeg var rimelig god til var jeg litt sen til, og der jeg trodde jeg bare surret var jeg "på samme nivå som andre som har fullført testen".

Om det ikke blir ny jobb for meg så er dette en grei erfaring å ha fått med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var førstegangsintervju unnagjort. Her går det unna i svingene. Får vel høre i løpet av en uke eller to om jeg har avansert i racet. Sitter med litt skrekkblandet fryd her. Tanken på at det kan bli aktuelt å flytte er spooky, men på den annen side vet jeg at oddsene for å få det veldig greit i "ny jobb" er gode. 

Men får vel se om jeg blirr innkalt til 2. gangs før jeg begynner å felle bjørner og selge skinn her. :ler:

For øvrig er jeg blitt forkjøla. :forkjola: Heldigvis ikke helt sylta, bare litt småsnufsete, men det passer jo aldri - ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her skulle jeg bare snike litt og så ramlet jeg jo rett inn i spennende ting. Lykke til (og god bedring) :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Daria skrev:

Oi, her skulle jeg bare snike litt og så ramlet jeg jo rett inn i spennende ting.

Jah, det var en godt gjennomtenkt impulshandling :ler: . Så utlysningen før jul og talte på knappene i jula og kom til "jeg prøver".  Jeg tror jeg har godt av en forandring etter så lang til på samme plass. Som jeg skrev lenger opp så er tanken på "flytte" den minst tiltalende, men dessverre kan jeg ikke ta med leilighet og naboer (jeg har verdens beste) på lasset om så skulle skje. Etter det jeg har hørt så er det til og med potensiale for høyere lønn enn det jeg har nå, og etter det jeg forsto på intervjuet mer "normale" arbeidsdager - iallfall på det jevne. I min bransje kommer man ikke utenom lange dager i perioder, men jeg tviler på det vil bli månedsvis med lange dager i strekk på det nye stedet. 

Men først får jeg vente og se om jeg blir med i 2. runde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må hive seg rundt og prøve av og til - og om det ikke skulle bli til noe denne gangen kan det jo sette i gang noen nye tankeprossesser som kanskje på sikt fører til andre spennende ting. Mer penger og litt bedre arbeidstider skal man heller ikke kimse av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Daria skrev:

Man må hive seg rundt og prøve av og til - og om det ikke skulle bli til noe denne gangen kan det jo sette i gang noen nye tankeprossesser som kanskje på sikt fører til andre spennende ting. Mer penger og litt bedre arbeidstider skal man heller ikke kimse av...

Nemlig. Om det ikke blir "stang inn" så tar jeg det som trening i jobbsøking, i fall noe annet fristende skulle dukke opp. Jeg er unektelig litt rusten i den slags. Tror ikke jeg har søkt jobb siden 2003 eller 2004, og da var det en intern jobb (som jeg for øvrig ikke fikk - det dukket opp en konkurrent utenfra som var klart bedre kvalifisert enn jeg) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jobbeksperter sier jo at man bør søke jobber jevnlig, bare for å holde søknads- og intervjuferdigheter ved like, men de færreste gidder vel bruke tid i hverdagen på å søke jobber man ikke egentlig er så interessert i bare fordi. Det er så mye enklere å bare slå seg til ro der man er så lenge ting er greit der. *snakker av erfaring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har dessuten aldri giddet kaste bort min og andres tid på å søke "bare fordi". Når jeg søker så er det fordi jeg kan tenke meg jobben, sånn i utgangspunktet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å kaste bort andres tid er et godt poeng. Jeg har vært med på noen runder med ansettelser på min arbeidsplass, og det er en prosess som tar mye tid og energi også på den siden av bordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fremdeles i spenning. Får trolig høre noe i neste uke, så inntil da er det bare å smøre seg med tålmodighet. 

Forkjølelse er heldigvis på retur, men slutter aldri å forundres over hvor mye gruff og gørr det er plass til inni bihulene. :forkjola: Virker som det aldri blir tomt, og enda er det noen som påstår at "perpetuum mobile" er umulig. Pøh!

Vurderte en svipp til Byen, men så ringte venninne og jeg ble noe treg i frasparket. Får vel kanskje heller ta meg sammen og laste inn i vaskemaskinen. Håndklær og diverse annet bør få seg en vask - særlig etter en uke forkjølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått høre! Ikke positivt, eller...kanskje litt. Jeg var kvalifisert og jeg gjorde det bra på førstegangsintervjuet, fikk jeg høre. Men jeg gikk altså ikke videre til neste runde :grine:. Sånn helt realistisk sett hadde jeg ikke ventet det heller. Så enkelt er det nok ikke. Det som irriterer meg litt er at hvis jeg ellers var bra nok og gjorde det bra nok så er det rett og slett alderen som feller meg. 

Grrr. 

Men jeg må vel bare innrømme at jeg ikke helt går i kategorien "ung og lovende" lenger. 

På det gode siden er jeg nå i farta. Har nå mindre hemninger for å søke neste gang det dukker opp noe som virker lovende. Spurte for øvrig HR mennesket om det ville bli tatt negativt om dersom jeg søkte på en evt. fremtidig utlysning dersom jeg så noe som var interessant. Det ville det ikke. Fikk til og med tips om hvordan jeg best kunne følge med på fremtidige utlysninger. Akkurat det hadde jeg strengt tatt funnet ut selv, men greit HR ikke løp hylende bort, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...