Gå til innhold

Amerikaner halshugget av IS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og når andre vers sier at spredning av andre religioner er grov kriminalitet og at apostasi er verre enn drap, så er fortsatt budskapet rimelig klart.

På hvilken måte mener du at det du vil at skal stå der faktisk er det som står der?

Hørt om kontekstuell skriftlesning, du?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hvert fall ikke noen metafor. Slike vers kan bare tolkes på ett vis.

Jepp. Han satt og sa til folka sine at "Gutter. Vi må dra og slenge dem ut, hvis vi skal bo der og dyrke den ene Gud." Så dro de og gjorde det.

Det står ikke at man skal drepe alle som ikke bekjenner seg til Allah, nei.

Skrevet (endret)

Og når andre vers sier at spredning av andre religioner er grov kriminalitet og at apostasi er verre enn drap, så er fortsatt budskapet rimelig klart.

Øøø,nei.

Koranen forteller at spreding av vranglære er heretisk og ikke skal tillates.

Det er ikke det samme som å tillate/befale drap på uskyldige.

Grov kriminalitet, derimot- det er foreksempel drap på en uskyldig...

Ønsker du mere trosopplæring nå, så må du oppsøke en moske, for dette er tidenes avsporing.

Må jeg bare få tillegge, før jeg gir meg, at Mohyeldeen Mohammad, en norsk muslim som tolker skriften sånn som du gjør her, han ble utvist fra koranskolen sin i Saudi-Arabia fordi han forfektet verdier som ikke er i tråd med islam... Saudi-Arabiske koranskoler er ikke kjent for å være spesielt sekulariserte og liberale.

Bare sånn for å ha nevnt det.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Da er du bra uvitende.

http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm

Les deg også opp på profeten Mohammeds liv.

Dette ER hva islam er, de fleste muslimer har bare distansert seg fra religionen sin.

Jeg ville ikke sagt at dette er islam. Shariah er jo en lov som er skrevet i ettertid og står ikke i Koranen. En kan derfor ikke si at muslimer har distansert seg fra religionen sin. Det blir litt som å si at kristendom er Westboro Baptist.

"Muslims around the world strongly reject violence in the name of Islam. Asked specifically about suicide bombing, clear majorities in most countries say such acts are rarely or never justified as a means of defending Islam from its enemies."

"Most Muslims around the world express support for democracy, and most say it is a good thing when others are very free to practice their religion. At the same time, many Muslims want religious leaders to have at least some influence in political matters. Given a choice between a leader with a strong hand or a democratic system of government, most Muslims choose democracy. "

"In most countries where the question was asked, roughly three-quarters or more Muslims reject suicide bombing and other forms of violence against civilians. And in most countries, the prevailing view is that such acts are never justified as a means of defending Islam from its enemies. Yet there are some countries in which substantial minorities think violence against civilians is at least sometimes justified. This view is particularly widespread among Muslims in the Palestinian territories (40%), Afghanistan (39%), Egypt (29%) and Bangladesh (26%)."

"In a majority of countries surveyed, at least half of Muslims say they are somewhat or very concerned about religious extremism. And on balance, more Muslims are concerned about Islamic than Christian extremist groups. In all but one of the 36 countries where the question was asked, no more than one-in-five Muslims express worries about Christian extremism, compared with 28 countries where at least that many say they are concerned about Islamic extremist groups."

Concern about religious extremism

The worlds muslims religion-politics-society overview

Endret av Nouvelle
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Dette står i KORANEN, Allahs evige ord. Hvis dette ikke er islam vet ikke jeg. Sharia er lagd ut i fra koranen og Mohammeds handlinger og ord, det er derfor systemet er så brutalt. De tar ikke reglene for dødsstraff for utroskap, apostasi og homofili og avkapping av hender for tyveri ut fra ræva, det står i koranen og sunnah. At resultatene på den undersøkelsen du linker til er som de er er for at muslimer går bort i fra religionen, akkurat som kristne gjør. IS følger alle regler i koranen og følger faktisk Mohammeds eksempel, resten er pseudo-muslimer som velger å følge en brøkdel av koranens vers.

Endret av Meeh
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Dette står i KORANEN, Allahs evige ord. Hvis dette ikke er islam vet ikke jeg. Sharia er lagd ut i fra koranen og Mohammeds handlinger og ord, det er derfor systemet er så brutalt. De tar ikke reglene for dødsstraff for utroskap, apostasi og homofili og avkapping av hender for tyveri ut fra ræva, det står i koranen og sunnah. At resultatene på den undersøkelsen du linker til er som de er er for at muslimer går bort i fra religionen, akkurat som kristne gjør. IS følger alle regler i koranen og følger faktisk Mohammeds eksempel, resten er pseudo-muslimer som velger å følge en brøkdel av koranens vers.

Shariah loven er skrevet med et fanatisk blikk over koranen og en potte sprø hånd som burde vært kuttet (det ville ISIS vært enig i), og ISIS leser koranen og shariah loven med sin fanatisme. Fanatismen appellerte til politisk maktsyke fanatikere, slik religiøse tekster har skapt forvirrende ekstremister i evig tid. De andre som klarte å lese koranen kalles muslimer, ikke ekstremister.

Endret av Nouvelle
  • Liker 3
Skrevet

Det er snakk om ATOMVÅPEN, embargo og datavirus er som å se på. Samtidig er det mest sannsynlig Israel, og ikke USA som står bak attentatene og viruset. Og som kjent setter Israel hardt mot hardt.

Nei, det er i første omgang snakk om atomkraft og det er et stykke fra atomkraft til atomvåpen.

• Liker 2
Gjest ashanti
Skrevet

Men hva kommer det egentlig av at IS ikke viser hele henrettelsen?

Hvorfor lar de videoen gå i svart akkurat da han begynner å sage over strupen? Jeg trodde hensikten var å fremstå som mest mulig grusomme og skremmende.

Er det noen som kan forklare?

Anonymous poster hash: acb3e...410

Dette lurer jeg også på egentlig. Man får jo ikke egentlig se at hodet hans blir kuttet av kroppen. Jeg hadde sikkert fortsatt hatt håp om at han egentlig lever, hadde jeg kjent han og sett dette. (Selv om jeg tviler på at de har så store ressurser at de kan lage et fake hode og legge det på en kropp som allerede er blitt halshogd.. ) Lurer også på hvordan man kan si med 100% sikkerhet at dette er ekte.

Beklager hvis jeg er litt dum, men spør bare av nysgjerrighet.

Skrevet

Dette lurer jeg også på egentlig. Man får jo ikke egentlig se at hodet hans blir kuttet av kroppen. Jeg hadde sikkert fortsatt hatt håp om at han egentlig lever, hadde jeg kjent han og sett dette. (Selv om jeg tviler på at de har så store ressurser at de kan lage et fake hode og legge det på en kropp som allerede er blitt halshogd.. ) Lurer også på hvordan man kan si med 100% sikkerhet at dette er ekte.

Det hvite hus og amerikansk etterretning bekrefter at videoen som ekstremistgruppen Den islamske staten (IS) har delt på sosiale medier som viser halshugging av en amerikansk journalist, er ekte.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/irak/det-hvite-hus-bekrefter-at-videoen-er-ekte/a/23278297/

Hvis du tror på dem...

Anonymous poster hash: 31adc...31e

• Liker 1
Skrevet

Det hvite hus og amerikansk etterretning bekrefter at videoen som ekstremistgruppen Den islamske staten (IS) har delt på sosiale medier som viser halshugging av en amerikansk journalist, er ekte.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/irak/det-hvite-hus-bekrefter-at-videoen-er-ekte/a/23278297/

Hvis du tror på dem...

Anonymous poster hash: 31adc...31e

Ja, makan til sprø ting å anklage IS for! Drepe en journalist? Alle vet jo hvor høyt IS holder menneskeliv, og hvor stor respekt de har for ytringsfriheten. Ditt jævla nek.

• Liker 1
Skrevet

Garantert Bush som har regien på denne filmen. Skal forøvrig være spilt inn i samme studio som månelandingen.

Skrevet

En svartkledd IS-soldat tar så tak i ansiktet hans og kutter over halsen. Det blodige hodet legges på ryggen av liket. Link til den grusomme videoen her.

Hvorfor kommer det null blod når halsen angivelig skjæres over med flere "tak"? Merkelig. Det burde da begynne å sprute ganske med en gang?

Hvorfor ser man ikke selve avkuttingen av hodet? IS skal være så brutale at selv Al-Qaida tar avstand fra dem, men Al-Qaida pleier da å vise alt helt usensurert.

Hvorfor er det så lite blod rundt det angivelige liket i etterkant? Kun akkurat der halsen ligger.

Bare litt småting jeg finner pussig ved den påståtte halshuggingvsideoen.

Gjest ashanti
Skrevet

Hvorfor kommer det null blod når halsen angivelig skjæres over med flere "tak"? Merkelig. Det burde da begynne å sprute ganske med en gang?

Hvorfor ser man ikke selve avkuttingen av hodet? IS skal være så brutale at selv Al-Qaida tar avstand fra dem, men Al-Qaida pleier da å vise alt helt usensurert.

Hvorfor er det så lite blod rundt det angivelige liket i etterkant? Kun akkurat der halsen ligger.

Bare litt småting jeg finner pussig ved den påståtte halshuggingvsideoen.

Det var dette jeg også stusset over, at de faktisk ikke "gadd" å vise selve avkuttingen av hodet. Ikke for å høres ut som jeg er interessert i å se det, men jeg syntes det er merkelig fra deres side.

Leste et annet sted noe om at adrenalinnivået til Foley kan ha vært så høyt at det kan ha påvirket mengden blod som kom ut ved akuttingen, men jeg aner ikke noe om det, så ikke skyt meg nå.

Skrevet

Ja, makan til sprø ting å anklage IS for! Drepe en journalist? Alle vet jo hvor høyt IS holder menneskeliv, og hvor stor respekt de har for ytringsfriheten. Ditt jævla nek.

Har du sett videoen? Er det ingenting ved den du finner rart altså?

Anonymous poster hash: 09be9...b8f

Skrevet

Det var dette jeg også stusset over, at de faktisk ikke "gadd" å vise selve avkuttingen av hodet. Ikke for å høres ut som jeg er interessert i å se det, men jeg syntes det er merkelig fra deres side.

Leste et annet sted noe om at adrenalinnivået til Foley kan ha vært så høyt at det kan ha påvirket mengden blod som kom ut ved akuttingen, men jeg aner ikke noe om det, så ikke skyt meg nå.

Vel, jeg har sett videoer der halsen på både dyr som blir slaktet og fanger av islamister har blitt skåret over, og jeg mener da bestemt at blodet har sprutet med en gang hver eneste gang. Hadde Foley mye høyere adrenalinnivå enn andre som har blitt halshugget?

Dessuten, fremsto han på videoen som om adrenalinet sto i taket?

Skrevet

Garantert Bush som har regien på denne filmen. Skal forøvrig være spilt inn i samme studio som månelandingen.

Kan ikke huske at Sean Connery lusket forbi i bakgrunnen..

Gjest ashanti
Skrevet (endret)

Vel, jeg har sett videoer der halsen på både dyr som blir slaktet og fanger av islamister har blitt skåret over, og jeg mener da bestemt at blodet har sprutet med en gang hver eneste gang. Hadde Foley mye høyere adrenalinnivå enn andre som har blitt halshugget?

Nei. Jeg bare la til noe jeg leste på et annet forum ;)

Before jumping on the bandwagon of calling it a fake, consider that the developing wound was being held shut by the angle Foley was on. Also, until you hit a major vessel, blood is not going to squirt out. The amount of adrenalin that would have been coursing through his body would have ensured superficial wounds would not bleed considerably straight up.
Endret av ashanti
Skrevet (endret)

Kanskje det ikke stod i taket.

Det betyr ikke at han ikke ble drept.

Det betyr bare at han ikke var hysterisk av skrekk da det skjedde.

At du ikke så noe blod, betyr bare at de gikk i svart før dette hendte.

Endret av Tøytigern
Gjest nobilian
Skrevet

Er det kommet dit, altså?

Uten at man ser pulsblodet sprute, er det fake?

Huff. Har ikke sett, kommer ikke til å se.

• Liker 2
Skrevet

Har du sett videoen? Er det ingenting ved den du finner rart altså?

Anonymous poster hash: 09be9...b8f

Nei, jeg har ikke sett videoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...