Tøytigern Skrevet 20. august 2014 #81 Skrevet 20. august 2014 Jeg kan ikke fatte og begripe at noen orker å se det opptaket frivillig. Selv blir jeg kvalm bare av å se bildet av Foley sammen med bøddelen - fordi jeg vet hva som kommer til å skje. Man ser ikke annet enn at denne personen begynner å kutte en strupe. Deretter går videoen i svart. Så ser man den døde kroppen. Det jeg ikke forstår er lidelsene til denne mannen og hvorfor det skulle ramme han. Først sitter han fanget i to år- to år i fangenskap hos disse krypene- kanskje i håp om å bli reddet. Men til slutt forstår han at dette aldri skal skje, fordi nå skal han på video og dø. Han står oppreist på kne og vet hva som skal skje. Helt rolig og leser det han får beskjed om. Nå det er en mann som det står respekt av. Ikke det krapylet som dreper han. 5
Tøytigern Skrevet 20. august 2014 #82 Skrevet 20. august 2014 God bless the USAF and SOCOM God bless meg i øret.
Gjest SoccerPlayer Skrevet 20. august 2014 #83 Skrevet 20. august 2014 Håper denne grusomme religionen (ISLAM) blir utryddet fra verden. Det er jo ingen fredelig religion. De lever av å drepe. Går det an å være så umenneskelige? De er jo ikke mennesker. Men noen grusomme udyr! Fysj!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #84 Skrevet 20. august 2014 Drep de som holder på sånn! Før de tar flere uskyldige liv. La de pines sakte til døde. Anonymous poster hash: edeb6...5fc
Tøytigern Skrevet 20. august 2014 #85 Skrevet 20. august 2014 Håper denne grusomme religionen (ISLAM) blir utryddet fra verden. Det er jo ingen fredelig religion. De lever av å drepe. Går det an å være så umenneskelige? De er jo ikke mennesker. Men noen grusomme udyr! Fysj! Dette de driver med har ingenting med islam å gjøre. De bedriver hat og vold forkledd bak politikk. Ikke religiøst motiverte handlinger.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #86 Skrevet 20. august 2014 Man ser ikke annet enn at denne personen begynner å kutte en strupe. Deretter går videoen i svart. Så ser man den døde kroppen. Det jeg ikke forstår er lidelsene til denne mannen og hvorfor det skulle ramme han. Først sitter han fanget i to år- to år i fangenskap hos disse krypene- kanskje i håp om å bli reddet. Men til slutt forstår han at dette aldri skal skje, fordi nå skal han på video og dø. Han står oppreist på kne og vet hva som skal skje. Helt rolig og leser det han får beskjed om. Nå det er en mann som det står respekt av. Ikke det krapylet som dreper han. Så man ser ikke hele henrettelsen? Slo av i det han stilte seg bak. Anonymous poster hash: 9c2f0...955
Gjest SoccerPlayer Skrevet 20. august 2014 #87 Skrevet 20. august 2014 (endret) Dette de driver med har ingenting med islam å gjøre. De bedriver hat og vold forkledd bak politikk. Ikke religiøst motiverte handlinger. Det er jo som oftest muslimer som holder på med sånne grusomheter, så vett da søren. De som gjorde dette må vertfall bli tatt og pines skikkelig. Endret 20. august 2014 av SoccerPlayer
Agathe Skrevet 20. august 2014 #88 Skrevet 20. august 2014 Jeg forstår godt at søsteren ikke ønsker å se filmen, men hva andre folk ser har hun ikke noe med. Jeg synes det er viktig at folk forstår hvor onde disse islamistene er. Anonymous poster hash: 46cda...35a Nå er dette blitt en svær mediasak over hele verden, og det er lett å glemme at familie og nære har mistet en person de er glad i. Hvis noen skal mene noe om hvorvidt det er rett å se den videoen så må det være de som sto han nær, og det er veldig forståelig at de ikke vil at Foleys siste øyeblikk skal gå som en farsott over internet, og bli sett av folk med varierende motiv. For øvrig lagde neppe IS den videoen for at færrest mulig skulle se den, å spre den er å gå deres ærend og hjelpe propagandamaskineriet. Jeg trenger uansett ikke å se drapet på en amerikaner for å forstå at IS er ille, basert på fremferden deres ellers i Irak og Syria vet jeg allerede hvor ille de er. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #89 Skrevet 20. august 2014 Jeg stusser litt over at Al-Qaeda er i mot IS. Noe er merkelig ved dette.... Anonymous poster hash: 9ef47...9d2 3
Gjest Badabing Skrevet 20. august 2014 #90 Skrevet 20. august 2014 Man må snakke et språk disse "problembarna" forstår.Anonymous poster hash: 4a179...b3f Slik vi gjorde med Al Qaida og Bin Laden? Så hvor bra det gikk. Jeg er ikke imot at vi skal utradere hele ISIL, men kanskje på en litt mer taktisk måte enn å slippe avgårde masse amerikanske rednecks. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #91 Skrevet 20. august 2014 Det kan forbindes til Islam i den forstand at mål og motiv bak terrorhandlingene er å kunne skape en egen stat, The Islamic State, styrt av Sharia lover. De fleste har visst om The Islamic Brotherhood og vanlige religiøse muslimer (ikke ekstremister) har fortalt oss om denne gruppen flere ganger, i frykt for terrorhandlinger og hvor de i tillegg har visst at denne gruppen ønsker å skape egen stat - helst hele verden - under sine lover. I vesten kaller vi IS for ekstremister på grunnlag av terrorhandlinger og vold, samtidig som USA ikke er terrorister selv om de har utført voldelige krigshandlinger i årerekke. Det er lett å la seg bli sjokkert over islamister som begår voldshandlinger, men vanskelig å kalle USA for ekstremister. Her ser jeg en feil. IS vil ha sin egen stat styrt av et lovverk som tar Koranen bokstavelig. De har helt rett i at vesten har forhindret dem kulturelt, religiøst og forhindret deres levesett og mulighet til å bygge opp en slik stat, via krigshandlinger. USA har kriget i landet deres i ti år. Norge har sendt styrker til Irak. Flere muslimer, flere sivile er drept og har vokst opp rundt disse krigshendelsene. Men IS, er i mine øyne lik med vesten, en terrorgruppe med ekstremister. De er i mot disse muslimene: Shia muslims, Assyrian/Chaldean/Syriac, Christians, Armenian christians, Yazidis, Druze, Shabaks and Mandeans. Hvorfor har nettopp IS rett til å styre en stat? Limt inn fra wikipedia: ISIS is an extremist group that follows al-Qaeda's hard-line ideology and adheres to global jihadist principles.[98][99] Like al-Qaeda and many other modern-day jihadist groups, ISIS emerged from the ideology of the Muslim Brotherhood, the world’s first Islamist group dating back to the late 1920s in Egypt.[100] ISIS follows an extreme anti-Western interpretation of Islam, promotes religious violence and regards those who do not agree with its interpretations as infidels and apostates. Concurrently, ISIS (now IS) aims to establish a Salafist-orientated Islamist state in Iraq, Syria and other parts of the Levant.[99] ISIS's ideology originates in the branch of modern Islam that aims to return to the early days of Islam, rejecting later “innovations” in the religion which it believes corrupt its original spirit. It condemns later caliphates and the Ottoman empire for deviating from what it calls pure Islam and hence has been attempting to establish its own caliphate.[101] However, there are some Sunni commentators, Zaid Hamid, for example, and even Salafi and jihadi muftis such as Adnan al-Aroor and Abu Basir al-Tartusi, who say that ISIS and related terrorist groups are not Sunnis at all, but Kharijite heretics serving an imperial anti-Islamic agenda.[102][103][104][105] Salafists such as ISIS believe that only a legitimate authority can undertake the leadership of jihad, and that the first priority over other areas of combat, such as fighting against non-Muslim countries, is the purification of Islamic society. For example, when it comes to the Israeli–Palestinian conflict, since ISIS regards the Palestinian Sunni group Hamas as apostates who have no legitimate authority to lead jihad, it regards fighting Hamas as the first step toward confrontation with Israel.[106] Anonymous poster hash: 9ef47...9d2
Gjest Vampen Skrevet 20. august 2014 #92 Skrevet 20. august 2014 Jeg stusser litt over at Al-Qaeda er i mot IS. Noe er merkelig ved dette.... Anonymous poster hash: 9ef47...9d2 Hvorfor det? Det er en grunn til at de brøyt. Det er vel dels maktkamp, men også uenigheter mtp ideologi. IS ser ut til å ha en lavere terskel for å gå løs på alt og alle, inkludert sivilbefolkningen i området. Inkludert muslimer. Og er du for brutal for AlQaida, så kan man vel konkludere med at du er seriøst "bad news". 1
kråkefjas Skrevet 20. august 2014 #93 Skrevet 20. august 2014 Dette de driver med har ingenting med islam å gjøre. Nei, INGENTING! IS er faktisk smiths venner ryktes det. 5
Tøytigern Skrevet 20. august 2014 #94 Skrevet 20. august 2014 Jeg stusser litt over at Al-Qaeda er i mot IS. Noe er merkelig ved dette.... Anonymous poster hash: 9ef47...9d2 Nei, det er det ikke. IS er for ekstreme i sine synspunkter til at det er forenelig med Al-Qaedas ideologi.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #95 Skrevet 20. august 2014 Man ser ikke annet enn at denne personen begynner å kutte en strupe. Deretter går videoen i svart. Så ser man den døde kroppen. Det jeg ikke forstår er lidelsene til denne mannen og hvorfor det skulle ramme han. Først sitter han fanget i to år- to år i fangenskap hos disse krypene- kanskje i håp om å bli reddet. Men til slutt forstår han at dette aldri skal skje, fordi nå skal han på video og dø. Han står oppreist på kne og vet hva som skal skje. Helt rolig og leser det han får beskjed om. Nå det er en mann som det står respekt av. Ikke det krapylet som dreper han. Så man ser ikke hele henrettelsen? Slo av i det han stilte seg bak. Anonymous poster hash: 9c2f0...955 Hvorfor gidder du ikke å svare da? Tulling, skal merke meg nicket ditt Anonymous poster hash: 9c2f0...955
Tøytigern Skrevet 20. august 2014 #96 Skrevet 20. august 2014 (endret) Hvorfor gidder du ikke å svare da? Tulling, skal merke meg nicket ditt Anonymous poster hash: 9c2f0...955 Du må gi folk tid til å se at noen har skrevet et sprøsmål til deg, før man kan svare. Beklager at det tok tid før du fikk svar. Nei, man ser ikke hele forløpet. Det man får se er som sagt at den som står bak ham begynner å kutte strupen hans, slik jeg skriver. Han tar tak under haken, løfter hodet opp og skjærer i strupen med mye kraft. Så går videoen i svart. Etter det får man se den døde kroppen, og hodet, skilt fra hverandre. Hodet ligger på brystet til den drepte. Man hører Foleys strupe lage lys, før videoen går i svart. Det er tydelig å se at dette var en svært vond og grusom måte å dø på. Endret 20. august 2014 av Tøytigern 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #97 Skrevet 20. august 2014 Foley snakker med innlevelse i videoen, synes jeg, så det kan virke som han mener det han sier. Kanskje var han blitt hjernevasket. Anonymous poster hash: be956...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #98 Skrevet 20. august 2014 Du må gi folk tid til å se at noen har skrevet et sprøsmål til deg, før man kan svare. Beklager at det tok tid før du fikk svar. Nei, man ser ikke hele forløpet. Det man får se er som sagt at den som står bak ham begynner å kutte strupen hans, slik jeg skriver. Han tar tak under haken, løfter hodet opp og skjærer i strupen med mye kraft. Så går videoen i svart. Etter det får man se den døde kroppen, og hodet, skilt fra hverandre. Hodet ligger på brystet til den drepte. Man hører Foleys strupe lage lys, før videoen går i svart. Det er tydelig å se at dette var en svært vond og grusom måte å dø på. Mange takk for svar! Anonymous poster hash: 9c2f0...955
Tøytigern Skrevet 20. august 2014 #99 Skrevet 20. august 2014 Foley snakker med innlevelse i videoen, synes jeg, så det kan virke som han mener det han sier. Kanskje var han blitt hjernevasket. Anonymous poster hash: be956...9ba Nei, det tror jeg ikke. Vi ser en mann som ikke er knekket og som har tillit til at de som ser videoen kommer til å forstå hva han egentlig mener, og at han leser dette på befaling. 2
Tøytigern Skrevet 20. august 2014 #100 Skrevet 20. august 2014 Mange takk for svar! Anonymous poster hash: 9c2f0...955 Som sagt, beklager at det tok litt tid før jeg svarte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå