Gå til innhold

Amerikaner halshugget av IS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Et krigsdrap som dette på en uskyldig mangler bilder OG er klippet på. Det ER ikke rart at folk reagerer MEN, jeg synes det er USA som bør reagere på det og kreve å få HELE klippet. Og undersøke.

Anonymous poster hash: 9ef47...9d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et krigsdrap som dette på en uskyldig mangler bilder OG er klippet på. Det ER ikke rart at folk reagerer MEN, jeg synes det er USA som bør reagere på det og kreve å få HELE klippet. Og undersøke.

Hvordan vet vi at USA ikke har fått hele klippet?

Anonymous poster hash: 1cb31...a42

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet vi at USA ikke har fått hele klippet?

Nei, Hvordan vi vet at USA ikke har fått sett hele klippet? Hva skal jeg si til det`a?...Hvordan skal vi vite det?

Poeng? Hvis de har sett hele klippet så er det jo kjempe bra. Da vet hvert fall USA hva som har skjedd. vel. Men det hadde vært ok å fått vite det om de har sett alt. Så slipper folk å lure og konspirere.

Skrevet

Nei, Hvordan vi vet at USA ikke har fått sett hele klippet? Hva skal jeg si til det`a?...Hvordan skal vi vite det?

Poeng? Hvis de har sett hele klippet så er det jo kjempe bra. Da vet hvert fall USA hva som har skjedd. vel. Men det hadde vært ok å fått vite det om de har sett alt. Så slipper folk å lure og konspirere.

For et merkelig svar. Ditt innlegg insinuerte at USA burde kreve å se hele klippet, og jeg bare påpekte at det er godt mulig at de har sett det allerede. USA har gått ut og bekreftet at klippet er ekte, det synes jeg er godt nok. Dessuten er det alltid noen folk som kommer til å konspirere - uansett hva.

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner med at det hadde blitt mindre undring hvis USA bare hadde sagt: Vi har sett hele klippet.

Ferdig med den saken.

Anonymous poster hash: b1032...65f
Skrevet

Altså, hvis videoen er fake, så betyr det at James Foley går levende omkring fortsatt, så da ser jeg ikke grunnen til at det skal være en negativ ting.

Jeg har ingen grunner til å tro at disse folka som kjemper for en Islamic State er så intenst hyggelige at det gjør noe, så om denne fyren ikke ble drept på film, får det meg ikke til å like dem noe bedre.

Hvem er det som har påstått at Foley er levende eller at IS her hyggelige? Poenget er at videoen fremstår som veldig merkelig på flere punkter. Grunnen til det vet ingen. Men disse problemene er nå der, og at du oppfører deg som en narr endrer ikke det.

• Liker 1
Skrevet

Hvem er det som har påstått at Foley er levende eller at IS her hyggelige? Poenget er at videoen fremstår som veldig merkelig på flere punkter. Grunnen til det vet ingen. Men disse problemene er nå der, og at du oppfører deg som en narr endrer ikke det.

Det er ingen som har påstått det.

Jeg kom med en uttalelse.

Lær deg å lese innleggene og konteksten ordentlig, før du kaller andre en narr.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for støtende innlegg og rasisme.

- Magnifique, mod.

• Liker 1
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Tidlig ute? Det har vært konflikter i Midtøsten i århundrer

Hvem siterer du og hvorfor er mitt innlegg med The Cure fjernet?

Skrevet

Vel, overraskende nok, -jeg kan ikke se at noen har nevnt det, og selv om det er upassende, så må det sies at Foley var utrolig pen?

Anonymous poster hash: acb3e...410
  • Liker 3
Skrevet

Mulig noen har kommet inn på tidligere, har ikke lest gjennom alt. Men jeg har sett flere skrive at bøddelen i den fryktelige videoen snakker med britisk aksent, og sannsynligvis er brite. Lurer da på om jeg har sett/hørt feil innslag? For jeg hører et ganske så gebrokkent engelsk som absolutt ikke høres ut som en brite. Litt av en ting å henge seg opp i, jeg vet, men det bare fikk meg til å lure.

Anonymous poster hash: 7ee49...66c

Bøddelen er trolig en 24 år gammel rapper fra London med bakgrunn fra Egypt. Abdel-Majed Abdel Bary.

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/james-foley-beheading-london-rapper-turned-jihadist-believed-to-be-under-investigation-for-murder-of-american-journalist-in-syria-9687216.html

Anonymous poster hash: 31adc...31e

• Liker 1
Skrevet

Nå mener man bøddelen er identifisert.

Av hvilken grunn opptrer egentlig IS maskert?

Hvorfor viser de ikke ansikt? De er vel uansett instilt på å ende opp som martyrer?

Å "gjemme" seg kan vel ikke være videre "ærefullt" selv etter deres verdier.

Skrevet

Hvorfor viser de ikke ansikt? De er vel uansett instilt på å ende opp som martyrer?

Er det ikke ganske vanlig at bødler er maskert?

Hamas maskerer seg også: http://www.nrk.no/verden/informanter-henrettet-av-hamas-1.11893256

Skrevet

De ønsker ikke å bli identifisert. Det er stort sett derfor folk maskerer seg.

Skrevet

Hvem siterer du og hvorfor er mitt innlegg med The Cure fjernet?

Jeg svarte til ditt innlegg om The Cure, men det er åpenbart blitt fjernet av ukjente årsaker. Gratulerer til kvinneguidens moderatorteam.

Skrevet (endret)

Virker veldig klønete å gå ut med at man er nærme å finne identiteten til bøddelen, eller at man evt vet hvem han er. Det gjør det bare enda vanskeligere å finne ham og stille ham for retten.

Også synd at forskjellige eksperter uttaler seg om hvor lett eller vanskelig det vil være å identifisere ham. Er nok noen som er litt for ivrige på å bli nevnt i media, som heller kunne sagt at de ikke vil kommentere dette.

Endret av norw
Skrevet

Virker veldig klønete å gå ut med at man er nærme å finne identiteten til bøddelen, eller at man evt vet hvem han er. Det gjør det bare enda vanskeligere å finne ham og stille ham for retten.

Også synd at forskjellige eksperter uttaler seg om hvor lett eller vanskelig det vil være å identifisere ham. Er nok noen som er litt for ivrige på å bli nevnt i media, som heller kunne sagt at de ikke vil kommentere dette.

"Finne ham"? Han er i Irak, og utenfor en hver jurisdiksjon. Jeg tror at det er veldig BRA at man går ut med informasjonen. For i den grad dette er sant, dvs, at man er i stand til å fastslå hvor han kommer fra, og identifisere ham på bakgrunn av stemmen hans og annen info som man har klart å koble sammen, så sender det et budskap til wannabe weekend jihadister: Maskene deres gjør dere ikke anonyme. Vi kan finne ut hvem dere er.

Skrevet

Jeg svarte til ditt innlegg om The Cure, men det er åpenbart blitt fjernet av ukjente årsaker. Gratulerer til kvinneguidens moderatorteam.

Ja, i dette tilfellet vil jeg virkelig få takke dem.

Glimrende eksempel på hvordan en opprydning skal foretas.

Blomst til Magnifique.

:blomst:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bøddelen er trolig en 24 år gammel rapper fra London med bakgrunn fra Egypt. Abdel-Majed Abdel Bary.

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/james-foley-beheading-london-rapper-turned-jihadist-believed-to-be-under-investigation-for-murder-of-american-journalist-in-syria-9687216.html

Greit å vite at man har en mistenkt for drapet.

Endret av Tøytigern
Skrevet (endret)

"Finne ham"? Han er i Irak, og utenfor en hver jurisdiksjon. Jeg tror at det er veldig BRA at man går ut med informasjonen. For i den grad dette er sant, dvs, at man er i stand til å fastslå hvor han kommer fra, og identifisere ham på bakgrunn av stemmen hans og annen info som man har klart å koble sammen, så sender det et budskap til wannabe weekend jihadister: Maskene deres gjør dere ikke anonyme. Vi kan finne ut hvem dere er.

Og dermed blir det mindre sannsynlig at man får tatt nestemann. De tar ikke de samme sjansene neste gang. Det beste ville vært om de ikke visste hvordan han ble identifisert, og å f.eks. la dem tro at noen har tystet.

Endret av norw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...