Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å vurdere for og i mot støping av negler til bryllupsdagen. Jeg prøver for tiden å friske opp mine egne, men det går ikke så bra. Det er rett og slett umulig å ha litt lengde på dem over tid, for de fliser seg bare opp hele tiden og så må jeg begynne på nytt og på nytt...

Hadde vært gøy å ha fine hender til sommern da - i tillegg til til bryllupet, mener jeg.

Men så er det dette med at jeg ikke er vant til å ha lange negler da - kommer vel til å kløne no' skikkelig i begynnelsen. Bør vel kanskje tenke på å sette dem på nå snart, sånn at jeg får litt trening, som Vigdis skriver! :wink:

Har også satt meg opp til hudpleietimer før bryllupet - litt må man da skjemmes bort før sitt livs største dag! :Nikke:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også satt meg opp til hudpleietimer før bryllupet - litt må man da skjemmes bort før sitt livs største dag! :Nikke:

Jeg er så heldig at jeg har naturlig ganske sterke negler, så jeg trenger bare å få stelt dem skikkelig og få på lakk. Men skal virkelig benytte anledningen til å skjemme meg bort ja! :sminkedokke:

Vet det er mange som f.eks tar aromaterapi for å slappe av i innspurten. Jeg gleder meg til å få pleiet ansikt, hender og føtter! :-)

Dyprens av ansiktet anbefales visst forresten ikke å ta veldig tett opp til bryllupet, fordi man kan bli litt rød etc i huden. Tenkte jeg skulle gjøre det ca en uke før.

Ellers gleder jeg meg veldig til vi skal diskutere menyen med restauranten i ettermiddag. Det har jeg sett frem til lenge! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg holder på å vurdere for og i mot støping av negler til bryllupsdagen. Jeg prøver for tiden å friske opp mine egne, men det går ikke så bra. Det er rett og slett umulig å ha litt lengde på dem over tid, for de fliser seg bare opp hele tiden og så må jeg begynne på nytt og på nytt...

Mine også! Ringefinger- og lillefingerneglene er de eneste som ikke fliser seg. I tillegg bøyer de seg nedover. Skjønner ikke helt hvordan jeg kan få dem sterkere og tykkere. Ender nok med korte, velstelte negler på den store dagen. Noe annet ville blitt ganske så rart på meg.

Jeg skal til Budapest med forloveren min ca 2 uker før bryllupet. Der skal vi skjemme oss bort med hud- og fotpleie, aromaterapi, massasje m.m. Det er visst ordentlig billig der nede :-) . Gleder meg masse!

Ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

...høres deilig ut med litt hudpleie ja! :Nikke:

Jeg tror også jeg skal få meg en hudpleie time og fotpleie og antagelig falske negler. Man kan komme unna med det forholdsvis billig hvis man får det gjort hos noen studenter (Tone lise akademiet eller noe). Jeg har gjort det før, og det ble et likefint resultat det også.

Skal bli deilig å bli dullet med!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ender nok med korte, velstelte negler på den store dagen. Noe annet ville blitt ganske så rart på meg.

Jeg skal til Budapest med forloveren min ca 2 uker før bryllupet. Der skal vi skjemme oss bort med hud- og fotpleie, aromaterapi, massasje m.m. Det er visst ordentlig billig der nede :-) . Gleder meg masse!

Ha en finfin dag!

Kort og velstelt kan være like elegant som lange negler, Hannemor! :wink:

Jeg vil heller ikke ha så veldig lange negler, synes det blir litt "kitschy"... :ler:

Og Budapest høres ut som et veldig riktig sted å dra på velvære-tur til!! Billig og bra spa-steder, bl.a. Jeg har såvidt vært der en gang, da min søster studerte i Budapest i ett semester. Vi trodde jo hun skulle bli lengre enn som så, derfor angrer jeg veldig på at jeg ikke benyttet meg av sjansen til å dra på spa da jeg var der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan komme unna med det forholdsvis billig hvis man får det gjort hos noen studenter (Tone lise akademiet eller noe). Jeg har gjort det før, og det ble et likefint resultat det også.

Skal bli deilig å bli dullet med!! :wink:

Izaria, gi gjerne tips om billige neglesalonger! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var vi altså på restauranten og diskuterte meny. Vi regner med at vi går for 6-retters og her er det foreløpige forslaget fra restauranten:

- Forrett: Asparges med urter

- Hummer

- Sesongens fisk

- Granité (en slags sorbet, såkalt hvilerett)

- Foie gras (gåselever)

- Kalv

- Dessert med bær

Dette er altså en 6-retters meny, så da telles ikke hvileretten med tror jeg.

Ellers er jeg spent på om jeg får bestilt frisør i dag! Skal nemlig dra å snakke med henne straks - spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle:

Ser veldig godt ut alt sammen!!!

Ja, jeg er ganske sikker på at bryllupsmiddagen blir uforglemmelig god! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent slik har jeg lyst å ha make-up'en på den store dagen! :sminkedokke:

Dvs. litt markerte øyne og ganske lys leppestift/gloss. (Denne modellen minner om meg i hud- og hårfarge).

I tillegg vil frisyren min være ganske lik forfra som på dette bildet, glatt og med sideskill. Men jeg skal ikke ha tiara. Håret bak skal vikles opp i mange lokker som festes med perlespenner eller spenner med strass. Jeg skal ha to meter langt slør som tas av etter fotograferingen. Omtrent slik skal sløret mitt festes på hodet (men ikke med en slik sløyfe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen lurt å følge med på diskusjonene på bryllupsforumet, for nå fant jeg ut at jeg har glemt å tenke noe særlig på innholdet i vielsen bortsett fra salmene...

Dette er obligatorisk i kirkelig vielse:

Skriftlesninger

Det kan velges mellom flere foreslåtte bibeltekster, eller fritt fra andre bibeltekster som passer. Bibeltekstene kan leses av medlemmer av bryllupsfølget. Eller vil brudeparet helst at presten skal lese?

Jeg tror vi vil at presten skal foreta skriftlesningen, men dette må jeg diskutere litt nærmere med min kjære...

Salmer

Vi kommer muligens til å velge disse:

- Guds godhet sang i sinnet

- Deg å få skode

- En salme som går på melodien til salmen Lover den Herre, men med en annen tekst som passer godt til bryllup.

Ekteskapsløftene

En kan velge mellom to måter å avlegge ekteskapsløftene på. Den ene måten er at presten stiller to spørsmål til hver av brudefolkene, som de svarer ja på. Den har vi valgt.

Den andre måten er at brudefolkene selv fremsier ekteskapsløftene ved å gjenta dem etter presten:

Jeg tar deg NN til min ektefelle. Jeg vil elske og ære deg, og bli trofast hos deg i gode og onde dager, inntil døden skiller oss.

Vi er vel begge redd for at vi vil være nervøse og distré når vi sitter der oppe ved alteret, så da er det enklest å bare si ja... :wink:

Overrekkelse av ringer

Hvis brudeparet vil, kan de velge å gi hverandre ringer under vigselshandlingen. Overrekkelsen kan skje ved at ringene settes på etter at presten har sagt:

Gi nå hverandre ringene, som dere skal bære til tegn på løftet om troskap. Alternativt kan det skje ved at brud og brudgom ledsager overrekkelsen av ringene ved selv å fremsi følgende etter presten: NN, jeg gir deg denne ring som et tegn på mitt løfte om kjærlighet og troskap. Hvilket alternativ ønsker brudeparet?

Ja, vi vil overrekke ringer, men har ikke tenkt på at det er flere måter å gjøre dette på... Hmm, må vi finne ut av...

Musikk/symbolhandlinger

Deltakere i bryllupsfølget og andre kan medvirke med musikk, høytlesning eller andre kulturelle innslag.

Vi skal sannsynligvis ha solist som spiller 2-3 klassiske musikkstykker, kanskje akkompagnert av orgelet? Jeg hadde syntes det var flott hvis fiolinisten spilte med på inngangs- og utgangsmarsj også! :-)

Inngangsmarsj: Jesu, joy of man's desiring av Bach

Utgangsmarsj: Canon in D av Pachelbel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

Vi nøyer oss også med et rungende "JA!" i kirken (eller er det ikke to ? :klø: )

Jeg var i et bryllup hvor de gjentok etter presten, og selvfølgelig skjedde det som måtte skje: han glemte hva han skulle si etter presten, hele menigheten fniste (stakkar fyr) og alle synes det var sååå søtt at han "var så nærvøs" (sitat fra en annen gjest). Huff, nei, det orker ikke jeg ..

Ja er bra! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup hvor de gjentok etter presten' date=' og selvfølgelig skjedde det som måtte skje: han glemte hva han skulle si etter presten, hele menigheten fniste (stakkar fyr) og alle synes det var sååå søtt at han "var så nærvøs" (sitat fra en annen gjest). Huff, nei, det orker ikke jeg .. [/quote']

:oops: Uff, så pinlig! Tilhørerne syns jo selvsagt bare at det er søtt hvis brudeparet sier noe feil. Men selv blir man jo satt ut hvis ikke alt går etter planen... Tror ikke jeg har lyst å risikere flere tabber enn nødvendig nei! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg nevnt at en grafiker på jobben har laget monogram til oss? Så det skal vi bruke på invitasjoner, kirkeprogram, menyen, takkekort og kanskje på bordkortene. I tillegg har jeg lyst å ha det med som pynt på marsipankaken, kanskje laget i sjokolade. Var innom på Samson i går for å høre hvor mye tar for å lage til noe slikt, hørtes ut som om det skal gå fint.

Ellers er frisør og makeup-artist i boks! Har bestilt frisøren til kl. 11, med den frisyren jeg skal ha bruker hun ca halvannen time, dvs ferdig ca 12.30. Så må jeg beregne litt tid til å komme meg tilbake til bryllupssuiten hvor jeg skal bli sminket og kle meg om. Lurer på om jeg skal be makeup-damen komme klokken 14 da? :klø: Vi har ikke avtalt tidspunkt ennå nemlig. Vielsen starter klokken 16.15 og det burde vel holde med en time til sminking. Heldigvis er det ikke langt til kirken fra hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

hadde det vært meg,ville jeg vært hos frisøren klokken ti. Men det er bare meg og den stressa magen min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det vært meg' date='ville jeg vært hos frisøren klokken ti. Men det er bare meg og den stressa magen min :ler:[/quote']

Hmmm, enig i at på mange måter er det fordel å bli pyntet så tidlig så mulig. Men jeg vet også at jeg vil bli ganske stresset hvis jeg må stå alt for tidlig opp den dagen. I tillegg så skal jeg og forloveren min sjekke inn på hotellet før jeg drar til frisøren, og det kan vi ikke gjøre for tidlig, da er det ikke sikkert rommene er klare... Spørsmålet er egentlig hvor tett jeg skal ha frisør og sminkør. Hadde håpet å få slappet av og spist litt innimellom, men det viktigste er nok å bli pyntet ferdig i god tid før vielsen.

Ellers har jeg avtalt med en kollega i dag at hun skal ta bilder av meg i bryllupssuiten når jeg blir sminket og gjør meg klar. Det blir fine minner å ha i etterkant! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Betty Boop

Jeg skal til frisøren/sminkøren kl. 10 - så regner de med at jeg er ferdig der kl. 12.30 - vielsen starter 14.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder blomstene til kirken, så skal vi spleise med brudeparet som vies etter oss. Vi vil ikke ha så mye pynt, for kirken er så pen i seg selv. Tror vi bare kommer til å kjøpe inn blomster på Mester Grønn eller liknende og sette i vaser selv. F.eks Märtha-liljer, de er store, flotte og synes litt. Vi er enige om å ha kun hvite blomster, det vil matche min bukett...

Her er buketten min igjen: Rund bukett med hvite liljer Den skal håndbindes, med et satinbånd i ivory farge rundt, omtrent slik. Som pynt langs satinbåndet skal det festes strass, evt perler, som matcher smykkene mine.

Her kan man også se litt tydeligere den type lilje som skal brukes i buketten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til frisøren/sminkøren kl. 10 - så regner de med at jeg er ferdig der kl. 12.30 - vielsen starter 14.00.

Hei Betty! :-)

Hva skal du gjøre resten av tiden før vielsen? Har du lang vei til kirken fra der du blir pyntet?

Jeg har tenkt å ta med en kurv med ost, kjeks, spekeskinke, frukt og croissanter som min forlover og jeg kan kose oss med i bryllupssuiten før vielsen vår. Må spise noe som jeg ikke blir mer urolig i magen av, regner med at det kommer til å være fullt av sommerfugler der! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Hei Betty! :-)

Hva skal du gjøre resten av tiden før vielsen? Har du lang vei til kirken fra der du blir pyntet?

Jeg har tenkt å ta med en kurv med ost, kjeks, spekeskinke, frukt og croissanter som min forlover og jeg kan kose oss med i bryllupssuiten før vielsen vår. Må spise noe som jeg ikke blir mer urolig i magen av, regner med at det kommer til å være fullt av sommerfugler der! :-)

Etter jeg har blitt sminket skal vi hentes hjem til der jeg sov den natten, og der skal jeg ta på meg kjole og det som hører med. Deretter kjører vi til kirken. Det er ikke så lang vei, men frisøren kunne fortelle en skrekkhistorie om en brud som ikke rakk bryllupet sitt på grunn av at faren som skulle hente henne satt fast i trafikkork...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...