Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, ikke sant Lunacia! :-)

Ragsan: Nå kan jeg snart krysse av enda en ting som er i boks!

Snakket nemlig med en make-up-artist i dag som heldigvis er ledig 25. juni. Jeg har store forventninger til henne, ut fra jobber jeg har hørt at hun har gjort før og fikk veldig godt inntrykk av henne på telefon. Da gjenstår det å få snakket med en frisør jeg tror jeg kunne tenke meg å bruke, hun er visst på ferie nå, så jeg får ikke booket henne før neste uke.

Har sett meg ut en veske fra brudekjolesalongen Lilly. Sjekket nettsiden deres i dag og fant til min overraskelse ut at det finnes en Lilly-butikk i Berlin. Dit reiser jo vi om 5 uker! Kanskje jeg finner noe annet gøy også. :-)

Selv om jeg nå har det aller viktigste av utstyr på plass. Må vurdere om jeg skal investere i undertøy fra en salong. Det blir bare H&M-undertøy på meg til vanlig, så bryllupet er en gyllen anledning til å unne seg noe ekstra... :sjarmor:

Venter ellers på at brudekjolesalongen der jeg kjøpte kjolen min skal bekrefte at jeg har time for tilpasning i begynnelsen av mai. Gleder meg til å få den tilpasset, slik at den sitter helt som den skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant Lunacia! :-)

Ragsan: Nå kan jeg snart krysse av enda en ting som er i boks!

Snakket nemlig med en make-up-artist i dag som heldigvis er ledig 25. juni. Jeg har store forventninger til henne, ut fra jobber jeg har hørt at hun har gjort før og fikk veldig godt inntrykk av henne på telefon. Da gjenstår det å få snakket med en frisør jeg tror jeg kunne tenke meg å bruke, hun er visst på ferie nå, så jeg får ikke booket henne før neste uke.

Spennende! Håper det går i boks!

Har sett meg ut en veske fra brudekjolesalongen Lilly. Sjekket nettsiden deres i dag og fant til min overraskelse ut at det finnes en Lilly-butikk i Berlin. Dit reiser jo vi om 5 uker! Kanskje jeg finner noe annet gøy også. :-)

Så smart! Da kan du jo ta turen innom selv, og være helt sikker på valget ditt! :wink:

Selv om jeg nå har det aller viktigste av utstyr på plass. Må vurdere om jeg skal investere i undertøy fra en salong. Det blir bare H&M-undertøy på meg til vanlig, så bryllupet er en gyllen anledning til å unne seg noe ekstra... :sjarmor:

:sjarmor:

Der sa du det!!!

Men på samme tid så må jeg jo få sagt det at jeg skjønner de som velger å ikke bruke så masse penger på eksklusivt undertøy...for man finner jo mye fint ellers også, om ikke på H&M akkurat. På den annen side så skal man vel ikke nøye seg med hva som helst på selveste bryllupsdagen!?!??

Venter ellers på at brudekjolesalongen der jeg kjøpte kjolen min skal bekrefte at jeg har time for tilpasning i begynnelsen av mai. Gleder meg til å få den tilpasset, slik at den sitter helt som den skal...

Hvilken kjole er det du skal ha igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig stykke du har valgt til inngangsmarsj!

Og takk for linken til nettstedet med musikkstykkene - sitter nå å hører gjennom listen! :wink:

Buketten du har bestilt ser veldig vakker ut - og i samme slengen jeg var inne og så på den, titta jeg på bildet av kaken du har lagt ut - og jeg har også veldig lyst på firkanta kake, men jeg får ikke bestemt meg helt... Skal forresten til konditor i dag og bestille, så jeg må snart bestemme meg! :wink:

Moro å følge forberedelsene dine!

God helg!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teddy Toria! Ja, man kan vel ikke bli for sikker på om man har gjort det rette valget av brudeutstyr! Ihvertfall føles det sånn... :ler:

Får se om jeg bruker penger på dyrt undertøy, da må det være veldig mye bedre enn H&M ihvertfall. Og evt få kjolen til å sitte ekstra pent.

Kjolen min ser du her . Litt 50-talls stil. Jeg synes den er penere i virkeligheten enn på bildet, som er veldig kitschy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brud2005

Hei

Inngangsmusikken du har valgt er bare nydelig. Kjenner alt noen vi kjenner godt som brukte den, hvis ikke hadde vi kanskje valgt den.

Håper du får en fin helg. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å få tilbakemelding på inngangsmusikken Brud2005! :-)

Og fint å høre at dere har hørt at den faktisk blir brukt, jeg kan nemlig ikke huske at jeg har hørt den i vielse før. Men så har jeg kanskje ikke hørt så godt etter på musikken i vielser før jeg ble forlovet selv... :ler:

Uansett, den er nydelig ja! Og ha en superduper helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg nettopp ordnet:

- Avtalt å drøfte menyen med restauranten på tirsdag. :hoppe:

- Kikket på smykker (sølv + zirkon) som er på salg på David Andersen.

(Selv om jeg egentlig har kjøpt et smykke - men det er uekte da...) :sjarmor:

- Kjøpt Gyldendals reiseguide for Paris + lånt reiseguide for hele Frankrike, til detaljplanlegging av bryllupsreise.

Ellers tror jeg nå det er på tide å sette opp en oversikt over hvilke detaljer som er på plass og hvilke som gjenstår i bryllupsplanleggingen. Here it goes:

Vielse

- Kirke bestilt. Vielse kl. 16.15 den 25.06.2005

- Salmer (under vurdering): Lover den herre, Guds godhet sang i sinnet, Mitt hjarte alltid vanker

- Inngangs-/utgangsmusikk (under vurdering): Jesu, joy of man's desiring (inngang) og Canon in D (utgang)

- Kirkeprogram: Ikke laget, men skal være i samme stil som invitasjoner etc.

- Blomster til kirken: Skal spleise med annet brudepar, blir trolig noen vaser med Märtha-liljer eller Calla-liljer.

- Må bestille solist, sannsynligvis fiolinist.

- Må ordne egenerklæring + forlovererklæringer.

Utstyr og brudepynt

- Ringer kjøpt ifm forlovelsen. Muligens skal jeg ha en ring til?

- Brudgommens smoking er kjøpt, merke Boss.

- Kjole er kjøpt, merke Venus, tilpasning avtalt til 6. mai.

- Sko er kjøpt på Lilly.

- 2 meter langt slør er kjøpt på Lilly.

- Smykker: Strass/zirkoner, har flere alternativer.

- Undertøy kjøpt, body med stroppeløs BH. Skal vurdere å kjøpe et sett til med kun BH og truse + stay up-strømper.

- Veske: Kjøpe på Lilly i Berlin i mars.

- Har bestilt sminkør/frisør, men vurderer å bytte. Har løs avtale med en annen sminkør og skal snakke med en frisør kommende uke.

- Har bestilt florist og avtalt blomster i buketten: Rund, med hvite Casablanca-liljer. Muligens litt blank pynt i tillegg.

- Brystbuketter: Brudgommen har ikke bestemt seg...

Middag, kaffe og bryllupsnatt

- Reservert eget lokale til maks 20 personer på restaurant. Diskutere meny tirsdag.

- Må lage bordkort, og menykort hvis ikke restauranten gjør det.

- Blomster ifm middag: Det ordner restauranten, men vi kan komme med innspill.

- Bryllupssuite: Bestilt på Grand Hotel.

- Overnatting brudens forlover: Bestilt på Grand.

- Overnatting øvrige tilreisende gjester: Bestiller selv hotell, evt noen hos brudgommens foreldre.

- Kaker: Bryllupskake med sukkersvaner bestilles ca 4 uker før fra Pascal. I tillegg bestille bringebærmoussekake fra Pascal og marsipankake + kransekakestenger fra Samson.

- Må låne ekstra hvite duker, hvitt kaffeservise og champagneglass av svigermor, til bryllupskaffen som skal være hjemme hos oss.

For øvrig

- Fotograf bestilt.

- Videofotograf bestilt.

- Forlovere er spurt - og har sagt ja!

- Begge har sendt navneliste for utdrikningslag til forlovere.

- Toastmaster er valgt.

- Invitasjoner: Har laget utkast, ikke ferdig. Kjøpt hjertefrimerker.

- Gjestelisten er klar.

- Ønskelisten er påbegynt, med serviset Wedgwood Sterling som hovedønske. Liste legges ut hos Glasmagasinet og muligens Tilbords.

- Bryllupsreise: Paris + Rivieraen/Provence. Ikke bestilt ennå.

- Bruden har begynt å skrive sin tale.

Blir veldig fornøyd og rolig når jeg ser at så mye er på plass! :tommelsmil:

Er det noe jeg har glemt da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese sånne lister - sammenlikner og sjekker om det er noe jeg har glemt, da vettu! :wink:

Du spør om det er noe du har glemt - og det er et par ting jeg ble nysgjerrig på, nemlig hvordan dere har tenkt til å gjøre det med gavene dere får? Noen må vel ha ansvaret for dem sånn at dere slipper å tenke på det - siden dere skal ha selskapet og kaffen på ulike steder, tenker jeg på?

Og så lurer jeg på om du har tenkt på serveringshjelp til bryllupskaffen? :wink:

Ha en fortsatt fin søndag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

Hei! :hoppe:

Fiiin kjole...du blir sikkert nydelig! Gleder meg allerede til å se bilder fra den store dagen!! :ler:

Og du har virkelig fått mye på plass!

Jeg begynner nesten å bli nervøs her jeg sitter på mitt eget bryllups vegne jeg... :ler:

ha en god søndag! Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål det der med gavene, Kverula! :-)

Det har jeg ikke tenkt så mye på nei... Har tenkt å lage til et gavebord hjemme hos oss. Kanskje jeg bør be gjestene bringe gavene hjem til oss først, hvor vi skal ha kaffen? Ikke så praktisk hvis alle tar dem med til restauranten. Heldigvis er det ikke lange avstander, alt skjer i Oslo sentrum. Jeg får vel diskutere dette med min kjære. Vi bør ihvertfall ha en plan, slik at gjestene ikke blir usikre.

Kaffen tror jeg skal gå greit uten hjelp. Men hemmeligheten er nok å planlegge alle detaljer veldig nøye på forhånd, slik at vi som brudepar også kan slappe av. Pyntingen og oppdekkingen gjør jeg og forloveren min dagen før. Blomstene har jeg også tenkt å kjøpe inn dagen før, vil ha en del vaser med friske, hvite blomster (som i buketten). Kakene henter vi dagen før og om morgenen bryllupsdagen.

Min kjære er blitt litt av en ekspert på kaffekoking og skal vel bruke sin 5000-kroners espressomaskin til å lage alle kaffevarianter gjestene ønsker... :wink:

Champagnen spretter vi før kake og kaffe. Så setter vi også frem cognac og likør. Tenkte i tillegg å ha ingredienser til noen drinker, i tilfelle noen vil ha det, selv om det nok blir veldig stille og rolig, tror jeg. Men håper folk holder ut en stund ihvertfall - før vi til slutt stikker av til den flotte bryllupssuiten vår! :-)

Takk for kjoleskryt Izaria! Regner med at jeg viser bildene fra den store dagen ja.

Du har jo fremdeles god tid til august! :wink:

Ha en fortsatt god søndagskveld begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om du har full kontroll - det er bra! :wink:

K

Håper det, Kverula! :wink:

Glemte å ta med i listen min at vi har fått laget monogram av en profesjonell grafisk designer som vi kjenner gjennom jobb. Fikk inspirasjon da jeg så Vigdis sitt utkast til invitasjoner der de har brukt monogrammet som et "vannmerke". Kanskje vi "stjeler" ideen? :wink:

Kunne også være fikst å bruke monogrammet vårt som dekor på en av kakene, laget med melisglasur eller sjokolade, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Hyggelig å kunne være til inspirasjon! Om du trenger mer inspirasjon så gå i TeddyToria sin dagbok å se på hennes invitasjoner!

Vedr. tilpasning av kjolen din: Se på svaret jeg hadde til deg i min dagbok :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg synes den monogram-idéen i invitasjonene deres var så fin at jeg håper det er lov å herme, Vigdis... :sjarmor: *smiske, smiske*

Flere punkter til huskelisten min:

- Bestille fransk manikyr, fotpleie og ansiktsbehandling, som skal gjøres 1-2 uker før bryllupet. Her blir det full overhaling fra topp til tå, gitt! :ler:

- Velge ut og kjøpe en bra champagne, som skal serveres på "mottakelsen" om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Selvsagt!

Jeg regner med at når noen legger ut sine ideer her, så er det fritt frem til å kopiere/la seg inspirere. Om man ikke vil at andre skal gjøre det, så får man la være å legge det ut til beskuelse for andre :wink: (Det er nå ihvertfall min mening)

Deilig med full overhaling fra topp til tå! Det vil jeg også ha :sur:

Har ikke anledning til det jeg, men neglene må ordnes (har noen flisete, tynne negler som brekker bare man ser på dem, så jeg må nesten ordne noen falske :roll: ). Skal ikke ha dem så veldig lange, men litt ut over fingertuppen + med fransk manikyr :sjarmor: Men ettersom jeg som sagt har noen "idiotnegler" :ler: så er jeg ikke vant med negler som går lenger ut en fingertuppene. Må derfor ordne dem en stund før slik at jeg blir vant til det, får stelle dem på nytt rett før bryllupet.

Da jeg skulle på russeball kjøpte jeg noen selv og limte dem på (nå skal jeg gjøre det ordentlig). Det var latterlig! Klarte ikke kneppe knappene selv :roll: og det ramlet av 3 negler i løpet av kvelden :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt!

Jeg regner med at når noen legger ut sine ideer her, så er det fritt frem til å kopiere/la seg inspirere. Om man ikke vil at andre skal gjøre det, så får man la være å legge det ut til beskuelse for andre :wink: (Det er nå ihvertfall min mening)

Enig! Og hvis noen kopierer, bør man jo bare ta det som et stort kompliment! :-)

Da jeg skulle på russeball kjøpte jeg noen selv og limte dem på (nå skal jeg gjøre det ordentlig). Det var latterlig! Klarte ikke kneppe knappene selv :roll: og det ramlet av 3 negler i løpet av kvelden :hoho:

Har hatt sånne jeg også... Komisk å tenke hvordan det kunne gått hvis jeg skulle hatt slike i bryllupet... Ikke særlig elegant å miste neglene sine oppi bryllupsmiddagen f.eks! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...