Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

* Ca 27 uker igjen *

Takk for hilsner jenter! :-)

Føler jeg er kommet i skikkelig bryllupsmodus igjen nå... Har fått inspirasjon av å se på bryllupsscener på DVD'er igjen, Sex and the City og filmen Mona Lisa Smile.

Detaljer jeg tenker på i dag:

* Inngangs- og utgangsmusikk:

Liker veldig godt Jesu, joy of man's desiring (Cantata no. 147) av Bach. Men jeg vet ikke om det er vanlig å bruke denne som inngangsmelodi?? :klø:

Ellers liker jeg også Canon in D av Pachelbel, Trumpet Voluntary og Trumpet Tune av Clarke. Har hørt på alle melodiene i dag og spurt min kjære, som lar det være opp til meg... :plystre:

* Brudebuketten: Det blir nok liljer, som jeg "alltid" har hatt lyst å ha i brudebuketten min... Først tenkte jeg på en hengende bukett, nå heller jeg mot en rund, håndbundet... Må finne florist i Oslo. Har samlet en hel haug med bilder fra nettet, så jeg har et godt utgangspunkt for å vurdere ulike blomster og typer buketter.

* Må finne frisør. Snakket med ei i sommer, men gjorde ingen avtale da fordi hun syntes det var for tidlig å forplikte seg. Får sjekke litt flere priser...

Ellers så fikk vi en del deler til jul av serviset vi skal ønske oss til bryllupet (Wedgwood Sterling). Hadde første middag på tallerknene i går - stas! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* 175 dager igjen *

Juhuu - nå kan jeg endelig si at jeg gifter meg I ÅR!! :danse:

Har kommet et stykke videre når det gjelder brudebuketten. Har nemlig hatt kontakt per mail i dag med en florist. Har sendt henne bilder og skal innom en dag snart for å diskutere detaljene nærmere. Gleder meg, blomster er kjempeviktig! Jeg har i lengre tid spart på bilder jeg har funnet på nett av pene buketter og i dag trålte jeg nettet på nytt.

Den vordende brudgom klarer forresten ikke å bestemme seg for om han vil ha "knapphullsblomst"... :ler: Ja, ja, han får tenke på det og bestemme selv. "I verste fall" sparer vi de pengene...

Ellers har han og jeg gått over gjestelisten til vennefesten og gjort litt oppdateringer siden jeg først laget et utkast for mange mnd siden. Det ser ut til at vi kommer til å invitere ca 40 personer. Regner nesten med at ikke alle kan komme, siden det nærmer seg ferietid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Heidi76!

Ja, for en utålmodig sjel som meg er det bra at tiden går fremover... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

* 24 uker igjen *

:digge: Hører på fransk musikk for tiden og gleder meg til bryllupsreisen til Paris...

Ellers vet jeg allerede nå at seks-åtte av gjestene på vennefesten mest sannsynlig ikke kan komme... :-(

I tillegg ser jeg for meg at det er stor usikkerhet ift enda flere, ikke minst pga babyer som er for små til barnevakt. Og dette er de aller nærmeste av vennene... Begynner å bli usikker på om vi skal ha festen i det hele tatt. :roll:

Men opplegget på selve bryllupsdagen vil gå som planlagt uansett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei og lege siden sist!

Synd at venner av dere må melde avbud. Det er alltid kjedelig. Hittil kan alle våre komme, så får vi se hvordan det blir når invitasjonene sendes ut...

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Hannemor og Lunacia! Ja, nå føler jeg at det er stor usikkerhet rundt denne festen... Det er mulig at jeg forventer for mye, men har lyst at ihvertfall venninnene mine skal være litt entusiastiske ift å signalisere at de vil prioritere dette... Jeg har jo fortalt de nærmeste av dem om dette et helt år i forkant, så det skulle vel ikke være noe problem for dem da å f.eks planlegge ferien sin ut fra festen? De som jeg allerede vet helt sikkert ikke kan komme, har gode grunner altså. Men så er det usikkerhet rundt enda flere da, virker som de ikke har lyst å forplikte seg før det nærmer seg. Jeg har ikke lyst å sende ut invitasjoner og måtte avlyse. Synes det blir for flaut ift de som faktisk kan komme... Nettopp derfor informerte jeg muntlig de nærmeste vennene tidlig.

Men kanskje folk ikke prioriterer en fest som er mer uformell? Ut fra det vi har planlagt, f.eks av mat og drikke, så er jeg sikker på at utbyttet for gjestene ville bli like stort eller større enn om de var kaffegjester i et mer tradisjonelt bryllup... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit at folk ikke kan binde seg.

Har du sagt fra hvor viktig det er for deg? (Ikke at du egentlig burde trenge det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit at folk ikke kan binde seg.

Har du sagt fra hvor viktig det er for deg? (Ikke at du egentlig burde trenge det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit at folk ikke kan binde seg.

Har du sagt fra hvor viktig det er for deg? (Ikke at du egentlig burde trenge det...)

Hmm, ja jeg har ihvertfall signalisert at jeg er veldig entusiastisk ift bryllupet vårt generelt... Det er vel ofte slik at man håper at andre skal være like entusiastisk på egne vegne, men så har liksom folk rundt en sine egne liv å være opptatt av også... Mulig at jeg skal sondere litt stemningen og interessen hos flere før vi endelig tar en avgjørelse, men må innrømme at jeg ikke gidder å tilpasse planene for mye ift når det passer for andre. Enten så prioriterer folk dette, eller så kan det bare være... :roll:

Jeg prøver ihvertfall alltid å være entusiastisk når andre har noe spesialt på gang, f.eks når venninner har hatt utdrikningslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg egentlig er sårlig. En "uformell" fest er da like viktig!

Takk, Lunacia! Ja, jeg er enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:brunette: TUDELU...

Så artig at det er flere som skal gifte seg samme dag :hjerte: 25.juni 2005 :hjerte: .

Synes du har valgt en flott kjole ! :wink:

Trist med vennefesten - håper det løser seg ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ikke så enkelt å planlegge under slike forhold nei. Jeg har selv en venninne som inviterte til "uformell" bryllupsfest for vennegjengen og jeg syns da det er like viktig som andre tradisjonelle bryllupsfester.

Dårlig gjort :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Moses og Heidi76! :rosasmil:

Akkurat nå driver jeg og tenker på om brudekjolen vil passe hvis jeg blir gravid denne mnd...

Men å bli gravid ville nok nesten vært for godt til å være sant. Så skulle det skje, ville eventuelle bekymringer om brudekjolen sikkert bare bli en bagatell... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver dere å få barn nå?

Ja, fra denne mnd igjen av...

Du kan lese i den andre dagboken min om dette. Har blitt ganske kompliserte greier etterhvert... Er kanskje ikke ideelt ift bryllupet - men har samtidig ikke tid til å vente. :sjenert:

Men som sagt over, siden det har vist seg å være litt vanskelig for oss på dette området, så er vel ikke sjansene så utrolig store for at det skal klaffe allerede i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...