Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Har selv vært i utdrikningslag hvor jeg ikke har vært invitert i bryllupet og syns det er helt ok :)

:Nikke: Jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint at dere synes det, Heidi og Lunacia! :-)

Som sagt så vet jo også alle som blir invitert i utdrikningslaget at de hadde hatt sjansen til å få en bryllupsfest hvis responsen var større... :wink:

I dag har jeg ellers begynt å sjekke hos et par forskjellige frisører om priser på pynting. Jeg trodde egentlig at jeg hadde ei som er frisør og sminkør i boks, men nå er det ikke sikkert at hun kan 25. juni likevel. Lurer litt på om jeg skal gå for frisør ett sted og la noen andre ta seg av sminken...

Har inntrykk av at det er mange frisører som ikke har fagkompetanse på make-up og jeg har ikke lyst å ta noen sjanser på den store dagen. Også prøvetime koster jo. Helst vil jeg bruke noen som er anbefalt av andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese i bryllupsdagboka di igjen! :)

Jeg har også tenkt litt på utdrikkingslag, (hvis det blir noe...) for vi skal heller ikke invitere venner i bryllupet vårt. Jeg var jo også inne på tanken å ha en vennefest, men det ser ut til at vi dropper det, både pga at min kjære ikke har lyst til det, og fordi det vil koste mer penger enn vi egentlig har til disposisjon.

Men altså - tilbake til utdrikkingslaget - jeg lurer på hvem som kan inviteres...har jo mine nærmeste venner, selvfølgelig, men utover det så vet jeg ikke.

Hvor "perifere" venner har du på lista di?

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

:Nikke: Jeg også.

Og jeg... Tenkte ikke på det engang jeg, synes bare det var hyggelig at jeg ble invitert i utdrikningslaget :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vigdis og Kverula! :-)

Hvor "perifere" venner har du på lista di? K

De fleste på listen er venninner som jeg har jevnlig kontakt med. Nå skal det sies at jeg har flyttet mye og samtidig klart å holde kontakten med en del. Den mest perifiere er ei som jeg gikk i klasse med på gymnaset som jeg ikke har jevnlig kontakt med, men som er nær venninne av ei av mine nærmeste venninner. Siden et evt utdrikningslag vil holdes i hjembyen min - der forloveren bor, regner jeg med at ganske mange fra Oslo takker nei, pga små barn etc.

Utdrikningslag er forresten en fin sjanse til å samle folk man ikke har sett på lenge. Bryllup er jo en viktig milepæl og det blir gjerne til at man mimrer om tidligere tider... :wink:

Fordi det ikke blir i Oslo, har jeg ikke satt opp noen kolleger. Men det er jo ganske vanlig å ha med kolleger, ofte er det jo dem man ser mest til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* hører på inngangs- og utgangsmusikk igjen * :digge:

Ser at det er flere bruder som har tenkt på Jesu, joy of man's desiring som inngangsmarsj. Jeg hørte den første gang i vielsen i filmen Mona Lisa Smile og synes den er fin!!

Til utgangsmarsj har vi ikke bestemt oss, men alternativene er Canon in D, Trumpet Tune eller Trumpet Voluntary.

Dessuten er jeg på jakt etter en fiolinist som kan spille soloinnslag i kirken. Kanskje også akkompagnere orgelet på inn- og utmarsjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at det er flere bruder som har tenkt på Jesu' date= joy of man's desiring som inngangsmarsj.

Den har jeg aldri hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lunacia!

Jesu joy of man's desiring er kjempefin! Men ikke så mye brukt, såvidt jeg vet - passer oss bra det! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Jeg skal til Lillybutikken i Ålborg om to uker og kan ta med vesken til deg om de har flere på lager der (skal ta med en til Heidi også). Om du vil at jeg skal gjøre det, så bør du kanskje ringe dit og sørge for at de har den inne til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Lillybutikken i Ålborg om to uker og kan ta med vesken til deg om de har flere på lager der (skal ta med en til Heidi også). Om du vil at jeg skal gjøre det, så bør du kanskje ringe dit og sørge for at de har den inne til deg.

:ler: Søte Vigdis :ler:

Ellers har jeg oppdatert meg litt i dagboken din T.B., og har sett at dere snakker om utdrikkingslaget.. Jeg har lyst til å be en del som jeg har lite kontakt med sånn i hverdagen, fordi det er koselig å samle alle venner på en sånn dag. Dessuten viser det at jeg ikke ghar glemt dem selv om vi ikke snakker så ofte sammen ellers ser hverandre ofte(bor ulike steder).. Men jeg får se. Det er jo til slutt forloveren min som bestemmer :) Dessuten kan det fort bli en lang liste... vet ikke hvor mange det er vanlig å be i utdrikkingslaget jeg, gjør du / dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Lillybutikken i Ålborg om to uker og kan ta med vesken til deg om de har flere på lager der (skal ta med en til Heidi også). Om du vil at jeg skal gjøre det' date=' så bør du kanskje ringe dit og sørge for at de har den inne til deg.[/quote']

Oi, det er veldig snilt av deg å tilby, Vigdis!! :P

Jeg skal tenke på det og sjekke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers har jeg oppdatert meg litt i dagboken din T.B.' date=' og har sett at dere snakker om utdrikkingslaget.. Jeg har lyst til å be en del som jeg har lite kontakt med sånn i hverdagen, fordi det er koselig å samle alle venner på en sånn dag. Dessuten viser det at jeg ikke ghar glemt dem selv om vi ikke snakker så ofte sammen ellers ser hverandre ofte(bor ulike steder).. [/quote']

Hei Huldra! Slik tenker jeg også, at det er en fin anledning til å samle mange man ikke ser så ofte! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* er fremdeles veldig i bryllupsmusikk-modus * :digge:

Jippi, har funnet nok et nettsted for kirkemusikk der man kan høre på f.eks solostykker og salmer. Hvordan klarte vi oss egentlig før i tiden uten internett?? :-)

Nå må jeg snart få ringt fiolinisten jeg har fått tips om. Tenkte jeg skulle forberede meg godt slik at jeg har forutsetning for å diskutere med en profesjonell fiolinist... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesu, joy of man's desiring kan du høre på denne adressen: http://www.stclementchurch.org/weddings/po...hJesuVocal.html

Kanskje ett av Johann Sebastian Bachs mest berømte musikkstykker? Vi skal i tilfelle ha den som instrumental versjon.

Hvorfor sa du ikke Bach med én gang? ;) Den er flott, ja. :)

Forresten, har du sett at det ligger en melding til deg på "Personlige meldinger"-forumet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten' date=' har du sett at det ligger en melding til deg på "Personlige meldinger"-forumet? :)[/quote']

Hmm, var visst ikke kommet noen melding til meg...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu, i dag har jeg fått bestilling av bukett i boks!! :danse:

Blomstene er så viktig for meg og jeg har tenkt mye på hvordan jeg vil ha buketten. Har sett på utallige bilder på nettet og vurdert ulike blomster, fasonger etc. Ikke minst har jeg vært innom en del blomsterbutikker og spurt om priser.

I dag hadde jeg møte med hun som kommer til å lage buketten min, har lenge sett frem til å diskutere detaljene og høre med en fagperson om ideene mine er ok å sette ut i praksis. Hun virker veldig hyggelig og vi fant tonen med en gang! :-)

Jeg hadde med en del bilder for å vise hva jeg har tenkt og alt skal la seg gjennomføre, sa hun. Ikke blir det noe komplisert heller, heldigvis.

Det er deilig å få flere og flere bryllupsdetaljer på plass!

Jeg skal ha en rund bukett med hvite liljer (men med blomstene litt mer "samlet" enn på bildet). Man kan også se den her.

I tillegg hadde jeg kontakt med presten vår på mail i dag. Sjekket med han om det er ok å bruke Jesu, joy of man's desiring som inngangsmusikk. "Det er et utmerket valg" svarte han! :-)

Snakket også med frisør/sminkør i dag, hun bekreftet at hun har ledig time 25. juni. Men jeg skal sjekke litt mer før jeg endelig bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...