Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Gjest Brud2005
* 20 uker igjen *

Var på Posten i dag og kjøpte de nydelige frimerkene med hjerte på.

Åhh! Hjertefrimerke. Er det noe de har på posten? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukk' date=' de var jammen meg fine, hva :o Tror jeg vil ha :Nikke:[/quote']

Ja, ikke sant?! Løp å kjøp! :-)

I morgen skal vi i ekte vinterbryllup! Blir gøy det! Spesielt artig er det å se andres vielser, kjoler, frisyrer etc mens vi selv driver å planlegger... Er alltid på jakt etter noen ideer til eget bryllup selvsagt... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

Så gøy med bryllup! og med vinterbryllup! :Nikke: Blir spesielt. Gleder meg til å høre hvordan det var.

Skulle så gjerne vært i et bryllup til før mitt eget, men det ser ikke ut som det blir noe av.. :riste: Men men, ikke noe å gjøre med det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Betty Boop

Jeg skal i bryllup én uke før vi gifter oss - men da er det så kort tid igjen at jeg håper jeg ikke får noen inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Brud 2005, Betty Boop og Vigdis!

Jeg skal i bryllup én uke før vi gifter oss - men da er det så kort tid igjen at jeg håper jeg ikke får noen inspirasjon!

Skjønner hva du mener Betty... Men i går opplevde jeg faktisk at jeg bare ble enda mer sikker på de valgene jeg/vi har gjort ift detaljer!! :wink:

Ingenting føles bedre enn det! Var helt gira da jeg kom hjem sent i går, måtte begynne å bla i bryllupsbladene mine og idéene kvernet i hodet... :ler:

Bryllupet som vi var i igår var fullt av eksklusive detaljer og det var veldig gøy å se at særlig bruden virkelig hadde lagt sin sjel i alt!

Både kjolen og skoene var spesialdesignet. Bruden var spektakulær på mange måter, men selv har jeg en mye enklere og mer klassisk smak. Less is more!

Det var forresten fryktelig kaldt for brudeparet å bli fotografert utendørs. Men det er jo samtidig litt av vitsen, synes jeg, hvis man skal gifte seg i snøen. Jeg er ihvertfall glad for at vi gifter oss midtsommers... :wink:

Brudgommen var forresten skikkelig kjekk, i smoking. Det skal min kjære også ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også lyst til å gå i bryllup! *misunnelig*

Bryllup er gøy ja! :P

Driver og tenker på hvilken knapphullsblomst mannen kan ha når jeg mest sannsynlig skal ha en brudebukett med liljer.

Liljer blir vel litt for store blomster som knapphullsblomst...

Men jeg synes både roser og liljekonvall er pent som knapphullsblomst.

Her er enda en variant med liljekonvall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på bryllupsforumet og tittet på kjolen din og den er bare såååå fin altså :)

Så morro å være i bryllup og gå hjem med en god følelse for at de planene man selv har lagt er helt riktige for dere! Kunne godt tenkt meg å gå i bryllup selv jeg men det blir nok ikke noe før jeg selv gifter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Heidi76!! :rosasmil:

Det er kjempekoselig å få bra komplimenter for kjolen, er jo lenge siden jeg kjøpte den nå og man tenker innimellom at det sikkert er mange andre kjoler som også kunne vært riktig for meg.

Men jeg liker jo generelt en litt retro stil når det gjelder kjoler og min er vel kanskje litt 50-talls. Fant ut at Jackie Kennedy hadde en liknende da hun giftet seg med JFK i 1953. Litt kult det da.

Ellers føler jeg meg virkelig i bryllupsstemning for tiden! (Etter en litt slow periode på senhøsten, da jeg følte at tiden gikk så tregt.)

Jeg bare verker etter å få bestilt blomster, ta prøvetime hos frisør, snakke med restauranten om menyen etc!!

Vi bruker ikke så mye penger på antrekkene våre (mer enn nok, synes jeg) - til gjengjeld skal vi ha det aller beste av mat. Det blir så bra, tror jeg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du nevnte at det var lagt mye i detaljene i det bryllupet du var i på lørdag. Kan du ikke fortelle litt om det? Og hva er det du skal gjøre annerledes i forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte at det var lagt mye i detaljene i det bryllupet du var i på lørdag. Kan du ikke fortelle litt om det? Og hva er det du skal gjøre annerledes i forhold?

For det første så kostet bare brudens antrekk og sko tilsammen ca 60-70.000 kroner (!!) Alt var spesialdesignet. Ære være bruden for at hun visste nøyaktig hva hun ville ha og gikk for det! Jeg derimot ville fått veldig prestasjonsangst hvis jeg hadde brukt slike summer på et antrekk man bruker en enkelt dag - selv om man kun gifter seg en gang...

Selv har jeg vel brukt omtrent en tiendedel av den summen på mitt antrekk. Men er like fornøyd og synes at min kjole er minst like fin! :wink:

Men smaken er jo som kjent forskjellig. Et annet eksempel var at den flotte kaken, som kostet ca 6000 kroner, ikke ble spist halvveis opp en gang, fordi den ble servert så sent. Og det er jo litt synd, når man har brukt så mye penger på den...

Å planlegge og legge sjelen sin i detaljene er minst halve moroa for min del. Men jeg prøver samtidig å finne en balansegang mht hvor mye energi og penger vi skal bruke på bryllupet, slik at det ikke blir bare stress og prestasjonsangst.

Viktig å ikke glemme hvorfor man feirer bryllup, tross alt! Mannen min sier at han ikke bryr seg om mesteparten av detaljene... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my god!!! The var et dyrt antrekk!!!

Jeg bruker også ca 10 % av den summen på mitt antrekk.

Det er jo 1000 ting man kan gjøre og detaljstyre det hele om man har tid, lyst og ork til det.

Tror jeg har funnet en vei som passer oss begge to ganske bra. Vil jo at dagen skal gjenspeile litt av hvem vi er også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg sendt avgårde navneliste til utdrikningslaget til forloveren min, slik hun har bedt om. Jeg satte opp ganske mange venninner og bekjente, selv om jeg vet at halvparten mest sannsynlig ikke kan komme. Men da får de ihvertfall sjansen til å delta hvis de vil! :wink:

Utover innspill til deltakere, skal jeg prøve å ikke blande meg opp i opplegget... :sjarmor:

Men har tenkt å hinte litt om hvilke aktiviteter jeg absolutt ikke kan tenke meg... Tror forloveren min vil synes det er like greit. Ellers så kjenner hun meg jo veldig godt og jeg er egentlig ikke bekymret for at hun vil finne på noe jeg ikke liker! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt avgårde navneliste til utdrikningslaget til forloveren min' date=' slik hun har bedt om. Jeg satte opp ganske mange venninner og bekjente, selv om jeg vet at halvparten mest sannsynlig ikke kan komme. Men da får de ihvertfall sjansen til å delta hvis de vil! :wink: [/quote']

Har du satt opp folk som ikke er invitert i bryllupet også? Jeg har kun satt opp de av mine venninner (og min bestekompis)som er invitert i bryllupet og noen kusiner som også er invitert. Men nå lurer jeg på om jeg bør føye til alle de andre venninnene, iallefall de som bor her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt opp folk som ikke er invitert i bryllupet også? Jeg har kun satt opp de av mine venninner (og min bestekompis)som er invitert i bryllupet og noen kusiner som også er invitert. Men nå lurer jeg på om jeg bør føye til alle de andre venninnene' date=' iallefall de som bor her i byen.[/quote']

Ja, av den enkle grunn at ingen av venninnene mine kommer i bryllupet. Vi skal nemlig ha en feiring med kun de nærmeste... :wink:

Opprinnelig planla vi også å ha en vennefest, men etter en liten rundspørring, viste det seg at de fleste av de nærmeste venninnene mine ikke kan komme... :-(

Mannen og jeg bestemte oss da for rett og slett å droppe hele denne festen. Hvis det var vanskelig for de nærmeste å komme, var vi redd for at mange av de andre også ville melde avbud etter at invitasjonene var sendt ut. (Pga fellesferie, andre bryllup, etc)

Jeg har vært i flere utdrikningslag der mange av deltakerne ikke var invitert i bryllupet. Snakket litt med forloveren min om dette og hun synes også det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...