Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

:vinke:

Flott dagbok du har her. Og en utrolig fin kjole du har fått deg. Tror også broderi i samme farge som kjolen kan bli veldig fint.

Jeg skal gifte meg samme dag som deg, ikke pga midtsommer, men pga at det er 4 og 1/2 års dagen til meg og min utkårede :hjerter2:

Men jeg må si du skremmer livet av meg med alt du har ordnet så langt :o Jeg mener...hittil vet jeg hvilken butikk kjolen min er i, at jeg vil ha liljer av noe slag til bukett og pynt, har reservert lokale (borgelig bryllup) og skal ringe Human-Etiske Forbundet på onsdag for å reservere en av dem til vielsen. Gjestelista er halvveis klar og det er vel det. Hvordan får du det til?

Må bare ønske deg lykke til videre. Skal bli moro og følge deg på reisa :)

Runa.

:hjerte: Vi gifter oss 25/6-05 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Flott dagbok du har her. Og en utrolig fin kjole du har fått deg. Tror også broderi i samme farge som kjolen kan bli veldig fint.  

Jeg skal gifte meg samme dag som deg, ikke pga midtsommer, men pga at det er 4 og 1/2 års dagen til meg og min utkårede :hjerter2:  

Men jeg må si du skremmer livet av meg med alt du har ordnet så langt  :o  Jeg mener...hittil vet jeg hvilken butikk kjolen min er i, at jeg vil ha liljer av noe slag til bukett og pynt, har reservert lokale (borgelig bryllup) og skal ringe Human-Etiske Forbundet på onsdag for å reservere en av dem til vielsen. Gjestelista er halvveis klar og det er vel det. Hvordan får du det til?

 

Må bare ønske deg lykke til videre. Skal bli moro og følge deg på reisa  :)  

Runa.

:hjerte: Vi gifter oss 25/6-05  :hjerte:

Hei på deg Runa! :vinke:

Så gøy at du gifter deg samme dag som meg - da kan vi følge hverandre fremover. Bra at du synes kjolen min er fin også, med gode tilbakemeldinger føler jeg meg bare enda mer sikker på at jeg har valgt riktig! :-)

Jeg vil forresten også ha liljer både i brudebuketten og som pynt ellers. Hvordan har jeg fått til å planlegge så mye allerede? Jeg simpelthen elsker å planlegge ting - vel å merke det som er lystbetont og gøy - er ikke alltid så flink å planlegge mindre hyggelige ting, som f.eks på jobb... Etter at kjæresten min hadde fridd, kastet jeg meg over blader og bryllupssider på nettet og satte i gang med å se på forskjellige detaljer. Som du sier, så er jo mye tenkt ut allerede nå, derfor er jeg kanskje ikke fullt så ivrig med bryllupsplanleggingen som jeg var i starten. En del av detaljene kan eller bør heller ikke planlegges før det virkelig begynner å nærme seg bryllupet og det er sikkert fint å spare noe av planleggingen slik at jeg har noe å kose meg med hele tiden... :wink:

Lykke til med dine bryllupsplaner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Ja, her var virkelig ting begynt å falle på plass! SÅ MORO! :D

Gleder meg til den dagen jeg skal prøve kjolen min på for første gang! Men det blir nok en stund til, for jeg har jo ikke bestilt den enda. Jeg har jo bestemt meg for hvilken jeg skal ha, men siden salongen er i Bergen, har jeg ikke fått vært der enda.

Flotte sko og vakkert slør har du kjøpt også - du er virkelig KLAR til bryllup du! :ler:

Ser dere har tenkt på Italia som mål for bryllupsreisen. Det har sambo og jeg snakka om også. Lengter etter å se Italia!

Jeg følger med deg videre! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Kverula! :vinke: Vi får følge hverandre videre ja! Heldigvis har vi fremdeles mange mnd på oss til å drømme om alle detaljene...

Vi var på middag hos kjærestens bestekompis og forlover + hans samboer denne uken. De skal jo være med på både selve bryllupsdagen og vennefesten helgen etter. Var koselig å diskutere detaljene med henne. Gutta var selvsagt opptatt med å diskutere helt andre ting.. he he... :ler:

Jeg har grublet en del på hvor mange mennesker vi har plass til på vennefesten i leiligheten vår. Var veldig nyttig å få innspill på dette, vennene våre hadde nemlig 45 gjester på innflytningsfesten i deres leilighet, som er mindre enn vår. Da kan jeg nok føye noen flere til på gjestelisten vår, som teller ca 35 foreløpig.

Ellers fikk jeg denne uken snakket med en på jobben som det viser seg skal gifte seg i samme kirke på samme dag som oss. Han var veldig interessert i at vi spleiser på blomsterpynten. Det er jeg og kjæresten også, derfor ble jeg veldig lettet da jeg fikk avklart at vi har samme enkle smak som dem! :-)

Jeg sa at vi kun vil ha hvite blomster, for øvrig er vi i utgangspunktet åpne for forslag.

I tillegg snakket jeg nettopp med en tidligere kollega som har en flott bil vi kanskje kan bruke, vil da leie han som sjåfør i tillegg. Får tenke litt mer på bilspørsmålet før vi bestemmer oss.

Nå er det forresten akkurat 1 mnd til jeg drar for å hente brudekjolen min! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, The Bride......

Du har jammen fått en god del på plass, ser jeg.....

Det er kjempegøy å planlegge, men mye små detaljer som gir "hodebry" også :ler:

Kan tenke meg at du gleder deg til du skal hente kjolen,

min henger i skapet, mangler kun å legge den opp en del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Sita - så gøy at vi skal gifte oss samme dato!

Jeg GLEDER meg sånn! :-) Ikke minst gleder jeg meg til å hente kjolen!! Har vurdert frem og tilbake om jeg skal la den henge i brudekjolesalongen frem til det nærmer seg bryllupet - i tilfelle tilpasning - men har bestemt meg for at jeg vil ha den i skapet mitt. Mye kan skje på ni mnd (vektendring, evt. graviditet) så da vil jeg kunne ta den frem og prøve den innimellom. Får heller dra den med meg tilbake til salongen hvis det skulle bli behov for tilpasning. Og det kan det bli, i og med at jeg har gått ned 7 kilo siden jeg bestilte kjolen... Forhåpentligvis skal jeg også klare å gå ned 7 til... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, så flink du er :wink: Mye som kan skje på 9 mnd ja, men jeg har ikke plass til en graviditet i min kjole :ler:, så da må nok samboen vente til etter bryllupet med ting og tang :sjarmor:

Lykke til med de neste 7 kg da...

Veldig hyggelig at vi skal gifte oss samme dag :P

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:danse: Jippi - en designer på jobben min har laget monogram til oss! Så gøy å få en proff til å gjøre det. Har sittet og prøvd meg litt frem selv, men det er jo ikke så lett. Vi har tenkt å lage invitasjonene selv, så nå kan vi ta utgangspunkt i monogrammet når det gjelder stil og skrifttyper.

Ca 40 uker til den store dagen nå... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 40 uker er jo ikke så mye!! :o

Håper vel egentlig at tiden går fort jeg - gleder meg sånn! :-)

Får jevnlige påminnelser på mail fra WeddingChannel.com - der jeg har registrert meg - med påminnelser om hvor mange uker det er til bryllupet og hvilke forberedelser jeg bør begynne å tenke på.

Men så er det jo en del som skal ordnes da. I dag ringte jeg til restauranten vi har tenkt å ha middagen på, for å be dem holde av datoen til oss. Så skal vi ta oss en tur innom dit snart for å diskutere detaljene. Har ringt et par ganger allerede og begge de jeg har snakket med er veldig hyggelige og imøtekommende! :klappe:

En riktig god helg til deg også, Sita! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, 40 uker - det er jo ikke SÅ mye da! :D

Gleder meg til jeg kan begynne å planlegge detaljer og sette i gang med bestillinger!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Ca 38 uker igjen til bryllupet! Og jeg drar avgårde på langhelg til forloveren min i dag, der jeg også skal hente brudekjolen!

Blir spennende å se om den passer! Har ikke prøvd den ennå i riktig størrelse... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? Passet kjolen?

Får nesten vondt i magen hver gang du nevner uker :ler: Tenker på hvor fort tiden egentlig går :o :wink:

SITA :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå henger brudekjolen i klesskapet mitt! :-)

Da jeg tok den på meg i brudesalongen var den alt for stor og jeg tror damene der ble litt overrasket over at jeg har gått ned så mye i vekt... Hun ene målte meg og det viste seg at jeg har minsket ca 10 cm stort sett overalt... (bryst, liv og hofte) :sjarmor:

Fikk "streng" beskjed om å stoppe å slanke meg, men jeg har nå lyst å gå ned litt mer jeg da - særlig rundt lårene...

Er jo lenge til jeg skal bruke kjolen på orntli' og det minste problemet er jo å gå opp igjen i vekt hvis det er nødvendig for å fylle ut kjolen... :ler:

Har jo også med vilje kjøpt kjolen for stor, slik at det evt kan bli plass til en :babysmokk: i magen min...

Ellers var forresten min kjole mye penere enn prøvemodellen jeg valgte ut fra, før den ble bestilt fra USA. Ved en feiltakelse ble pynten sydd med tråd i ivoryfarge istedet for sølvfarge, men jeg synes det bare gjorde den mer klassisk og stilren. Så jeg var happy og damene i salongen var nok lettet over at de slapp å sende kjolen i retur!

Var gøy å prøve både sko og slør sammen med kjolen også. I tillegg til forloveren min, hadde jeg med en venninne til som fikk se meg i brudestasen. Hun hadde så lyst å se og får sannsynligvis ikke anledning til å se meg i kirken.

Noe av det koseligste med hele helgen var å få skravle om bryllupsdetaljer med forloveren min! Hun er en knupp og jeg er så glad for at hun vil dele både planleggingen og den store dagen med meg! :kose:

Fikk også vite at en annen av venninnene mine, som jeg møtte i helgen, skal gifte seg i mars. Tøffe damen fridde selv på Sankt Hansaften! Hadde kjøpt ringer og til og med fått gravert inn dato for forlovelsen, så hun var tydeligvis ikke redd for å få nei! :ler:

Hun var litt redd for at mannen skulle bli skuffet for at ikke han fikk fri - men nei da, han ble bare lettet over at han slapp å ta initiativet selv! :hoho:

Hun hadde allerede kjøpt kjole også, bra at det er flere enn meg som liker å planlegge langsiktig... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå henger brudekjolen i klesskapet mitt! :-)

Da jeg tok den på meg i brudesalongen var den alt for stor og jeg tror damene der ble litt overrasket over at jeg har gått ned så mye i vekt... Hun ene målte meg og det viste seg at jeg har minsket ca 10 cm stort sett overalt... (bryst, liv og hofte) :sjarmor:

Har jo også med vilje kjøpt kjolen for stor, slik at det evt kan bli plass til en :babysmokk: i magen min...

Så moro!!! :D Flink er du! :Nikke: En deilig følelse, kan jeg tenke meg! Og så er det jo lurt da, å ha litt ekstra å gå på - som du sier, mye kan skje på disse ukene...magen kan kanskje trenge litt fritt spillerom, vet du! :wink:

Fikk også vite at en annen av venninnene mine, som jeg møtte i helgen, skal gifte seg i mars. Tøffe damen fridde selv på Sankt Hansaften! Hadde kjøpt ringer og til og med fått gravert inn dato for forlovelsen, så hun var tydeligvis ikke redd for å få nei! :ler:

Hehe, jeg fridde også med ferdiggraverte ringer! :wink: Det gikk så bra så! Hadde selvsagt ikke turt det om ikke sambo og jeg hadde snakka om å gifte oss på forhånd da...Han ble veldig glad, men ble overraska over ringene - mente at det var hans oppgave å skaffe ringer. Men jeg mener nå det at hvis man skal ha æren av å fri, så må man jo få lov til å kjøpe ringer også! :wink:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg fridde også med ferdiggraverte ringer! :wink: Det gikk så bra så! Hadde selvsagt ikke turt det om ikke sambo og jeg hadde snakka om å gifte oss på forhånd da...Han ble veldig glad, men ble overraska over ringene - mente at det var hans oppgave å skaffe ringer. Men jeg mener nå det at hvis man skal ha æren av å fri, så må man jo få lov til å kjøpe ringer også! :wink:

K

Kult! Jeg synes det er skikkelig tøft med damer som frir selv! Hvorfor ikke ta skjeen i egen hånd hvis det er noe man vil ha? :wink:

Det hører med til historien at jeg hadde hintet i nitti til min kjæreste om at jeg hadde lyst å gifte meg - spesielt i den kirken som han bestilte... :sjarmor:

Jeg hadde også pekt på hvilken type ring jeg kunne tenke meg en gang vi gikk forbi et gullsmedvindu - og tenk, det husket han! :kysse:

Ellers hadde jeg et lite anfall av brudenevrose denne uken: Skulle kose meg med å prøve brudekjolen i ro og mak for første gang hjemme hos meg selv. Sambo hadde fått streng beskjed om å holde seg unna soverommet. Det gikk fint å få kjolen på seg ved egen hjelp. Men da jeg skulle ta den av meg igjen, så fikk jeg ikke åpnet glidelåsen i ryggen! :o

Jeg strevde og strevde og ble mer og mer stresset. Kjente at en pynteperle falt av og var skikkelig redd for å ødelegge glidelåsen. Til slutt klarte jeg å få glidelåsen halvveis ned og så lirke kjolen ned på livet så jeg klarte å vri den rundt og få åpnet den. Var like før jeg ba sambo om å ta bind for øynene og komme og hjelpe meg... Spørs om det hadde vært så mye hjelp i han... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 uker til bryllupet vårt! Ååå, nå vil jeg bare at tiden skal gå fort fremover! Er så utålmodig som person og synes det er så leeenge til sommeren...

Tok frem den store bunken min med bryllupsblader igjen i går og satte Post it-lapper på sider med gode ideer - særlig eksempler på invitasjoner. Kjæresten og jeg skal lage invitasjonene sammen, han kommer nok til å stå for mye av den tekniske utførelsen, mens jeg har sterkest meninger og ønsker når det gjelder designet... :sjarmor:

Vi liker det klassisk og enkelt, tror vi går for det. Monogram har vi jo fått laget og vil ta utgangspunkt i det mht skrifttyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese andre sine dagbøker. Jeg har nettopp opprettet min :)

Du har jo virkelig kommet langt i forberedelsene. Den kjolen du har bestemt deg for syns jeg var bare helt nydelig.

Selv gifter jeg meg 4.juni 2005. På fredag har jeg gjort avtale i 2 brudesalonger så jeg håper virkelig at jeg finner drømmekjolen min i en av de til en ok pris.

Hilsen Heidi76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...