Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, sånne er det Lunacia! :-)

Jeg har funnet en del bilder av Märtha-liljer og liknende, men omtrent ingen bilder av sånn bukett som jeg vil ha, helst med bare liljer i. Kan godt være litt forskjellige liljer som likner hverandre, men buketten må ihvertfall være helt hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det gjort: Jeg har meldt meg på Grete Roede-kurs. Det har sneket seg på noen kilo over trivselsvekten det siste året og jeg er ikke helt fornøyd med det... Jeg har vel generelt ikke vondt av å bruke Sats-medlemskapet mitt oftere heller... :sjenert:

Har tenkt å spise enda litt sunnere, mindre godteri og trene mer, siden jeg er ute i god tid så behøver det ikke bli stress. Dette er noe jeg ønsker uansett, men tenker at brudekjolen er en super motivasjonsfaktor!

Har også et delmål som er litt nærmere i tid: Høstklærne som kommer i butikkene snart! :danse:

Må jo belønne meg selv litt hvis jeg klarer å nå målene mine. Blir spennende å se om jeg greier det da... :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at videofotograf er i boks! :danse:

Han er en vi kjenner og vi har snakket litt om at han skal filme selve vielsen + litt før jeg går inn i kirken + litt etter at vi er kommet ut. Kanskje filme oss når den andre fotografen tar de vanlige bryllupsbildene også, vi får se. Videofotografen er superflink og skal legge passende musikk på når han redigerer filmen, har sagt at vi kan komme med forslag til musikk også. Åå - det blir så gøy å ha den filmen i ettertid!! :hoppe:

Ellers har jeg tenkt en del på vielsen. Har lyst å ha solistinnslag og alternativene vi har nå er kvinnelig sangsolist og/eller fiolinist. Det blir kanskje litt mye med begge deler, men vanskelig å velge for begge alternativer kan bli veldig flott...

Jeg for min del har ihvertfall alltid drømt om fiolinist, men spørs om min kjære blir enig... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har endelig den vordende brudgom spurt forloveren sin! Og han sa selvsagt ja. :klappe:

Da er det enda flere som kan glede seg med oss! :-)

Han og samboeren er kjempefine mennesker som vi gleder oss til å dele dagen vår med. I tillegg er forloveren til min kjære en veldig utadvendt og talefør fyr som helt sikkert vil holde en glimrende tale. Og jeg regner med at utdrikningslaget blir bra også... :sjarmor:

Ellers snakket jeg med en venninne i går som er dekoratør, har tenkt å få innspill fra henne til pynting av bord etc. Jeg har en del ideer om hvilke detaljer jeg vil ha, men det kan være greit å få hjelp til å sette ideene "i system". Jeg fortalte at vi skal ha vennefest med fingermat og da ble hun heldigvis veldig entusiastisk, siden hun hadde vært på en slik fest før som var veldig vellykket.

Det er så gøy når flere og flere biter faller på plass i planleggingen! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Ville bare si at jeg likte tittelen på bryllupsdagboka di; bringer tankene til Shakespeares skuespill ved samme navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Hei Etheral! Ja, tittelen på dagboken er helt bevisst valgt! :-)

Å gifte seg midtsommers (25. juni er nesten nøyaktig St. hans da...) har alltid vært en drøm. Dette sa jeg til kjæresten min og han bestilte kirken til denne datoen før han fridde til meg! God som han er... :kysse:

Jeg elsker midtsommer, det er liksom "min" årstid... (Har bursdag bare noen dager etter også...)

Hater å fryse og det behøver jeg forhåpentligvis ikke i brudekjolen min i slutten av juni!

Forresten fint dikt du hadde i dagboken din i dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at Shakespeares tittel henspeiler seg på den hedenske midtsommernatten som er 21. juni. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at Shakespeares tittel henspeiler seg på den hedenske midtsommernatten som er 21. juni. :ler:

Hmm - ja det har du vel rett i... Man lærer så lenge man lever! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm - i helgen var vi og prøvesmakte alternativer til bryllupskake på Pascal. Som den kakemonsen de luxe som jeg er, så vi bare ha kake derfra, ingen tvil om det! :sikle:

Vi smakte på CREME BRULEE: Mørk sjokolademousse Guanaja 70% Valrhona med vaniljefondant på sjokoladebunn og

FRAMBOISE: Bringebærmousse med marinerte bjørnebær i bærcoulis og bringebærglasur på jocondebunn.

Vi var vel enige om at Creme Brulee-kaken vant - med knapp margin! Vi er jo sjokomane, tross alt... :-)

Ellers så fantaserer vi om bryllupsreise til Frankrike eller Italia. Paris, Rivieraen, god mat, vin, storbyliv, sol og sjø... *drømme seg vekk*

Oh lala! :briller::plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hel stabel med cd'er med klassisk musikk som jeg driver og hører på for å finne inngangs-, utgangsmusikk og musikk til solistinnslag for vielsen. Mye vakkert! :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Denne helgen var vi i en vielse i en nydelig, liten hvit trekirke. Både prestens tale, solistinnslagene og brudeparet var så flotte at jeg fikk nytt påfyll av inspirasjon til egne bryllupsplaner! :-)

Gøy å se hva som fungerer bra i andres bryllup. Bruden hadde langt tyllslør, ganske likt det jeg selv har kjøpt og det var veldig effektfullt. Hun hadde det festet ganske høyt oppå hodet og det vurderer jeg nå å ha også. Tidligere har jeg nemlig tenkt at det var bedre om sløret var festet lengre nede på hodet, nærmest under håret slik at man kan se en flott oppsatt frisyre. Men jeg synes kanskje at sløret festet lengre opp ser litt mer "brudete" ut og at det da kanskje faller litt mer slik jeg har tenkt. Man kan jo ta av sløret etter fotograferingen og da vil jo frisyren komme mer til sin rett. Hmm, jeg får samle sammen noen bilder av slør og frisyrer og tenke litt på saken...

Da vi kom hjem igjen etter vielsen måtte jeg spille gjennom en del av DVDene mine med bryllup i for å se på forskjellige kjoler, slør og frisyrer... :ler:

Her er noen av favorittene:

Sex and the City - Charlotte og Charlottes 2. bryllup (Bilde nr. 6. Sjekk pynten i bakgrunnen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De ringte fra salongen i dag og sa at brudekjolen er kommet!! :hoppe:

Men - en detalj er annerledes enn forventet; et broderi som opprinnelig var i sølvtråd er endret til samme farge som kjolen. Hmmm... :roll:

Kan være at det er like pent sånn, men jeg må ihvertfall se den før jeg godkjenner den... Forloveren min skal stikke innom salongen - siden den er i en annen by - og se på kjolen, så får vi se hva hun synes. Spennende!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:hoppe: Forloveren min har vært å sett på brudekjolen og hun synes den var enda finere nå - etter at broderiet over brystet er endret fra sølv til ivory! Hun mente den var mer stilren og klassisk nå og det er jo akkurat det jeg ønsker. Stoler veldig på min kjære forlover, hun har så god smak og vet hva jeg liker... :klem2:

Men det blir jo uansett superspennende for meg å se kjolen selv, spesielt siden jeg aldri har prøvd den i riktig størrelse. Skal ta med meg sløret og skoene som står klart når jeg drar for å prøve. Men har bestemt meg for å vente til oktober når jeg er ferdig på Grete Roede - kjolen er nok allerede for stor nå og da vil jeg se hvor mye den evt må syes inn. Evt hvor mye plass jeg har til mage hvis jeg er så heldig å bli gravid før bryllupet... :wink:

Ellers var vi på "inspirasjonstur" forrige helg: Fikk oppleve vielsen til en kollega - i Nidarosdomen! Det var veldig stemningsfullt, kanskje en "once in a lifetime"-opplevelse? Jeg likte spesielt godt inngangsmelodien de hadde...hmm - må huske å spørre kollegaen min hva den heter.

Nå er det forresten like før vi drar på restaurant-ekspedisjon! Min kjære og jeg har snakket om at det er like greit å få booket restauranten i tilfelle noen andre skulle få samme idé og komme oss i forkjøpet! :roll:

Har også snakket om at vi kanskje skal forhøre oss litt angående hotell til bryllupsnatten. Datoen er jo spikret, så da er det greit å få detaljene på plass litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...