Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Så fant jeg endelig drømmeprinsen, etter å ha kysset en hel haug med frosker... :wink:

Kjæresten fridde på superromantisk vis på en varm strand i februar. Diamantring og kirke hadde han ordnet på forhånd og champagnen sto klar på hotellrommet! Hvem kan ønske seg mer?? Jeg var i skyene, først stum i det som virket som flere minutter, og så bare lo jeg av glede... Det var uvirkelig og jeg har vel ikke helt kommet ned igjen på landjorda ennå... :hjerter2:

Siden forlovelsen har vi allerede planlagt masse og dette er enten i boks eller så godt som avgjort:

- Dato

- Type bryllup

- Kirke

- Prest

- Restaurant og sted for selskap

- Konditor

- Forlovelses- og gifteringer

- Forlovere

- Fotograf

- Halve gjestelisten

- Brudgoms antrekk

- I tillegg har vi (jeg) tanker om brudekjolen, hårfrisyre, sko, bukett, musikkinnslag i kirken og kake.

Jeg mener selv at jeg ikke er av dem som har planlagt bryllupet mitt siden barndommen, men overrasker likevel meg selv ved å ha ganske bestemte oppfatninger om hvordan jeg vil ha detaljene... :-? Har vel plukket opp ett og annet i de bryllupene jeg har vært i da - både av gode og dårlige ideer...

Så nå har jeg tenkt å "omfavne bruderollen" med begge armer i året som kommer! :hoho: Forventninger og planlegging er jo halve moroa - eller hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny dagbok, og lykke til med planlegging! Du vil føle at det er godt å være ute i god tid - det merker i hvert fall jeg, som har litt over sju uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Ingeborg! Ja, fint å ha masse tid til å planlegge og glede seg! :-) Jeg er kjent for å gå skikkelig oppi det jeg interesserer meg for, så det blir nok mye bryllupsfokus fremover... Da er det godt å ha denne siden så jeg ikke maser hull i hodet på forloveden og venninnene mine! :ler:

Samtidig er jeg kjent for å være fryktelig utålmodig av natur og vil helst at ting skal skje NÅ hvis jeg først har bestemt meg for noe...

Lykke til med innspurten frem til ditt bryllup da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi begge to og snakket med presten "vår". Det er jeg som kjenner ham best og hadde gjort avtale, men jeg insisterte overfor kjæresten min at han måtte være med, sånn at ikke presten trodde at jeg "kjører hele showet" her, et "one woman show"... :ler:

Alle og enhver kan nok merke at jeg er ganske så oppglødd over dette bryllupet, men jeg vil ikke at presten skal tro at jeg er en Bridezilla som drar mannen til alters etter håret! :ler: (Det var jo tross alt kjæresten som fridde, så det så...)

Vi avtalte bare litt detaljer med presten i dag, fikk vite hva vi bør ordne med av papirer i forkant og hva som skal skje når det nærmer seg bryllupet, mht "øving" i kirken og forsamtale.

Vi er veldig fornøyd med både presten og kirken vi har valgt. På en måte kunne jeg ha giftet meg borgerlig, er jo egentlig ikke religiøs. Men så ligger kirken der kjæresten og jeg traff hverandre, så det blir litt symbolsk å gifte seg der da.

Dessuten har jeg sansen for den høytidelige stemningen rundt seremonien i et kirkebryllup og at presten snakker om ekteskapet og kjærligheten i prekenen sin. Pluss at det jo er veldig effektfullt å skride opp kirkegulvet i hvit kjole! Skal jeg være brud, så skal jeg være brud med stor B liksom. Litt prinsesse og litt Hollywood diva... :sminkedokke:

Jo, jeg er absolutt fornøyd med valget vårt av vielse! Presten sa også i dag at den kirken passer veldig godt for å ha musikkinnslag i under vielsen, så det må vi tenke hardt på fremover. Jeg har lyst å både ha fiolinist og noen som synger, men vet ikke helt hva vi skal velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det er like før jeg slår til på brudekjolen! :hoppe:

Har bestilt time i brudekjolesalongen 3. juli og da bestiller jeg den. Etter å ha sett sikkert hundrevis av kjoler på nettet, i blader + prøvd en del i brudekjolesalonger i Norge og USA, begynner jeg å føle meg rimelig sikker på at jeg skal slå til på en Venus-kjole. Har liksom en del ideer i hodet om hvordan drømmekjolen skal være og denne oppfyller alle kriteriene. I tillegg til at den er billig - noe som er viktig for meg, siden jeg ikke har lyst å bruke for mye penger på et plagg som skal brukes kun én dag. Det er mye annet man kan få bruk for penger til i et bryllupsbudsjett liksom. Er så fornøyd med at jeg har funnet drømmekjolen, som attpåtil er billigere å kjøpe enn å leie! Da tar det 3-4 mnd fra jeg har bestilt til jeg kan hente den, men jeg har jo massevis av tid så det er helt ok. Nå gleder jeg meg til sommerferien og shopping i utlandet etter sko og slør etc... :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jippi - da er kjolen bestilt! :hoppe: Jeg er SÅ fornøyd med at det er avgjort. Da er det best å ikke vurdere for mange andre kjoler i året som kommer, slik at jeg blir i tvil... Valget er tatt og da får jeg slå meg til ro med det. Nå gleder jeg meg til å dra til Sverige i morgen for å shoppe slør og sko. Har nemlig sett meg ut et par sko i et svensk bryllupsblad og satser på å oppsøke butikken som forhåpentligvis har dem inne nå. Slør ser også ut til å være billigere i Sverige, så da får jeg bestemme meg nå for det også. Er ikke interessert i å bruke flere tusen kroner på et slør i en brudekjolesalong her hjemme ihvertfall!!

Spørs om kjæresten er helt klar for at det nok blir en del shopping på turen... Men det får han bare finne seg i... :sjarmor:

Ellers er jeg superglad for at forloveren min sa JA i helgen!! :klappe: Da kan jeg trekke henne inn i bryllupsplanleggingen for alvor. Blir gøy å få råd og moralsk støtte både når planer skal legges i året som kommer og på selve dagen. Hun har så god smak og jeg gleder meg virkelig til å ha henne ved min side i bryllupet. Gode venninner er gull verdt altså! :kose:

Ellers så fikk jeg en liten "åpenbaring" i helgen: Har lurt en stund på hvilket servise vi skal ønske oss til bryllupet, men synes ikke noen har skilt seg spesielt ut til nå. Var tilfeldigvis en tur på Glasmagasinet og DER så jeg Sterling i merket Wedgwood. Nå gjelder det å bearbeide min bedre halvdel...he he... :sjarmor: (han har ikke engasjert seg særlig på servise-fronten til nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her er brudekjolen min altså... Prisen er nesten det beste av alt: Bare 5600 kroner å kjøpe! :klappe:

Og så er jeg kjempefornøyd med service og oppfølging i brudekjolesalongen! :blomst: Da er det gøy å være vordende brud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nydelig kjole! Jeg liker kjoler som er så enkle og stilrene i snittet. Lekkert - gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ingeborg! :-) Da har vi nok noenlunde lik smak da! Jeg blir inspirert av klassiske kjoler fra 1940-, 50- og 60- tallet for tiden - kjolen min kan minne om 50-tallet tror jeg. Har lett og lett nå i flere måneder og synes det har vært vanskelig å finne den typen kjole jeg var på jakt etter. Hadde jo lyst på slike ermer - evt 3/4-lange - og det er det visst ikke mange av for tiden. Men jeg er jo også egentlig kjempefornøyd med at min kjole ikke blir prikk lik alle andres... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg, og takk for besøket i dagboka mi! :) Moro at vi ser ut til å ha lik smak og en del andre fellestrekk!

Så jo bilde av kjolen din i en tråd du startet, og den var både vakker og rimelig! Som du leste hos meg skal også jeg ha en kjole fra Venus, og heller ikke den var spesielt dyr - mellom 6 og 7000 kr mener jeg det var. Abslolutt overkommelig! Og hun i salongen skulle sjekke opp for meg om det går an å farge kjolen etter bruk - sånn at jeg kan ha den som selskapskjole i ettertid. Når man har en enkel kjole syns jeg det må være en god ide!

Blir koselig å følge med deg framover! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre med brudekjolejakten da Kverula! :-) Blir koselig å følge med deg og andre vordende bruder i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake fra ferietur til Stockholm, der jeg kjøpte sko og slør (øverst til høyre), fra Lilly! :hoppe:

Hadde bestemt meg for å shoppe litt brudeutstyr før vi dro, men etter å ha trålet diverse brudesalonger i Stockholm ga jeg nesten opp. Ble kjempeglad da jeg fant akkurat slikt slør som jeg hadde tenkt (i én hel lengde, ikke flere "etasjer") og presis slike sko som jeg var på jakt etter (spiss tå, slingback-hæl). Ikke minst var prisen ganske behagelig: Betalte 1540 norske kroner for begge deler til sammen (ca 1000 svenske kroner for skoene og nærmere 700 svenske for sløret).

Da er det bare å vente på at kjolen min kommer i oktober, så får jeg prøvd alt sammen. Jeg er kjempefornøyd med kjøpene mine! :danse:

Skal ha meg en liten veske, undertøy og muligens tiara også, men alt det kan vente til det nærmer seg bryllupet nå.

Hmm - jammen har jeg ordnet mye av utstyret allerede... Overrasker meg selv til og med, ved å være så uvanlig beslutningsdyktig!! (Er tross alt ikke så mange mnd. siden forlovelsen...) Får bruke det neste året til å tenke på meny, sminke, hår, blomster etc... :ler:

Har for alvor begynt å tenke på opplegget og menyen til cocktail partyet vårt - der har jeg mange detaljer å kose meg med fremover... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for besøk i dagboken min!!

Utrolig lekker kjole du har kjøpt det!! Gleder meg til å se den på. Synes du er veldig flink med forberedelser jeg. Jeg hadde ikke kommer så langt for et år siden. Men bare stå på. Daten kommer alt for fort og da er det deilig å være litt i orden. Dette opplevde jeg iallefall. Så dagene før selve dagen bli ikke sånn stress stress. Da hadde jeg tid til familie og andre aktiviteter.

Men det er en uforglemmelig dag!!!! helt fantastisk. Bare gled deg!! Skal prøve å legge ut bilder i dagboken min så fort jeg får noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :-)

Måtte innom å snoke litt hos deg jeg...

Så langt du har kommet :o Kjempeimponert over at du allerede har kjole, slør og sko i boks.

Skal selv ut å skikkelig prøve kjoler i helga for første gang. Håper jeg klarer å bestemme meg like fort som deg:)

Ønsker deg en god sommer og fortsatt lykke til med forberedelsene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vendelin! Ja, som jeg har sagt før så er jeg nesten litt overrasket over meg selv at jeg har så mye klart allerede! Men jeg har vel en tendens til å engasjere meg veldig hvis det er noe jeg er opptatt av og interessert i! :ler:

I dag er det "bare" 50 uker til mitt bryllup - juhuuu!! :danse:

Fikk påminnelse fra Weddingchannel.com om at nå er det på tide å sette opp budsjett. Vi har jo et løst regnestykke i hodet, men jeg tror jeg skal sette meg ned og finregne litt nå. Så får vi se om det er rom for luksusdetaljer... :sjarmor:

Blir spennende for deg da, å prøve kjoler i helgen! :-)

Lykke til, og la oss høre hvordan det gikk med kjolene da? Vi skal jo følge hverandre frem til neste år, vi 2005-bruder... :wink:

Ellers en fortsattgod sommer til deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm... Jeg har omtrent bestemt meg for brudebukett med hvite liljer - á la Märtha-liljer eller Prakt-liljer - men det er jammen ikke lett å finne bilder på nettet av sånn jeg har tenkt den... Dråpeformet, tror jeg. :roll:

*leter videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...