Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Bryllupsrapport!

Tusen takk for koselige hilsener alle sammen, mens jeg har vært på brylupsreise!! Endelig har jeg fått somlet meg til å skrive referat fra bryllupet... Den siste uken, etter at vi kom hjem igjen, har vært litt uvirkelig pga at jeg er gravid. Men dagen vår var som sagt tidligere helt vidunderlig! :rosasmil:

Innspurten til den store dagen vår begynte for alvor torsdagen. Jeg startet med time i neglesalong der jeg fikk manikyr med fransk lakk. Dessverre begynte den å skalle av igjen allerede samme kveld, men heldigvis fikk jeg bestilt ny time for å fikse dette på lørdagen. Om kvelden hentet vi forloveren min på flyplassen. Det var herlig å ha henne her ved min side til å hjelpe med å ordne siste detaljer og dele forventningene! Min kjære hadde egentlig tenkt å dra til sine foreldre for å overnatte der allerede torsdagen, men ble hjemme pga alt vi hadde igjen å ordne. For fredagen ble det virkelig nok å gjøre! Vi tre dro til kirken på dagen for å sette opp vasene med Märtha-liljer i vinduene. Det ble kjempefint! Etterpå kjøpte jeg inn masse roser, Märtha-liljer og Calla-liljer som vi pyntet med hjemme. Kunne med fordel ha kjøpt inn rosene enda tidligere, slik at de ville vært mer utsprungne på lørdagen.

Fredag kveld dro min kjære til flyplassen for å hente min mor og min yngste søster, alle skulle overnatte hos hans foreldre. Hjemme i leiligheten vår drev forloveren min og jeg på med rydding, stryking av duker og pynting. Ting Tar Tid og jeg er visst litt dårlig på å beregne tiden... Så jeg var ikke i seng før klokken tre om natten! Og opp igjen klokken syv neste morgen! Da jeg først hadde fått lagt meg, var jeg så full av adrenalin og lå bare å tenkte på at jeg ikke måtte forsove meg og hva jeg måtte huske å gjøre når jeg sto opp. Sov sikkert ikke mer enn toppen et par timer den natten, var litt redd for at søvnmangel skulle ødelegge den store dagen...

Men det gikk heldigvis bra, for adrenalinkicket jeg hadde hele bryllupsdagen hjalp meg heldigvis til å holde det gående på tross av søvnmangel!

Startet med å dusje og løpe rundt i leiligheten for å finpusse på detaljer og sjekke at mest mulig var klart til bryllupsfølget skulle komme til kaffe om kvelden. Før jeg tok taxi til neglesalongen, fikk jeg tid til å kjøpe inn croissanter og annet godt til lunsj. Solen strålte, det var en stor lettelse i seg selv å se at været så ut til å holde seg bra! Værmeldingene var jo ganske tvetydige i forkant.

Klokken ti var jeg hos negledamen, som heldigvis raskt fikset den franske manikyren min. Deretter hadde jeg ekstra tid før frisøren og den brukte jeg til å få kjøpt små strassknapper (formet som blomster) på Panduro, til å træ på hårnåler. Det var deilig å kunne synke ned i frisørstolen klokken elleve og vite at jeg kunne slappe av der et par timer! Var veldig spent på å få satt håret opp og få på sløret. Var litt rart å se meg selv til slutt med bryllupsfrisyre og langt slør!

Tok så taxi til hotellet for å sjekke inn på hotellet. Der ventet forloveren min, som fikk sjekket inn på naborommet. Like etter kom fotografen og sminkøren, jeg rakk akkurat å få i meg litt mat før sminkingen begynte. Fotografen tok masse bilder underveis og disse er det utrolig gøy å ha nå i ettertid! Etter sminkingen hjalp forloveren min meg å ta på meg brudekjolen, før hun ble hentet av min kjære og kjørt til kirken. I god tid før vielsen hentet min svoger meg, vi var litt spente på om Europride-paraden ville skape noen hindringer for oss på veien, men det gikk strålende - takket være min kjære brudgom som hadde planlagt alternativ reiserute og vist svogeren min veien på forhånd. Men dessverre var det en annen viktig person som feilberegnet veien til kirken pga paraden...

Da jeg satt i bilen og ventet på å kjøre siste biten opp til kirken, kjente jeg virkelig at sommerfuglene i magen begynte å komme for fullt! Frem til da hadde jeg vært så oppslukt i praktiske forberedelser at jeg ikke hadde fått kjent så mye etter. Var ikke fritt for at hjertet banket fort og nervene var i helspenn da jeg sto utenfor kirkedøren på vei til å gå inn!

På forhånd hadde vi snakket mye om at jeg måtte huske å gå sakte opp det korte kirkegulvet. Det var vanskelig, men jeg klarte det ganske bra tror jeg! Å se min kjære sitte der oppe ved alteret, så kjekk i smokingen sin, var akkurat like magisk som jeg hadde forestilt meg!! :hjerte:

Alt som skjedde fra jeg kom inn i kirken til vi gikk ut igjen som ektepar, virket som en drøm. På den ene siden prøvde jeg å ta inn alle inntrykk, samtidig var alt så uvirkelig. Dessverre kom min far minst 10 minutter for sent til vielsen - pga paraden, det var veldig dumt... Men derfor var jeg jammen glad for at jeg for lenge siden hadde valgt å gå opp kirkegulvet alene! Jeg var heldigvis ikke helt klar over at min far kom for sent før vielsen var ferdig.

Det var kjempegøy å bli fotografert etter vielsen og jeg er kjempeglad for at sminkøren var tilstede hele tiden der. Har ikke sett de bildene ennå, er kjempespent og har litt "prestasjonsangst" for hvordan jeg selv tar meg ut på de...

Etter fotograferingen kjørte vi sammen med forloverne til restauranten, hvor resten av gjestene ventet. Og middagen var utrolig bra! Både maten, servicen, talene og hele stemningen kunne ikke vært bedre! Mye takket være min manns bror som var toastmaster og bandt det hele sammen på en dyktig og morsom måte. Spesielt imponert ble jeg over talen til min kjære!! Den var både rørende og full av morsomme poenger - jeg lo så jeg fikk vondt i magen! Helt tydelig at han hadde forberedt seg veldig godt - og så han som grudde seg sånn på forhånd og aldri hadde holdt noen tale før! Alle gjestene ble kjempeimponert. Jeg synes også det gikk veldig greit med min egen tale - om jeg skal si det selv. Min far holdt også en morsom tale med små historier fra jeg var barn.

Etter middagen - som ikke var ferdig før rundt midnatt, som forventet - dro vi alle sammen hjem til leiligheten vår for kaffe og kaker. Jeg var på forhånd spent på om noen i det hele tatt kom til å orke noe kake etter seksretters middag, men det gjorde de heldigvis. Det ble spist en del av alle de tre kakene. Marsipankaken med monogrammet vårt på ble forresten kjempestilig!

Først da klokken var nærmere tre avsluttet vi bryllupsfesten og min kjære og jeg - pluss forloveren min - dro til hotellet. På det tidspunktet var jeg rimelig sliten etter en lang dag! Men ingenting å utsette på bryllupsnatten i den flotte suiten vår! Det eneste jeg kunne ønsket meg, var å få sovet litt lengre den natten - for vi sto opp ganske tidlig morgenen etter for å få med oss den gode hotellfrokosten.

Senere på dagen hadde vi en koselig lunsj hos svigers sammen med mesteparten av familien. Og dagen etter - mandagen - dro vi avgårde på bryllupsreise. Som får bli en annen rapport! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Først og fremst, gratulerer med vel overstått bryllup og velkommen hjem fra bryllupsreisen. :hjerte:

Høres ut som en utrolig flott bryllupsdag.

Håper jeg får se bilder av dere. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vigdis_brud05

Hørtes ut som en fantastisk dag! Gratulerer igjen!

:klem:

Nysgjerrige Vigdis sender en PM med mailadressen min (og håper å få se bilder :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! :hoppe:

Kjenner til den uvirkelige følelsen mtp på graviditeten, jeg har en datter på litt over ett år og har opplevelsen friskt i minne! :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Så gøy å lese referat fra dagen deres - og nå er jeg spent på om jeg får se noen bilder! ;)

Mailadressa mi ligger her på Kg - bare å sende i vei! ;)

Og du - graviditet??!!!! :hoppe: GRATULERER!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei The Bride.

Tusen takk for bildene - dere var virkelig ett flott par og du en strålende vakker brud. Blomsterbuketten, sløret, håret, kjolen - ja alt var kjempefint!! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...