Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Det var nydelige blomster :)

Takk Huldra! :rosasmil:

Sitter og planlegger kakebordet nå. Her er det jeg har tenkt:

- Bryllupskake "Creme Brulée" med sukkersvaner på toppen fra Pascal (Velg linken bryllup) (Mørk sjokolademousse Guanaja 70% Valrhona med

vaniljefondant, sjokoladebunn.)

- "Framboise-kake" fra Pascal

(Bringebærmousse med marinerte bjørnebær i bærcoulis og bringebærglasur, jocondebunn.)

- Valnøtt-kake

(Valnøttkrem, bringebærsyltetøy og marsipanlokk.)

Slik kan jeg tenke meg at den skal se ut.

- Cupcakes

(Muffins med glasur, i smakene kokos og gulrot.)

- Kransekakestenger dyppet i sjokolade

Så skal vi også sette frem konfekt og diverse snacks. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brud2005

Hei

Den brudebuketten din var bare helt nydelig. Har sett på bildet du la ut flere ganger og jeg synes den buketten rett og slett er vakker. Jeg lurer selv på en helt hvit eller helt rød bukett. Vet ikke enda.

Jeg er litt sent ute med å stille meg i rekkene blant Pascal-tilhengerne, men jeg må bare si: Pascal-kakene er bare helt nydelige. Satte tennene mine i en creme-br.kake senest for en uke siden :sikle: - snart tid for påfyll :Nikke:

Ha en god kveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:vinke: Heisan!!!

Får helt vann i munnen av de Pascal - sidene med kaker... :wow::wow::wow: De så såååååå gode ut !

Vi skal bare ha en enkel ènetasjes marsipankake - kunne godt tenkt med noe utseendesmessig a`la den valnøtt - kaka... Kjempefin ! :tommelsmil: Itillegg skal vi ha hjemmebakte kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vann i munnen av å titte på Pascal sidene... mmmmmmm og om 2 dager har jeg bursdag, gjett hvor jeg skal da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Heisann!

Jeg skal ha denne Lillykjolen (overdel) og med dette skjørtet til.

Har som sagt veldg lyst på de skoene :wink: Men helen er ikke for tynn eller for langt under foten om du skjønner hva jeg mener? Bra de ikke er for bratte. Jeg har ikke lyst på for høye heler jeg heller ettersom jeg tross alt skal gå på dem hele dagen. Trenger ikke tenke på høyden ettersom jeg har en mann på 187... :)

Synes ikke du skulle være usikker på den kjolen jeg. Det er gøy å ha noe som ikke alle andre har! Ettersom den jo også er for stor, så er det sikkert enkelt å sy den etter den fasongen du skulle ha når du gifter deg (har smuglest i den andre dagboken din, og venter i spenning med deg på resultatet!)

Så du hadde lagt ut link til Pascal. Tror nok jeg må innom den siden å drømme litt! Ettersom jeg skal gifte meg på Sørlandet, så er det ikke aktuelt med kaker derfra, men det går jo ann å se på utseende!

Frimerker ja: Se på denne siden. Bla deg litt nedover på siden så finner du fine bryllupsfrimerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Vigdis! Flott overdel og underdel du har valgt, blir nok en skikkelig elegant brud! :P

Når det gjelder skoene, så synes jeg som sagt at de er veldig behagelige på. Du kan vel prøve litt forskjellig og sammenlikne?

Mht kaker, så går det vel an å bestille f.eks bringebærmousse- eller sjokolademoussekake fra et lokalt konditori, med bilde fra deg... :wink:

Og takk for at du følger med på "det store" som opptar meg mest i den andre dagboken min, det er skikkelig spennende ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Den brudebuketten din var bare helt nydelig. Har sett på bildet du la ut flere ganger og jeg synes den buketten rett og slett er vakker. Jeg lurer selv på en helt hvit eller helt rød bukett. Vet ikke enda.

Takk! Helt hvit eller helt rød har alltid vært mine alternativer også. Håper å få til møte med florist snart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moses og Tomias: Pascal er toppen, de kakene er ikke bare en nytelse på tungen, men også for øyet!

Tomias: Er det onsdag du har bursdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, disse frimerkene vil jeg ha!

Diktet som man kan se utdrag fra, er jo bare en av mine favoritter! :hjerte:

Når du er borte

Nærast er du når du er borte.

Noko blir borte når du er nær.

dette kaller eg kjærleik -

Eg veit ikkje kva det er.

Før var kveldene fylte

av susing frå vind og foss

No ligg ein bortgøymd tone,

og dirrar imellom oss.

~ Tor Jonsson ~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er i morgen jeg blir et kvart århundre...

Skal på Pascal to ganger, først med mamma og søsteren til SM til lunsj, så på jobb og så sen tilbake til Pascal for en sen middag.

:-) nam nam nam

De frimerkene var jo kjempesøte! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle sende bursdagsmelding til Tomias også havnet den i din dagbok - ja ja - tidlig på dagen enda :ler:

Har også husket å gratulere Tomias nå... :wink:

Ellers har jeg kjøpt to bryllupsblader i det siste: Året utgave av Ditt bryllup og Amelia Brud & bröllop. Etter å ha lest massevis av utenlandske bryllupsblader (særlig amerikanske) i et år nå, må jeg si at jeg ikke er så imponert over det vi har av tilsvarende norske blader...

Ble f.eks irritert over at i kjolereportasjene i Ditt bryllup så står det bare hvilken designer hver enkelt kjole kommer fra, ikke hvilken modell det er. Synes det er ganske dårlig. Er det fordi brudekjolesalongene frykter konkurransen fra f.eks utenlandske nettsteder mon tro...? At vordende bruder skal se en kjole i bladet, som de så bestiller fra nettet. Man finner jo ut av det uansett hvis man vil. Og for bruder som ønsker å gå til en salong, så er det jo litt tungvint å bare ha et bilde å gå ut fra, men ikke navn eller nummer på kjolemodellen. Trodde slike blader skulle være til hjelp i kjolejakten, jeg... :-?

(Nå har jo jeg kjøpt min kjole da, så egentlig er dette likegyldig for meg, men klarer ikke å la være å irritere meg over dustete business).

PS: Det svenske bladet Amelia Brud & bröllop synes jeg er mer spennende, selv om det er tynnere. Men heller ikke det bladet har med navn/nr på kjolemodellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Har du noen amerikanske blader du kan anbefale (som er mulig å få kjøpt her)?

Håper (sikkert idiotisk av meg) på at jeg skal få det nye "Ditt Bryllup" gratis på messen jeg skal på til helgen. Vil derfor ikke kjøpe det før etter det :ler:

Jeg har jo også funnet kjole, men irriterte meg over det samme som deg i forrige nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vigdis_brud05

Du "The Bride":

Må nesten mase litt på deg om de skoene igjen...

Leste akkurat en link på bryllupssiden om ei som hadde hatt problemer med finne sko, og kom til å tenke på om de ikke passer til meg! Hvordan er føttene dine?

:hoho: Ikke nysgjerrig jeg nei :hoho:

Jeg har nemlig veldig høy rist og brede føtter!!! Ble redd for at de skoene er for smale for meg!?!

Beklager å mase på deg om dette altså! Men nå lurer jeg på om jeg må finne meg/kjøpe sko FØR jeg drar til Danmark for å hente/få tilpasset kjolen. (Ble ikke stressa nå jeg nei :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sikkert det nyeste Ditt bryllup på messen ja! :wink:

Du "The Bride":

Må nesten mase litt på deg om de skoene igjen...

Leste akkurat en link på bryllupssiden om ei som hadde hatt problemer med finne sko, og kom til å tenke på om de ikke passer til meg! Hvordan er føttene dine?

:hoho: Ikke nysgjerrig jeg nei :hoho:

Jeg har nemlig veldig høy rist og brede føtter!!! Ble redd for at de skoene er for smale for meg!?!

:ler: Synes ikke du maser, jeg! Skjønner godt at du lurer en del på dette, sko er jo viktig!

Jeg tror ikke jeg har så høy vrist nei. Og jeg har relativt store føtter (strl 40-41), men de er ikke så brede. Derimot trenger jeg god plass foran, har nemlig superfølsomme tær og det skal ingenting til før det blir vondt. Pleier aldri kjøpe sko som er vonde å gå i, er alt for praktisk slik. Vet ikke om det hjalp deg noe mer??

Disse skoene ser jo veldig spisse ut, men jeg synes altså ikke at de er ubehagelige på. Tvi tvi! :-)

Av amerikanske bryllupsblader som man får kjøpt i Norge, så liker jeg særlig

In Style Weddings (sjekk buketten på forsiden av siste utgaven, det er den jeg vil ha! Og frisyren på modellen er omtrent slik jeg vil ha håret...)

Ellers så synes jeg bladet Bride's er ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Takk du store Oracel! :ler:

Ble ikke så betrygget vedr. de skoene. Jeg bruker samme skostørrelse som deg, men har som sagt brede føtter. Er derfor fortsatt redd for at de skal være for smale for meg. Tror nok jeg får ta meg en skojakt før Danmarksturen.

Tusen takk for tips vedr. blad!

Utrolig fin den buketten din altså! Ser den mye bedre på bildet på forsiden av bladet enn på det bildet du har lagt ut før. Den kommer til å bli kjempefin til kjolen din også!

Fin enkel og elegant frisyre du har lyst på! Jeg har tenkt å ha både tiara og slør, men vet ikke hvordan det skal se ut enda. Har kikket mange steder men har enda ikke funnet "min" frisyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vigdis_brud05

Nå sørget jeg for 10 siders jubileum i bryllupsdagboken din!

GRATULERER :ler:

- Håper jeg kan gratulere i morgen også!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu, har nå passert 10 sider!! :ler:

Fin enkel og elegant frisyre du har lyst på! Jeg har tenkt å ha både tiara og slør' date=' men vet ikke hvordan det skal se ut enda. Har kikket mange steder men har enda ikke funnet "min" frisyre.[/quote']

Jeg tar høyde for (bokstavelig talt) at jeg velger en frisyre som kan kombineres med slør. Planen er at jeg tar sløret av etter fotograferingen, tror jeg, og da vil jeg ha håret satt opp bak slik at det også tar seg strålende ut uten slør! :sminkedokke:

Vigdis, sikkert lurt av deg å prøve flere par sko ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos forloveren min i helgen. Hun fikk "Hakkespettbok for forloveren" i gave av meg... :wink:

Der står det en del tips og ideer til talen, utdrikningslaget etc. Og så oppdaterte jeg henne på de nyeste detaljene i planene. Vi gleder oss begge veldig til den store dagen! Skal jo nesten tilbringe mer tid med forloveren min da, enn med min mann! :ler:

Ellers var jeg i utdrikningslag til en venninne som gifter seg i mars. Det var veldig koselig! Hun var tydelig rørt over at alle hadde lagt mye omtanke i å planlegge overraskelser til henne. For meg var det gøy å få skravle masse om bryllup med andre jenter... En tredje venninne skal sannsynligvis gifte seg til høsten. Jeg ble veldig inspirert av venninnene mine som gleder seg sånn til bryllupene sine. Kom veldig i bryllupsstemning selv!

På turen kjøpte jeg det nyeste In Style-magasinet, med en artikkel om en del Hollywood-kjendiser som giftet seg i fjor og masse detaljer fra bryllupene deres. Britney Spears hadde et lite bryllup med under 30 gjester. Så selv megakjendiser har små bryllup... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* 20 uker igjen *

Var på Posten i dag og kjøpte de nydelige frimerkene med hjerte på.

Ellers så driver jeg og tenker på hvilke smykker jeg skal gå med på den store dagen. Har egentlig kjøpt meg et strass-smykke som er litt "prinsesseaktig", det ligger liksom halvveis rundt halsen, med blanke stener tett i tett. Men lurer på å kjøpe meg et sølvsmykke med et stort zirkon-hjerteanheng i merket Thomas Sabo. Det kunne vært pent også.

Kanskje jeg skal kjøpe det smykket og ha det med som reserve, i tilfelle jeg har lyst å skifte smykke ifm fotograferingen. Det som jeg egentlig har tenkt å bruke er ganske stort og dominerende, men samtidig synes jeg at det passer godt, siden kjolen min har stor v-utringning.

Tok forresten brudekjolen min frem fra skapet i dag og prøvde den på igjen. Den er en del for stor, så jeg gleder meg til å få sydd den inn, slik at den sitter helt som den skal...

Drømte ellers i natt at bryllupsdagen plutselig var her, uten at jeg hadde bestilt kake eller blomster! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...