Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 Kjekt å bo ekstra fint på bryllupsreise, siden vi sikkert tilbringer mer tid på hotellrommet enn man vanligvis gjør på ferie :kline: Og så blir det kjekt å utforske et land som er ukjent og nytt for oss begge.

Takk for flere tips, aprilbrud! Min kjære og jeg satt nettopp å snakket om bryllupsreisen og hvor vi skal dra. "Vi skal jo ikke på turisttur, men mer konsentrere oss om å utforske hverandre", sa han... :ler:

Vi var i Nice, Menton og Vence (tror jeg det skrives) i tillegg til den italienske Rivieraen. Føler absolutt ikke at området er ferdig utforsket nei. :-)

Kanskje vi bør ta en tur innom Antibes. Har du forresten hørt om, eller vært i Cap d'Ail på Rivieraen? Ligger visstnok ikke så langt fra Monte Carlo. Fant en artikkel fra i fjor i det norske Elle, som anbefalte dette stedet på det varmeste.

På samme ferieturen for tre år siden var vi i Toscana også - var helt fantastisk! Det jeg husker best er da vi var i en liten landsby som heter Panzano i Chianti-distriktet. Vi bodde på et utrolig bra, lite hotell som ble drevet av et svetsisk ektepar. Husker dessverre ikke i farten hva det heter. I tillegg kjørte vi rundt til andre små steder i distriktet. Firenze, som også ligger i Toscana, er jo også absolutt verd en tur. Både jeg og min kjære er enige om at vi definitivt skal tilbake til Toscana! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

God påske til deg også!

Men du, hvilken hotell i Paris skal dere bo på? Bestemt dere for det ennå?

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke bestemt oss for hotell i Paris ennå. Er bare såvidt begynt å orientere oss. Men skal gi oppdatering med en gang jeg vet mer! :wink:

:klem: til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It is 96 days, 17 hours, 56 minutes and 38 seconds until June 25, 2005, at 4:15:00 PM :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05
It is 96 days, 17 hours, 56 minutes and 38 seconds until June 25, 2005, at 4:15:00 PM  :hoppe:

Der sa du noe ja :ler:

Tror jeg skal orden den i boken min også nå....

Dagen nærmer seg med stormskritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Fantastisk god påske ønskes! :blomst:

Menyen deres ser forresten alldeles utrolig god ut- så mye snaddermat og god drikke-yummy! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' ikke bestemt oss for hotell i Paris ennå. Er bare såvidt begynt å orientere oss. Men skal gi oppdatering med en gang jeg vet mer! :wink: [/quote']

Da bør dere finne noe i Marais! (4. bydel). Supersentralt, og rett og slett BEST!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigdis: Ja, nå føler jeg endelig at bryllupet er nært forestående og da blir jeg bare enda mer entusiastisk mht planleggingen! Tror jeg har hatt motsatt problem av de fleste bruder hele tiden: Bryllupet kan ikke skje fort nok! For jeg er så utrolig utålmodig av natur, når jeg venter på noe godt! :hoppe:

Samme innstillingen gjelder dessverre ikke når det gjelder mer kjedelige eller ubehagelige ting, som f.eks deadlines på jobb... Da utsetter jeg til de grader... :ler:

lillelou: Ja, jeg tror maten og vinen blir helt fantastisk! Tror det blir høydepunktet i bryllupet vårt og det håper vi at gjestene også vil synes! :-)

aprilbrud: Vi skal definitivt sjekke ut hoteller i bydelen Marais! Det er så bra å få litt tips av lokalkjente, da er det mye enklere å planlegge og være sikker på at man velger rett hotell. Ut fra det du beskriver, så høres det ut som et område etter vår smak! :wink:

Du har vel ikke noen hoteller å anbefale der vel?

En riktig god påske til dere alle! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aprilbrud: Vi skal definitivt sjekke ut hoteller i bydelen Marais! Det er så bra å få litt tips av lokalkjente, da er det mye enklere å planlegge og være sikker på at man velger rett hotell. Ut fra det du beskriver, så høres det ut som et område etter vår smak! :wink:

Du har vel ikke noen hoteller å anbefale der vel?

Bruker å leie studio (ett-roms leil.) når vi er der, du finner de på www.myhouseinparis.com. Den i 25, rue des rosiers er fin, og det er visst dobbeltseng der nå tror jeg. Jeg synes det er superkoselig å kunne låse seg inn i en bygård og ha sin egen lille leilighet, da føler jeg det omtrent som jeg virkelig bor der! Men akkurat på bryllupsreisen vil dere kanskje ha det litt mer luksuriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å leie studio (ett-roms leil.) når vi er der' date=' du finner de på www.myhouseinparis.com. Den i 25, rue des rosiers er fin, og det er visst dobbeltseng der nå tror jeg. [/quote']

Igjen takk for tips! Så jo bra ut på bildene. Tror nok vi vil ha litt det litt lyxigt på bryllupsreisen ja, men de leilighetene kan være greie å vite om til senere. Ikke minst hvis vi drar med evt. fremtidige barn. Hvis det står på meg, så blir dette uansett ikke siste gangen vi drar til Paris! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fiolinist til vielsen omtrent helt sikkert i boks! :hoppe:

Han skal akkompagnere orgelet på inngangs- og utgangsmusikken, pluss spille to soloinnslag, evt også sammen med orgelet. Så godt å få ordnet dette, har utsatt det lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og kjøpt nok et kakefat til bryllupet, tre-etasjes i hvitt stengods.

Kjøpte også en hjerteformet krans av kunstige blomster som jeg skal pynte med på en dør.

Ellers så prøvde jeg å ringe kirken vår i dag for å spørre presten om hvor lang tid han tror vielsen tar, med vårt planlagte program. Han var dratt på ferie, men jeg snakket med en veldig koselig dame som mente at dette var grunn god nok til å ringe presten på mobil - sånn at jeg slapp å tenke på dette hele påsken! Snakk om serviceinnstilt og forståelsesfull dame! :-)

Men etter å ha tatt en rundspørring på bryllupsforumet om tiden en vielse tar, så har jeg bestemt meg for ikke å "plage" presten i ferien hans! :wink:

Hvis jeg sier til solisten vår at vielsen tar maks en time, så skulle vi ha bra slingringsmonn, tenker jeg.

Ikke klart å bestemme meg helt for soloinnslag, får "tvinge" min kjære til å være med å avgjøre saken - selv om han helst vil overlate sånt til meg... :ler:

Vi er forresten ikke helt enige om alle detaljer på invitasjonene heller, jeg vil ha litt mer "dill" (etter hans mening!) enn han vil... Som f.eks satinsløyfe og vellum-papir rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Snill du er som ikke plager presten når han er på ferie :ler:

Men skjønner også at du gjerne vil ha dette avklart nå. Men det er sikkert godt nok med tid :)

God påske til deg! :ekstra kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill du er som ikke plager presten når han er på ferie :ler:

Ja, ikke sant?! :rosaengel:

Tenker på dekorasjoner med blomster nå... Har lyst å bestille disse fra internett, og bruke dem som små vaser med noen få blomster i hver. Men leverandøren sender ikke til Norge... Kanskje jeg skal føre opp adresse til venninne i USA og så kan hun sende dem til meg... Ville passet bra sammen med "sølv" kakefat og diverse andre detaljer vi har i "sølv"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flinke mannen min som har jobbet masse med invitasjoner etc denne uken, så nå er vi snart i mål med dette! :P

Vi har gått noen runder før vi kom fram til enighet, hadde ikke helt like meninger om alle detaljer først...

Det vi har endt opp med, synes jeg er ganske elegant og unikt. Invitasjonene blir et brettet, tykt ark med åpning foran. Rundt, omtrent midt på, skal det være en remse av vellum-papir med monogrammet vårt på og et smalt satinbånd rundt det igjen.

Noe á la dette. (Men vi skal ha teksten på innsiden altså.) Oppsettet for teksten ligner også litt på dette bildet, vi har brukt to skrifttyper med navnene våre i en "løkkeskrift". Teksten er på et enkeltsidig, hvitt ark med struktur, som er limt på innsiden av det lyseblå, doble arket.

Siden det er påske nå, tenker jeg ellers på at det er akkurat ett år siden at jeg prøvde kjolen min for første gang. Hadde sett den på nettet og var ganske ivrig på å få prøvd den (og et par andre). De snille damene i brudekjolesalongen åpnet salongen bare for meg, selv om de i utgangspunktet holdt stengt de dagene! Maken til god service! :P

Tok kjolen frem igjen fra skapet mitt i dag for å prøve. Fikk meg en liten vekker - har nemlig lagt på meg litt igjen... :oops:

Æsj, nå må jeg ta meg sammen med både kosthold og trening - er ikke mer enn 6 uker til den skal tilpasses! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få tatt bilde når vi har fått laget dem ferdig ja! :P

Har digitalkamera liggende på jobb, så kanskje til neste helg? Gleder meg til å få vist dem frem også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...