Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flotte invitasjoner dere har laget, Teddy Toria og Heidi! :klappe:

Og takk for skryt, Lunacia og Vigdis!

En :klem: til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu - da har fiolinisten vår gitt endelig bekreftelse på at han kan! :hoppe:

Var litt usikkert først, fordi han skal videre til sin vanlige jobb etterpå.

Snakket forresten med min mamma i dag og hun skal ta med frisk eføy som vi kan pynte med. Det er flott til å lage kranser av også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forresten noen som har forslag til klassiske solostykker for fiolin og orgel? Vi skal ha Vaaren av Grieg, men trenger et musikkstykke til. Har tenkt på Ave Maria, men sambo er visst ikke helt sikker på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Du, så utrolig flotte invitasjoner - de likte jeg kjempegodt!!! :Nikke:

Og vesken er jo bare lekker da! :hjerte:

K

Takk Kverula! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er invitasjonene våre sendt ut! :hoppe:

Og vi har gitt tilbakemelding til restauranten om at vi har godkjent menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

Åååhhh, så spennende å endelig få sendt ut invittene. De var forresten veldig fine. Grattis!! :P

Fine klassiske stykker.. Fire årstider er jo nydelig, lett musikk til en vielse. Våren er spesielt vakker.

Skal se om jeg kommer på flere.. Vet at noen bruker "Air" av Bach, men den forbindes også med begravelse. *tenke* *tenke* :roll:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt og takk for musikkforslag, Brud! :klem:

Si gjerne fra hvis du kommer på flere forslag ja. Min kjære har sagt klart fra at Air er begravelsesmelodi... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vigdis_brud05
Juhuu - da har fiolinisten vår gitt endelig bekreftelse på at han kan! :hoppe:

Var litt usikkert først, fordi han skal videre til sin vanlige jobb etterpå.

Snakket forresten med min mamma i dag og hun skal ta med frisk eføy som vi kan pynte med. Det er flott til å lage kranser av også.

Så gøy har fiolinitsen dere kunne komme da :-)

Eføy er kjempelekkert. Vi skal pynte med små eføykranser påfestet en hvit orkide på kirkegulvet. Skal ha 10 kranser på hver side av oppgangen. Tror det blir veldig bra.

Artig å få av gårde invitasjonene. Dere kommer helt sikker til å få masse skryt for dem! De var så utrolig flotte!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eføy er kjempelekkert. Vi skal pynte med små eføykranser påfestet en hvit orkide på kirkegulvet. Skal ha 10 kranser på hver side av oppgangen. Tror det blir veldig bra.

Det høres veldig pent ut, Vigdis!

Nå er det så mye rart som skjer ellers (jfr, den andre dagboken min) at jeg ikke har tenkt så mye på bryllup de siste dagene... Men, som alltid er bryllupsplanlegging egentlig en ypperlig "virkelighetsflukt", når man vil få tankene over på noe positivt! :-)

Nå har gjestene våre fått invitasjonene og alle gleder seg veldig til bryllupet og spesielt middagen. Min gamle mormor var litt skeptisk til om hun orker den lange turen til Oslo, men min mor har visst tenkt å bruke alle sine overtalelseskunster for å få henne med... :ler:

I går avtalte jeg med min lillesøster om at hun skal lese bibeltekstene i kirken. Det blir nok veldig bra, hun har høy og klar stemme. Da gjelder det bare å bestemme seg for hvilke tekster vi skal velge.

Ellers ringte forloveren min i går, hun er tydeligvis i full gang med å planlegge utdrikningslaget. Jeg vet nå at det blir 28. mai, siden jeg må reise til hjembyen min da så måtte jeg nesten få vite datoen også. Men for øvrig vet jeg ingenting om hva som skal skje eller hvem som kommer! Er overbevist om at det blir bra uansett, det gjør ikke meg noe at jeg vet hvilken dag det blir.

I kveld skal jeg prøve å ringe organisten og sette han i kontakt med fiolinisten vår.

* 12 uker igjen *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp snakket med organisten i kirken vår og gitt han navn og tlfnr. til fiolinisten. Jeg fikk skryt for valg av inngangs- og utgangsmusikk, som organisten mente var helt i tråd med den epoken som kirken er fra, dvs barokken! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå, gleder meg bare sånn til å gå inn i kirken til den musikken vi har valgt! Synes Jesu, Joy of Man's Desiring er så nyyydelig! Får helt gåsehud, her jeg sitter og hører den på CD... Håper da at jeg klarer å glemme litt av nervøsiteten og bare leve meg inn i det... *drømme*

Blir selvsagt stort å gå ut til Canon in D også, arm i arm med min ektemann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Ååå, gleder meg bare sånn til å gå inn i kirken til den musikken vi har valgt! Synes Jesu, Joy of Man's Desiring er så nyyydelig! Får helt gåsehud, her jeg sitter og hører den på CD... Håper da at jeg klarer å glemme litt av nervøsiteten og bare leve meg inn i det... *drømme*

Blir selvsagt stort å gå ut til Canon in D også, arm i arm med min ektemann!

Er det noe sted man kan høre disse på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi: Jesu, joy of man's desiring kan du høre på denne adressen: http://www.stclementchurch.org/weddings/po...hJesuVocal.html

Kanskje ett av Johann Sebastian Bachs mest berømte musikkstykker? Vi skal selvsagt ha den som instrumental versjon. Canon in D av Pachelbel vet jeg ikke hvor man kan høre, men det er en ganske vanlig inngangs- eller utgangsmelodi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...