Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Kverula, håper du har en fin påske! :)

Da har jeg lastet ned fra Kirken.no Erklæring fra brudefolkene for prøving av ekteskapsvilkårene og Forlovererklæring som vi må sende til forlovere. Nå må vi bare sørge for å få sendt avgårde dette! Typisk at det formelle som egentlig er viktigst for å bli gift, er det man utsetter, fordi det ikke er like spennende som brudekjole og serviettringer... :ler:

Forloveren min skal få sin erklæring i posten, siden hun bor utenbys. Min kjæres forlover + samboer har vi tenkt å invitere på middag en kveld og så får han skjemaet da. Blir koselig å snakke med dem om detaljer rundt bryllupet også - det nærmer seg jo mer og mer nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant bildet - og dermed frisør! - via KG da... :wink:

Er helt glimrende å kunne vise et bilde til frisøren av akkurat slik man vi ha frisyren!

Jo, det er klart, men det er jo moro å plutselig se et kjent fjes på bildene som dukker opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo' date=' det er klart, men det er jo moro å plutselig se et kjent fjes på bildene som dukker opp. ;)[/quote']

Klart det! :wink:

Jeg lette lenge før jeg fant et bilde av akkurat sånn jeg har lyst å ha håret bak.

Nå har jeg sendt forlovererklæring i posten til min forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp sms fra venninne som lurte på datoen for vennefesten vår til sommeren. Dessverre måtte jeg svare henne at det ikke blir noen vennfest - fordi så mange ikke kan. Synes det er så dumt å måtte avlyse ift de som faktisk kan komme... :-(

Selv om vi føler at vi får en feiring av selve dagen som er etter vårt hjerte, så synes jeg det likevel er dumt å skuffe venninner som ville stilt opp. Føler meg litt lite inkluderende liksom. Samtidig er det ikke min feil at det ikke blir fest pga. laber interesse hos noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei :)

Håper du har hatt en fin påskeferie!

Invittene høres kjempelekre ut, men fikk ikke opp bildet av den som lignet så jeg får bare smøre meg med tålmodighet til du får tatt bilde av dine :)

Jeg har heller ikke sendt inn papirene enda, mangle forlovererklæring fra forloveren til sambo så den får jeg få ordnet i løpet av uken slik at det viktigste er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff...må bare :oops: innrømme at jeg ikke fikk tatt den runden med påskehilsener som du og et par andre, og i mylderet mm. ikke fikk tittet innom akkurat deg!

Og nå er jo påsken over, så og si... :roll:

Uansett, håper du har hatt noen deilige dager!!!

Jeg kom heller ikke inn på den siden med bilde av lignende invitter, og får i likhet med Heidi smøre meg med tålemod. Ellers var jo de sølvkrusene du har funnet frem til veldig fine! :wink: Håper du kan få ordnet med frakten - kjedelig at de ikke sender utenfor US altså! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er trist at du måtte skuffe venninnen din... :(

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er trist at du måtte skuffe venninnen din... :(

*klem*

Ja, jeg har aldri lyst å skuffe dem jeg bryr meg om... Denne venninnen har jeg kjent siden vi var 10 og vi har vel kanskje alltid trodd at vi ville feire hverandres brylluper sammen... Men, men, nå har jo jeg og min kjære tatt et valg om hvordan vi skal feire bryllupet vårt og man kan aldri gjøre alle til lags. Det blir i tilfelle dyrt hvis man skal få til det... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi og TeddyToria: Min kjære og jeg skal prøve å få gjort en innsats med invitasjoner etc denne helgen, slik at vi forhåpentligvis blir ferdig! :-)

Tror jammen jeg skal bestille disse sølvkrusene fra nettet, adressert til min venninne i USA. Litt mer tungvint enn å få dem sendt til meg direkte, men min kjære, snille venninne har sagt at det er ok! :kose:

Irriterende at mange utenlandske nettsider ikke sender produktene sine til Norge ja. Som f.eks bryllupsblader og andre ting jeg kunne tenke meg å kjøpe.

Ellers fikk jeg jo kjøpt meg brudeveske på Lilly i Berlin - juhuu!

Hadde også veeeldig lyst på et sølvarmånd med zirkoner - merke Thomas Sabo - som jeg så i Berlin... Var ikke noe billigere enn i Norge, så derfor kjøpte jeg det ikke. Men tror jeg må ha det, vil passe så fint til strasshalsbåndet jeg allerede har kjøpt for å bruke på bryllupsdagen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Samme veske som Vigdis kjøpte til meg da hun var i Danmark.

Fiiine vesken vår :ler:

Når er datoen deres igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fiiin veske, ikke sant?! Og veldig billig synes jeg. Endelig fikk jeg tak i den, var jo utsolgt både da jeg var i Stockholm i sommer og i København da jeg var der i høst. Men jeg gir meg ikke når jeg først har bestemt meg for noe... :ler:

25. juni er den store dagen vår!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven for en fin veske!! Akkurat slik jeg hadde tenkt på men ikke funnet!! Vet du om de har den i Norge noen plass??

Jeg skal også lage invitter i helga, men nå har jeg vel sagt det de siste 10!! helgene... Men det er så lite tid, og så mange fine ideer å velge mellom!! Hvordan skal dine se ut??

Skål!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dæven for en fin veske!! Akkurat slik jeg hadde tenkt på men ikke funnet!! Vet du om de har den i Norge noen plass??

Jeg skal også lage invitter i helga, men nå har jeg vel sagt det de siste 10!! helgene... Men det er så lite tid, og så mange fine ideer å velge mellom!! Hvordan skal dine se ut??

Skål!! :tommelsmil:

:vinke: Hei Cezz! Du kan jo ta kontakt med brudekjolesalonger som forhandler det danske merket Lilly i Norge og høre om de har vesken. Ut fra Lillys nettsider finnes disse salongene i Stavanger, Fredrikstad, Drammen, Lillestrøm og Stjørdal.

Invitasjonene blir et brettet, tykt ark med åpning foran. Rundt, omtrent midt på, skal det være en remse av vellum-papir med monogrammet vårt på og et smalt satinbånd rundt det igjen. Teksten er på et enkeltsidig, hvitt ark med struktur, som er limt på innsiden av det lyseblå, doble arket. Vi har brukt to skrifttyper med navnene våre i en "løkkeskrift".

I dag har min kjære og jeg kjøpt inn mer papir, etiketter til konvoluttene (hvis de er for tykke for printeren) og satinbånd. I morgen skal vi forhåpentligvis få invitasjonene ferdig og kanskje jeg får tatt bilde av dem med digitalkamera! :-)

Jeg fant også "kyllingfileter" - dvs silikoninnlegg til å ha i bh'en - på undertøysbutikken La Senza i Bogstadveien i dag. Tror de kostet 498 kroner. Mye penger, men jeg må bare fylle ut utringningen i brudekjolen min, slik at den sitter pent... Kjøpte dem ikke, skal innom igjen der en dag og prøve med den bh'en jeg har tenkt å bruke under brudekjolen.

* Fikk meg forresten til å tenke på at jeg må huske å kjøpe ivory-fargede stay-ups *

Og så har jeg bestilt det sølvarmbåndet med zirkoner som jeg ønsker meg fra David Andersen. Tror det vil passe fint til halskjedet jeg har kjøpt! :hoppe:

Sist, men ikke minst, kjøpte jeg i dag enda en hjerteformet krans til å pynte med i leiligheten vår, siden vi skal ha bryllupskaffe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, da er invitasjonene våre ferdige! :hoppe:

Min kjære mann er dagens helt, som har stått på med printing, tilskjæring og liming! :kline:

Nå må vi bare finne en printer som takler tykkelsen på konvoluttene, ellers får vi printe adressene på etiketter.

Slik ser forsiden ut - med en remse med tynt strukturpapir med monogrammet vårt printet på. Utenpå dette igjen er det knyttet et satinbånd. Selve invitasjonen er i lyseblå kartong.

Slik ser monogrammet ut når satinbåndet er tatt av.

Slik ser innsiden av invitasjonen ut, med et ganske tykt, hvitt papir med struktur som er limt fast på det blå.

Vi har brukt to skrifttyper i teksten.

(Navn og adresser er for øvrig anonymisert) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig elegante og fine invitasjoner!!!

:tommelsmil:

Vi har nesten samme tekst som dere forresten, og bruker også to skrifttyper for å utheve navnene våre! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk jenter! :bukke:

TeddyToria: Hvilken side i dagboken din har du linket til bilde av invitasjonene deres?

Heidi: Har du bilder av invitasjonene deres?

Vi vurderte forskjellige måter å sette opp teksten på. Det vi endte opp med er jo litt høytidelig og formelt, men vi synes det layoutmessig er flott å ha navnene våre uthevet slik, med en egen skrifttype! :-)

Vi har brukt ganske lang tid på å vurdere og prøve ut ulike alternativer, så nå er det deilig å ha invitasjonene i boks så vi kan få sendt de ut i løpet av uken.

Kirkeprogram, meny og bordkort skal være i samme stil, med samme skrifttyper, men det har vi jo mer tid på oss til å få laget før bryllupet. Særlig innhold i både kirkeprogram og meny må være helt avgjort før vi kan printe de.

Kirkeprogrammene ser vi for oss skal være i samme tykke, hvite strukturpapir som det vi har brukt i innsiden av invitasjonene. Med monogrammet vårt på og sannsynligvis skriftdetaljer i samme blåfarge som invitasjonene.

Menyene skal være doble, i samme lyseblå kartong som invitasjonene og med samme strukturpapir i hvitt som limes inni.

Bordkortene skal være i lyseblå kartong med hvitt strukturpapir limt på og sort "løkkeskrift".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom litt mer av dagboken din nå - veldig søt og enkel veske du hadde kjøpt forresten. :wink:

Og de Thomas Sabo-smykkene er jo ofte bare råflotte! Har hatt lyst på flere av de selv, men jeg vet ikke om budsjettet tillater det... :tunge1:

Skal vi se om ikke jeg kan finne en link til invittene mine her, akkurat hvilken side det er, det vet jeg ikke - og det tar jo evigheter å bla seg igjennom...så, lettere med en link tror jeg:

Invitasjoner eksempel forside

Invitasjoner eksempel innside

Alle invitasjonene samlet

Invitasjonene våre blir jo ikke helt like alle sammen, de kommer til å bli i både stående og liggende format - slik at teksten må printes i forskjellige høyder etc. Men de samme to hjertene går igjen på alle - som en "blå tråd"! :wink: Blått er fiiiiiiint vettu! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...