Gå til innhold

alkohol i konfirmasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har ikke så stort behov for å drikke når jeg møter fjerne slektninger jeg.. foretrekker å drikke sammen med venner men det er nå meg.

Men Betty det er jo nettopp det du ikke forstår. Det handler IKKE om å drikke! Det handler om å ta seg et glass eller en pils. Hvorfor klarer du ikke gjøre forskjell på de to?

Anonymous poster hash: 058e3...c55

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

ser ikke poenget med å drikke elkers. Liker bare søte drinker. Hvit eller rosevin til nød. Så skjønner ikke poenget med å kose meg med noe jeg ikke koser meg med siden jeg ikke liker det. Blir litt rart å servere drinker i en konf.

Hehe, men selv om DU ikke klarer å holde deg til ett glass, så kan du vel anerkjenne at andre klarer det.

• Liker 3
Skrevet

ser ikke poenget med å drikke elkers. Liker bare søte drinker. Hvit eller rosevin til nød. Så skjønner ikke poenget med å kose meg med noe jeg ikke koser meg med siden jeg ikke liker det. Blir litt rart å servere drinker i en konf.

Drinker kan man da lage både med og uten alkohol, jeg hadde følt meg ekstra voksen om jeg fikk drink i min selv om at det bare hadde vært f.eks Shirley Temple eller andre alkoholfrie.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor nordmenn er så hysteriske på alkohol i hverdagen, men kan drikke seg drita hver helg, så lenge det er en fredag eller lørdag.

Hva med å ha et avslappet forhold og nyte ett glass eller to når man har lyst? Enten det er mindreårige tilstede eller det er på en mandag??

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor nordmenn er så hysteriske på alkohol i hverdagen, men kan drikke seg drita hver helg, så lenge det er en fredag eller lørdag.

Hva med å ha et avslappet forhold og nyte ett glass eller to når man har lyst? Enten det er mindreårige tilstede eller det er på en mandag??

Så enig!

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jaja men selv om at du ikke liker det, så trenger du ikke generalisere det.

generaliserer ikke. Jeg bare sier at om man ikke klarer å kose seg uten vin og ikke tåler alkoholfrie varianter i den grad at kosen forsvinner, da har man problemer.
Skrevet

At det serveres alkohol betyr jo ikke at man drikke det selv. Liker du ikke rødvin så velger du bare et av de alkoholfrie alternativene. Er ikke mer komplisert enn som så. Eller mener du at ingen andre skal få drikke rødvin, siden du ikke liker smaken? :laugh:

• Liker 6
Gjest New_Girl
Skrevet

generaliserer ikke. Jeg bare sier at om man ikke klarer å kose seg uten vin og ikke tåler alkoholfrie varianter i den grad at kosen forsvinner, da har man problemer.

Det er det da heller ingen som skriver?

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

At det serveres alkohol betyr jo ikke at man drikke det selv. Liker du ikke rødvin så velger du bare et av de alkoholfrie alternativene. Er ikke mer komplisert enn som så. Eller mener du at ingen andre skal få drikke rødvin, siden du ikke liker smaken? :laugh:

jeg syns ikke man skal servere alkohol for å få folk til å kose seg. Man er alkoholiker om man er avhengig av vin for å kunne kose seg.og er nan voksen og ikke drikker i en tilstelning med alkohol så tror jo folk man er kristen eller gravid.
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke skal få "kose seg" som mange her kaller det, med et glass vin, hva med barna? Skal de ikke få kose seg med brusen, for det er jo nettopp det de gjør? koser seg med brusen? Nei da er det jo bare å servere vann (drikker selv vann og trives med det).

I tillegg er det ikke drinker, det er snakk om vin/øl til maten.

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

jeg syns ikke man skal servere alkohol for å få folk til å kose seg. Man er alkoholiker om man er avhengig av vin for å kunne kose seg.og er nan voksen og ikke drikker i en tilstelning med alkohol så tror jo folk man er kristen eller gravid.

Nå lager du bare dine egne problemstillinger. Det er vel ingen her som mener at man MÅ drikke alkohol?

• Liker 4
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er det da heller ingen som skriver?

jo det er nå slik jeg tolker det når man sier at voksne må få kose seg med vin, akkurat som om det er synonymt ned kos. Man koser seg med god mat og kaker.. hvorfor holder ikke det?
Gjest BettyBoop
Skrevet

Nå lager du bare dine egne problemstillinger. Det er vel ingen her som mener at man MÅ drikke alkohol?

kanskje ikke her men jeg vet om mange som får reaksjoner på hvorfor de ikke drikker
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spor av diskusjonen da Betty...

• Liker 2
Skrevet

Og jeg synes du har et merkelig syn på moderat alkoholinntak.Tenk om jeg skulle holdt på sånn som du og enkelte andre gjør. "Vil ikke ha vin til maten, sier du? Nei, vet du hva! Ta deg et glass vin nå. Her er det konfirmasjon, og da er det sånn det skal være! Alkoholfritt passer seg virkelig ikke".

Selv drikker jeg veldig sjelden, så jeg slipper at folk lurer på om jeg plutselig har blitt kristen eller gravid bare fordi jeg sier nei takk til noe med alkohol i.

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

Ikke spor av diskusjonen da Betty...

jeg holder meg helt innenfor tema. Sporer ikke av i det hele tatt
  • Liker 1
Skrevet

men det er deg, det virker ikke som du skjønner at noen kan kose seg med et glass vin eller øl eller hva det nå skulle være uten at målet er å bli påvirket. det betyr heller ikke at disse personene er alkoholikere som ikke kan ha det gøy eller kose seg uten alkohol.

er jo ingen som skal tvinge noen til å drikke noe som helst, om du ikke liker vin er jo ikke det et større problem en at du drikker noe annet.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Og jeg synes du har et merkelig syn på moderat alkoholinntak.Tenk om jeg skulle holdt på sånn som du og enkelte andre gjør. "Vil ikke ha vin til maten, sier du? Nei, vet du hva! Ta deg et glass vin nå. Her er det konfirmasjon, og da er det sånn det skal være! Alkoholfritt passer seg virkelig ikke".

Selv drikker jeg veldig sjelden, så jeg slipper at folk lurer på om jeg plutselig har blitt kristen eller gravid bare fordi jeg sier nei takk til noe med alkohol i.

JEG har ikke noe imot at folk velger å ikke drikke i en konf der det blir servert alkohol, jeg har helt enkelt observert hville holdninger andre utviser ovenfor folk som ikke vil drikke.
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

men det er deg, det virker ikke som du skjønner at noen kan kose seg med et glass vin eller øl eller hva det nå skulle være uten at målet er å bli påvirket. det betyr heller ikke at disse personene er alkoholikere som ikke kan ha det gøy eller kose seg uten alkohol.

er jo ingen som skal tvinge noen til å drikke noe som helst, om du ikke liker vin er jo ikke det et større problem en at du drikker noe annet.

så du syns ikke det er rart at noen ikke evner å ha det kjekt om de ikke har en øl i hånda??
  • Liker 1
Skrevet

kanskje ikke her men jeg vet om mange som får reaksjoner på hvorfor de ikke drikker

man får kanskje reaksjoner på hvorfor man ikke drikker på fester og lignende om man pleier å drikke, men jeg tror ikke akkurat det hadde vert et stort problem i en konfirmasjon.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...