Gjest New_Girl Skrevet 8. mai 2014 #301 Skrevet 8. mai 2014 I og med at alkoholrelatert leversykdom er økende i Danmark (som i tråden er trukket fram som et eksempel på land med hyggelig drikkekultur), så trekker i alle fall jeg den konklusjonen at befolkningen generelt heller bør tenke på å droppe alkohol i enkelte sammenhenger framfor å inkludere alkoholserving i stadig flere sammenhenger. Da er vel konfirmasjonsfesten til et barn en anledning hvor det kan passe seg bra å droppe alkoholen. Det spørs vel hvilket forhold man har til alkohol fra før. Jeg er nesten aldri på fest og "drikkingen" min begrenser seg til en øl på en og annen lørdagskveld eller en utepils eller to i løpet av sommeren. Så jeg har ikke akkurat dårlig samvittighet dersom jeg skulle servere alkohol på en slik dag. De fleste jeg kjenner er heller ikke spesielt hard på flaska, og det er vel i nettopp slike sammenkomster at de tar seg et glass. 4
LedigNavn Skrevet 8. mai 2014 #302 Skrevet 8. mai 2014 Det spørs vel hvilket forhold man har til alkohol fra før. Jeg er nesten aldri på fest og "drikkingen" min begrenser seg til en øl på en og annen lørdagskveld eller en utepils eller to i løpet av sommeren. Så jeg har ikke akkurat dårlig samvittighet dersom jeg skulle servere alkohol på en slik dag. De fleste jeg kjenner er heller ikke spesielt hard på flaska, og det er vel i nettopp slike sammenkomster at de tar seg et glass. Merk at jeg skrev befolkningen generelt. Enkeltindividene får ta sin vurdering slik de ønsker. 1
Gjest New_Girl Skrevet 8. mai 2014 #303 Skrevet 8. mai 2014 Merk at jeg skrev befolkningen generelt. Enkeltindividene får ta sin vurdering slik de ønsker. Ja, det er vel nettopp det som er poenget 1
Gjest BettyBoop Skrevet 8. mai 2014 #304 Skrevet 8. mai 2014 Hva om vannverket må ta vannet da?har du hørt om flaskevann du kan kjøpe på butikken?
Severus Skrevet 8. mai 2014 #305 Skrevet 8. mai 2014 har du hørt om flaskevann du kan kjøpe på butikken? Ikke alle orker å bruke penger på flaskevann 1
Gjest BettyBoop Skrevet 8. mai 2014 #306 Skrevet 8. mai 2014 Ikke alle orker å bruke penger på flaskevannbilligere enn vin
Severus Skrevet 8. mai 2014 #307 Skrevet 8. mai 2014 billigere enn vin Men vin er jo noe annet enn flaskevann, å kan ikke sammenliknes. Man kjøper da ikke ei flaske Imsdal til lørdagsbiffen.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #308 Skrevet 8. mai 2014 Men vin er jo noe annet enn flaskevann, å kan ikke sammenliknes. Man kjøper da ikke ei flaske Imsdal til lørdagsbiffen. Hender faktisk at jeg bare drikker vann til lørdagsbiffen. Går fint det også Anonymous poster hash: 428dd...048
Severus Skrevet 8. mai 2014 #309 Skrevet 8. mai 2014 Hender faktisk at jeg bare drikker vann til lørdagsbiffen. Går fint det også Anonymous poster hash: 428dd...048 Er det Imsdal eller kranvann? Vann drikker jeg bare til hverdags, tar heller pepsi max til biffen jeg.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #310 Skrevet 8. mai 2014 Nå har jeg vært ansvarlig for to konfirmasjoner. Jeg fester gjerne og er glad i vin, men i disse tilfellene har alkohol vært uaktuelt. Festen er for en tenåring som er langt fra gammel nok til å lovlig drikke alkohol. Ergo så har alkohol utgått og ingen har klagd. Vi hadde fine selskaper uten. Anonymous poster hash: 8b715...dbb 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #311 Skrevet 8. mai 2014 Er det Imsdal eller kranvann? Vann drikker jeg bare til hverdags, tar heller pepsi max til biffen jeg. Imsdal er vel strengt tatt ikke noe flottere enn vann fra kranen hjemme. Noen ganger tar jeg vann rett fra krana, andre ganger tilsetter jeg kullsyre. Anonymous poster hash: 428dd...048
Gjest BettyBoop Skrevet 8. mai 2014 #312 Skrevet 8. mai 2014 Men vin er jo noe annet enn flaskevann, å kan ikke sammenliknes. Man kjøper da ikke ei flaske Imsdal til lørdagsbiffen.det kan det jo hende noen gjør.jeg snakket om et scenario der det ikke var vann i springen. Men det er jo heller sjelden.
Brunhilde Skrevet 8. mai 2014 #313 Skrevet 8. mai 2014 Nå har jeg vært ansvarlig for to konfirmasjoner. Jeg fester gjerne og er glad i vin, men i disse tilfellene har alkohol vært uaktuelt. Festen er for en tenåring som er langt fra gammel nok til å lovlig drikke alkohol. Ergo så har alkohol utgått og ingen har klagd. Vi hadde fine selskaper uten. Anonymous poster hash: 8b715...dbb Og jeg tror det er der forskjellen ligger. Jeg fester aldri og er glad i vin, derfor serverer jeg det gjerne når vi kommer sammen, om det er til konfirmasjon eller en vanlig familiemiddag. 7
SiMa Skrevet 9. mai 2014 #314 Skrevet 9. mai 2014 Det som er litt forvirrende er at det både skrives at det er greit at det ikke serveres alkohol samtidig som at det skrives at vin/øl er det eneste som passer til god mat og at brus er bare "æsj". Så da tar man til takke med brus/farris/vann, men ville foretrukket vin/øl? Det er mange som ikke liker brus eller andre søte drikker til mat. Jeg er en av dem. Farris, vann og lignende derimot er en helt annen sak. Det er stort sett det jeg drikker til mat, og noen ganger et glass vin i tillegg.
torias Skrevet 9. mai 2014 #315 Skrevet 9. mai 2014 Min familie har et svært avslappet forhold til Alkohol, det blir som regel alltid servert uten at det har skapt noen uheldige situasjoner noen sinne. 3
FalconPunch Skrevet 9. mai 2014 #316 Skrevet 9. mai 2014 (endret) . Endret 20. februar 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #317 Skrevet 9. mai 2014 Jeg kommer fra et alkoholisert hjem (mor som drakk), og vil aldri syns det er OK med alkohol i konfirmasjon, bursdagsbesøk eller dåp. Da burde fokuset være på barna og ikke på alkohol. Uansett om det "bare" er et glass til maten. Alkoholen som fokus? Morsomt. Det er en drikke som inneholder alkohol. Servert til mat. Hvordan i all verden kan et glass vin ta over oppmerksomheten ? Anonymous poster hash: 058e3...c55 3
FalconPunch Skrevet 9. mai 2014 #318 Skrevet 9. mai 2014 (endret) . Endret 20. februar 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #319 Skrevet 9. mai 2014 Alt tytet om jul som var her inne. Det er barnas jul osv....vi som serverer en juleøl til middagen ble lynsjet omtrent. da var det fy fy og gud vet hva. Så da serverer dere vel alkohol 17 mai også da. tarter dagen med froskost og sprudlevann? Det er jo en festdag Anonymous poster hash: 96729...ab9
Anglofil Skrevet 9. mai 2014 #320 Skrevet 9. mai 2014 Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep. Yvonne (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå