AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #321 Skrevet 14. mai 2014 Tenkte på denne tråden da jeg var i konfirmasjon i helgen. Det var 43 gjester. Ingen er avholdsfolk. Noen er glade i en fest, liker å ta seg et glass vin på kvelden osv. Festen var på et hotell, og de gikk rundt og tok opp bestilling før de serverte maten. Jeg overnattet hos konfirmanten, så på kvelden fikk jeg se regningen da vi sorterte papirer osv. Ikke en av gjestene hadde bestilt alkohol til middagen. Jeg tror ikke noen av de er spesielle, men at det er rett og slett tanken på at det er konfirmantens dag. Anonymous poster hash: 96729...ab9 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #322 Skrevet 14. mai 2014 Tenkte på denne tråden da jeg var i konfirmasjon i helgen.Det var 43 gjester. Ingen er avholdsfolk. Noen er glade i en fest, liker å ta seg et glass vin på kvelden osv. Festen var på et hotell, og de gikk rundt og tok opp bestilling før de serverte maten.Jeg overnattet hos konfirmanten, så på kvelden fikk jeg se regningen da vi sorterte papirer osv.Ikke en av gjestene hadde bestilt alkohol til middagen.Jeg tror ikke noen av de er spesielle, men at det er rett og slett tanken på at det er konfirmantens dag. Anonymous poster hash: 96729...ab9 Hvordan mener du at type drikke har å gjøre med konfirmantens dag? Gjør en pils dagen om til noe annet? At nordmenn ikke klarer å relatere alkohol til noe annet enn fyll er jo tydelig. Nei, vi drikker ikke te til konfirmasjonen og spiser ikke kamfersrops, det er jo konformantens dag. Det er jo ikke logisk. Vi drikker brus, det er jo tross alt konfirmantens dag..... Skjønner ikke. Anonymous poster hash: 058e3...c55
Gjest BabyBlue Skrevet 14. mai 2014 #323 Skrevet 14. mai 2014 Vi har alltid hatt alkohol under konfirmasjon (aldri dåp), og det har fungert fint. Ingen som drakk mer enn 1 - 2 halve glass med vin uansett, og det var bare til maten det ble inntatt alkohol. Så lenge man vet at ingen av gjestene sliter med alkoholinntaket er det bare å kjøre på, har aldri sett på alkoholkonsum som noe skummelt eller farlig, verken nå eller da jeg var liten. Synes folk har et noe svart/hvitt syn på dette her - det er da ikke slik at alkohol blir servert kun så folk kan bli fulle, en god vin tilpasset til et måltid trenger ikke være noe mer enn tilbehør til en rett.
-hild Skrevet 14. mai 2014 #324 Skrevet 14. mai 2014 vi har ikke servert vin i konfirmasjon selv (mulig det sto pils tilgjengelig da jeg selv var konfirmant) Jeg har vært i en del konfirmasjoner, og kun en gang har jeg opplevd at det har blitt servert alkohol. Jeg drakk et glass vin til maten, og et til etter at kakene var servert og fortært. Det var vel omtrent det samme som de andre som tok seg litt vin. Ingen ble beruset på noe som helst vis - jeg synes det var helt greit. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå