Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Det er nesten litt frustrerende hvor lite man trenger andre gangen. :fnise:

Ja, det er det! Man har jo lyst til å gå litt bananas da også :fnise: Økonomisk sett er det jo veldig greit, da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sant. Men har dere tripp trapp med babysete? :lur:

Vi HAR jo ikke det da! Så vi kan jo evt. spende litt der! :nigo: Har dere hatt mye bruk for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi HAR jo ikke det da! Så vi kan jo evt. spende litt der! :nigo: Har dere hatt mye bruk for det?

Ja, veldig! Brukte den mye fra rundt to mnd, kanskje... Greit å ha ham der hvis jeg skal spise frokost og han ikke vil ligge på gulvet, og når vi spiser middag er det fint å samle alle ved bordet. I tillegg mater vi ham i den nå som han spiser fast føde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig! Brukte den mye fra rundt to mnd, kanskje... Greit å ha ham der hvis jeg skal spise frokost og han ikke vil ligge på gulvet, og når vi spiser middag er det fint å samle alle ved bordet. I tillegg mater vi ham i den nå som han spiser fast føde. :)

Okei. Ja det er jo veldig greit. :) Vi har en babybjørn vippestol da, som da kan stilles så flatt at den fint kan brukes fra nyfødt, men da får vi han jo ikke opp i bordhøyde sånn med tanke på felles måltider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må ha noen sånne morgener iblant også!

Har du fått noe henvisning til fysio eller noe sånt for bekkenet? Jeg har fått henvisning til fysio, og så har hun ordnet det så jeg har fått henvisning til bassengtrening for gravide. Slipper å betale noe. Tenkte på det du sa om at det kostet en del, kanskje du kan få det dekket også?

Babycall med coop-bonus var lurt! Hvordan gjør du det? Vi har arvet en sånn avent med videokamera, men babydelen går jo på strøm, hadde vært så kjekt å ha den i vogna f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han koste seg sikkert med å spise frokost med de andre barna:)

Ja, kan tenke meg at det blir litt slik andre gang. Må være både deilig og kjedelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, det er ikke dårlig gjort med en sånn morgen! Det fortjener du! :nigo:

Bare vent, når du blir mor så finner du ALLTD ett eller annet å ha dårlig samvittighet for :fnise: Takk! :)

Man må ha noen sånne morgener iblant også!

Har du fått noe henvisning til fysio eller noe sånt for bekkenet? Jeg har fått henvisning til fysio, og så har hun ordnet det så jeg har fått henvisning til bassengtrening for gravide. Slipper å betale noe. Tenkte på det du sa om at det kostet en del, kanskje du kan få det dekket også?

Babycall med coop-bonus var lurt! Hvordan gjør du det? Vi har arvet en sånn avent med videokamera, men babydelen går jo på strøm, hadde vært så kjekt å ha den i vogna f.eks.

Jeg har fått henvisning, men har ikke benyttet meg av den. Klarer meg egentlig veldig greit i hverdagen når jeg ikke har jobb og masse gåirn på hardt gulv flere ganger i uken. Eneste er at jeg føler meg "må" benytte meg av det for at ikke legen skal tro at jeg ikke trenger å være sykemeldt, men jeg vet ikke en gang om legen får beskjed om jeg benytter meg av henvisningen eller ikke?

Jeg husker jo ja-ting og nei-ting fra forrige gang jeg var hos fysio pga. bekkenet, så jeg trenger ikke en gang en sånn time for å vite hva jeg må være forsiktig med og ikke.

Man kan ta ut penger fra Coop-bonusen. :) Er bare å logge inn på "mine sider" på Coop.no, også velger du uttak. Da får du pengene inn på konto. :) Absolutt en fordel å ha trådløs babycall ja! :)

__

Nå føler jeg meg litt flink :nigo:

Har gjennomgått hele fryserskapet, kastet noen ubestemmelige kjøttklumper og litt sånt, også har jeg organisert det litt bedre samt skrevet opp alt som ligger i fryseskapet. Da er det bare å se på listen når jeg lurer på å ta ut noe til middag, goså finner jeg det fort. Planen er å stryke ut og føre på alt som tas inn og ut av fryseskapet. :) Blir nok mye lettere å unngå at ting blir liggende i to år da. :P Denne måneden er planen å spise ut av fryseskapet, så det blir en del kylling, fisk, ytrefilet av svin, hjemmelagde kjøttkaker, Gilde kjøttboller og litt sånt. :P Mange billige middager framover :nigo: Så er planen å fylle på med ferdige middager, som lasagne, fiskegrateng, grønnsaksgrateng, ferdigstekt og krydret (ammevennlig) kjøtt osv. Slik at det blir en del lettvinte middager i barseltiden. Jeg og R skal ta oss en kveld her og der framover for å produsere litt. :) Det blir koselig :hjerte:

Så var det den digre fryseboksen i garasjen da..DEN får R begi seg ut på, for der er det hovedsaklig fisk som han har fisket og kjøtt etter rype- og elgjakt. Plus litt bakverk da. Jeg baker i så store kvantum når jeg baker boller og rundstykker, at det blir ikke plass i fryseskapet. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han koste seg sikkert med å spise frokost med de andre barna:)

Ja, kan tenke meg at det blir litt slik andre gang. Må være både deilig og kjedelig:)

Ja, det gjorde han sikkert. :):jepp:

Både deilig og kjedelig ja. Det er nok en god beskrivelse. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har O fått denne stolen: http://www.jollyroom.no/produkter/cybex-solution-x2-fix-charcoal-4

Den skal stå i bilen som brukes minst når vi kjører alle sammen slik at han kan bruke den bakovervendte mest mulig den lille ekstra tiden den passer. :)

Har lest meg opp til at det der er en veldig bra beltestol. Den andre stolen blir etter hvert fra Besafe da vi har leieavtale på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med banan, kanel og litt sukker fikk jammen meg liv i mini. :P

Skal si han her er en aktiv krabat. Jeg kjente jo liv med O hver dag, men jeg synes denne virker så veldig mye mer aktiv. Kan jo være jeg bare har glemt hvor aktiv O var, men jeg vet ikke. Føler det sprelles og turnes konstant inni der. Også funderer jeg på om han ligger med hode ned nå, for jeg får mest spark over navlen og helt opp til ribbeina. Han han jo enda snu seg x antall ganger da, men O lå med hodet ned fra uke 29 i alle fall, og der ble han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med O på etterskudd :klemmer: Jeg har ikke hengt helt med her i de siste dagene :sjenert:

Så smart å spise ut av fryseren, det burde vi også gjort ja.. uff :P

Jeg kommer definitivt å kjøpe tripp trapp med babyseat til nestemann. Angra veldig på at jeg ikke hadde det til mini. Den virker jo genial :jepp:

Og du, ikke ha dårlig samvitighet for å sende O i barnehagen i 8 tiden :opplyser: Å levere kl 8 anser jeg nesten som å levere sent :hoho:

Når jeg har hatt fri og mini skal i barnehagen har jeg fortsatt stått opp tidlig og levert han i 7.30 tiden sånn at han spiser frokost der sammen med de andre barna. Synes de har det så koselig. Så har jeg kjørt hjem igjen og stupt i seng. SWEEEEET :nigo:

Herlig med aktiv krabat i magen :hjerte: Merker jeg savner det veldig. Eneste jeg har i magen er luft :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med O på etterskudd :klemmer: Jeg har ikke hengt helt med her i de siste dagene :sjenert:

Så smart å spise ut av fryseren, det burde vi også gjort ja.. uff :P

Jeg kommer definitivt å kjøpe tripp trapp med babyseat til nestemann. Angra veldig på at jeg ikke hadde det til mini. Den virker jo genial :jepp:

Og du, ikke ha dårlig samvitighet for å sende O i barnehagen i 8 tiden :opplyser: Å levere kl 8 anser jeg nesten som å levere sent :hoho:

Når jeg har hatt fri og mini skal i barnehagen har jeg fortsatt stått opp tidlig og levert han i 7.30 tiden sånn at han spiser frokost der sammen med de andre barna. Synes de har det så koselig. Så har jeg kjørt hjem igjen og stupt i seng. SWEEEEET :nigo:

Herlig med aktiv krabat i magen :hjerte: Merker jeg savner det veldig. Eneste jeg har i magen er luft :hoho:

Får se om jeg kanskje blir vill og gal og kjøper tripptrapp i februar! :nigo: Er bare det at vi har en veldig fin, hjemmelagd stol som faren til R lagde til O, så det er jo den som blir brukt når ungen skal begynne å sitte oppreist i stol. O begynte ikke å sitte på tripptrapp-stol før han var sånn 2,5 år, og nå sitter han på vanlig stol fordi han er jo storgutt må vite. :P Så det er kanskje bare snakk om et halvår at vi egentlig trenger tripptrapp. Sånn utenom at vi hadde kommet til å brukt den fra tidlig av hvis vi hadde new born seat.

Hmmm..Tror jeg fant ut nå at det er tullete å investere i det.. :P

Det er veldig deilig å komme hjem etter å ha levert i bhg ja! :) De aller fleste dager leverer jeg kl 09, også spiser jeg frokost 0930, mens jeg oppdaterer meg på KG og ser på God morgen Norge. :P Det er veldig koselig. :) Hvis jeg er trøtt så legger jeg meg gjerne i halv elleve-tiden, men er ikke hver dag jeg sover på dagtid.

___

Nå synes jeg dagene går sakte. Jo nærmere 28 november er (3D UL og Trondheim) jo saktere går tiden.. :P Bare dagene til helgen kan gå fort, så vet jeg at helgen flyr avgårde, også er det plutselig kun fire dager igjen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O er i en periode hvor han bare vil at jeg skal legge han, så det ble hyyylskriking nede på badet nå når R skulle få han i seng. Skikkelig meltdown. Da klør det i fingrene til å bare gå og overta, men klarer heldigvis å la være. Ville bare vært å gjøre oss alle tre en stor bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne perioder er slitsomme. Jeg er alltid "favoritten" her i huset, og det kan være ganske slitsomt. Det er jo ikke en god følelse å si nei hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne perioder er slitsomme. Jeg er alltid "favoritten" her i huset, og det kan være ganske slitsomt. Det er jo ikke en god følelse å si nei hele tida.

Ja, jeg er også alltid "favoritten", men vanligvis godtar han uten problemer at R skal legge han, men så er det perioder hvor det er skikkelig krise hvis R skal gjøre det. :P Er ikke godt å avvise nei, men er heller ikke godt å se at R blir så frustrert. Skjønner det egentlig godt jeg. Jeg hadde nok blitt ganske lei meg hvis det var omvendt. :P Nå er det jo ikke uvanlig at treåringer er mammadalt da, så er vel kanskje derfor det ville vært verre for meg enn det er for R, for R vet jo at det er helt normalt.

åå! Havregrøt skal jeg også lage meg!

Angående stol så tror jeg at vi velger denne: http://www.stokke.com/no-no/hoystoler/stokke-steps/3497.html - Den ser ganske knall ut :)

Det er så godt! Var kjempelenge siden sist! Blir nok ikke like lenge til neste gang. :P

Den stolen så jo kjempefin ut! Litt mer nett enn den klassiske tripp-trapp-stolen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at de dagene O sover til lenger enn 07,så ligger jeg og venter på at han skal våkne (noe jeg gjør i skrivende stund), mens de dagene (de fleste ukedager) han våkner 07 så sover jeg så godt og er drittrøtt når jeg hører "maaaamma". Kan det ikke være omvendt? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...