Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hehe :) Var det likt med forrige mann også? Litt ekstra mat er jo ikke så farlig i blandt da. Iallefall ikke om du velger sunne og greie alternativer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld, men ... :fnise: En av de tingene jeg IKKE savner med å være gravid, for å si det sånn!

Når det er sagt; ikke stress da! Så lenge du spiser relativt sunt så gjør ikke litt ekstra mat noen ting. Det normaliserer seg jo etter fødsel uansett, så gjør egentlig et par ekstra kilo så mye? :)

Hehe, nei det kan jeg skjønne! :P

Joda, men alt er jo relativt, i forhold til hvor sunt det er :fnise:

I dag har jeg spist havregrøt med banan, kanel, smør og kanskje en ts sukker til frokost, tre knekkebrød med ost og skinke pluss en brødskive med hapå til lunsj og så middag da, som i dag var normale mengder. Nå gleder jeg meg allerede til kvelds, problemet er bare det at vi har ikke klementiner! Og jeg vet ikke om jeg gidder å dra ut for å kjøpe. Uansett blir det vel tre knekkebrød, eventuelt tre brødskiver til kvelds, og kanskje et glass oboy. :P Så det er jo mer enn bare en ekstra brødskive i løpet av en dag.

I går spiste jeg tre brødskiver med hapå til lunsj.. :P Vi har heldigvis veldig sjeldent hapå eller nugatti i hus :fnise:

Enig med hun over! Litt ekstra lunsj og middag er da ingenting å stresse med. :)

Hadde det nå bare vært litt :fnise:

Her er det motsatt vei, er ikke noe særlig det heller! Men ikke stress med litt ekstra middag og lunsj:) da får i hvertfall i deg næringsstoffer. Hvis ikke hadd du kanskjer vert enda mer sugen på søtt?

Nei det kan jeg tenke meg. Man vil jo at baby (og seg selv) skal få nok næringsstoffer, og unngå å gå ned for mye i vekt.

Ja jeg får nok i meg det meste jeg trenger i løpet av en dag, og mer til :fnise:

Har likevel stadig vekk lyst på noe søtt. :P Tenker enda tilbake på den frozen yoghurten jeg spiste forrige uke da jeg var på CN med Kisskissbangbang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det kan jeg skjønne! :P

Joda, men alt er jo relativt, i forhold til hvor sunt det er :fnise:

I dag har jeg spist havregrøt med banan, kanel, smør og kanskje en ts sukker til frokost, tre knekkebrød med ost og skinke pluss en brødskive med hapå til lunsj og så middag da, som i dag var normale mengder. Nå gleder jeg meg allerede til kvelds, problemet er bare det at vi har ikke klementiner! Og jeg vet ikke om jeg gidder å dra ut for å kjøpe. Uansett blir det vel tre knekkebrød, eventuelt tre brødskiver til kvelds, og kanskje et glass oboy. :P Så det er jo mer enn bare en ekstra brødskive i løpet av en dag.

I går spiste jeg tre brødskiver med hapå til lunsj.. :P Vi har heldigvis veldig sjeldent hapå eller nugatti i hus :fnise:

Hadde det nå bare vært litt :fnise:

Nei det kan jeg tenke meg. Man vil jo at baby (og seg selv) skal få nok næringsstoffer, og unngå å gå ned for mye i vekt.

Ja jeg får nok i meg det meste jeg trenger i løpet av en dag, og mer til :fnise:

Har likevel stadig vekk lyst på noe søtt. :P Tenker enda tilbake på den frozen yoghurten jeg spiste forrige uke da jeg var på CN med Kisskissbangbang :fnise:

Jeg er heldigvis ikke tynn fra før av (er vel første gang jeg tenker det:p) så har en del å gå på til før det er farlug for både meg og baby. Men er ikke kjekt å vite at man ikke får i seg nok næringsstoffer..

Du virker nå veldig fornuftig, så en frozen youghurt må du kunne unne deg i ny og ne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke at du spiser så veldig mye.. Knekkebrød metter jo ikke, er jo som sponplater :P hehe

Hvis du er skikkelig sulten synes jeg at du skal spise. Ta et par brødskiver ekstra heller. Du er vel i en periode nå hvor babyen vokser veldig mye. Og da stjeler han jo all energien din, og da trenger du mer mat for å holde deg gående :opplyser:

Spis dame spis..

Jeg hadde nesten ikke matlyst som gravid, men var sulten hver 2. time fordetom. Og jeg måtte spise. Gjorde jeg ikke det så ble jeg kvalm og kasta opp :( Mandler var veldig kjekt å ha i veska til å knaske på :jepp:

Men når jeg amma derimot fikk jeg ulvehunger. Var veldig rart å gå fra null matlyst til å ha ca null bunn i seg når det gjalt middagsmat :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis ikke tynn fra før av (er vel første gang jeg tenker det:p) så har en del å gå på til før det er farlug for både meg og baby. Men er ikke kjekt å vite at man ikke får i seg nok næringsstoffer..

Du virker nå veldig fornuftig, så en frozen youghurt må du kunne unne deg i ny og ne;)

Unner meg noe ganske ofte jeg! :jepp: Altså, jeg leser jo inne på graviditetsforumet om de som forteller at joda de spiser så klart sunt, men de unner seg noe i ny og ne de også. Sånn en gang i måneden. :ler: Det er ikke ny og ne i min bok i alle fall. Unner meg noe hver helg jeg, og hvis det er noe spesielt i ukedagene også. :)

Hæææ? Det er jo ikke for mye for en gravid skrott overhode? Tullmus! :)

Ikke? Jeg synes det er så mye jeg! Tre knekkebrød og en brødskive til lunsj er jo...En del.. :P Hehe!

Jeg synes heller ikke at du spiser så veldig mye.. Knekkebrød metter jo ikke, er jo som sponplater :P hehe

Hvis du er skikkelig sulten synes jeg at du skal spise. Ta et par brødskiver ekstra heller. Du er vel i en periode nå hvor babyen vokser veldig mye. Og da stjeler han jo all energien din, og da trenger du mer mat for å holde deg gående :opplyser:

Spis dame spis..

Jeg hadde nesten ikke matlyst som gravid, men var sulten hver 2. time fordetom. Og jeg måtte spise. Gjorde jeg ikke det så ble jeg kvalm og kasta opp :( Mandler var veldig kjekt å ha i veska til å knaske på :jepp:

Men når jeg amma derimot fikk jeg ulvehunger. Var veldig rart å gå fra null matlyst til å ha ca null bunn i seg når det gjalt middagsmat :sjokkert:

Kanskje det er der det ligger, at jeg ofte spiser selv om jeg ikke er sulten. Altså sånn som i dag, etter tre knekkebrød. Var jo ikke stappmett så klart, for som du sier så er jo knekkebrød sponplater :fnise: Men jeg var absolutt ikke sulten, så hadde jo ikke trengt den brødskiven. ;) Så kanskje derfor jeg føler jeg spiser alt for mye, siden jeg ikke bare spiser når jeg er sulten.

Må være kjipt å ikke ha matlyst som gravid ja. Man blir jo forterer sulten da. Jeg tror matlysten min gikk tilbake til normalen da O var født. Husker ikke helt, da.

__

R stoppet innom butikken og kjøpte klementiner til meg! :nigo: Er på min nr. tre nå! :jepp: Så blir det noen knekkebrød eller brødskive etterpå. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klementineeeeer :hjerte:

Oh yes!

Dustekjerring, nå vil jeg ha frozen yoghurt fra eventyrlig !!!!!!!! :snurt:

Haha! :nigo:

Jeg vil også ha..Sånn skikkelig lyst på! ;)

__

Nå skal jeg sette meg på gulvet og gå gjennom babyklær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. babyklær :rodmer:

Klementimer er NAM ja :nigo:

Dere er vel i overkant litt mange bodøværinger (heter dere det forresten?? :klo: ) i denne dagboka?? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. babyklær :rodmer:

Klementimer er NAM ja :nigo:

Dere er vel i overkant litt mange bodøværinger (heter dere det forresten?? :klo: ) i denne dagboka?? :hoho:

vi er ganske mange fra bodø ja! tror det heter bodøværing... :ler: Er vel meg, teriyaki, erymax, lilleninja og kisskiss som jeg kommer på i farta :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. babyklær :rodmer:

Klementimer er NAM ja :nigo:

Dere er vel i overkant litt mange bodøværinger (heter dere det forresten?? :klo: ) i denne dagboka?? :hoho:

Hehe, ja vi er overraskende mange. :P Sist jeg hadde graviditetsdagbok så var det bare Kisskiss som også var fra Bodø. :P

vi er ganske mange fra bodø ja! tror det heter bodøværing... :ler: Er vel meg, teriyaki, erymax, lilleninja og kisskiss som jeg kommer på i farta :jepp:

Jepp! :) Og Yesterday. :) Men hun er ikke så aktiv i denne dagboken i alle fall. :)

__

Har faktisk ganske lite i de minste størrelsene.

4 bodyer i 56, 2 myke bukser med føtter og 2 nattdrakter. i 62 er det 6 bodyer 3 buker og ingen nattdrakter.. :klo: Var sikker på at jeg hadde mer, men R mener på at det ikke er flere esker på loftet, så da er det vel ikke mer. jaja, da har jeg en god unnskyldning til å handle! :nigo: Har litt mer i 68 og 74, men trenger nok litt mer der også. Venter uansett med å kjøpe noe mer i 68 da jeg regner med det kommer en del babyklær i fødselsgave.

Så nå gleder jeg meg til romjulen når det skal shoppes babyklær! :nigo:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Var det likt med forrige mann også? Litt ekstra mat er jo ikke så farlig i blandt da. Iallefall ikke om du velger sunne og greie alternativer ;)

Ja det må det jo ha vært, bare verre? Jeg la i alle fall på meg mer enn jeg ligger an til å gjøre nå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmm, sitter og koser meg med havregrøt. :) Har vært min faste frokost denne uken. Veldig deilig å starte dagen med et varmt måltid. ;) Er ikke den sunneste varianten da. Har riktig nok bare en ts sukker, men har ganske mye smør i! :P Hehe...Meeen jeg tenker at jeg tar ikke skade av litt ekstra fett :nigo:

O har begynt å ha mareritt. Andre som har merket det med sine? Den siste uken har han våknet tre ganger, gråtende. Første gangen sa han med skikeklig gråt "æ vil ikke legg mæ!!", andre gangen var det "æ vil ikke ha middag!!" og i natt sa han "han pappa for i fra mæ på veien". Alle gangene med sår stemme, og det var tydelig at han ikke hadde kommet helt til seg selv. Litt trøst på fanget også la han seg igjen. R har selvsagt aldri forlatt han på veien, så vet ikke helt hvor den kommer fra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert år rett før advent så får jeg alltid en trang til å gjøre huset plettfritt, så da ender jeg opp med å nirydde hvert eneste rom i huset, slik at det ikke ligger noe og slenger en eneste plass. :P I år er det kanskje ekstra forsterket også, da jeg begynner å kjenne litt på nesting-syndromet. ;)

De siste dagene har jeg atlså organisert tre rotete kjøkkenskuffer, alle skapene på badet og dermed fått ryddet plass til O sine saker når baby etter hvert overtar stellebord, ryddet vaskerommet som det var lagret så mye drit på at man nesten ikke kunne se gulvet, soverommet som også var fylt opp med diverse greier. Nå det ingen "roterom" igjen, og det er ryddig i alle oppholdsrom! :nigo: Blir vedlikeholdsrydding fram til neste mandag nå, også skal julevasken tas på formiddagen før det blir pynting på ettermiddagen når det er mørkt ute. :)

Nå skal jeg prøve å vedlikeholde huset så lenge som mulig. :P Vaskerommet ender alltid opp med å bli rotete før eller siden. Der plasserer vi ting vi ikke helt vet hvor vi skal gjøre av. :P Vi er altså IKKE naturlig ryddig av oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvem er naturlig ryddige av seg? Bortsett fra mamma :ler: Men så flink du har vært! Det er så deilig når det er ryddig og rent. Synd det ikke varer så lenge hos oss.. Selv om vi faktisk har hatt det rimelig ryddig siden mamma var her i slutten av oktober :nigo:

Angående nesting syndrom så kjenner jeg veldig mye til det. Har sååå lyst til å fikse alt, men kroppen sier neeei. Baker brød i dag da, ikke at det hjelper mot å rydde på boden :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, hvem er naturlig ryddige av seg? Bortsett fra mamma :ler: Men så flink du har vært! Det er så deilig når det er ryddig og rent. Synd det ikke varer så lenge hos oss.. Selv om vi faktisk har hatt det rimelig ryddig siden mamma var her i slutten av oktober :nigo:

Angående nesting syndrom så kjenner jeg veldig mye til det. Har sååå lyst til å fikse alt, men kroppen sier neeei. Baker brød i dag da, ikke at det hjelper mot å rydde på boden :roll:

Mamma er også naturlig ryddig. Og svigermor! :P Må være noe galt med vår generasjon :fnise:

Bare å ta litt og litt du, så skal du se det er plettfritt over alt lenge før M kommer til verden. ;)

Jeg skal bake julebrød uten rosier i år! Gleder meg, det har jeg ikke gjort før. Har ikke tenkt tanken, men i år skal vi ha! Det er så godt. :) Også prøve meg på laktosefri gomme, men vet ikke om det blir bra, da jeg enten må tynne ut yoghurt slik at jeg får "surmelk" eller kjøpe osteløpe på apoteket, som jeg ikke aner hvordan man bruker for å lage gommen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gomme er så godt! Tror jeg skal lage en batch før jul selv ;) Mulig jeg må prøve å få den glutenfri pga venninne som skal feire jul med oss. Kan kanskje lage en liten del glutenfri ihvertfall ;) Det tar jo så lang tid, så man må jo nesten ha fridag for å kunne lage ;) Lager du brun eller hvit gomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, gomme! Laga det før jul i fjor og spiste meg forderva på det hele jula. Så godt!

Mamma og lillesøster er forresten også naturlig ryddig, det er overhode ikke jeg. Stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...