Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Da kan jeg endelig flytte inn hit! Har siden januar 2013 vært veldig klar for å starte prøving på nr. to, men har måttet vente pga. utdanningen. Nå er jeg ferdigutdannet om 10 uker og i går tok jeg siste pillen på brettet. :)

Vi skal ikke prøve aktivt nå i april da det blir i tidligste laget. Målet er å begynne aktiv prøvig i mai, så hvis jeg blir gravid allerede da får jeg vel positiv test i juni og termin i februar 15. :) Eventuelt blir det senere, er jo slett ikke sikkert det går like fort.

Jeg har gått på prevensjon i alle år, så kjenner ikke kroppen min noe særlig. Denne første måneden skal jeg derfor prøve å bli kjent med kroppen min og prøve å kjenne etter i forhold til eggløsning. Skal ta EL-tester for å finne ut når den er. Er jo selvsagt ikke sikkert at alt blir som normalt med en gang, men fikk i alle fall mensen fort tilbake for en tid tilbake siden da jeg hadde p-pillebytte og derfor tok en pause i mellom.

Rart å tenke på at jeg aldri mer skal gå på p-piller. Etter neste baby så blir det enten babycomp eller snippsnipp. Det er samboeren min som vil sterilisere seg. Jeg skulle helst sett at han i alle fall ventet 5-10 år. Menmen. :)

Kommer til å skrive litt om hverdagslivet og trening også her. Gidder ikke sjonglere mellom flere dagbøker, hehe. :)

_____________________________

17 juni fikk jeg svaaak, svak positiv test, som da gradvis ble sterkere. Hvis alt går bra, vil det da komme en liten en i begynnelsen av mars. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker jeg får skrive litt kort om meg selv:

- 23 år gammel, men samboer er 28.

- mamma til en flott, blond liten gutt på nesten to år og fem måneder, heretter kalt O

- Eier hus, en EL-bil, en dieselbil og en hund sammen med min samboer som jeg har vært sammen med i 6,5 år

- Er sykepleierstudent. Ferdig til våren. Begynner i sommerjobb 16 juni på lunge- og blodsykdommer

Tja..Det er vel egentlig det viktigste, antar jeg. :)

Edit: Har helt glemt hvordan man legger til link i signaturen? Har jo to linker der til den tidligere dagboka og treningsdagboka, men jeg får ikke til å lage en ny en til denne? :klo:

Legger ved link til den gamle dagboken som jeg har hatt siden jeg ble gravid med O. Vil ha linken slik at jeg kan gå tilbake og lese i den når jeg vil uten å måtte lete meg gul og blå. ;)http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=545491&page=1

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! :hoppe:

Link i signatur er jo easypisi! Kopier linken til dagboka di, skriv "Prøverdagbok" eller hva du vi kalle den inn i signaturen din, marker teksten, trykk på den kjettingen med grønt plusstegn på, og lim inn linken til dagboka. Tadaaa :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! :hoppe:

Link i signatur er jo easypisi! Kopier linken til dagboka di, skriv "Prøverdagbok" eller hva du vi kalle den inn i signaturen din, marker teksten, trykk på den kjettingen med grønt plusstegn på, og lim inn linken til dagboka. Tadaaa :danse:

Ååå, det må jeg prøve på! Takk :fnise:

Heia :nigo:

:velkommen: til dere begge! :nigo::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Lykke til med prøving!

"Snipp snipp" etter barn nummer to er min plan også :fnise: Men tror nok vi går for spiral noen år først så vi er sikre. Det vil si: mannen må være sikker, det er jo han som eventuelt skal snippes. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Lykke til med prøving!

"Snipp snipp" etter barn nummer to er min plan også :fnise: Men tror nok vi går for spiral noen år først så vi er sikre. Det vil si: mannen må være sikker, det er jo han som eventuelt skal snippes. :nigo:

Tuusen takk! :)

Det er sikkert lurt! Jeg har på en måte lyst på tre, men føler det blir aaalt for hektisk på samme tid. Kjæresten min vet jeg derimot absolutt ikke vil ha fler enn to, så da blir det sånn. Kan ikke hindre han i det heller, så. :)

Så gøy med prøving! Følger med her, om jeg får lov!

Hei! :vinke:

Selvfølgelig får du det! Det er supergøy med prøving, og helt nytt for meg! O sin unnfangelse var ikke helt etter planen, så dette med prøveperiode har jeg aldri hatt før. Gleder meg sånn sett like mye til selve prøveperioden som når jeg får positiv test og tiden etter det. :)

:goodbye: Stikker innom på snarvisitt

God helg!

:velkommen:

God helg til deg også!

___

Phu! Da er O i seng og jeg har kvelden helt for meg selv. All verdens kudos til alenemødre altså. Jeg har vært alene med O hver morgen og ettermiddag denne uka pga. kjæresten har vært nødt til å hjelpe familie, jobbe osv. I dag er han på fest, så alene i dag også (han var bare hjemme for å skifte). Vi klarte selvfølgelig å begynne å krangle rett før han dro. Vi er nok begge veldig slitne og føler for å bli tatt hensyn til begge to, så det ble det litt klinsj.

Jaja, jeg skal lage "make-up-pannekaker" til frokost i morgen. :ler: Amerikanske pannekaker, men tenkte jeg skullle ha litt sammalt hvetemel evt. havregryn for å gjøre de litt sunnere. Og kanskje sløyfe sukkeret? Så får vi se om jeg tar ut blåbærene jeg plukket i sommer og lager syltetøy eller om jeg bare kjøper noe på butikken. :)

Nå sitter jeg og spise appelsin, og blir sikkert å spise litt rester fra dagens middag senere i kveld. Får vondt i magen og blir sulten av frukt, så jeg må alltid spise noe etter at jeg har spist frukt. Med andre ord funker ikke frukt som mellommåltid for meg :ler:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og følge med her!

Vi føler at det er nok med to barn, og "snippsnipp" skjer 2. Oktober.... Men det er jeg som skal steriliseres, ikke T :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) Titter innom jeg. Jeg husker DAGEN jeg ble gravid faktisk. Jeg hadde lest at eggløsning kommer uka etter mensen. Vi hadde oss og jeg sa: Haha! Nå kan jeg bli gravid. Så lo vi godt begge to :P Viste seg jo i ettertid at jeg faktisk BLE gravid den dagen!

Selv om det ikke gikk så bra så har vi iallefall funnet ut at om vi skal bli gravide så er det bare å kjøre på uka etter mensen :P

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil og følge med her!

Vi føler at det er nok med to barn, og "snippsnipp" skjer 2. Oktober.... Men det er jeg som skal steriliseres, ikke T :)

Hei og :velkommen:

Hvordan foregår egentlig sterilisering av kvinner? Kikkhullsoperasjon eller? Men det må jeg si! Er jo ikke så ofte det er kvinnen som snipper. :)

:popcorn:

Så koselig! :klemmer:

Hallo :) Titter innom jeg. Jeg husker DAGEN jeg ble gravid faktisk. Jeg hadde lest at eggløsning kommer uka etter mensen. Vi hadde oss og jeg sa: Haha! Nå kan jeg bli gravid. Så lo vi godt begge to :P Viste seg jo i ettertid at jeg faktisk BLE gravid den dagen!

Selv om det ikke gikk så bra så har vi iallefall funnet ut at om vi skal bli gravide så er det bare å kjøre på uka etter mensen :P

Hei og :velkommen:

Hehe, det er jo ikke værst :fnise: Jeg husker dagen jeg testet positivt i detalj (9 mars 11), men husker overhode ikke hvilken dag som resulterte i unnfangelsen :fnise:

Det er veldig greit å vite i alle fall. :) Man går jo gjerne inn i prøvetiden med en usikkerhet, om man er av de som vil slite eller ikke. Nå har dere fått det bekreftet i alle fall, og statistisk sett så er det veldig lite sannsynlig å ha to SA-er på rad. :)

________________________

Hoff, hektisk dag! Startet med å lage amerikansk pannekakerøre, så dro vi ut i regnværet sammen med O sin gudmor og hennes sønn som er noen måneder eldre. Etter det bar det inn for å steke pannekakene. Så litt leking og soving før vi dro til min mor (mens slasken av min mann lå fyllesjuk på sofaen :ler: ). Etter å ha vært hos mamma noen timer er vi nå hjemme, O er i seng og det blir snart hjemmelagd tacopizza :nigo:

Ellers så har jeg søkt på jobb i dag. Har alt fått meg sommerjobb, men har søkt på en 100 % stilling som varer helt til februar 15, så håper jeg får den! :) Det er riktig nok sykehjemsjobb, men det er ikke vanlig langtidsplass, men type rehabilitering, korttidsplass. :) Sølvsuperen for dere som bor i samme by som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen:

Hvordan foregår egentlig sterilisering av kvinner? Kikkhullsoperasjon eller? Men det må jeg si! Er jo ikke så ofte det er kvinnen som snipper. :)

Vanligvis kikhullsoperasjon, men siden jeg er overvektig så skal jeg til Ullevål (hører jo til Sykehuset i Vestfold egentlig), der jeg kun får lokalbedøvelse, også skal de sette inn noe i begge egglederne, som etter tre måneder gjør at de gror sammen, og ikke funker lenger. :jepp:

Det er jo mange grunner til det, men tror hovedgrunnen til at vi falt på at JEG skal sterilisere meg er fordi vi fikk barn veldig unge, og hvis vi har nye partnere om 8-10 år, så ønsker ikke jeg å ta fra mannen min den muligheten å få fler barn bare fordi JEG blir så dårlig under svangerskap, og fordi JEG ikke tåler hormonell prevansjon.

Amerikanske pannekaker er godt, nam! Gratulerer med sommerjobben, og lykke til med 100prosenten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis kikhullsoperasjon, men siden jeg er overvektig så skal jeg til Ullevål (hører jo til Sykehuset i Vestfold egentlig), der jeg kun får lokalbedøvelse, også skal de sette inn noe i begge egglederne, som etter tre måneder gjør at de gror sammen, og ikke funker lenger. :jepp:

Det er jo mange grunner til det, men tror hovedgrunnen til at vi falt på at JEG skal sterilisere meg er fordi vi fikk barn veldig unge, og hvis vi har nye partnere om 8-10 år, så ønsker ikke jeg å ta fra mannen min den muligheten å få fler barn bare fordi JEG blir så dårlig under svangerskap, og fordi JEG ikke tåler hormonell prevansjon.

Amerikanske pannekaker er godt, nam! Gratulerer med sommerjobben, og lykke til med 100prosenten :)

Okei! Den metoden der har jeg aldri hørt om før, trodde det kun var den der de kutter egglederne. :) Veldig greit at det kan gjøres på en litt enklere måte også da. Jeg skjønner hva du mener! Det er sånn sett kaskje derfor det er mannen her (skriver bare mannen selv om vi ikke er gift :sjenert: ) her som skal sterilisere seg, for det er han som er hundre % sikker på at han ikke ønsker flere barn. Jeg dermot ønsker ikke å miste den muligheten, selv om jeg neppe kommer til å få lyst på noen attpåklatt.

Tusen takk for det! :) Det hadde vært veldig godt å bare hoppe i et vikariat som varte så lenge i stedet for å først jobbe i sommer og så lete etter et annet, lengre vikariat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, i dag har vi vært ute i 6-7 timer i det nyyydelige været. :) Først var vi på tur og etter det har vi fått gjort mye i hagen. Begynner å bli ryddig og fint etter vinteren. :) Har fortsatt en del igjen da. Stor hage.

O har vært skikkelig flink og hjulpet til og lekt i hagen og på andre siden av veien. :)

sitter og vurderer om jeg skal kjøpe noe godt eller ikke i dag. ;)

Så er det mandag i morgen. Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig med sånne søndager!

Noe digg er bra. Er tross alt mandag i morgen :nigo:

Ja det var herlig! O var så sliten, han sovnet sittende i stolen da han så på barne-tv :fnise:

Det ble rester fra gårdagens tacopizza og litt smågodt :sjenert::) Er det ikke hver mandag man skal begynne sitt nye og sunne liv da? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var herlig! O var så sliten, han sovnet sittende i stolen da han så på barne-tv :fnise:

Det ble rester fra gårdagens tacopizza og litt smågodt :sjenert::) Er det ikke hver mandag man skal begynne sitt nye og sunne liv da? :ler:

Jeg skal begynne et sunnere liv i morgen! Etter sjokkis og p-max i kveld :opplyser: Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...