Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

:hakeslepp:

Vet ikke hva mer jeg skal si.. :ler: Blir stadig overrasket over at tradisjoner jeg trodde var godt innprentet i hele landet, tydeligvis kanskje hører til i nord?

Synes jeg ser for meg boksen, men har ikke peiling på hva som er oppi:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes jeg ser for meg boksen, men har ikke peiling på hva som er oppi:p

Ville ikke prøvd den kjøpte i alle fall. :) Hvis de har hjemmelagd fra ferskvaren kan du jo prøve den hvis du får lyst, hvis ikke bør du få tak i hjemmelagd. Den kjøpte på boks er som sagt ekkel, synes nå jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri smakt gomme og har vel aldri hørt noe særlig om det :ler: for å være ærlig så syntes jeg navnet i seg selv gjør at jeg ikke føler for å smake det :fnise: Men Teriyaki.. Damn you og den oboyen din! Mannen har kjørt i butikken for å kjøpe til meg nå.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den på butikken og er nam jeg, aller helst den i hvit boks med ku på ;)

Kneipbrød med smør og gomme. Aah, nam! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er litt slemme altså! Jeg har hatt lyst på mor (farmor) sin gomme i 2 måneder! :cry3:

Da må du jo bare LAGE! :jepp: Jeg skal lage i neste uke, men vet ikke om det blir bra siden jeg må gjøre den laktosefri. O er bare så veldig glad i gomme, så har så lyst til at han skal få det, men med vanlig gomme så kan han ikke få mer enn ei brødskive av og til. Ikke at gomme er hverdagspålegg, men i disse tider hvor vi driver med dotrening så er det en fordel at han ikke er dårlig i magen.. ;)

Apropo dotrening; O har sagt fra om at han må bæsje i en uke nå, og har bæsjet nesten hver dag på do! I bhg har det kommet bæsj i bleien når de har vært ute da, for der sier han enda ikke i fra, men hjemme har vi ikke hatt noen uhell! I tillegg har det ikke vært noen tisseuhell i bhg, og de i bhg sier det virker som han har mer kontroll nå, selv om han enda ikke alltid er medgjørlig når det kommer til å gå på do.

I tillegg hadde han sin første tørre natt i natt! :hoppe: Vi har ikke snakket så mye med han om at han ikke skal tisse om natten, bare sagt at han kan gå på do hvis han må tisse om natten. I natt var han altså oppe en gang i løpet av natten for å tisse, og bleien var helt tørr! :hoppe: Flinke O! Det første han sa i morges var at han ikke hadde tisset i bleien, og han var tydelig stolt :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alle gavene til pakkekalenderen kjøpt inn. :) Synes den blir ganske grei. :) Tre dager med godis, og ellers er det litt forskjellig. En dag er det kino for å se Karsten og Petra, en dag er det badeland, en dag for å kjøpe inn litt ny fisk til akvariumet, 10 dager er det små dinosaurer (kjøpt i sånn pakke for 75 kr), 8 dager med smånips til 20 kr per ting, som en lommelykt, klistermerker, julepynt etc. også får han en julecd med julemusikk for barn til 1 desember da. :) Har ikke kjøpt julecd enda, tenker jeg tar det i Trondheim. :)

De tre dagene med opplevelser/kjøping av fisk hadde vi gjort uansett, så greit å bake det inn i kalenderen. ;)

Synd jeg ikke kan lage steming og pakke inn gavene med julemusikk, for gavene må pakkes inn i dag. Ville tatt det på søndag egentlig, men jeg er ikke hjemme fra Trondheim før 20:30 på kvelden, så...Kan ikke tjuvstarte med julemusikk :nigo:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg og titter på baby på skjermen om akkurat ett døgn! :hjerte: Endelig begynner det virkelig å nærme seg. :) Er sååå lei av å vente på morgendagen. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste gommen på butikk er den fra Lofoten eller noe, den som er avbildet her

Edit: Jeg ville ikke visst hva gomme var hvis ikke M hadde vært nordlending :P Har aldri smakt hvitgomme heller.. :sjenert:

Edit2: Gomme er vel fra trøndelag og nord-norge? Muligens først og fremst nordland? :klo:

Har ikke smakt den fra Lofoten, men den andre på bildet,Namdalsgomme, er supergod!! Er oppvokst med den,og kjøper den bare iblant. Er ikke så lett å få tak i her i Oslo,er bare noen av de større butikkene som har gomme.

Ååå, er så spent på dine vegne for i morgen! Og tenk om dere plutselig får dere en overraskelse mtp kjønn :sjokkert: Dere fikk vel ikke vite helt 100% at det var gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke smakt den fra Lofoten, men den andre på bildet,Namdalsgomme, er supergod!! Er oppvokst med den,og kjøper den bare iblant. Er ikke så lett å få tak i her i Oslo,er bare noen av de større butikkene som har gomme.

Ååå, er så spent på dine vegne for i morgen! Og tenk om dere plutselig får dere en overraskelse mtp kjønn :sjokkert: Dere fikk vel ikke vite helt 100% at det var gutt?

Å de der gommene har jeg ikke prøvd, men de har begge på butikkene her. Må prøves :)

Stemmer det, vet det ikke helt sikkert. :) Jeg tror vi får bekreftet at det er gutt, men vet jo aldri. Kan jo hende det er jente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo aldri laget gomme før, så hva hvis den ikke blir lik mor sin i det hele tatt, det ville nok ha vært nok krise til at jeg hadde lagt meg ned for å gråte nå :fnise:

FLINKE O :nigo: *applaus*

Goooood tur i morgen, gleder meg på dine vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Google forteller meg at gomme er fellesbetegnelsen for ulike myseprodukter, blant annet dravle. Og dravle vet jeg hva er. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende med UL i morgen! Kos dere masse! :ler:

Og gratulerer med vel overstått pakkekalender :tommelopp: Jeg har kjøpt inn en god del... og det er det jeg har gjort. Bør definitivt få ut finger'n snart, ikke minst siden jeg ikke vet om jeg har fem gaver til hver. Det er så mye lettere å kjøpe til jenter, så jeg frykter at gutta kan være litt på minussiden (og da er det jo superlurt å vente til siste dagen og få total-panikk, eller hva? :fnise:)

Tenker O blir kjempefornøyd med kalendere sin. Ti dinosaurfigurer, det må jo bare bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo aldri laget gomme før, så hva hvis den ikke blir lik mor sin i det hele tatt, det ville nok ha vært nok krise til at jeg hadde lagt meg ned for å gråte nå :fnise:

FLINKE O :nigo: *applaus*

Goooood tur i morgen, gleder meg på dine vegne :)

Det er i grunn ganske enkelt å lage gomme, eneste er at den kan bli for tørr/for mye væske i alt ettersom hvor lenge man koker den. Ja også at den kan brenne seg da.

Ja er herlig at det ser ut til å løsne mer og mer dette nå!

Tusen takk!! :hoppe:

Så fin kalender! :) det blir nok stas! :)

Og tenk!! Nå skal du snart se babyen din igjen :rodmer:

Jaa, gleder meg såå! :) Er jo bare litt igjen av kvelden, så er det natten og så er det endelig tid for avreise!! :)

Google forteller meg at gomme er fellesbetegnelsen for ulike myseprodukter, blant annet dravle. Og dravle vet jeg hva er. :jepp:

Dravle? Aldri hørt om! :P

Åh, så spennende med UL i morgen! Kos dere masse! :ler:

Og gratulerer med vel overstått pakkekalender :tommelopp: Jeg har kjøpt inn en god del... og det er det jeg har gjort. Bør definitivt få ut finger'n snart, ikke minst siden jeg ikke vet om jeg har fem gaver til hver. Det er så mye lettere å kjøpe til jenter, så jeg frykter at gutta kan være litt på minussiden (og da er det jo superlurt å vente til siste dagen og få total-panikk, eller hva? :fnise:)

Tenker O blir kjempefornøyd med kalendere sin. Ti dinosaurfigurer, det må jo bare bli bra!

Takk! Gleder meg veldig til UL!

Åh, godt å se at du ikke er så gal at du lager 24 gaver til alle sammen! :ler: Er nok lettere å finne til jenter ja. Husker jeg pleide å få sånt som hårstrikk, hårbørst og slike ting i tillegg til tyggis, små sjokolade osv.

Vet du, han er så glad i dinosauruser den gutten der. Helt hekta. Og det er ikke på et tre-årig nivå heller, han kan navnet på mange! :P Dionsaurus Rex, Velvociraptor, stygomolok (!), også sier han spisshale til Triceraptor da, men han vet at det heter triceraptor osv. :P Han er skikkelig dino-nerd, akkurat slik mora og faren var som barn :ler: Vi har et par dinosaurusbøker vi pleier å se i. ;)

4 av 5 kalendere unnagjort! Da mener jeg altså veggkalendere for året 2015. En til oss, en til min søster, en til O sin gudfar, en til mamma og de og en til pappa og de. Det tar så sykt lang tid. Har holdt på i nesten to timer nå. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google forteller meg at gomme er fellesbetegnelsen for ulike myseprodukter, blant annet dravle. Og dravle vet jeg hva er. :jepp:

Hva i alle dager er dravle? :klo::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...