Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

SÅ godt å høre at flere sliter med å holde det ryddig :P Ett av mine hovedproblemer er at jeg er skikkelig dårlig på å kaste ting, som regel så flytter jeg bare på dem :sjenert: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gomme er så godt! Tror jeg skal lage en batch før jul selv ;) Mulig jeg må prøve å få den glutenfri pga venninne som skal feire jul med oss. Kan kanskje lage en liten del glutenfri ihvertfall ;) Det tar jo så lang tid, så man må jo nesten ha fridag for å kunne lage ;) Lager du brun eller hvit gomme?

Glutenfri? Mulig jeg husker veldig dårlig nå, men kan ikke huske det er mel i gomme? :klo: Eller er det det?

Jeg tenkte å lage brun gomme, men liker hvit best. Aner riktig nok ikke hvordan man lager hvit gomme. :P

Mmm, gomme! Laga det før jul i fjor og spiste meg forderva på det hele jula. Så godt!

Mamma og lillesøster er forresten også naturlig ryddig, det er overhode ikke jeg. Stress!

Ja, det er kjempegodt! I alle fall hvis man dropper de ekle rosinene! ;)

Noen som gidder å komme og rydde litt her? :nigo:

Men dere snakker om at dere ikke er naturlig ryddige. Jeg er ikke ryddig, punktum. :laugh:

Hehehe, skulle hatt ryddehjelp! Jeg prøver nå å holde huset på et visst nivå, men jeg har skjønt det at jeg aldri kommer til å bli like flink som mamma/svigermor-generasjonen. :P

Tror og det naturlig-rydde-genet hoppet over en generasjon.

skippertak er stas :sjenert:

Kan nesten virke sånn :fnise:

SÅ godt å høre at flere sliter med å holde det ryddig :P Ett av mine hovedproblemer er at jeg er skikkelig dårlig på å kaste ting, som regel så flytter jeg bare på dem :sjenert: ...

Hehe, jeg er ganske flink til å kaste ting. I alle fall når jeg bestemmer meg for å gå gjennom et rom, en skuffe eller hva det er, og kaste alt jeg vet vi ikke trenger. ;)

___

Nå mååå tiden gå litt fortere!! Vil bare at morgendagen skal fly unna slik at det blir fredag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glutenfri? Mulig jeg husker veldig dårlig nå, men kan ikke huske det er mel i gomme? :klo: Eller er det det?

Jeg tenkte å lage brun gomme, men liker hvit best. Aner riktig nok ikke hvordan man lager hvit gomme. :P

Jeg (og svigermor) bruker ihvertfall litt mel helt til slutt for å få riktig konsistens. Er ikke snakk om mer enn spiseskje, men det gjør at den blir litt tykkere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (og svigermor) bruker ihvertfall litt mel helt til slutt for å få riktig konsistens. Er ikke snakk om mer enn spiseskje, men det gjør at den blir litt tykkere ;)

Åja, ja jeg leste at det går an å bruke maizena til det. Er ikke det glutenfritt da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ja jeg leste at det går an å bruke maizena til det. Er ikke det glutenfritt da? :)

Jo! :nigo: Da vet jeg hva jeg skal gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! :nigo: Da vet jeg hva jeg skal gjøre :P

Fant ut at hvit gomme lages ved å koke i kortere tid, så da tror jeg at jeg skal satse på hvit gomme. Synes på en måte brun gomme smaker litt surere, mens hvit gomme er litt søtere. :P Da har jeg heller ikke brukt hele dagen dersom det viser seg at det blir misslykket med laktosefri gomme.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri smakt gomme tror jeg.. :)

Går det virkelig an å aldri ha smakt gomme? Altså, jeg har ikke selv vokst opp med gomme, men det er fordi jeg har vokst opp med veldig lite tradisjonsmat. :P Skjønner du ikke har giddet å smakt på den fra butikken da, den der firkantige boksen med ei ku på. Den ser ekkel ut. Hjemmelagd gomme er ganske godt! :) Spesielt på julebrød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går det virkelig an å aldri ha smakt gomme? Altså, jeg har ikke selv vokst opp med gomme, men det er fordi jeg har vokst opp med veldig lite tradisjonsmat. :P Skjønner du ikke har giddet å smakt på den fra butikken da, den der firkantige boksen med ei ku på. Den ser ekkel ut. Hjemmelagd gomme er ganske godt! :) Spesielt på julebrød!

Jeg vet ikke hva det er en gang jeg?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva det er en gang jeg?? :sjenert:

:hakeslepp:

Vet ikke hva mer jeg skal si.. :ler: Blir stadig overrasket over at tradisjoner jeg trodde var godt innprentet i hele landet, tydeligvis kanskje hører til i nord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste gommen på butikk er den fra Lofoten eller noe, den som er avbildet her

Edit: Jeg ville ikke visst hva gomme var hvis ikke M hadde vært nordlending :P Har aldri smakt hvitgomme heller.. :sjenert:

Edit2: Gomme er vel fra trøndelag og nord-norge? Muligens først og fremst nordland? :klo:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...