Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han har da god tid på å snu seg ennå

Ville ikke tatt sorgene på forskudd i hvert fall!

Dumt at bildene ble dårlige da, en liten luring han i magen din høres det ut som ;)

Ja, egentlig, men det virker som om hun gynekologen mente det fort kunne bli setefødsel siden det virker som at han har funnet seg en favorittstilling. :P Håper hun tar feil. ;)

Det kan vel være tilfeldig at han lå i samme stilling? Satser på han snur seg! :) Håper du koser deg.

Ja, det kan jo være det, men jeg kjenner jo mest spark der føttene hans var på fredag, og slik har det vært lenge, plus at jeg noen dager får spark rett i blæren. Samtidig så har jeg jo kjent noen spark i høyre ribbein, men kan jo være armene eller hodet som bouncer. :P Synes det er vanskelig å kjenne hvordan ungen ligger. Lettere å kjenne lenger ut i svangerskapet.

Hurra for enda en bekreftelse på at det er en lillebror i magen :hoppe:

Håper han snur seg før fødselen da, så du slipper setefødsel, evt :)

Veldig godt med en bekreftelse! :) Det håper jeg også! Skal alltids takle en setefødsel, men jeg er kjemperett for at de "tvinger" meg til KS fordi ungen blir stor. O var jo 4070 g han. Kanskje de kan sette meg i gang i uke 38 da. Hvis det står mellom igangsetting to uker før termin, eller KS en uke før termin, så håper jeg de mener det er best med igangsetting. ;)

Gratulerer med gutt❤️

Satser på at han snart snur seg :)

Takk!

Ja, jeg også. :)

Så herlig! Håper at han snur seg så du slipper setefødsel :)

Absolutt! Det er ikke det at fødselen muligens blir vondere og mer langdryg som gjør at jeg frykter setefødsel, det er det at ganske mange setefødsler ender opp i KS. Vil ikkeeeee!

Hurra for en liten gutt!

Og, så er vi jo i tredje trimester alt! Fy flate å tida går fort!

Ja, tenk det! Tredje og siste trimester..! Akkurat 12 uker til temrin i dag. :)

Guttebass :hjerte:

Håper du koser deg og nyter helga. :)

Det har jeg gjort ja. :)

Greit å vite sikkert hva det blir :) Og trist å høre om faren din. Han mente nok det han skrev, da :klem:

Takk. :) Ja, han gjorde sikkert det. Jeg har ikke ringt stemoren min enda slik han ville jeg skulle gjøre, så må få gjort det i morgen. Akkurat nå er jeg alt for sliten til å snakke i tlf. Huff!

Hatt det fint i Trondheim?

Yepp!

*Oppdatering kommer i neste innlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg endelig fått satt meg (lagt meg) ned i sofaen. :)

Kom hjem fra Trondheim i går i 20-tiden. :) Hatt en veldig fin tur. :) Vi har sovet på hotell, spist kjempegod hotellfrokost, vært på kino, trasket litt på kjøpesenter, tatt tur med trikken, og gått tur ved et vann (Lian tror jeg det het), spist sykt god burder på en fotballbar ( :ler: ) og ellers tatt det veldig med ro. :) Har ikke shoppet noe da. Annet enn ny bh. Andre gang i svangerskapet jeg må opp en cup-størrelse. :P Nå må jeg holde meg på denne (D-cup), for hvis de vokser til E før fødsel, så ender jeg opp på en F når melken kommer. Oh no...Da blir det vanskeligere å få tak i BH. Jaja, har jo tenkt til å handle på Change uansett. Sist stoppet det opp på en E, men kan ikke huske at jeg hadde D-cup allerede i graviditeten sist. På meg så ser E veeeeeldig stort ut. Folk har aldri stirret så mye på puppene mine som da jeg hadde melkepupper :ler: For ikke å snakke om kommentarer (da er det altså snakk om folk jeg kjenner, ikke fremmede :P )

Oi, nå snakker jeg meg helt bort...Uansett, da jeg kom hjem i går så var jeg sammen med R, men jeg tror jeg la meg etter sånn 45 minutter. Var så sliten. :P

O ble bra glad da han skjønte hvem som vekte han i morges da. :) Første han sa var "mammaaaa" også masse klemming. :) Koselig! Da O var levert i bhg dro jeg på jobb i et par timer, deretter måtte jeg en tur innom Nille for å kjøpe noe julenips, og da jeg kom hjem så var det bare å hive seg i rydding og pynting., :) Etter det begynte jeg å pakke inn adventskalender-gaver. Vi hadde ikke gjort det enda, bare nr.1 som O fikk i dag. :P

Rakk å pakke inn 10 stk før det var tid for å hente O i bhg og begynne på middag. Så gikk det i ett fram til O var i seng, og deretter måtte vi fortsette å pakke inn kalender. :P

Nå, kl 20:30 fikk jeg endelig satt meg ned og tatt et pust i bakken. Er sykt sliten, og har kjempevondt i bekkenet. Spent på hvordan det blir i morgen. Det kan gå begge veier. Enten er det helt jævlig i morgen, eller så "sover" jeg det av meg.

Skal på jobb to timer i morgen også, og etter de to timene er det julelunsj på jobben, så blir nok på jobb i sånn tre timer. Når jeg da kommer hjem så skal jeg ikke gjøre noe som helst! :P Slappe heeelt av. :)

Endelig advent! :nigo:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har de samme tankene som jeg har angående keisersnitt! Vil IKKE!

Leser alle disse trådene fra de som ønsker keisersnitt, og alt jeg tenker at det er jo keisersnitt jeg har angst for!!!

Om det så blir setefødsel, så er det jo greit at du er andregangsfødende da. Veit du om dem prøver å snu på sykehuset du tilhører? Veit de gjør det her, ei jeg var på barselgruppe med hadde hatt vellykket snuforsøk☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har de samme tankene som jeg har angående keisersnitt! Vil IKKE!

Leser alle disse trådene fra de som ønsker keisersnitt, og alt jeg tenker at det er jo keisersnitt jeg har angst for!!!

Om det så blir setefødsel, så er det jo greit at du er andregangsfødende da. Veit du om dem prøver å snu på sykehuset du tilhører? Veit de gjør det her, ei jeg var på barselgruppe med hadde hatt vellykket snuforsøk☺

Aner ikke, men det kan kanskje Kisskiss svare på? Håper de forsøker det. :jepp:

Ja jeg er så redd for keisersnitt. Nå må jeg bare prøve å ikke tenke så mye på det, for baby kan jo snu seg egnda, men jeg er veldig flink til å tenke "worst case senario", så jeg kjenner på frykten allerede.

Når jeg leser i tråder om de som ønsker KS, så har jeg skikkelig vanskelig for å sette meg inn i hvorfor i F de vil det. :P Men jeg antar mange av de får samme angstfølelser av å tenke på vanlig fødsel da, som jeg får av KS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør vendingsforsøk på sykehuset du tilhører, vet om en del herfra som har reist oppover for å prøve :)

Høres ut som en koselig tur! Får håpe bekkenet ikke tar helt kvelden av all aktiviteten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør vendingsforsøk på sykehuset du tilhører, vet om en del herfra som har reist oppover for å prøve :)

Høres ut som en koselig tur! Får håpe bekkenet ikke tar helt kvelden av all aktiviteten :)

Ah, det var jo bra. :) Har hørt det er vondt, men det er i så fall veldig verdt det. :) Dersom det er helt trygt for babyen da.

Håper jeg også. Blir vel i så fall noen dager med vondt før det stabiliserer seg. Jeg er ikke klar for å gi opp gåturene mine med hunden altså, så bekkent får ikke lov til å klikke helt! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det var jo bra. :) Har hørt det er vondt, men det er i så fall veldig verdt det. :) Dersom det er helt trygt for babyen da.

Håper jeg også. Blir vel i så fall noen dager med vondt før det stabiliserer seg. Jeg er ikke klar for å gi opp gåturene mine med hunden altså, så bekkent får ikke lov til å klikke helt! :opplyser:

Husker jeg spurte hu på barselgruppa mi om det var veldig vondt. Og da sa hun at det spørs jo hva du sammenligner med da, en fødsel er jo verre...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg spurte hu på barselgruppa mi om det var veldig vondt. Og da sa hun at det spørs jo hva du sammenligner med da, en fødsel er jo verre...

Hehe, ja.. :P Jeg har lav smerteterskel da (eller smerteopplevelse, for å være pirkete på meg selv), så jeg hadde sikkert syntes det var vondt. :P

___

Jeg har forresten lært noe nytt om meg selv. Noe som har gitt meg svar på veldig, veldig mye, og alle biter har liksom falt på plass. Jeg er såkalt høysensitiv. I alle fall stemmer hvert eneste punkt med meg og min personlighet. http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/article846257.ece

Og ifølge det jeg har lest i denne artikkelen og andre steder, så har høysensitive ofte lav smerteterskel faktisk. :P

Uanett, har liksom alltid tenkt at noe var "galt" med meg. Nå føler jeg ikke det lenger. Har bare skjønt at jeg er satt sammen litt anderledes enn majoriteten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det var jo bra. :) Har hørt det er vondt, men det er i så fall veldig verdt det. :) Dersom det er helt trygt for babyen da.

Håper jeg også. Blir vel i så fall noen dager med vondt før det stabiliserer seg. Jeg er ikke klar for å gi opp gåturene mine med hunden altså, så bekkent får ikke lov til å klikke helt! :opplyser:

Man vet jo aldri hvorfor de ligger i seteleie, så i forhold til trygghet må man kanskje bare følge magefølelsen og vurderingen til de som jobber med det :)

Det er fælt å måtte gi opp turer med dyra sine altså. Måtte gi meg veldig tidlig med det pga betente muskelfester i ryggen, det var virkelig ikke greit :( Satser på at dere har mange fine turer foran dere! Hvilken hund har du? Hilsen hun med crazy dog lady syndrom :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man vet jo aldri hvorfor de ligger i seteleie, så i forhold til trygghet må man kanskje bare følge magefølelsen og vurderingen til de som jobber med det :)

Det er fælt å måtte gi opp turer med dyra sine altså. Måtte gi meg veldig tidlig med det pga betente muskelfester i ryggen, det var virkelig ikke greit :( Satser på at dere har mange fine turer foran dere! Hvilken hund har du? Hilsen hun med crazy dog lady syndrom :laugh:

Hahaha, hvem tror du at du snakker med eller? :ler:

Jeg har riktig nok "roet" meg litt, men jeg studerte hunderaser da jeg var yngre, og hun jeg besøkte i Trondheim var like gal som meg. Hver gang vi ser en hun som er litt mer spesielll enn de typsike, så ender vi opp med å snakke litt om rasen, og dersom vi mot formodning IKKE vet hva slags rase det er, så begynner vi å studere hunden for å gjette hvilken "familie" den tilhører :sjenert: Tok en rasetest her om dagen, og det var alt fra vanlige til veldig sjeldne raser. Fikk ikke verre enn 30 av 30. ;) Såe..Crazy dog syndrom ja..den var ny, men ganske passe :nigo:

Så til spørsmålet ditt: Vi har en Rhodesian ridgeback. :) Gutt på 4 år. :) Før det hadde vi Pinscher, men han døde da han var 2,5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, hvem tror du at du snakker med eller? :ler:

Jeg har riktig nok "roet" meg litt, men jeg studerte hunderaser da jeg var yngre, og hun jeg besøkte i Trondheim var like gal som meg. Hver gang vi ser en hun som er litt mer spesielll enn de typsike, så ender vi opp med å snakke litt om rasen, og dersom vi mot formodning IKKE vet hva slags rase det er, så begynner vi å studere hunden for å gjette hvilken "familie" den tilhører :sjenert: Tok en rasetest her om dagen, og det var alt fra vanlige til veldig sjeldne raser. Fikk ikke verre enn 30 av 30. ;) Såe..Crazy dog syndrom ja..den var ny, men ganske passe :nigo:

Så til spørsmålet ditt: Vi har en Rhodesian ridgeback. :) Gutt på 4 år. :) Før det hadde vi Pinscher, men han døde da han var 2,5.

Hæhæhæ :nigo:

Er gøy med ulike raser, og ikke minst hvem som har de ulike rasene. Ofte mange fellestrekk :P

RR er jo heeerlige :) Ei venninne har ei tispe på fire-fem år. Aldri møtt en Pinscher, bare en haug av dvergvarianten, men har skjønt det slik at de er ganske ulike? Liker dvergene godt da, kunne egentlig tenkt meg en slik, men mannen synes de er aaalt for små. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhæhæ :nigo:

Er gøy med ulike raser, og ikke minst hvem som har de ulike rasene. Ofte mange fellestrekk :P

RR er jo heeerlige :) Ei venninne har ei tispe på fire-fem år. Aldri møtt en Pinscher, bare en haug av dvergvarianten, men har skjønt det slik at de er ganske ulike? Liker dvergene godt da, kunne egentlig tenkt meg en slik, men mannen synes de er aaalt for små. :glare:

De er jo veldig like i utseende, men ikke så like i lynne nei. :) Vår bjeffer lite, var ikke noe nervøs av seg, veldig artig og veeldig sær. :P Han vi har nå er i grunn ganske sær han også. Det må være min og R sin skyld at alle hundene våre blir sære :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er jo veldig like i utseende, men ikke så like i lynne nei. :) Vår bjeffer lite, var ikke noe nervøs av seg, veldig artig og veeldig sær. :P Han vi har nå er i grunn ganske sær han også. Det må være min og R sin skyld at alle hundene våre blir sære :fnise:

Det er jo bare gøy med hunder som er litt sære :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt i magen... :) så langt du er kommet nå! :) synd med bekkenplager...

Jeg er også høysensitiv, beskrivelsene passer utrolig godt! fikk alltid høre at jeg måtte "ta meg sammen før", f.eks av mamma og pappa da jeg reagerte veldig på nyhetssendingene. Nå ser jeg på det som en gave, jeg er jo en fantastisk person. så store hjerter vi har ;) Og vi er litt "overnaturlige" med de gode sansene og instinktene våre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at du har hatt det så bra! Ikke like greit med seteleie. Håper han snur seg:)

Jeg har samme tanker om KS som dere. Blir så oppgitt når jeg leser i trådene om de som ønsker det. Nå vet jo ikke jeg, for jeg har ikke gjort noen av delene. Men jeg har vert med på begge deler og ut fra det ville jeg valgt vaginal fødsel uten tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fødselsangst og er utrolig redd for smerte generelt. I starten så tenkte jeg at de var heldige i USA som kunne planlegge et keisersnitt, for da slipper man å gå og vente på en ukjent dato og totalt uforutsigbar fødsel. Men så har jeg snakket med så mange som sier at såret gror sakte, og at vaginal fødsel kan gå såpass bra at man er på beina igjen etter noen timer, så jeg har kommet fram til at det nok er å foretrekke. Men jeg skjønner med andre ord ønsket om KS, for jeg er veldig redd for fødselen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...