Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jeg var bekymret for at den ikke skilte seg ordentlig, men om du rører og får sett under skummet, så ser du at melka er en tynn, hvitaktig, gjennomsiktig væske med massevis av bittesmå, hvite partikler i. Etter en stund blir den klumpete. Min brukte rundt halvannen time på å bli ordentlig bra etter at lokket kom av. Får håpe din har litt mer fres i seg ;) Oppskriften jeg fulgte sa jo at det kun tok 1 time for vedkommende som lagde den gommen.

Lykke til med gomme og svangerskapskontroll!

Håper ikke det ender opp med at jeg hatt for mye surmelk i da, men satser på at det går greit. :jepp: Jeg bruker samme oppskriften som den du la link til i går forresten. ;) Hadde en annen liggende, men syntes den oppskriften du la ut virket bedre. Eventuelt at vedkommende bare fikk det til å høres mye lettere ut. :P

Jeg tok av lokket 11:30, så får gommen 1 time og 20 min på seg til å redusere seg. :) Lukter godt i alle fall.

Takk for det. :)

Nå har jeg fått betalt regninger, meldt oss ut av to medlemsskap vi ikke vil være i lenger og sendt inn permisjonssøknad. Jeg klarte jo så klart å skrive feil tall på dato på arbeidsforhold. Skrev juli i stedet for juni, så må vel få endret det på et vis. Prøvde å se om det gikk an å gå inn og redigere, men det gikk visst ikke. Har sendt forespørel til Nav om hvordan jeg får det fikset. Uansett sykt irriterende når jeg trodde jeg var ferdig med det styret nå! Ikke at det egentlig var et styr. Var jo lekende lett i forhold til sist da jeg var student, hadde to-tre jobber og fikk penger fra lånekassen også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillebror ligger med hode ned! :hoppe: Regnet egentlig med det, for jeg har kjent etter selv og kommer fram til den konklusjonen, men godt å få det bekreftet. :) Nå må han bare holde seg sånn så er jeg fornøyd. :)

Ellers alt fint. Ligger enda akkurat på den røde streken på symfysemålet. :)

Nå skal jeg ikke på kontroll før om ca. 4 uker. :)

Gommen ble forresten veldig bra i konsistens! Eneste er at jeg synes surmelksmaken ble litt for sterk, så vurderer å lage et nytt parti og se om jeg kan ha i litt mindre. Må sikkert koke gommen litt lenger da, men det gjør jo ikke noe. Nå var den ferdigkokt på bare en time. :) Får se hvordan den smaker når den har blitt kald. Uansett veldig fornøyd med at det går å lage laktosefri gomme. Gleder meg til å fortelle O det i ettermiddag. :) Han får ikke vite det før middag, forda blir det bare mas om brødskive med gomme :fnise:

Nå skal jeg slappe av litt før jeg skal planlegge ukens middagsmeny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror ligger med hode ned! :hoppe: Regnet egentlig med det, for jeg har kjent etter selv og kommer fram til den konklusjonen, men godt å få det bekreftet. :) Nå må han bare holde seg sånn så er jeg fornøyd. :)

Ellers alt fint. Ligger enda akkurat på den røde streken på symfysemålet. :)

Nå skal jeg ikke på kontroll før om ca. 4 uker. :)

Gommen ble forresten veldig bra i konsistens! Eneste er at jeg synes surmelksmaken ble litt for sterk, så vurderer å lage et nytt parti og se om jeg kan ha i litt mindre. Må sikkert koke gommen litt lenger da, men det gjør jo ikke noe. Nå var den ferdigkokt på bare en time. :) Får se hvordan den smaker når den har blitt kald. Uansett veldig fornøyd med at det går å lage laktosefri gomme. Gleder meg til å fortelle O det i ettermiddag. :) Han får ikke vite det før middag, forda blir det bare mas om brødskive med gomme :fnise:

Nå skal jeg slappe av litt før jeg skal planlegge ukens middagsmeny.

Så bra at lille ligger fint til og følger symfysemålet han skal :)

Og moro at gommen ble bra, selv om du kanskje vil justere den etterhvert. Jeg tenker at med litt kanel på blir det bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lille ligger fint til og følger symfysemålet han skal :)

Og moro at gommen ble bra, selv om du kanskje vil justere den etterhvert. Jeg tenker at med litt kanel på blir det bra ;)

Den ble mye bedre etter at den ble kald og fikk kanel på seg. :jepp: Tror likevel jeg skal lage en runde til på fredag. For å perfeksjonere den, hehe. :P Konsistensen ble perfekt. Lurer på om laktosefrie produkter gjør at konsistensen blir litt anderledes da. Ble veldig finkornet, men det gjør jo ikke noe. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at han har lagt seg klar til utskyting! :nigo:

Håper virkelig ikke det ender opp med å bli en utskytning da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke det raskt og smertefritt ut? :ler:

Det høres jævlig ut! :ler:

Jeg vet ikke jeg altså, det tok 45 min å presse ut O, og det var jo kjempevondt! Samtidig tenker jeg at jeg hadde nok revnet enda mer enn jeg gjorde dersom han hadde skytt ut som en rakett, slik noen babyer gjør. Hvis jeg kan få bruke ca. 20 min denne gangen, så er jeg fornøyd. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror ligger med hode ned! :hoppe: Regnet egentlig med det, for jeg har kjent etter selv og kommer fram til den konklusjonen, men godt å få det bekreftet. :) Nå må han bare holde seg sånn så er jeg fornøyd. :)

Ellers alt fint. Ligger enda akkurat på den røde streken på symfysemålet. :)

Nå skal jeg ikke på kontroll før om ca. 4 uker. :)

Gommen ble forresten veldig bra i konsistens! Eneste er at jeg synes surmelksmaken ble litt for sterk, så vurderer å lage et nytt parti og se om jeg kan ha i litt mindre. Må sikkert koke gommen litt lenger da, men det gjør jo ikke noe. Nå var den ferdigkokt på bare en time. :) Får se hvordan den smaker når den har blitt kald. Uansett veldig fornøyd med at det går å lage laktosefri gomme. Gleder meg til å fortelle O det i ettermiddag. :) Han får ikke vite det før middag, forda blir det bare mas om brødskive med gomme :fnise:

Nå skal jeg slappe av litt før jeg skal planlegge ukens middagsmeny.

:hoppe: og :danse: til alt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 min pressing? :daane: Tøff dame! Da hadde jeg sikkert fått følelsen av at jeg kom til å dø :laugh: Så bra at han har lagt seg rette veien :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 min pressing? :daane: Tøff dame! Da hadde jeg sikkert fått følelsen av at jeg kom til å dø :laugh: Så bra at han har lagt seg rette veien :Nikke:

Ja, han var stjernekikker så tok nok litt ekstra tid. :) Men jeg har skjønt det sånn at 45 min presstid ikke er uvanlig for en førstegangsfødende. I alle fall ikke når ungen ligger litt feil :jepp:

Veldig greit at han har lagt seg med hode ned ja. Så håper jeg han fortsetter å høre på mora si, og bestemmer seg for å komme ut mellom 20 og 25 februar :jepp:

Edit: og ja, jeg følte jeg kom til å dø på et tidspunkt der. :ler:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, han var stjernekikker så tok nok litt ekstra tid. :) Men jeg har skjønt det sånn at 45 min presstid ikke er uvanlig for en førstegangsfødende. I alle fall ikke når ungen ligger litt feil :jepp:

Veldig greit at han har lagt seg med hode ned ja. Så håper jeg han fortsetter å høre på mora si, og bestemmer seg for å komme ut mellom 20 og 25 februar :jepp:

Edit: og ja, jeg følte jeg kom til å dø på et tidspunkt der. :ler:

Aha, ja stjernekikkere krever jo gjerne en del ekstra sånn sett :) Er veldig glad for mine ti minutter eller hva det var, kan umulig ha vært mer. Får håpe du får en lettere opplevelse med nr 2 :)

Den skjønner jeg godt! Herregud, ei jeg møtte på føden når jeg kom til mitt lokalsykehus hadde pressa i TO timer. Ungen kom såviiiidt ut, også glapp han inn igjen :sjokkert: Fifæn!

Satser på veloppdragen unge som hører på mora si :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lillebror ligger riktig vei. Håper han holder seg slik :)

Men du.. Hva er egentlig gomme? Pålegg? Jeg er ikke spes fan av melkeprodukter.. Sikkert fordi jeg ikke tåler det :hoho: Så er litt clueless. Men husker at svogeren min har snakket om gomme. Er det kanskje en nordnorsk ting?

Jeg pressa også i 40-45 min. Mini tok hele tiden et skritt frem og to tilbake. Husker JM sa det til meg når jeg lå der. Jeg merka i stemmen hennes at ho ikke var helt fornøyd. Tror ho var inne på tanken med sugekopp, så da gikk det en liten faen gjennom meg. Dette SKAL jeg klare selv og ga bånn gass og plutselig ble det fremgang :danse: Rart hvordan man husker slike detaljer. 20 min pressing høres bedre ut ja :)

Hvordan er O i forhold til at han skal bli storebror? Skjønner han hva som skal skje? Snakker han om det? :) Jeg ser for meg at mini blir ca like gammel som O når han blir storebror, så jeg er litt nysgjerrig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, han var stjernekikker så tok nok litt ekstra tid. :) Men jeg har skjønt det sånn at 45 min presstid ikke er uvanlig for en førstegangsfødende. I alle fall ikke når ungen ligger litt feil :jepp:

Veldig greit at han har lagt seg med hode ned ja. Så håper jeg han fortsetter å høre på mora si, og bestemmer seg for å komme ut mellom 20 og 25 februar :jepp:

Edit: og ja, jeg følte jeg kom til å dø på et tidspunkt der. :ler:

Snikleser melder seg! M var også stjernekikker. Tror jeg pressa i 1t10 min. Var bra sliten på slutten!

Godt lillebror ligger med hodet ned!

Gomme har jeg aldri smakt, men har smurt til de gamle. Lukter ikke så gæli. Kanskje prøve det eigang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gomme som pålegg, men vet noen her bruker det på lefse også :) Nesten som om lefsa var ei mini-brødskive :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja stjernekikkere krever jo gjerne en del ekstra sånn sett :) Er veldig glad for mine ti minutter eller hva det var, kan umulig ha vært mer. Får håpe du får en lettere opplevelse med nr 2 :)

Den skjønner jeg godt! Herregud, ei jeg møtte på føden når jeg kom til mitt lokalsykehus hadde pressa i TO timer. Ungen kom såviiiidt ut, også glapp han inn igjen :sjokkert: Fifæn!

Satser på veloppdragen unge som hører på mora si :jepp:

Oi, 10 min var ikke så lenge å presse nei. :) Må nå være vondt det også, når det går så fort. Ja, håper på en bedre fødsel neste gang. :)

To timer høres IKKE godt ut!!

Så bra at lillebror ligger riktig vei. Håper han holder seg slik :)

Men du.. Hva er egentlig gomme? Pålegg? Jeg er ikke spes fan av melkeprodukter.. Sikkert fordi jeg ikke tåler det :hoho: Så er litt clueless. Men husker at svogeren min har snakket om gomme. Er det kanskje en nordnorsk ting?

Jeg pressa også i 40-45 min. Mini tok hele tiden et skritt frem og to tilbake. Husker JM sa det til meg når jeg lå der. Jeg merka i stemmen hennes at ho ikke var helt fornøyd. Tror ho var inne på tanken med sugekopp, så da gikk det en liten faen gjennom meg. Dette SKAL jeg klare selv og ga bånn gass og plutselig ble det fremgang :danse: Rart hvordan man husker slike detaljer. 20 min pressing høres bedre ut ja :)

Hvordan er O i forhold til at han skal bli storebror? Skjønner han hva som skal skje? Snakker han om det? :) Jeg ser for meg at mini blir ca like gammel som O når han blir storebror, så jeg er litt nysgjerrig :nigo:

Gomme er et pålegg som i alle fall er vanlig i nord, og indre strøk, men har skjønt det at det ikke er noe som er over hele landet. :P Det smaker litt brunost-aktig, men ikke helt. :P Veldig enkelt å lage i alle fall, selv om det tar tid.

O ser ut til å glede seg. Han snakker en del om babyen, både i bhg og til oss. I går spurte han om babyen kunne sove i hans seng, og da jeg sa at babyen skulle sove i sin egen, så spurte han om babyen kunne ha senga si inne på rommet hans. :P Også snakker han om at babyen skal få skoene som har blitt for små, og vottene osv. :)

Snikleser melder seg! M var også stjernekikker. Tror jeg pressa i 1t10 min. Var bra sliten på slutten!

Godt lillebror ligger med hodet ned!

Gomme har jeg aldri smakt, men har smurt til de gamle. Lukter ikke så gæli. Kanskje prøve det eigang!

Hei og :velkommen:

Ja, det er slitsomt å presse så lenge! Jeg var også helt utslitt. Store poser under øynene osv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...