Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

7 kg er ikke mye!

Nei, er i grunn fornøyd med det! :) Føler meg ikke tjukk når jeg ser i speilet. :) Ser jo at jeg har fått litt mer på hoftene osv. Men i all hovedsak så er jeg ganske fornøyd. Merker jeg stresser litt mindre med vekten nå enn hva jeg gjorde for noen uker siden. Jeg veier meg jo likevel en gang i uken, men jeg blir ikke helt fra meg av å se at jeg har gått opp 700 g på en uke. Har akseptert det i mye større grad nå. :)

Hjelpes..Kjenner jeg får litt frysninger når jeg ser på God morgen Norge hvor hun moren til den gutten snakker ut, om sønnen sin og det at mobbingen førte til at han forlot denne verden. Spesielt siden gutten heter det samme som O. Grusomt! :( Er jo selv et tidligere mobbeoffer, og selv om jeg ikke lenger blir mobbet, så har det satt dype dype spor som jeg aldri tror vil bli helt borte. Det er nok også grunnen til at jeg fikk så sabla dårlig samvittighet i går for å ha behandlet O urettferdig.

Mobbing er virkelig helt jævlig! Jeg er livredd for at O skal bli mobbet, og også livredd for at han selv skal mobbe andre.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. Grusomt å lese om! Selv er jeg livredd for at snuppa skal utestenge andre eller bli utestengt siden jeg selv har opplevd grusom jenteutestenging (som jo også er en form for mobbing). Her om dagen sa hun noe om at "xx får ikke være med å leke, hun!" og da gikk jeg rett til ped.leder og sladra. :fnise: Tenker at hvis foreldre bare kan være bevisste på dette så kan vi unngå mye mobbing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Grusomt å lese om! Selv er jeg livredd for at snuppa skal utestenge andre eller bli utestengt siden jeg selv har opplevd grusom jenteutestenging (som jo også er en form for mobbing). Her om dagen sa hun noe om at "xx får ikke være med å leke, hun!" og da gikk jeg rett til ped.leder og sladra. :fnise: Tenker at hvis foreldre bare kan være bevisste på dette så kan vi unngå mye mobbing.

Jepp, det gjelder å være bevisst. O ble utestengt av to barn som vi pleier å være sammen med på fritiden da foreldre er gode venner av oss. Dette tok vi alle "alvorlig" med en gang. Ungene ble korrigert, og vi lot O og denne jenta som var "sjefen" bak utestengingen leke mer sammen bare de to, slik at de også fikk et tosomhet-forhold, slik O har med gutten, og jenta har med denne gutten. Da rettet det på seg, men må innrømme at jeg gråt i strie strømmer på kvelden etter O hadde lagt seg etter nok en episode hvor han hadde blitt utestengt. :P

Også har O hatt en periode hvor det kun er en eneste gutt i bhg han ville leke med. Ingen andre! :P Han kunne sitte ute og vente på at denne gutten skulle komme ut, si at det var bestevennen hans og at han ikke ville leke med de som kom bort til han. Da begynte vi å terpe på at man kan ha mange bestevenner, at han var så heldig som hadde så mange venner osv. osv. Nå er de fleste vennene og familie bestevenner av han. Hver dag forteller han at hun eller han er bestevennen hans, selv om denne gutten han først omtalte som bestevenn nok har en spesiell plass i hjertet hans. :P

Er rett og slett viktig å lære de man ikke stenger andre ute, og at man gjør noen form for tiltak når det oppstår. For det er jo helt naturlig at treåringer har en slik periode, men jeg tenker at måten man håndterer det på har mye å si for hvordan veien blir videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..Må vel hive meg rundt med bakingen nå. Det er i grunn veldig dyrt å skulle ha barnebursdag. Ballonger, kakaepynt, pappfat, plastkopper osv. osv. og alt jeg manglet av ingridienser til de to kakene som skal bakes + frukt til fruktsalaten har kommet på ca. 1000 kr! Enda har vi ikke kjøpt inn pølse med brød enda heller. Usikker på om jeg skal satse på at 30 pølser er nok. Det er 9-10 barn og sånn 16 voksne i bursdagen, så totalt 25-26 stk. Tviler på at alle barna spiser to pølser, og det er sikkert ikke alle de voksne som lar seg friste av pølse med brød, så..Vil helst ikke sitte igjen med et tonn pølser. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 26 uker:strix

Og 7 kg er da veldig ok, tror de kommer uansett de kg man "skal" legge på seg.. :)

Ja, noen kg kommer uansett hva man gjør nesten, men man kan nok unngå noen ekstra ved å ikke "spise for to" hele svangerskapet :fnise: Jeg kan egentlig ikke huske å ha hatt et dårligere kosthold sist gang enn nå, men vekten tyder jo på det. I tillegg til at jeg la på meg veldig mye vann da. Det regner jeg med kommer denne gangen også, men det bryr meg ikke så mye for det forsvinner jo like fort. :)

Så flink du er som baker!!

Jeg er i grunn ganske glad i å bake. :) Nå er jeg lei for denne gangen da, men..Jeg synes det hadde vært veldig trist med kjøpekake til O sin bursdag. Synes det er mye mer hyggelig å lage selv. Hadde sikkert kunne fått ei kjempekul konditorkake av ett eller annet slag, men hjemmelagde "normale" kaker viser mer omtanke, føler jeg da. :)

___

Phu! Nå er jeg sliiiiten!

Bakt ei gulrotkake og ei sjokoladekake i dag. Har akkurat fått glasur/smørkrem på begge kakene. Venter med bærene til gulrotkaken til i morgen, men pynting av sjokoladekaken, som skal bli fotballkake, skal jeg ta i dag. :) Må bare slappe av litt først, også må glasuren stivne litt mer. :)

O ble hentet halv to i bhg i dag, så da fikk han kose seg med film, mens jeg bakte siste kaken. Deretter dro vi rett til byen, der hvor lokalet vi skal bruke i morgen er, så fikk vi pyntet og gjort klart. :) Vi blir jo så mange, så ble til at vi ikke tar det hjemme i år. Stefaren min jobber på hotell, så vi fikk et fint lokale der, gratis. :) Etter pynting spiste vi alle sammen middag på Egon før det bar hjem. Da klarte jeg så klart ikke la ting ligge, så nå er hele huset ryddet og gjort fint, så var det å fortsette med kakene også la R O, mens jeg enda holdt på med kakene. :P

Snart er jeg på nytt i gang med kake-styr igjen. Har virkelig gått i ett i dag.

Stakkars O fikk seg en skikkelig knoll i panna. Han lekte ved siden av peisen, i en eske. To min før hadde vi sagt at han ikke fikk leke med esken der, fordi han kunne slå hodet sitt, og jeg flyttet han og esken unna. Han tok esken tilbake, esken tippet med han oppi og han fikk pannen sin i kanten. Det ble hylskriking og ising. Så nå har han en kul og et plaster som blir å se skikkelig sjarmis ut i morgen. :P Hehe. Samtidig, hva er vel en tre-åring uten en kul midt i panna? :nigo:

Stakkars liten. Han viste ingen symptomer på hjernerystelse, men jeg er så hønemor at jeg må nok titte inn til han et par ganger i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, så han gjorde noe han fikk beskjed om å ikke gjøre sier du? ;) Men, det er sånn de lærer! :nigo: Og døh, hvis du har mer kake igjen etter party i neste uke, så bare ring :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selv uttalt at du er ganske høy, og da tror jeg neppe du skal bekymre deg noe for 7 kg ;) Jeg har til nå gått opp 6 kg, og det er over 10% av utgangsvekten min. Jeg er ganske lav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, så han gjorde noe han fikk beskjed om å ikke gjøre sier du? ;) Men, det er sånn de lærer! Og døh, hvis du har mer kake igjen etter party i neste uke, så bare ring

Haha, ja han gjorde jo det. Mon tro om han er eneste treåring i verden som ikke hører etter? :fnise:

Vet du, jeg har faktisk ikke noe kake igjen :ler: Kakene mine er så populære at folk spiser seg stappmette! :nigo::fnise:

Høy skrytefaktor i dag ser jeg. :P

Du har selv uttalt at du er ganske høy, og da tror jeg neppe du skal bekymre deg noe for 7 kg ;) Jeg har til nå gått opp 6 kg, og det er over 10% av utgangsvekten min. Jeg er ganske lav..

Relativt høy i alle fall. :jepp: Er ikke bekymret for 7 kg nei. :)

___

Oiii, en lang og hektisk, men fin dag er over. :) Dagen startet med litt stress med tanke på å få i stand det siste, men etter det ble det en veldig fin bursdagsfeiring. :) O fikk fine gaver, ungene lekte og koste seg, og de voksne koste seg likeså. Ble overøst av komplimenter for den gulrotkaken min. :P Slår aldri feil den der altså! ;)

Så har vi vært hjemme, med gudfaren hans på besøk og kjørt bilbane som fikk hos han. Veldig stas. :)

Nå blir det et lite kaffebesøk i morgen av litt familie, hvor resten av kaken blir spist opp, men ellers så er bursdagshelgen over. Mye mindre stress i år enn i fjor, for å si det sånn. :) Da hadde vi tre selskap på en helg :fnise: Blir nok lokale til neste år også ja. ;)

Rart å tenke på at jeg for nøyaktig 3 år siden lå i smertehelvette på føden :fnise: Eller, tror det var i åttetiden at jeg hadde (fungerende) epidural, så lå kanskje og spiste pizza fra peppes. :P Epidural var himmel de to timene det hadde effekt altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til store lille O og hurra for 100 dager igjen! :hoppe:

Takk! :)

Gratulerer til store O!

Takk! :hoppe:

Gratulerer med dagen til O! :hoppe:

Takk! :nigo:

___

Da var O i seng og bursdagens hans sånn sett offisielt over! :)

Var hatt en veldig fin dag. Vi tok det rolig på morgenen, og etter å ha spist frokost dro vi på tur med noen venner av oss. Vi var på tur i tre timer, og O var utrolig flink! Han gikk hele veien, til tross for at de andre to tidvis ble bært på skuldrene. Han storkoste seg, og ungene løp rundt og hadde det artig da vi var kommet fram ved gapahuken og grillet. :)

Så har vi vært hos svigermor og spist pinnekjøtt også har vi hatt kaffeselskap i ettermiddag. :) Dagen har med andre ord gått rimelig i ett. ;) O har klart seg veldig bra likevel. Merket jo så klart at han var sliten på slutten, men det ble ikke så ille at han ble destruktiv slik han av og til blir når han er trøtt. Han har jo virkelig sine dager, men synes det virker som om noe av "trassen" har roet seg litt. :)

Nå gleder jeg meg til mandags formiddag, med litt ro og tid for meg selv. :) Blir nok litt soving på dagtid i morgen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med treåringen!

Gratulerer med bursdagen din O! ;)

Hurra for lille(store) O! :) håper dere har hatt en fin dag :)

Takk alle sammen! :klemmer:

__

Helgen var definitivt herlig, men kjente jeg var veldig sliten da jeg stod opp i dag, så jeg ble litt egoistisk, og sendte O i bhg med matpakke kl 0815 i mårrest, i stedet for 09-09:30 som jeg pleier, etter at han har spist frokost hjemme. :P Fikk litt dårlig samvittighet da, men.. :P

De siste par ukene har jeg kjent at det begynner å klø litt mer i kroppen etter å få babyutstyr i hus. Vi har jo en del fra før, men absolutt ikke alt. Vet vi trenger mer klær, men det får jeg ikke gjennomgått før om to uker når julepynten skal ned fra loftet. Gidder ikke få R til å klatre opp dit nå bare for å hente ned babyklær. Tar det like gjerne samtidig.

Bilstol har vi kjøpt, og også babycall. Har bestemt meg for Avent brystpumpe nå, og ser at den har endret seg litt fra den jeg selv hadde, som da var kjøpt brukt. Den jeg hadde, hadde hele den elektriske delen festet til flasken, mens her er det ei ledning som går til en boks, sånn som Medela. Uansett, mitt inntrykk er at de fleste som har prøvd begge deler er mest fornøyd med Avent, og jeg var jo selv fornøyd med den så det blir Avent nå også.

Når brystpumpe og klær er kjøpt inn, så lurer jeg på om vi har alt? Eller skal kjøpe nye vaskekluter og litt sånt smånips, men det er ikke flere store innkjøp, så det er jo veldig greit. Betaler babycall med coop-bonus, og halve brystpumpen blir betalt med Trumf-bonus, så det blir jo 2000 kr spart. :)

Gleder meg til alt er i hus. Skal vente med brystpumpe i fall det kommer på salg i januar da. :)

O er forresten veldig søt for tiden. Han har dessverre ikke dukkevogn, men er glad i å leke med den som står hos svigermor. Da legger han gjerne ei dukke eller en bamse oppi som han leker med. I går gikk han rundt og bar en bamse, og fortalte alle at "æ må pass på lillebroren min". Tror han gleder seg til lillebror kommer. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...